Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Článek

Vytvořeno:  06.04.2012 10:46  uživatelem ori .
Jak bylo na setkání autorů
Je páteční večer. Zmrzlými ulicemi Plzně se ke škole v Bolevci stahují postavy mlčenlivých lidí. V zavazadlech si nesou výsledky svého mnohaměsíčního snažení, v srdcích touhu a naději, že jejich nápad bude ten nejlepší. Někteří sem přijíždějí poprvé a pořádně netuší, co je vlastně čeká, jiní už tu byli mnohokrát a těší se na novinky a hlavně na ty, kteří jsou postiženi podobně jako oni sami. Tvůrci deskových her, testeři a samozřejmě organizátoři osmého ročníku soutěže autorů.
Tmu a teploty hluboko pod bodem mrazu vystřídá vyhřátá školní družina a vlídný stisk ruky Lomiho, který se bude celý následující víkend starat o zázemí akce. Nově příchozí absolvuje rychlé seznamovací kolečko a za chvíli už je vtažen do víru kostek, karet, hracích plánů a tuctů nápadů. A v tomto víru zůstane po dalších 48 hodin.

Druhý únorový víkend se v Plzni uskutečnilo první setkání osmého ročníku soutěže autorů deskových her pod taktovkou CBG (Czech Board Games) a o.s.Goada. Nové nápady i starší vypiplávané kousky se utkají v souboji o nejlepší hru. Během roku se budou hry testovat, rozvíjet, upravovat, zahazovat, znovu hledat a oprašovat, aby se na konci ročníku jedna nejlepší vydala a zařadila se tak po bok předchozích vítězů, jakými jsou třeba Insula, Verona nebo Speedway Champions.

První setkání se tradičně neslo v seznamovacím duchu - jak lidí, tak soutěžních prototypů. Autoři představovali stručně své výtvory, poté se sehrály vzorové testovací partie. Některé prototypy jsou výsledkem mnoha měsíců práce a testování, jiné jsou ještě dosti v plenkách, ale pobavily všechny. Autoři získávali názory ostatních, atmosféra sršela novými nápady a ruka s tužkou nestíhala všechno zaznamenat.

Během celého víkendu se sehrály desítky testovacích soubojů, hrálo se prakticky nonstop jen s pauzami na oběd a občas na spaní. Vše se neslo v úžasném pospolitém duchu, protože i když se jedná o soutěž, nikomu nečinilo problém pochválit cizí dobrý nápad či pomoci svým postřehem v jiné hře. A právě testování a nezaujatý pohled co nejvíce dalších hráčů jsou vedle originálního autorského nápadu tím, co může prototyp provést nástrahami vývoje až třeba na pulty prodejen.

A co se zatím urodilo v roce 2012? V době setkání bylo do soutěže přihlášeno 14 her všech možných žánrů. Příznivci strategických bitev s příběhem si přijdou na své při nelítostném souboji broučích žoldáků v Mass in Grass, fantasy válce čtyř Zeměpánů či poziční strategii Conquest of Fame. Pro fanoušky sportovních simulací autoři přivezli Krax Prix – automobilové závody, Olympiádu, Sjezdovku i s ledním medvědem a Yojimbo – karetní souboj žáků Aikida se stařičkým mistrem. Ze starších kousků zasloužilí tvůrci oprášili rodinnou hru ZOO Investor či karetní taškařice Blázinec, Hra o duši a Symboly. Hned dvě hry (Zóna 33, Zombie vs. humans) se zabývají tématem souboje zombií s lidmi (možná příprava na další avizovaný konec světa). Pokud si rádi trápíte mozek ve hrách, kde nemá náhoda ani kousek místa, mohl by vás zaujmout originální Numerus.

Pokud Vás zajímají letošní novinky, které se v soutěži autorů objevili, zastavte se na některém pravidelném testování, které v Praze pořádá Česká deskoherní společnost, v Plzni se testováním zabývá půjčovna KAVENU a v dalších městech je potřeba se vždy individuálně domluvit. Zájemce o testování vítáme!

Napsal: Štěpán Peterka


 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |