Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 02.11.2008 ve 00:37 uživatelem Ringo  odpovědět 
pravidla
uz tu o tom byla dlouha diskuse, ale pridam par svych postrehu. Hru mam ted nove a na vice nez rodinnou verzi jsme si zatim netroufli. Bojovali jsme totiz znacne s pravidly a moznost vynechat chaos jeste s desitkami karticek jsme privitali. V cem jsou ty pravidla spatna? Je zbytecne tady z nekoho delat nechapavce, jak sem se docetl vyse. Je mi jasne, ze pokud ma nekdo k dispozici spoluhrace, ktery hru zna, tak se pravidla chapou jedna radost, staci se zeptat. Ale pokud se vam najednou objevi pravidla v ruce a nikdo kdo by to znal, tak je to des bes.

1. rozlozil jsem plany a musel pouzit znacnou intuici k tomu, k cemu jaky plan je. Hra ma jistou terminologii, z ktere neni zcela zrejme, o cem se zrovna mluvi. Karty akci - ok. Ale docela dlouho jsem premyslel nad tim, co znamenaji akce natvrdo natistene na planech - zda je to neco co se ve hre vyuziva, nebo jde o navodove vysvetlivky. Dalsi nejasnosti nastaly v tom, na co jsou prazdna policka uplne na levo, jake karty se do nich davaji, nez jsem jakousi intuici pochopil, ze se na ni rozkladaji karty dalsich akci, ktere jsou v balicku karet.

2. Pravidla zcela nejasne definuji herni postup. Po vylozeni karty I. faze jsme koukali bezradne na plan a premysleli,co jako muzeme delat. Pravidla jsou vylozene delana zpusobem, ze pisatel vedel sice o cem pise, ale naprosto neznalemu hraci je to jako kdyz zaslouzily profesor vysvetluje derivace zakovi, ktery to slovo slysi poprve v zivote. Opravdu neni zcela zrejme z pravidel, co ma konkretne hrac vlastne delat. Museli jsme na to postupne intuitivne prichazet. Nakonec jsme se zkusebni hrou prokousali do samotneho zaveru hry. Na jednu stranu potesujici, cely koncept hry vypada genialne a velmi jsme se i pobavili. ale pochybnosti zustaly nad nekterymi pravidly a nad tim, zda to cele vlastne hrajeme dobre, nebo jsme si to proste jne nejak domysleli a zda je to spravne, tod otazka.

Naprosto matouci je vyklad o tom jak pouzivat karty povolani a maleho vybaveni. Museli jsme si projit nejdrive vsechny faze, nez nam doslo, ze kartu lze pouzit v momente, kdy polozim clena rodiny na policko, na kterem je napsano - male nebo velke vybaveni. Fajn. Z pravidel to spise vypada, zesi to mohu pouzivat jak se mi kdy zrovna hodi a z toho jsem byl docela zmaten, proto jsme dosud na karty radsi nesahli, krome velkych vybaveni. Docela me napr. matlo to, ze zatimco chleba mohu pect jen na zaklade akce clenem rodiny, tak ovci mohu promenit jen tak za jidlo bez zabijacky, tedy bez nejake akce. Kdyz si koupim kamna, na karte je uvedeno, ze mohu pect okamzite po tazeni. Znamena to, ze nemusim pouzit clena rodiny na polozeni na akci upec chleba? V dalsich kolech ale predpokladam, ze uz musim pect jen na zaklade clena rodiny na akcni karte upec chleba. to proste ma byt v pravidlech jasne popsano a ne abysmesi rekli -joo, to bude asi takhle. a pak to tak hrali a za pul roku se o nejakych profiku dozvime, ze to hrajeme blbe. Treba to, ze je ve hre s rozsirenimi pres 100 karticek povolani a maleho vybaveni, z cehoz hraci dostanou do ruky jen 7 je rovnez znacne matouci, obzvlaste kdyz mi pravidla reknou, ostatni karty povolani polozte na stul na hromadku rubem nahoru. Logicky jsem predpokladal, ze se karty z hromadky budou tahat a treba dobirat do poctu 7 v ruce. Ale o tom pravidla nerikaji vubec nic. Proste spousta mezer, spousta nejasnosti.

Zebrani - dohledal jsem si na netu jiny preklad pravidel a tam se v odstavci o zebrakovi pise dalsi nejasnost - "Hráč, který nemůže nebo nechce produkovat nezbytné jídlo si musí vzít šedou kartu žebrání za
každé chybějící jídlo – hráč nebude smět zvyšovat počet členů rodiny. Tato karta hráči zůstává až do
konce hry." - temer to skoro vypada, ze hrac do konce hry nesmi rozsirovat rodinu.

Nicmene pravidla nepravidla, pres to nas Agricola nesmirne bavi 1. misto v zebricku si nejspise opravdu zaslouzi.
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 03:34 uživatelem REM  odpovědět 
Re: pravidla
I já jsem neměl možnost, poté co jsem získal Agricolu, naučit se ji od nějakého zkušenějšího hráče. Pravidla jsem studoval sám a poprvé (rodinnou verzi hry) jsem hrál s mým desetiletým synem. Po třetí hře jsme už přešli na plnou verzi i s kartami profesí a malých vybavení (zatím jen ze základního balíčku E). Musím ale říct, že na rozdíl od tebe jsem neměl se studiem pravidel výraznější problém.

- K plánům: základní herní plán ze tří desek a jeho rozložení je na obr. vpravo nahoře na str 2.
- Že předtištěné akce patří do hry, mě bylo jasné hned, protože kdyby tomu tak nebylo, tak hra by začínala v prvním kole je s jednou akcí na první otočené kartě akcí a to je pro více hráčů trošku málo ne ? ?
- Jaké karty se dávají do tebou zmiňovaných prázdných políček vlevo je popsáno myslím srozumitelně v odstavci „Karty“ str. 2 vlevo dole.
- Jestliže na str. 2 čtu krok po kroku odstavec „Příprava hry“ a „Karty“, tak je tam myslím dost srozumitelně napsáno, jak se má hra připravit, včetně karet akcí pro různý počet hráčů.

- K hernímu postupu: Nevím jak jinak by měl být popsán postup hry, než jak je tomu v očíslovaných fázích na str. 3
- Pokud jste otočili a umístili, jak říkáš (podle fáze 1) první kartu akce prvního kola, tak nechápu, proč jste zůstali bezradně stát a proč jste nepostupovali větu po větě v odstavci fáze 2. (doplnění surovin a jídla na místa akcí).
- Stejně tak větu po větě odstavec fáze 3 – umísťování členů rodiny a okamžité provedení akcí. Myslím si, že málokterá hra má popsané akce přímo na herním plánu, a o to je to v Agricole jednodušší, než kdyby tam byly jen nějaké symboly.

- Ke kartám povolání a vybavení: Co je na popisu postupu na str. 7 v odstavci „Karty profesí“ matoucí ?? Dokonce je tam obrázek dvou akcí, kterými se z ruky může karta profese vyložit. A je tam jasně napsáno, že po využití této akce se může (první zadarmo a další za jídlo) vyložit karta profese a že její efekt okamžitě platí hned po vyložení a že karty profesí, které zůstaly v ruce nemají efekt žádný.
- To, že vám v téhle chvíli nedošlo, že využití této akce znamená položit na akci žeton farmáře, bylo způsobeno pouze tím, že jste asi dost pozorně nepročetli „Průběh hry“ odstavec „Fáze 3: Práce“ na str.3 .
- Hrozně by mne zajímalo kde je to místo v pravidlech podle kterého jsi usuzoval, že karty vybavení a profesí, které máš v ruce, můžeš používat, jak se ti kdy hodí (bez vyložení). Samozřejmě, že poté co máš vyloženu před sebe kartu vybavení nebo kartu profese, tak je jasné že jejich efekty pro tebe platí kdykoliv jsi na tahu a provádíš nějaké akce, které s textem na kartách vybavení nebo profesí souvisejí.
- Nevím proč tě na velkých vybaveních mátlo, že péct chleba můžeš jen na akci a zvířata péct bez akce, když je to na kartě přímo napsáno. Cituji např. kartu „Ohniště“ Pomocí ohniště smíte své zboží KDYKOLIV přeměnit na jídlo … Vždy, KDYŽ PROVEDETE AKCI péct chléb, dostanete … - takových různých kombinací využití akcí, okamžitého efektu nebo dokonce přípravy něčeho pro další kola jsou na kartách vybavení a profesí stovky. Kombinuje se například využití nějakého vyloženého vybavení s podmínkou mít vyloženou určitou profesi atd. atd. Vše je ale na kartách vypsáno. Kdyby tyhle všechny kombinace měli být popsány v pravidlech, tak by pravidla měla ne 12 ale rozhodně několik desítek stran a stala by se ještě nesrozumitelnějšími.
- Že každý hráč dostává do ruky je 7 karet vybavení a 7 karet profesí je v pravidlech tučně zdůrazněno. Nikde není ani slovo o tažení dalších karet z balíčku. Takže to není žádná mezera, taková zásadní věc by ve vysvětlení průběhu hry na str.3 byla určitě zdůrazněna – to byla od tebe čirá fabulace. Pravda, mohlo být v pravidlech srozumitelněji napsáno, že zbývající karty už ve hře nebudou použity (i když, abych pravdu řekl, si nejsem úplně jistý, jestli díky využití některých karet z rozšiřujících balíčků nedochází ještě k interakci s odloženým balíčkem).
- To, že se využívá jen 7 karet z několika stovek karet, dává právě Agricole to kouzlo, že každá hra je jiná a že
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 03:37 uživatelem REM  odpovědět 
Re: pravidla pokračování
- To, že se využívá jen 7 karet z několika stovek karet, dává právě Agricole to kouzlo, že každá hra je jiná a že se až tak docela nelze spolehnout na nějaké naučené postupy. Navíc na kartách profesí je jasné číslo které omezuje některé karty pro menší počet hráčů.

- Ke kartám žebrání: Kdybys četl pořádně oficiální česká pravidla, tak bys přišel na to, že překlad, který jsi našel na internetu je špatný a že překladatel nepochopil větu. V oficiálních českých pravidlech ke hře je na konci odstavce „Žebrání“ věta: „Hráči se nikdy nemohou vzdát členů své rodiny“. Znamená to, že by pro hráče mohlo být teoreticky výhodnější snížit počet členů rodiny (odložit některého člena), jestliže mu pro něho chybí jídlo, než si vzít kartu žebrání, která výrazně snižuje bodový zisk. A to je právě zakázáno. Který farmář by taky zabil svého člena rodiny, protože pro něho nemá jídlo, že jo ?. Takže ten překladatel to očividně nepochopil, nebo je tam překlep a nepatřilo tam ZVYŠOVAT počet členů rodiny ale SNIŽOVAT počet členů rodiny.

Na závěr bych chtěl říct, že pravidla určitě nejsou dokonalá, že se možná dala napsat trošku líp, rozsáhleji a určitě více s obrazovou dokumentací. Nicméně si myslím, že všechny tvé připomínky se týkají samé podstaty pravidel hry a že ty jsou popsány ve stávajících pravidlech dostatečně srozumitelně. Agricola je hra dost složitá (hrají-li se karty profesí a malého vybavení) a já jsem taky občas přicházel na některé věci, které jsme hráli špatně. Vesměs to bylo proto, že jsem pravidla neměl zažitá a že jsem některé odstavce nedůležité pro prvotní pochopení hry přeskakoval. Je-li člověk ve hraní Agricoly samouk, tak si myslím, že je to nejlepší postup, než se snažit vpravit do hlavy všechno najednou. Nicméně znovu si nemůžu odpustit podotknout, že se tvé připomínky týkají právě toho základního průběhu hry, který je, si já myslím, ze stávajících pravidel celkem pochopitelný.

Možná bych s tebou souhlasil v jedné věci, a to jak píšeš přirovnání o vysvětlování derivace neznalému žákovi, který to slovo slyší poprvé. Nemyslím si ale, že by to platilo ve vztahu AUTOR PRAVIDEL versus KAŽDÝ HRÁČ, který Agricolu v životě neviděl. Spíš bych řekl, že to platí ve vztahu Agricola jako SLOŽITÁ MODERNÍ HRA versus hráč, který NEMÁ ZKUŠENOSTI s jinými složitými deskovkami. Teď to nebudu myslet na tebe ale jen obrazně pro pochopení: Kdo si koupí „Agricolu“, a před tím znal jen „Člověče nezlob se“, tak pravidla nepochopí, byť by byla napsána sebesrozumitelněji. Samozřejmě chci na druhou stranu říct, že někomu styl pravidel sedne a někomu ne. V diskuzi o kousek výš pravidla myslím kritizoval i někdo komu nedělá problém třeba Caylus což už je také hra z vyšší třídy deskovek. Nechci tady rozpoutat vášnivou diskuzi. Jen mne tak napadlo, že na tvůj rozsáhlý příspěvek k Agricole z tvého pohledu zareaguji také dlouhým příspěvkem zase z pohledu mého. Oba jsme se učili Agricolu sami a tak ty dva pohledy budou možná pro někoho přínosné – ať už pro hráče nebo pro vydavatele budoucích pravidel. Nejdůležitější ale je, že nás Agricola oba baví :-)) !!
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 10:38 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: pravidla pokračování
Samozrejme s tebou souhlasim, ze nase nepochopeni pravidel vyplynulo jednak - nezkusenosti, hral jsem dosud jen Osadniky, Carcassonne a Vysoke napeti, ktere nijak zvlaste slozite nejsou. Agricolu jsem si koupil prave z duvodu, ze jako hrac pocitacovych her a milovnik tahovych strategii jsem proste chtel nejakou promaklou strategii i na stul. Jak uz jsem psal, nakonec jsme se prokousali vsemi fazemi hry a lecos na male nesrovnalosti pochopili, ale byl to boj a problem asi neni v napsanych pravidlech v tom smyslu, jak pises, ale v tom, ze pro hrace, ktery to cte poprve v zivote je to naprosty gulas a opravdu by potreboval vice obrazkove dokumentace. Hra nas ohromne pobavila i pres ten boj a jsem s ni jako zadatel hopravdu velmi slozite strategicke hry na stul opravdu nadmiru spokojen. Jenom to pro me bylo z kraje jako s tim zakem a ucitelem matiky.

Pravidla by nemuseli mit 50 stran. Rozlozeni desek jsem v podstate zvladl v pohode, kdyz nepocitam kolikrat jsem je otacel a hledal ktere jsou ty tri prvni. Ale to je pri seznamovani s hrou asi normalni. Je tam proste mnoho materialu, ktery neni povinny ke hre, ale je tam, na coz jsem dosud nebyl zvykly - viz grafika desek mozna k pouziti na odkladani matrose pri mensim poctu hracu.

Obr. na strane 2 - kdyby tam byly dokresleny zelene karty kaci s sipeckama kam se pokladaji, bylo by hned jasno. Vypadam ted sice asi jako americky stupid, kdyz potrebuji obrazek a nestaci mi veta - umistete na plan akci vlevo, ale ten obrazek by me proste tuknul hned.

Co mi dosud neni jasne je veta ve fazi 1.:Pokud jsou na místě pro kartu nového kola nějaké žetony zboží, hráči si je v tuto chvili rozeberou. - co tím je myšleno? Zboží si přeci rozebírá hráč v třetí fázi kdy na kartu nového kola položí člena rodiny.

to je to proc jsme zustali bezradne stat a nevedeli jak se z tohoto bodu pohnout dale. Hru jsme rozjeli pak jen diky tom, ze jsemproste tuhle vetu ignoroval a jel jsem dale dle pravidel.

Ted obrazek na strane 3 - vysvetluje jak pouzit povolani, ale sipky smeruji na herni plan, ktery kde jakoby umistuji pole a zeton jidla - tenhle obrazek treba vubec nechapu k cemu je a kam jako to pole a jidlo uklada.

Co se tyce karet - jestli to ted po nekolikerem precteni pravidel a tveho vysvetleni chapu dobre - tak jak vybaveni, tak profese se otaceji na stul a pokud neni najekou kartou nutno odstranit jiz vylozenou, takcerpam jejich vyhody az do konce hry dle akci, ke kterym se karty vztahuji a ktere provadeji mi clenove rodiny?

Jinak ten muj dlouhy prispevek pred tim byl hlavne o tom pofesorovi ktery vysvetluje zakovi zaonitosti pojmu, ktery ten zak slysi poprve v zivote. Vubec nebylo smyslem rozpoutat nejakou konfrontaci a skarohlidsky tu vystekavat ze Agricola ma nesrozumitelna pravidla. Spise jsem to jen napsal jako zkusenost kterou mam. Kdyz se ty pravidla pochopi, tak az zase tak slozita nejsou a postupy ve hre jsou docela jasne. Co je na te hre pak uz sloziteho je presne to, co ja ve hrach vyhledavam - taktika a kombinace a hlavne co nejmensi podil nahody. To Agricola splnuje na 100%. JE fajn ze je tu tahle diskuse, protoze az se vrhnu na karty a opustime rodinnou verzi k te profi, tak budu mit beztak opet plno dotazu;-)
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 10:41 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: pravidla pokračování
jeste jsem k prvni vete nedodal druhak, kdyz uz jsem zacal jednak:-) Takze to druhe je opravdu to, ze cteni pravidel probihalo tak, ze jsme se snazili hrat co jsme pochopili a jaksi preskakovali co jsme nepochopili, takze z toho pak vznikala ty hlucha mista.
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 13:35 uživatelem REM  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení
Pokud ti nedělá problémy Vysoké napětí, tak si myslím, že začátečník rozhodně nejsi (Samozřejmě základní osadníci a Carcassonne jsou celkem jednoduché hry). Vidíš a mě dělalo zpočátku zase problémy Vysoké napětí, protože jsou tam přesně definované počty různých surovin v různých fázích hry při různém počtu hráčů, člověk musel pořád koukat do tabulky a ještě k tomu jiný způsob práce s týmiž elektrárnami v různých epochách hry, možnost začátku nové epochy za různých podmínek v různých fázích kola atd. Navíc k tomu ještě přichází odlišná pravidla pro různé mapy ( mám všech 8 map co na 4 plánech vyšly včetně poslední novinky Čína a Korea – tam jsou pravidla úplně jiná, + ještě neoficiální Skandinávii). Takže když to vezmu kolem a kolem, tak je Vysoké napětí se všemi těmi mapami složité jak rádio ?.
Teď trošku odbočím - jen pro zajímavost mne napadlo jak je celková vizáž a vyznění hry spjato s autorem. V Essenu jsem se měl možnost seznámit s Friedmannem Friesem autorem Vysokého napětí a celá jeho osobnost jakoby přesně charakterizuje design a vyznění Vysokého napětí. Je to takový robustní „řízek“ šmrncnutý punkem se zelenými vlasy. A naopak když jsem potkal Uwe Rosenberga autora Agricoly, tak je to takový mladý jakoby usedlý usměvavý pohodář.
No ale teď k některým tvým dodatečným dotazům.
- Že je v pravidlech nedostatek grafiky a obrázků mohlo být víc, jsem kritizoval už dřív i já. Navíc obrázky mohly být očíslované s odkazy v textu. Někdy neznalý člověk neví, o kterém obrázku se v textu mluví.
- Kdyby byly šipečky na prázdných místech pro karty akcí na hracím plánu, tak by ta krajina nevypadala tak pěkně panensky ?, ale to je jen takové popíchnutí.
- Cituji: „Co mi dosud neni jasne je veta ve fazi 1.:Pokud jsou na místě pro kartu nového kola nějaké žetony zboží, hráči si je v tuto chvili rozeberou. - co tím je myšleno?“ – tak tohle je přesně ta část, kterou jsi správně na začátku přeskočil, a nesouvisí se základním pochopením průběhu hry. Ale teď na vysvětlenou: Pokud si projdeš karty vybavení, tak narazíš na některá malá vybavení pomocí, kterých když je vyložíš, umístíš na místa karet akcí budoucích kol, dopředu nějaké suroviny, zvířata nebo jídlo a pak když přijde na řadu to kolo, tak ve fázi 1 tyto věci postupně sbíráš. Typickým příkladem je např. malé vybavení balíčku E „ohrada“. Cituji text z karty:“Umístěte na místa všech kol, která budou ještě hrána, po 2 jídlech. Na začátku těchto kol (to je to místo co jsi nepochopil) si jídlo vezměte.
- Na kartě ohrada je taky vidět základní provázanost některých karet vybavení a profesí – v pravém horním rohu je cena za kterou můžeš tu kartu vyložit (2 dřeva) a v levé horním rohu je ještě podmínka (4 profese) a ve střední části je ještě informace, že jestliže máš toto vybavení vyloženo, tak na konci hry získávaš za něho navíc 1 bod. Takže když to shrnu, tak abys mohl využít malé vybavení ohrada a navíc jsi si mohl na konci přičíst bod, musíš u této karty splnit 4 podmínky:
a) Mít tuto kartu nejprve v ruce
b) Mít už vyloženy nejméně 4 profese
c) Zahrát členem rodiny akci „Malé vybavení“
d) Zaplatit 2 dřeva
Samozřejmě to je jen základ. Například nemusíš za určitých okolností zahrát akci Malé vybavení, protože jiná karta ti umožní třeba vyložit toto malé vybavení i bez akce, a nebo jiná karta ti zase umožní vyložit malé vybavení zadarmo a nebudeš muset za malé vybavení „ohrada“ zaplatit zmiňovaná 2 dřeva. Ale to už je to množství kombinací, o kterém jsem se zmiňoval.
- Obrázek na straně tři je přesně o tom o čem jsem mluvil u karty „ohrada“. Je tam profese „Oráč“ – když ho vyložíš, tak na místa akcí budoucích kol (4, 7, 10) umístíš žetony zoraných polí a až budeš v 1. Fázi kola 4 (7 a 10), tak si to zorané pole zadarmo vezmeš. U malého vybavení „husinec“ z toho obrázku se jedná o totéž, ale s jídlem a nejsou tam zmiňována konkrétní kola, ale následující 4.
- Co se týče funkcí karet profesí a vybavení, tak jsi to pochopil správně, že u vyložených karet využíváš většinou jejich výhod až do konce hry, i když to také nemusí být pravidlem, protože
 
Vytvořeno 13.11.2008 ve 08:23 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení
Ahoj, vysvetlenie casti, kde si hraci rozoberu zbozi je jasne, ale vysvetlujes to pri situacii, ked jeden hrac polozi na policko kol sovje zbozi, ale co v pripade ked na policko kol v priebehu hry polozia viacery hraci prostrednictvom svojho vybavenia zbozi, potom si ho ako rozoberu? Kazdy rovnaky pocet(cize spravodlivo)alebo kazdy podla toho kolko zbozi(jedla) pridal na policko? Lebo toto mi z pravidiel jasne nieje.;)
 
Vytvořeno 13.11.2008 ve 09:00 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení
Kazdy si berie iba to "svoje". Aklym pravom by si mal vziat nieco ine mi nejako nie je vobec jasne. Jemu dalo len jeho vylozene vybavenie nejaku moznost a tym to hasne.
 
Vytvořeno 13.11.2008 ve 10:13 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení
Dakujem,
uz som to pochopil, bral som to tak, ze hracovi(ktory zahra urcite vybavenie)da moznost umiestnit na miesta kol urcite mnosztvo zbozi, nie, ze je to zakonite uz jeho a na konci si to vsetci zucastneny rozdelia(ktory pouzili podobne vybavenie).Zle som si to vysvetlil...jednoducho co je tvoje, to je tvoje :)
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 13:36 uživatelem REM  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení část II
- Co se týče funkcí karet profesí a vybavení, tak jsi to pochopil správně, že u vyložených karet využíváš většinou jejich výhod až do konce hry, i když to také nemusí být pravidlem, protože některé karty mají trvalé výhody, některé karty mají jednorázově zahranou výhodu, některé za určitých okolností odstraňuješ a některé po využití akce odevzdáváš k použití sousedovi po své levici. A ani tohle vysvětlení co do kombinací není úplné, protože zvlášť u karet z interaktivního a komplexního balíčku například je karta kde podojíš protihráčovi ovce a krávy a podle toho kolik jich soupeři mají, ty získáváš jídlo (mléko).
Takže to je asi tak všecko. Občas vzniknou v kombinaci karet a výkladu pravidel nějaké nejasnosti, ale to je u takové hry běžné. Od toho je tady ta diskuze a taky doporučuju si z těchhle stránek stáhnout doplněk k pravidlům, kde jsou vyjmenovány všechny druhy karet a jejich možné konflikty a jejich výklad.
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 14:45 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení část II
diky moc za obsahle vysvetleni, ted jsem diky tomu pochopil to, co jsem v pravidlech vynechaval a vlastne je zatim nepodstatne pro typ hry - rodinny - ktery zatim hrajeme a testujeme ktere akce je nejvyhodnejsi delat pro nejvyssi zisk bodu na konci. Takze jeste par her a vrhame se na komplt hru s kartami.

Co se tyce vysokeho napeti - hral jsem jen Evropu, tedy zaklad.

Jeste mam jeden dotaz k agricolovi - v bodovani se pise, ze se boduje pastvina ohranicena ze vsech stran. Ale kdyz mam v pastvine ohraniceny treba 3 policka, pocita se kazda pastvina zvlast, byt je v jednotne ohrade a nema tak tim padem z jedne strany uvnitr ohrady ohraniceni?
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 15:59 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: pravidla pokračování - dovysvětlení část II
aha, tak uz jsem si ty pastviny dohledal - velikost pastviny nema na hodnoceni vliv, takze 3 pole ohraniceny a nerozdeleny plotem jsou povazovany za 1 pastvinu.
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 09:51 uživatelem honcik  odpovědět 
Re: pravidla
Já si myslím, že text pravidel Agricoly je až na drobné nedostatky napsán výborně a srozumitelně. Jak už zde bylo řečeno, jedinou významnou vadou je nedostatek větších obrázků, asi bylo potřeba šetřit :-) Mezi drobné textové nedostatky patří například věta "Zbylé karty (myšleno profese nebo malá vybavení) ponechte v balíčku lícem dolů vedle herních plánů". Z toho nepřímo vyplývá, že se budou ještě používat, to mě také na chvilku zmátlo... Nevzpomínám si ale na nic dalšího. Obecně platí to, co psal REM - Agricola není pro začátečníky a je jisté, že pro člověka, který dosud hrál jen Osadníky nebo Carcassonne, budou pravidla těžko stravitelná. Ačkoliv si myslím, že rodinná verze je vzhledem k atmosféře hry vhodná i pro nováčky, ale pravidla jim musí někdo polopatě vysvětlit.
 
Vytvořeno 02.11.2008 ve 20:10 uživatelem SSZGSA  odpovědět 
Re: pravidla
Naprosto souhlasím!:D Když jsem to četl poprvé tak jsem taky přemýšlel kde je nějaká akce abych si dobral kartu. Ale pak jsem na to nějak přišel. :)
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |