Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Mr. Jack' obsahuje 66 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 01.10.2010 v 03:37 uživatel Panzer.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 08.01.2009 ve 13:59 uživatelem Ringo  odpovědět 
Takticke moznosti
Tak me napadla jedna vec tedkom. Jeste jsem ji nezkousel. Ale pokud by Mr. Jack mela byt skutecne neco jako sachova takticka partie, musela by byt zcela odbourana nahoda. Protoze je fakt ciste jen o nahode zda Jack unikne ci nikoliv. Nepadne karta, muze se jit proste klouzat. Ale co takhle hrat bez tahani karet nahodne z balicku? Proste by se rozlozily a postupne jen otacely aby bylo poznat kdo kterou tahnul, aby jedna netahla 2x za kolo a bylo by na volnem vyberu, kterou si kdo k tahu vybere? Samozrejme by to asi chtelo nejake osetrujici pravidla, aby detektiv neotocil 6x Sherlocka a taky aby se dalo s Jackem smysluplne utikat v pripade odhaleni (a jeste ne chyceni). Ale bez odbourani nahody je ta hra pro me trochu zklamani, protoze na to, jestli nahodne vyhraji nebo prohraji, to si mohu klidne hodit minci a ne pul hodiny saskovat s panakami na hracim poli.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:32 uživatelem Adam  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Ringo: já myslím že Mr. Jack nebyla rozhodně koncipována jako šachová partie, spíše jako krátká a rychlá a pestrá akce, kde je zapotřebí k úspěchu i ta trocha štěstí. Mě taková naprosto vyhovuje. Varianta cos napsal může být zajímavá, ikdyž asi hodně protáhne hru (bude se muset šíleně přemýšlet, to že hra sama určí které 4 postavy to kolo táhnou je významné urychlení) Když tak ji zkus a pak napiš, jak se osvědčila ;-)
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:42 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
me bohuzel variantas nahodou nevyhovuje naprosto vubec, protoze hra nam asi uz v 6 pripadech za sebou skoncila naprosto stejne, nevim presne jestli to bylo 5 nebo 6 kolo, ale vzdy tak nejak v teto fazi - Jackova totoznost odhalena. Jack stoji 3 policka od vychodu = potrebuje jeste 2 kola = musi v jednom kole jet on, coz se dejme tomu podari a v naslednem kole, kdy se michaji vsechny karty a znich vybiraji 4 zacina detektiv, ale nesmi vylosovat z karet Jacka, pokud jej vylosuje, Jacka chyti, nebo jej poposoupbne k nejake postave kera stoji pobliz a Jack s tim vubec nic nenadela. Se mi zda, ze tolik nahody v urceni viteze hry neni ani v clovece nezlob se.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:47 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Přesně chyby které jsem dělal u počátečních partií. Teď už jsem několikrát unikl tak, že jsem u východu soupeře nalákal na jinou postavu než je Jack, připravil jsem si půdu a se skutečným Jackem se mi podařilo uniknout. Soupeři už ale odhalili moji taktiku a dávají si pozor :-).
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:58 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
to samozrejme delam taky, ale jak uz jsem x krat napsal, pokud nehraje detektiv hloupe, ma do 4. - 5. kola Jacka odhaleneho. Lakat na jine postavy pak muzes jak chces. JA to hral jednou jako detektiv kapku schvalne hloupe, nepovedlo se mi odhalit Jacka do 6. kola a v 7. vyhral Jack v podstate tim, ze jsem skocil na ze dvou moznych postav na tu spatnou a to jeste diky tomu, ze hloupe zahral i Jack, ktery v minulem kole mohl pohodlne uteci ven a neudelal to, tak jsem jej skrtnul ze seznamu. Ale tady uz se nebavime o taktice, ale spise o psychologii. no pokud nekomu tohle vyhovuje - me osobne by za Jacka neuspokojilo kdyby detektiv ve stresu oznacil zapachatele nekoho jineho. Opravdovou vyhrou je bud vydrzet 8 kol, ale hlavne uniknout ven.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:58 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Ještě bych ti doporučoval prostudovat si ty partie na webu online hry Mr.Jacka. Jinak odborníci říkají, že u základní hry je vyváženost tak zhruba 40:60 ve prospěch detektiva a s postavami z rozšíření je to prý téměř 50 na 50.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 15:04 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
ja uz tam koukal a co dalsiho mi prislo docela divne - statistika ktere postavy maji statisticky vetsi ci mensi sanci uniknout. To je dalsi zasah do taktiky ve prospech nahody.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 15:14 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Tak to je snad normální. V šachu máš taky silné a slabé figury. Tím větší je výzva se slabší figurou uniknout. Čím bych ale chtěl za mou osobu tuhle debatu ukončit je to, že jde především o zábavu. Pokud ti nějaká hra nepřipadá zábavná, ale nudná, tak ji nabídni třeba na Aukru a prodej ji. Mne třeba připadá zábavné i obyčejné domino, nebo žížaly (skoro člověče nezlob se) když ho hraju s mou malou dcerou a to je schopná hrát i Agricolu a včera vyhrála v Galaxy truckeru, když se jí podařilo postavit nejstabilnější kosmické lodě :-)).
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 16:09 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
tak prodat neni problem, problem je to, ze se mi ta hra jako takova libi.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:44 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
No s tebou taky nemůžu souhlasit. Když jacka hraju, tak to není rozhodně rychlá akce a štěstí tam nehraje téměř žádnou roli. Tak jak to popisuješ jsem to hrál u prvotních partií. Teď když mám už něco odehráté, tak nad každým tahem přemýšlíme skoro jako u šachu a hra přešla do čisté (byť pravidly jednoduché) strategie.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:54 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
jak muzes toto rici, kdyz hru muze definitivne rozhodnout los karty?
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:41 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
No nerad se s tebou pouštím do polemiky aby to zase neskončilo nějakým "flamem", ale vždyť to je právě na tom to krásné, že musím okamžitě reagovat na změnu, když mi přijde jiná karta než tu co jsem potřeboval a reagovat se dá vždycky. A nepřijde náhodně - vždy mám na výběr. Všechny postavy se dají využít nejen svými vlastnostmi, ale hlavně svým pohybem a přibližováním a vzdalováním od ostatních postav. Počet postav a vlastnosti postav vzhledem k systému tahání karet JDDJ a DJJD dělá hru naprosto vyváženou a myslím si, že jakýkoliv zásah do mechanismu by hru jenom poškodil. Podle tvého systému by některé postvy byly využívány více a některé by ležely ladem. Extrémní případ je tebou zmiňovaný Sherlock Holmes, ale pokud bys chtěl nějakým doplňkovým pravidlem omezit Holmese, tak to bys potom musel každou postavu a v podstatě by ses vrátil zase k původnímu mechanizmu. Opravdu si myslím, že je hra vyvážena a oddladěna optimálně a rozhodně je to hra, kde podíl náhody je naprosto minimální vzhledem ke strategickým možnostem. Jediné co provádím proti pravidlům základní hry je prvotní rozmísťování postav podle mechanismu, který je zmiňován až v rozšíření. A už jsi zkusil hru s kočárem ???
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 14:52 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
s kocarem jsem hru nezkousel. Jinak ja nesouhlasim ze je to vyvazene a mira nahody rozhoduje minimalne. Mira nahody podle me rozhoduje zasadne o vysledku hry. Do 4 kola je realne pul na pul postavy skryvat. Od 5. kola je zpravidla Jack odhalen. To vychazi naprosto z logiky - 8 postav, polovina je vzdy ve stinu, 4 kola. A pak jen zdrhas. A tam uz nahoda rozhoduje opravdu tezce. Sysatem tahu JDDJ a DJJD sice vypada promyslene, ale vysledek jsem napsal vyse. J - utika - D, D - k nemu zene postavy, - J - jednu postavu odlakava, popripade znemozni jedne z blizicich se nejak dalsi postup. Dalsi kolo - michani karet, zacina D - pokud se zamicha tak, ze se vytahnou 4 a jedna z nich predstavuje Jacka, ktery je jiz odhalen, tak konec hry. A tim veskera taktika konci, muzes se snazit jak chces. Pokud detektiv nehraje tupe, neuteces. D tahne s Jackem pryc od vychodu a pokud mozno co nejblize postavam, z kterych budou 3 jeste tahnout. J konci tah nejakym zoufalym tahem, kdy si muze Jacka treba nejak odpudit smerem pryc novou postavou reznika nebo podobnou finticku. Jenze - dalsi kolo Jack se sebou nepotahne, protoze lezi ladem, vytahnou se dalsi 4 karty, zacina J - netahne jackem. Poikracuje D, ktery ma dve postavy na to, aby na Jacka skocily a to uz je velmi snadna zalezitost. Taktika tahu tam je, ale rozhoduje do 4. kola. Mame toho odehranoi opravdu hodne a nejak si neumim predstavit, jak tupe by musel detektiv tahat, aby nemel odhaleny minimalne do 5. kola Jacka a do 7. kola aby jej nechytil. Mozna z toho bude flame, mozna normalni vymena nazoru. Jen predesilam, ze naprosto nesouhlasim s timto co pises: "je hra vyvážena a oddladěna optimálně a rozhodně je to hra, kde podíl náhody je naprosto minimální vzhledem ke strategickým možnostem". Strategicke moznosti hra snad nema zadne. Maximalne urcitou taktiku na danou situaci, ale to jen docasne. Taktiku shledavam v umnem skryvani ci odkryvani postav tak, aby Jack byl vzdys vetsinou a nebyl brzy odhalen. to je fajn pasaz hry u ktere se nejak i napremyslim a schopnosti postav vyuzivam. Ale tedy porad me neschopnemu, jakou taktiku volis v momente, kdy je Jack odhalen. rikas ze moznost reagovat mas vzdy. To preci neni pravda, tva moznost reakce konci momentem, kdy ti detektiv odsune od vychodu Jacka a bali balicek s tou postavou Jacka. co muzes delat ty? Mas jeden, max. dva tahy na to, abys znemoznil vselijak pohyb postavam, ktere jsou Jackovi nejblize a modlis se, aby v dalsim kole s tim Jackem nezacinal souper.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 15:05 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Nebudu se pouštět do diskuzí, je jasné, že jakmile je Jack odhalený, tak už těžko uhraješ víc jak jedno kolo - a to ještě se štěstím. Projdi si ty partie na webu a uvidíš jestli se z něčeho poučíš při skrývání identity. Je tam obrovský soubor partií, už jsem tam dlouho nebyl, ale pokud by to bylo tak, jak ty říkáš, tak by výrazně převažovala vítězství detektiva nad Jackem, ale nebylo tam tomu tak. Zkus si tam párkrát zahrát s nějakým hráčem co má za sebou hodně partí a pak napiš výsledek, jestli je tvůj názor správný a nebo ho změníš.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 15:10 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
vyzkousim, uvidim. Kdyz koukam na ohlasy na Jacka na BGG, tak se tam dokonce objevuji cisla 90:10 pro detektiva. Pokud existuji borci, kteri to umi stahnout na 50:50, tak myslim ze jich je asi tolik, co Kasparovu v sachach. A v sachach neni pravidlem ze vyhraje bily ani u amateru. Mr. Jack mi spise prijde timto jako hra, kde hrac ma porazit hru, kterou ridi hrac s detektivem.
 
Vytvořeno 08.01.2009 ve 18:15 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Takticke moznosti
Tak ted si treba prohlizim prvni hru na kterou jsem narazil a na tech strankach o Mr. Jackovi a detektiv hraje vylozene stupidne. Misto aby Bereta dostal do stinu, kdyz vetsina postav je ve svetle a mohl mit tak po tomto kole odhalenych 5 postav jako nevinnych, tak Beretem tahne tak, ze zustava ve svetle a tim padem se mu odkryji jen dva nevinni. Neskryva se za temi vyhrami Jacka stupidni hra detektivu? Vem si ze kazdy ma dva tahy, coz znamena ze oba maji sanci naprosto stejny pocet postav dostat do opacneho gardu, tedy svetlo/stin. Takze v prvnim kole by melo byt odhaleno minimalne 3, ne-li 4 postavy jako nevinne, pokud hraje detektiv dobre. Musi byt opravdu dobra konstelace postav, aby Jack dokazal dostat do vetsiny k sobe vice postav nez detektiv, ktery se v prvnim kole snazi to rozdelit presne na pul. aby tedy zustaly 4 postavy ve svetle a 4 ve stinu. V druhem kole uz odhaluje jen ty podezrele, 4 uz nemusi vubec resit.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |