Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 12.07.2008 ve 16:52 uživatelem Gimling  odpovědět 
FAQ - nejasnosti v pravidlech
Prosím o radu v pravidlech.

1) Krmení rodiny
Samotné krmení je jasné, ale co u nového potomka? Když se narodí, tak může v dalším kole hned jít na akci. Jenže na straně 4 "Období krmení rodiny" se píše, že nový člen sní jen 1 jídlo, protože ještě nepracoval. Tak pracoval a nebo ne?

Příklad: Narodil se v 6. kole a v 7. kole už šel na akci. V období sklizně teda sní 1 nebo 2 jídla? Je sice nový člen, ale už pracoval.

2) na začátku dostanu 7 profesí a 7 malých vybavení.
Mohu někde získat další vybavení nebo profese, když už ty přebytečné karty mají stát v hromádce na stole? Akce vybavení/profese je jen na vyložení vybavení, že?

3) mohu schopnosti vybavení použít kolikrát chci a nebo jen jednou v celé hře při vyložení?

4) velké vybavení
Na této akci si jedno koupím a hned teda i vyložím a kolikrát chci použiji?
Jako že si můžu péct při každé sklizni,...?

Prosím o radu jestli jste tohle někde z návodu vykoukali.

Děkuji
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 18:48 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: FAQ - nejasnosti v pravidlech
Ještě jednou to samé:

1.) Krmení
Příklad. Narodil se v 6. kole a v 7. kole už šel na akci. V období sklizně teda sní 1 nebo 2 jídla? Je sice nový člen, ale už pracoval.

Po šestém kole byl novorozencem. Kdyby byla sklizeň po šestém kole, tak platíš jedno jídlo. Jelikož je až po sedmém, tak už to není nový člen rodiny. Vždyť už pracoval a tudíž je stejně hladov jako každej jinej.

(Koupíš si nové lyže. Sezónu v nich odlyžuješ v Česku. Na další sezónu je vemeš ale do Francouzských alp. Jsou nové jenom proto, že ještě nebyly v Alpách? Určitě ne!)

2) na začátku dostanu 7 profesí a 7 malých vybavení.
Mohu někde získat další vybavení nebo profese, když už ty přebytečné karty mají stát v hromádce na stole? Akce vybavení/profese je jen na vyložení vybavení :/

Nikdy žádné další profese nedostaneš. Malé vybavení můžeš získat, pokud hráč po tvé pravici zahraje ´"putovní" malé vybavení - to se šipkama. Ale také je to jenom z už rozdaných karet malých vybavení.

3) mohu vybavení použít kolikrát chci a nebo jen jednou v celé hře?

Co myslíš slovem použít?
Když vybavení vyložíš, je to jako by sis na farmu něco koupil, něčím ji vybavil... To značí, že to tam máš na trvalo. Takže, když je na vybavení napsáno, že při stavbě domu/chýše nebo přestavbě máš platit o dvě suroviny míň, tak to značí u každé stavby a u každé přestavby.
Je jenom omezený počet vybavení, která se "opotřebují" a po nějaké době přestanou fungovat - například různé druhy pluhů.

4) velké vybavení - na této akci si jedno koupím a hned teda i vyložím a kolikrát chci použiji?
Nechci se opakovat. Přečti si to výše.


PS. Podle mně je to úplně jasné, ale každý to chce mít jinak napsané.
 
Vytvořeno 12.07.2008 ve 18:55 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: FAQ - nejasnosti v pravidlech
A jeden malý dodatek k 4.)

Péct při sklizni smíš jedině, jestli máš vyloženou profesi pekař. Pečení je akce a je na kartě spolu s akcí Zasít. Předpokládejme, že máš ve své zásobě 4 obilí a 1 zeleninu. Když tuto akci použiješ můžeš například jedno ze svých 4 obilí zasít, pak ještě zasít svou jedinou zeleninu (musíš mít dvě prázdná pole) a zbylé tři obilí nebo i méně upéct za pomoci ohniště, kuchyňského koutu, jílové, nebo kamenné pece. (Nesmíš ovšem zapomenout na omezení u pecí. Takže když pečeš s pecí, musíš podle druhu pece jedno nebo dvě obilí upéct na ohništi či v kuchyňském koutě.)
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |