Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 11.07.2008 ve 11:17 uživatelem Gimling  odpovědět 
Návod?
Mám na vás všechny jeden dotaz. Co říkáte návodu?!
Z mojí strany musím říci, že něco tak chaotického jsem ještě enviděl. Nikdy jsem ho do konce nedočetl, protože mě šíleně štvalo, jak mě neustále přehazuje ze strany na stranu a za chvíli jsem v tom ztracen jak v bibli (dcera tchýně matky ...).
Závěr je takový, že jsem si tu hru ještě ani jednou pořádně nezahrál, protože jsem zhnusen návodem.

Hra sama o sobě mi přijde celkem jednduchá, ale ty pravidla postrádají kontinualitu a logiku a tím dělají tu hru složitou, přičemž není!!!

Mrzí mě to!
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 11:41 uživatelem Darn  odpovědět 
Re: Návod?
Neříkám, že je to ten neúžasnější návod, jaký jsem kdy četl, ale vzhledem k tomu, že se jedná o dosti komplexní hru, tak je udělaný velice slušně. Nejprve je tam příprava hry, potom zjednodušený popis průběhu hry, pak detailní popis jednotlivých akcí a nakonec detailní popis bodování. Těžko říci, jak ten návod udělat jinak. Myslím, že rozhodně neztrácí kontinualitu ani logiku. Takže žádné větší výhrady vůči návodu nemám (i když asi nejlepší způsob, jak se hru naučit, je nechat si ji od někoho vysvětlit na názorných příkladech nad deskou).

A trochu zvláštní je tvůj závěr - hru jsem si ještě ani jednou pořádně nezahrál a přitom mi nepřijde (a není) složitá. Pak se nebízí otázka proč sis ji ještě pořádně nezahrál? Protože se ti nelíbí návod? Přijde mi celkem škoda zavrhnout hru jenom kvůli návodu. Nebo proto, že je prostě složitá? Pak si člověk musí říct, že přečíst návod na složitou hru může být také poměrně složité. Já osobně bych řekl, že určitě existují složitější hry, ale Agricola rozhodně nebude typem hry "vysvětlím a pochopím za 5 minut". A u takových her člověk musí občas překousnout trochu složitější návod.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 11:54 uživatelem Gimling  odpovědět 
Re: Návod?
Asi takhle:

čtu návod a při třetím odkazu jsem trošku otráven a pak se mi ta hra i hůře hraje. Právě vytvářím svojí verzi návodu, která bude příjemná a hlavně bude mít logiku. Je škoda být naštván na hru jen kvůli návodu. Samotná hra mi přijde celkem jednoduchá a hlavně hodně variabilní a komplexní. Já někam ten návod potom hodím.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 12:00 uživatelem Darn  odpovědět 
Re: Návod?
Aha, myslím, že už začínám tušit, jak se věci mají :o) Řekl bych, že jde o způsob, jak každý z nás návod čte, jelikož to, co tě evidentně na tom návodu trápí nejvíc, tak mně vůbec nevadí (většinou si ten návod přečtu v kuse (bez přeskakování na odkazy) a ono se to pak už spojí. Ale chápu, že to má každý jinak. Tak hodně štěstí při psaní návodu a snad si už brzy taky Agricolu pořádně užiješ :o)
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 12:03 uživatelem Gimling  odpovědět 
Re: Návod?
Jo, tak to doufám :)

Však já do toho nakonec proniknu, ale prostě jsem si musel postěžovat, protože mě to ze začátku pěkne odrazuje a trochu mi to kazí dojem ze hry.
Taková doba kamenná byla nádhera a složitostí mi přijde na podobné úrovni. Jen tam nejsou kartičky profesí atd., ale princip je podobný. Proč tam ten návod šel?
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 12:10 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
No nezlob se na mne, ale jestliže srovnáváš Agricolu s Dobou kamennou, tak to je jako bys srovnával koloběžku s motorkou - ano u obou je stejný princip - má to dvě kola a jezdí se s tím po silnici.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 12:04 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
Tak to jsi asi četl nějaký jiný návod než já. U tak složité hry je to jeden z nejpřehlednějších pravidel, jaké jsem u her viděl. Jedinou výhradu mám proti přípravě hry, že tam mohlo být lépe graficky nebo fotografií uvedeno rozložení hry (herních plánů a komponent). Jinak je návod naprosto logicky členěný, že snad ani logičtěji být nemůže.
- Průběh hry
- Akce
- Profese
- Malé vybavení
- Velké vybavení
- Vyhodnocení
Je naprosto jasné, že ve vysvětlování průběhu hry musí být odkazy na akce, profese, malé vybavení a velké vybavení. Kdyby tam nebyly odkazy do naprosto přehledně členěných kapitol, tak by se každá jednotlivost, během vysvětlování průběhu hry, musela hned řešit na tom příslušném místě. Návod by se stal totálně nepřehledným - nikde bys neměl pohromadě všechny akce, všechny profese, všechna vybavení a všechna velká vybavení). Odkazy na příslušném místě do přehledného systému akcí, profesí, malého vybavení a velkého vybavení je mnohem přehlednější a logičtější.
Upřimně si nedovedu představit kdyby bylo všechno "zgulášené" do kapitoly průběhu hry, tak bych se v tom teda ztratil zase já.

Zajímal by mne tvůj názor, jak bys členění pravidel KONKRÉTNĚ řešil ty, aby pro TEBE byl systém přeledný a logický. Můžeš se s námi o to podělit a třeba to pak MINDOK do příštích pravidel zapracuje. Nevím kolik jsi nastudoval návodů ke složitějším hrám, ale mohl bys uvést příklad nějaké podobně složité hry, kde pravidla vyhovovaly tobě?

Také by mně zajímalo více názorů, takže kdo jiný má ještě potíže s přehledností pravidel ozvěte se a navrhněte jak byste pravidla upravili VY aby byla přehlednější. Pokud budeme jen kritizovat, bez konkrétních návrhů, tak to k ničemu nebude a u MINDOKu nebudou vědět jak něco zlepšit. Zpětná vazba je myslím důležitá.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 12:11 uživatelem Gimling  odpovědět 
Re: Návod?
Přesně tak. Já se k tomu stavím aktivně a pracuji na tom :)

Třeba budou přehlednější, třeba ne ... uvidíme
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 13:49 uživatelem Adam  odpovědět 
Re: Návod?
Já mám Agricolu 2 dny a moc se na ni těším, až si ji zahraju. Je pravda, podle mého skromného názoru, co se týče pravidel, že nejsou úplně 100 pro přehledné a zejména na někoho, kdo nemá obecně zkušenosti s náročnějšími deskovakami, asi působí dosti komplikovaně. Já jsem se na ně vrhl a důkladně a s nadšením jsem je hned pročetl, a po prvním pročtení jsem taky dojem že nevím úplně přesně co a jak, hlavně umisťování karet akcí na herní plán a položení 4(6) základních akcí je v pravidlech vysloveně odbyto, když nebyl využit potenciál grafiky na stranách pravidel, aby bylo ukázáno, kam se které karty pokládají.

Nicméně, po druhém pročtení už myslím že je vše jasné. Pravidla jsou komplexní a věnují se všem možným situacím, proto si myslím, že i když znějí trochu těžkopádně, jejich velkým přínosem je že neponechávají žádné hluché místa a FAQY u Agricoly asi budou zít prázdnotou, protože většina potenciálních problémů je řešena pravidly anebo skvěle napsanými popisky na kartách.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 14:46 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
To byla taky moje největěí výhrada k pravidlům, když jsem konzultoval jejich zpracování s lidmi s MINDOKU, že mohl být více využit potenciál grafiky při rozložení herních plánů. Bohužel v té době, kdy jsem to konzultoval už byla pravidla v tisku, takže se s tím nedalo nic dělat. Hodně také pomůže přehled rozehrané hry na rubu dvou herních plánů. Ale mohlo to být i součástí pravidel.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 16:08 uživatelem Ranca  odpovědět 
Re: Návod?
Než začnu psát cokoli dalšího, předešlu, že hru zatím nemám (opravdu jen otázka času), čímž může být dost ovlivněn můj dojem z uspořádání pravidel.

Každopádně i mě se zdají být trochu těžkopádná. Trvalo mi opravdu několik velmi pečlivých průchodů, než jsem pochopil (snad) všechny herní mechanismy. Ještě přesně nevím, v čem je vlastně problém. Zkusím je ještě párkrát přelouskat a pokud mě napadnou nějaké návrhy na vylepšení, určitě se rád podělím.

Ještě poznamenám, že v naší herní skupině jsem to vždy já, kdo u nových přírůstků studuje pravidla a vysvětluje je ostatním, takže už jsem se nastudoval a navysvětloval až až. Jde téměř výlučně o hry komplexní, prakticky nic jiného nehrajeme.

Jako příklad perfektně strukturovaných pravidel bych uvedl například Portoriko, Caylus, Through the Ages nebo In the Year of Dragon. Naopak docela potíže mi dělal např. Brass, tam se pravidla opravdu moc nepovedla.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 16:32 uživatelem honcik  odpovědět 
Re: Návod?
Já problém s pravidly nemám téměř nikdy, studium pravidel mě vždycky ohromně baví, takže čím je to složitější, tím je to pro mě lepší :-). Srovnávat Agricolu s Dobou kamennou je skutečně úsměvné, ale neměl jsem sebemenší problém ani v jednom případě, chce to pouze trpělivost. Osobně pravidla vždycky nejdřív rychle (třeba v tramvaji) pročtu, abych měl celkový přehled, a při druhém čtení se snažím pochopit už úplně všechno s tím, že si všechny komponenty rozložím na stole. Jinak lze souhlasit, že grafiku v pravidlech trochu podcenili - třeba z úsporných důvodů...
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 17:10 uživatelem Rubic(k)  odpovědět 
Re: Návod?
...složitá, chaotická? Pravidla k Agricole? ... to mi vůbec nepřišlo.

S pravidly problém nemívám. Na druhou stranu jsem nečekal, že bych se pouhým přečtením pravidel stal přeborníkem. Těch 12 snebo kolik stránek jsem četl dvě hodiny a první hry (asi 10partií) jsme samozřejmě hráli jako rodinnou verzi.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 17:22 uživatelem Sodovka  odpovědět 
Re: Návod?
Musím se zastat Gimlinga. Mám Agricolu 3 dny. Včera večer jsem se usadila ke stolu, vše rozbalila, nadechla se, začetla do návodu a po 40 minutách, kdy se mi na kartě krčila furt ta stejná ovce a já nemohla pochopit jak dál, jsem to vzdala. Dnes jsem pro zvýšení svého sebevědomí studovala Caylus Magna Charta v němčině:-) Agricolu určitě pochopím, ale osobně se mi návod zdá taky chaotický.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 17:30 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
V čem chaotický??? Konkrétně.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 17:37 uživatelem Sodovka  odpovědět 
Re: Návod?
Málo obrázku, málo názorné, musím skákat ze strany na stranu, hned jsem musela hledat na straně 6, co s tou ovcí, když nemám ohradu nebo chlív. Taky mi chybí nějaký kontext k hracím deskám - ty 3 jsem postavila a vůbec nechápala, co je k čemu, na co které pole, co kam dávat, proč co brát. Prozatím nemůžu navrhnout žádné zlepšení, proto hru nechápu:-) Až pochopím navrhnu. Ráda mám návody typu Fury of Dracula nebo Arkham Horror od Fantasy Flight Games, složitá, ale přehledná, hejno obrázků, šipky k jednotlivým popiskům a symbolům, nakonec FAQ a řešení méně typických situací. Jo, a dosud jsem měla největší problém pochopit návod ke karetním osadníkům:-)
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 18:15 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
S tím nedostatkem grafiky a obrázků hracího plánu v různých situacích souhlasím - to už jsem psal. Nicméně musím trvat na tom že textová část je naprosto přehledně strukturovaná a vede přesně krok po kroku základním průběhem hry (fáze 1, fáze 2, fáze 3, fáze 4). Problém je ten, že jednotlivé akce ať už na kartách akcí, nebo profesí, nebo vybavení jsou tak různorodé, že se to opravdu nedá do vysvětlení průběhu hry vypsat a začínající hráč musí ty jednotlivé postupy sám nakombinovat z přehledu akcí, profesí, malého a velkého vybavení. Každá hra je jiná! Takže na začátku je hlavně potřeba pochopit průběh hry - jednotlivé fáze, ale ještě bez odskoků na jednotlivé podrobnosti. Takže pokud je pochopen základní princip:

Fáze 1 + Fáze 2 ... je jakási příprava (rozšíření možností) herního plánu pro provedení kola
Fáze 3 + Fáze 4 (+ sklizeň ve vyjmenovaných kolech)... je vlastní zahrání kola (provedení akcí pomocí postav a návrat domů)

tak není co řešit a pak už je možné se vrhnout v pravidlech na podrobnosti u jednotlivých fází.

Jediný velký problém nevidím v odkazech na jednotlivé další kapitoly, ale v odkazech na obrázky, kdy není jasně řečeno o který obrázek se jedná (nejsou očíslovány, je jich málo a v jejich sousedství jsou mnohdy texty, které s obrázkem nesouvisejí - pravý vysvětlující sloupec pravidel) a také obrázek rozehrané hry na rubu herních plánů mohl být spíše nahrazen v pravidlech na několika stranách obrázky rozehrané hry v jednotlivých fázích hry. Když je to všechno v jednom obrázku, tak je to pro začátečníka nesrozumitelné a pokročilý to už nepotřebuje.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 20:21 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Návod?
Tak teraz prispejem svojou troškou do mlyna.
Agricolu som získala v Mníchove na Münchner Spielwies´n. Večer na hoteli sme dvaja šťastlivci vybalili hru a začali sa z nej tešiť. Ja som po nemecky vedela, on nie. Skončilo to tým, že som pravidlá predčítala v českoslovenčine ako rozprávku na dobrú noc. Ja som sa snažila čítať, on mal pred sebou hru a keď mi niečo nesedelo, ukázal mi to priamo na plánoch, kartách, komponentoch. Pri takomto čítaní sa ozaj nedali robiť odskoky na iné strany a obrázky som videla iba ja. Napriek tomu sme ju prelúskali a pochopili.
Jediné nepochopené pravidlo bolo, že som si myslela, že u renovácie platím aj rákos podľa počtu miestností :).
Keď došlo na robenie pravidiel, písala som do MindOk-u moje pripomienky k pôvodným. Napríklad že hra mala fázy a sklizeň mala tiež fázy. Bolo to mätúce. Takéto "nedostatky" sa z pravidiel podarilo odstrániť. Len si uvedomte napríklad, že existovalo pole plánu, zorané pole, pole akcie...
Dnešné pravidlá vychádzajú z tých pôvodných nemeckých, ale sú lepšie. Musela byť zachovaná štruktúra. Nepridávali sa obrázky. Čo sa vylepšovalo bol samotný text. Tak ako tu i na nemeckom spielbox.de sa hovorilo o "zlých" pravidlách. Ale ako aj tu, tak aj tam to bolo len o tom, že nie sú ľudia rovnakí a nie každému takéto pravidlá sadnú. Pozitívne hlasy prevážili.
Každý má právo si pravidlá napísať tak, ako mu vyhovujú. Možno tým dokonca niekomu pomôže. Držím mu palce. Je však otázne, či každý zvládne takúto hru podať bez jedinej chybičky či nejasnosti. Pri vysvetľovaní u stolu môžete dopĺňať pravidlá a rušiť nejasnosti v momente, keď na ne dôjde. V napísaných pravidlách to treba mať všetko hneď. Preto sú také dlhé, preto sú tam dovysvetlenia akoby o stranu ďalej... Ale ja osobne by som tú štruktúru nemenila.
Prajem všetkým, aby tie pravidlá dokázali raz prečítať ako tú rozprávku na dobrú noc. Pri ďalšom čítaní totiž všetko bude zapadať a nevzniknú nejasnosti.

A ešte niečo: Toto nie sú pravidlá od V.Ch. Tu nemôžete prečítať prvé tri strany a začať hrať. Aj preto tá ovca nevedela kam sa podeje.
 
Vytvořeno 11.07.2008 ve 20:36 uživatelem Darn  odpovědět 
Re: Návod?
Ahoj Dili,

děkuji za tvůj příspěvek. Díky němu jsem zjistil, že jsem taktéž nepochopil pravidlo o renovaci a dosud jsem platil za každou místnost jeden rákos :o) To je tak, když si člověk myslí, že už pravidla pochopil a nepotřebuje číst příklady :o)
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 01:10 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Návod?
Jak sis mohla přečíst z výše uvedených příspěvků, tak jsem obhájce textové části pravidel, kterou považuju za srozumitelnou a adekvátně strukturovanou. Pokud jsi spolupracovala na konečné verzi pravidel, tak mám jen dotaz, proč nebylo do pravidel implementováno více obrazového materiálu třeba podrobnější popis jednotlivých desek herních plánů nebo např. ke každé fázi rozložení hry, proč nejsou obrázky očíslovány (v textu se objevuje viz obrázek, ale už není upřesněno jaký a lze jen odhadovat, že asi ten co je nejblíž). Příklad hry na rubu dvou desek je jakoby vytržený z kontextu a pokud hru někdo nezná, tak mu stejně nic neřekne.

Proti textu nemám sebemenších námitek, ale obrazového materiálu mohlo být využito v mnohem větší míře, přehledněji více strukturovaně.
 
Vytvořeno 22.07.2008 ve 16:38 uživatelem siegel111  odpovědět 
Re: Návod?
No já jsem musela návod číst cca 3x, ale musím se přiznat, že jsem poprvé přeskakovala... jediné co můžu vytknout bylo by fajn víc obrázků přímo ze hry viz. návod ke carcassonne - ten je udělanej i pro blbý, ale jinak klobouk dolů - věřím, že je těžký to slušně napsat. Jenom bych to příště vyzkoušela na nějakém věci neznalém človíčku jak to pobere.
Každopádně Agricola je super a za tři přečtení návodu stojí ...
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 08:57 uživatelem The Hammer  odpovědět 
Re: Návod?
k této diskuzi musím za sebe říct, že s návodem nemám nejmenší problém. Podle mě je jasný a výztižný. Mně se nejvíc osvědčilo nejdříve si přečíst zhruba pravidla, pak rozehrát zkušební hru na seznámení s herními mechanizmy a pak znovu podrobně prostudovat pravidla. Tak to děláme u všech nových her a funguje to.
Agricola i její pravidla jsou prostě super. Toť můj názor.
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 16:45 uživatelem Gimling  odpovědět 
Re: Návod?
Tak příklad co jsem nepochopil v pravidlech:

1)krmení rodiny. Samotné krmení je jasné, ale co u nového potomka? Když se narodí, tak může v dalším kole hned jít na akci. Jenže na straně 4 "Období krmení rodiny" se píše, že nový člen sní jen 1 jídlo, protože ještě nepracoval. Tak pracoval a nebo ne?

Příklad. Narodil se v 6. kole a v 7. kole už šel na akci. V období sklizně teda sní 1 nebo 2 jídla? Je sice nový člen, ale už pracoval.

2) na začátku dostanu 7 profesí a 7 malých vybavení.
Mohu někde získat další vybavení nebo profese, když už ty přebytečné karty mají stát v hromádce na stole? Akce vybavení/profese je jen na vyložení vybavení :/

3) mohu vybavení použít kolikrát chci a nebo jen jednou v celé hře?

4) velké vybavení - na této akci si jedno koupím a hned teda i vyložím a kolikrát chci použiji?

Prosím o radu jestli jste tohle někde z návodu vykoukali.

Děkuji
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 18:47 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Návod?
1.) Krmení
Příklad. Narodil se v 6. kole a v 7. kole už šel na akci. V období sklizně teda sní 1 nebo 2 jídla? Je sice nový člen, ale už pracoval.

Po šestém kole byl novorozencem. Kdyby byla sklizeň po šestém kole, tak platíš jedno jídlo. Jelikož je až po sedmém, tak už to není nový člen rodiny. Vždyť už pracoval a tudíž je stejně hladov jako každej jinej.

(Koupíš si nové lyže. Sezónu v nich odlyžuješ v Česku. Na další sezónu je vemeš ale do Francouzských alp. Jsou nové jenom proto, že ještě nebyly v Alpách? Určitě ne!)

2) na začátku dostanu 7 profesí a 7 malých vybavení.
Mohu někde získat další vybavení nebo profese, když už ty přebytečné karty mají stát v hromádce na stole? Akce vybavení/profese je jen na vyložení vybavení :/

Nikdy žádné další profese nedostaneš. Malé vybavení můžeš získat, pokud hráč po tvé pravici zahraje ´"putovní" malé vybavení - to se šipkama. Ale také je to jenom z už rozdaných karet malých vybavení.

3) mohu vybavení použít kolikrát chci a nebo jen jednou v celé hře?

Co myslíš slovem použít?
Když vybavení vyložíš, je to jako by sis na farmu něco koupil, něčím ji vybavil... To značí, že to tam máš na trvalo. Takže, když je na vybavení napsáno, že při stavbě domu/chýše nebo přestavbě máš platit o dvě suroviny míň, tak to značí u každé stavby a u každé přestavby.
Je jenom omezený počet vybavení, která se "opotřebují" a po nějaké době přestanou fungovat - například různé druhy pluhů.

4) velké vybavení - na této akci si jedno koupím a hned teda i vyložím a kolikrát chci použiji?
Nechci se opakovat. Přečti si to výše.


PS. Podle mně je to úplně jasné, ale každý to chce mít jinak napsané.
 
Vytvořeno 13.07.2008 ve 01:54 uživatelem Darn  odpovědět 
Re: Návod?
Myslím, že Dili už odpověděla dostatečně, ale vzhledem k tomu, že je to zároveň diskuse o pravidlech, tak zkusím připojit některé své poznámky k tvým otázkám.

Ad 1 (krmení rodiny) - tady hovoří pravidla naprosto jednoznačně a zřetelně. Doslova cituji: "Na konci období krmení rodiny musí hráč zaplatit 2 jídla za každého člena rodiny. V TOMTO KOLE narozený potomek rodiny - ten, který ještě nebyl zapojen do práce, spotřebuje pouze 1 jídlo. Během dalších sklizní už spotřebuje také 2 jídla." Tady nechápu v čem jsou pravidla nejasná nebo nejednoznačná.

Ad 2 (počet karet) - uznávám, že nechápu smysl toho, že se mají nechávat karty ležet vedle hrací desky (může být matoucí, protože člověk by očekával, že se s nimi ještě něco stane :o) ), ale jinak opět jednoznačné - každý hráč dostane 7 a 7 karet. Myslím, že když si člověk přečte pravidla a začne podle nich hrát, tak si spoustu věcí neuvědomí (v tom je nejlepší učit se hru, když je rozbalená na stole)

Ad 3 (použití vybavení) - opět pouze otázka příspupu k pravidlům. Agricola je dosti komplexní hra a myslím, že úplně do detailu ji člověk pochopí až po první (druhé, třetí...) hře. Rozhodně ne po jednom přečtení pravidel. Stačí si totiž k těm pravidlům vzít ony zmiňované kartičky a zjistíš, že je na nich poměrně jasně napsáno jak, kdy a kolikrát tu danou kartičku může člověk použít. Abych využil tvého srovnání - Agricola není Stone Age a k jejímu návodu je potřeba přistupovat trochu jinak (zvlášť, pokud člověk nemá větší zkušenosti s komplexními hrami) a občas se i kouknout na nějaký ten herní metriál.

Ad 4 (velké vybavení) - opět se stačí podívat se na konkrétní kartičky.

Obecně bych ještě jednou zopakoval - když se chci naučit novou hru (nedej bože nějakou složitější), tak nejlepší způsob, jak to udělat, je vzít návod, herní materiál a krok po kroku si všechno ukazovat hezky přímo na herním plánu. Spousta věcí pak nečekaně zapadne dohromady.
 
Vytvořeno 13.07.2008 ve 16:58 uživatelem Sodovka  odpovědět 
Re: Návod?
Takže, po konzultaci s deskovými hrami téměř nedotčenou osobou už vím, kde soudruzi z NDR udělali chybu:-) Nějak mi nedošlo, že ty první akce se nevykládají jako karty, ale jsou nakreslené na herním plánu.


Ještě k pravidlům - stále se mi zdají nepřehledná, ač hra jako taková už docela srozumitelná. Nejvíc mě při studování pravidel vytáčely pokyny typu "umístěte kartu na příslušné místo" (co je to příslušné místo?)

Taky mě zmátlo, když jeden odstavec začíná slovy "Zvítězí hráč, který získal nejvíce bodů" a pod tím je Akce - Každý hrát má farmu, která se skládá z 15 políček. To jsem pak hodně hledala souvislosti:-)

Nejasnost pravidel: Dilli tady někde píše, že rodinnou hru nemůže hrát 1 člověk, ale v pravidlech (str. 9 dole) je Varianta rodinné hry (pro 1 -5 hráčů). Tak jak to je? Poradí někdo? Díky moc.
 
Vytvořeno 13.07.2008 ve 18:11 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Návod?
Zase jednou jsi něco nečetla pozorně. :))
Já jsem psala, že dotyčnej nemoh hrát svou hru na plánu rodinné verze, jelikož chtěl vykládat karty profesí a malých vybavení.
Když se podíváš v čem se odlišuje rodinná verze od klasické, zjistíš, že v rodinné verzi nikdo nedostává na ruku žádné karty.
 
Vytvořeno 13.07.2008 ve 18:25 uživatelem Sodovka  odpovědět 
Re: Návod?
Díky, ale pořád nechápu:) Prosím o další nakopnutí: Takže solo verze, když se hraje rodinná verze, tak se nehraje na rodinném plánu. Je to tak? Tudíž rodinný plán je pro 2-5 hráčů rodinné hry, ale solo se nejede na rodinném plánu? Nebo solo je jenom klasická a rodinná nejde, protože musí být profese a malé vybavení?

Teoreticky už mám nastudované, čím se liší rodinné verze od klasické:-))
 
Vytvořeno 13.07.2008 ve 19:41 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Návod?
Solo verze popisována v pravidlech je jenom pro klasickou hru. Tak to i zamýšlel autor. Nic však nebrání hráči, aby si to zkusil i s rodinnou variantou. Její problém tkví v tom, že jednou nalezené optimální sehrání už nejde vylepšit. Oproti tomu ta klasická (s kartami) je stále variabilní - vždy můžeš zkoušet najít lepší kombinaci karet, a taky se zaměřit na jinou část hospodářství. Četla jsem o hře s 15(!) kamennými místnostmi domu na konci. Abys tedy mohla tvrdit, že jsi našla optimum je zapotřebí matematického důkazu ;-). A ten nedám ani já.
 
Vytvořeno 14.07.2008 ve 07:44 uživatelem Sodovka  odpovědět 
Re: Návod?
Díky za vysvětlení, takže tentokrát není chyba ve mně. Nadpis: "Varianta rodinné hry (pro 1 -5 hráčů)" je nepřesný, má být 2-5 hráčů.

Včera jsem zkoušela rodinnou verzi s dětmi ve 3 hráčích a pro děcka je naprosto úžasný ten příběh: zorat, zasít, "koupit" potomka:-) Moc se nám to líbilo, ještě jednou dík za info.
 
Vytvořeno 17.07.2008 ve 13:44 uživatelem Rubic(k)  odpovědět 
Re: Návod?
Namísto další odpovědi do diskuze spíše jedno doporučení. Pravidla kterékoliv hry se nejnadněji naučí nikoliv čtením, ale výkladem někoho, kdo už pravidla zná.
Vždycky ale někdo musí být první v rodině či partě, kdo se z pravidel učit musí. Zkuste to jako já: postupuju tak, že při čtení pravidel si zároveň hru nachystám a pak jakoby dělám jednotlivé akce za jednotlivé hráče s tím, jak postupuju ve čtení pravidel, dokud mi to celé nezapadne dohromady. A pak svoje vědomosti předávám dál s doporučením přečíst si a upevnit pravidla po třech až pěti odehraných partiích.
Určitě na tenhle postup nemám patent, při loňském Deskohraní jsem viděl, že stejný postup aplikoval Mirek E., když četl pravidla Pilířů.
 
Vytvořeno 14.09.2008 ve 23:44 uživatelem Likwit  odpovědět 
Re: Návod?
Zdravim, mám agricolu druhej den a snažimse to pochopit. Pořád čtu pravidla do kola a jedna věc mi vrtá hlavou. Na políčka s šipkou dodávám v první fázi potřebné věci. Ve fázi třeba na takové políčko umístim člověka. Pokud je ten človíček na políčku je třeba 10 kusů dřeva bere si všech 10 kusů, nebo jenom tolik kolik se tam dá každé kolo? díky za odpověď.
 
Vytvořeno 15.09.2008 ve 07:57 uživatelem ShadoWWW  odpovědět 
Re: Návod?
Bere všechny. Ta šipka právě značí, že tam může být libovolné množství kusů, každé kolo přibude x kusů.
 
Vytvořeno 15.02.2010 ve 20:58 uživatelem katkaq  odpovědět 
Re: Návod?
Souhlasím, něco takového jsem dosud ještě neviděla.Nepochybuji, že hra buse skvělá, ale sama jsem zvědavá jestli se k hraní kdy dostanu
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |