Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 13.11.2008 ve 14:28 uživatelem Ringo  odpovědět 
Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
Cim podle Vas snizuje Z - pack vyvazenost hry? Kdybych to totiz mel brat takto, tak reknu ze vyvazenost hry snizuji vsechny karty a nejlepsi je to hrat uplne bez nich, protoze tim eliminujeme zcela prvek nahody. Protoze se nam treba stalo, ze kdo dostal kartu s "Po postaveni chyse muzes za jedno jidlo ihned umistit do chyse noveho clena rodiny", tak automaticky vyhrava hru a druhy se muze uz snazit jak chce, protoze souper ma proste o clena rodiny a tim i o tah vice. Tohle clovek proste uz nedozene. Tak samo matka dvojcat. Likvidacni karta, kteoru souper nema jak kontrovat, at je jakkoliv dobry. Leda ze by tu kartu mel hodne nezkuseny hrac a nemel pripravenou zadnou herni taktiku. Spousta karet mi proste prijde, ze dela hru vice o nahode a kazdou udalsi hrou premyslim, zda neni lepsi pilovat cistokrevnou beznahodnou taktiku - tedy rodinnou verzi hry bez tech karet. Na druhou stranu by se tim asi snizila variabilita jednotlivych odehranych partii a clovek by pomalu zacinal jak v sachu osvedcenym vytazenim pincla pred kralem. Coz by asi brzo omrzelo.

Kazdopadne pro hrace, kteri hraji ve dvou a hraji s kartami je rozsireni (ted nemyslim Z-Pack, ale klasicke rozsireni o tech 120 karet ci kolik jich tam je) nutnosti, jelikoz pro dva hrace zakladni verze hry nabizi jen 7 povolani pro kazdeho a kazda dalsi hra znamena jen prohozeni karet mezi hraci zamichanim, popripade hrani s temi samymi povolanimi, jako v predchozich partiich. Rozsireni rozsiruje sadu povolani pro dva hrace o pekny balik, takze nehrozi ze kazda hra bude pomalu stejna jen s rozdilem, ze jednu hru mam sladka ja, druhou souper, popripade zase ja.

Jeste k te vyvazenosti - trochu vaham zda hrajeme spravne zacinajiciho hrace. Pochopil jsme spravne, ze zacina hrac vylosovany na zacatku a pak zacina pokazde, dokud mu zacatecnictvi neveme nekdo akci "Zacinajici hrac a jedno male vybaveni"? Ono nekdy je totiz docela zbytecne jen tak dat male vybaveni jen proto, ze chci priste zacinat a obzvlaste ve dvou hracich ma prvni hrac neskutecnou vyhodu - staci kdyz si 4x po sobe veme drevo a souper, ktery uz nema kde jinde drevo vzit ma zadelano na problem pomalu do konce hry.
 
Vytvořeno 13.11.2008 ve 14:45 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
Myslim, ze prave preto je tam ta akcia zacinajiciho hrace...aby si si mohol to drevo zobrat aj Ty ak sa inak neda ;)
 
Vytvořeno 13.11.2008 ve 17:12 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
ja vim, ale vzdycky tak clovek nejak doufa, ze v pristim kole zacne spoluhrac necim jinym nez branim dreva, a tak zbytecne neplytva tahem na to, aby delal zbytecne male vybaveni jen aby sebral zacinajiicho hrace.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 00:30 uživatelem SSZGSA  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
Ahoj, nezlob se ale hned narovinu říkám, že jsi asi moc agricolu nehrál. Mám odehráno 50 her. A to jen za dva měsíce. Nejvíce to hrajeme ve dvou s kamarádem ale i někdy s moji přítelkyní. Rozhodně nesouhlasím, že kdo dostane super karty tak je to jasné. Třeba pro mě nejsilnější kombo je Dodavatel dřeva a Kojná. Ale i tak si nemyslím, že nemáš jasnou cestu k vítězství.
Agricola je hra o taktice a uvažování. Když vidíš jak hraje protihráč a víš co má vyložené, poznáš kam směřuje a vždy je dost místa mu vzít to co potřebuje. Copak Kojná ( ta co ti dá potomka za jedno jídlo hned co postavíš další místnost ) ti nějak pomůže když nemůžeš postavit místnost? Jo, bere dřevo, ale taky musí vzít rákos, využít akci k postavení. Je toho hodně. Můžeš mu vzít jídlo a nebo jíl aby jsi koupil nějaké vybavení a bral mu zvířeta. Co bude dělat s 4 členy bez jídla?

Jinak jsem hrál už E, I, K ale k Z jsme se ještě nedostali. Tak nevím. Jen mě překvapuje tvůj názor.. :)
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 07:01 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
no nezlob se na me, ale mam za sebou asi 30 her, tedy sice o 20 mene nez ty, ale nerekl bych ze jsem to hral malo. Jiste, muzes se dat cestou skozeni, ale sam pak toho mnoho nedosahnes. budes akorat krast, ale k cemu ti budou hromady rakosu, kdyz je sam potrebovat nebudes a pochcipas hlady, protoze se budes soustredit misto na svuj prospech na to, abys sebral neco souperi, co on potrebuje, ale ty treba nikoliv. Stojim si za tim, ze pokud ti prijdou blbe karty, takrka nepouzitelne (viz zaplat 2 (ci kolik) dreva za jedno jidlo a podobne prkotinky), zatimco souper ma ony pekne komba jako kojna, tak je proste hotovo a pokud proti tobe nestoji fakt slaby hrac, tak ti mnoho sanci nezbyva. Nevim proc te jako prekvapuje muj nazor, pisu ze zkusenosti, v podstate to neni ani nazor. Ocekavam ze mi na to napises ze to hraji blbe nebo ze to neumim, dle retoriky kterou jsi nastavil v predchozim postu. A na jednu stranu mi vyctes, ze jsem Agricolu asi moc nehral, na druhou stranu se prasknes ze ses nedostal jeste k Z-packu.

Jeste k tomu skodeni - pokud mas ty dva cleny rodiny a souper tri, tak je docela logicke, ze ma on toho jednoho navic, co ti bude skodit, nikoliv ty. Pokud skodis beze smyslu pro svou farmu souperi dvemi cleny rodiny, tak je to sebevrazda a zajimalo by me jak zvladas sklizne a krmeni. Pokud si hrac s tremi cleny rodiny uhlida zacinajiciho hrace, tak ma navic jeste krok navic pred tebou a naopak on ti bude skodit tim ze ti bude brat suroviny a tobe zbyde jen to co ti milostive necha. Mohl bych ti taky rici, ze jsi to asi moc nehral, protoze pokud vim, tak do souperovych karet nevidis, dokud je nevylozi, takze pokud ma kojnou, logicky se s tim nepochlubi v prvnim tahu, ale nejdrive si nabere to drevo, rakos a pak to vylozi. Takze docela nevim, k cemu ti pak brani rakosu bylo. Leda ze bys vedel jake karty ma a predpokladal to a hral to na tohle. Agricola je skutecne velmi variabilni hra a nabizi spoustu moznosti a naskyta se nespocet situaci, takze me docela prekvapuje tvuj nazor, kterym vylucujes ze neco muze nastat tak jak to popisuji ja.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 10:17 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
Myslím, že kolega ti chtěl naznačit NE že máš prvoplánově škodit soupeři, ale že máš přizpůsobovat svou strategii a taktiku tomu jak hraje soupeř a ne jen jethlava nehlava podle své strategie, kterou sis zvolil na začátku hry.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 10:48 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
tak to mi je jasne, ja mu zase ale chci naznacit, ze pokud bezhlave skodim, sam z toho mit prospech nebudu mit zadny a budu se zdrzovat od toho dosahnout alespon nejakeho vysledku.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 11:16 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
cimz chci rici, ze pri prvnich dvou etapach je skodeni ve dvou clenech rodiny dost obtizne, a delat to tak abych i ja z toho neco mel takrka nemozne. Prvni akce se v podstate skladaji s oset pole, vzit obili. Skodit tim, ze budu brat rakos je sice hezke, ale prinese mi leda tak zebraky. Jedinou moznou strategii je pak hnat se rychle za postavenim chyse a udelat rychle taky potomka behem druhe faze, ale to uz je souper s tremi cleny rodiny zase uz nekde uplne jinde. To, ze Kojna = vitezstvi neni uplna hloupost v podstate psal uz tady v te diskusi nekdo hodne davno, jak jsem si ted zbezne tu diskusi prochazel celou.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 12:24 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
No já bych Z-pack nehrál s E-balíčkem, ale celý bych ho zařadil až třeba do komplexního balíčku a pak si myslím, že zahrání kojné mohlo být v textu podmíněno nějakým vybavením nebo jinými profesemi, aby se nedostala do hry hned na začátku. Nicméně si myslím, že v Agricole i s rozšířeními je tolik karet že by nemělo vadit jestli ze zkušenosti vyřadíš karty, o kterých jsi přesvědčený, že jsou příliš silné a dělají hru nevyváženou. :-)
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 12:42 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
m¨nechci ovlivnovat pravidla do te miry, ze budu neco vyrazovat. To bych si to potom mohl podle sebe modifikovat jak bych chtel a podle me to neni spravne. Budto to hraji se vsim a cely ten balicek karet je proste nahoda jakou kdo vytahne a nebo to budu hrat uplne bez nej. Tridit co se mi jako do kramu hodi a co ne, to je prilisny zasah do hernich mechanismu. Tech karet je tam silnych vice, treba karta, kdy das potomstvo a hned s novym potomkem v temze kole muzes tahnout. Kdybych se mel zamerit na tyto typy karet, co by mi v balicku zustalo? spise bych mozna vytridil ty bezvyznamen, ktere jsou jen do poctu a nikdo je stejne nepouzije, protoze jejich efekt je vuci cene spise minusovy. Tim bych mozna vyloucil tu nahodu, ze jeden ma silne kartya druhy ma houby, ale budou mit silne karty vsichni hraci a at se s nima poperou o prvenstvi a ukazi jak s kterou umi zachazet.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 13:18 uživatelem Gaspar  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
ja osobne by som Kojnej pritvrdil pravidla. Po viacerych skusenostiach sa pridavam k nazoru ze Kojna = vitazstvo (v 95% pripadoch). Bud by som to obmedzil na max. jedneho potomka za akciu (to zn. ze aj po rozsireni viacerych miestnosti moze pridat len jedneho potomka), alebo este skor by som zvysil cenu. Miesto jedneho jedla dal 3 jedla za potomka. To v prvych fazach hry dost obmedzi pouzitie tejto karty. spociatku ma clovek dost problem zhanat jedlo.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 15:04 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
No ono taky nikde v pravidlech nemáš napsané jakým způsobem míchat a rozdávat karty z více balíčků. Už i tady v diskuzi se to probíralo - tím se taky hodně eliminuje náhoda, že někdo má jen silné karty a někdo slabé. Rozdáš každému z každého velkého balíčku(E,I,K) 3 karty a každý si nechá 7 a dvě zahodí. K těm 9 se může přidat 1 nebo 2 karty ze Z-packu.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 19:05 uživatelem SSZGSA  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
Ahoj, já přece neříkám, že jediná cesta je škodit. Ale jde o to, že svou strategii upravíš podle toho co zrovna zahrál.Přece nemůžu zahodit karty a utéct ze hry jen proto, že zahrál nějakou Kojnou nebo jinou pěknou kartu. Tím rákosem jsem myslel to, že když mu vezmeš,tak jej zdržíš na dvě kola. ( Pokuď nezahraje nějakou profesi či malé vybavení které mu pomůže ) a pak akce stavba? A už to máš tři kola za která se stane hodně.
Já přece nepíšu, že to hraješ blbě.Nedělej ze mě něco co nejsem. Jen si nemyslím, že máš pravdu. A to, že jsem nehrál Z pack neznamená, že jsem pozadu. Taky jsem se k němu nevyjadřoval.
Plně ale souhlasím, že Agricola je pravdu hra mnoha cílů. Proto mě taky baví.
Rozhodně nepíšu reakce ani názory ve vzteku či v naději, že někoho utřu. Baru to prostě jako diskuzi tak v tom nehledej nic jiného. Jsem rád, že si vyměníme názory ač je máme jiné. :)
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 20:33 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
ok. Ja tim vsim jen mam na mysli to, ze zalezi na konkretni situaci a taktice. Kdyz mam Kojnou, tak ji vylozim v momente, kdy uz mam na dalsi chysi. Udelat to jeste pred tim by byla hloupost spoluhrace. Pokud to udela, tak logicky, ja kpises, pujdu po zdrojich, ktere mu zabrani tu chysi postavit jak jen to pujde. Ale samozrejme nesmim jit pres mrtvoly a musim se taky starat o to, aby ma farma nejak taky prosperovala. Hromada rakosu je mi k nicemu v momente, kdy je tesne pred sklizni a ma pole zeji prazdnotou. A o zadnem zahozeni karet nebyla rec a o uteku ze hry uz vubec ne. Agricola je kouzelna hra prave v tom, ze cloveka bavi, i kdyz vi ze nevyhraje. Alespon tedy me, ja se snazim alespon o to urvat co nejvice bodu a nadeje, ze i pressouperuv naskok co do poctu hranych clenu nemusi znamenat, ze bude mit na konci hry vice bodu nez ja, i kdyz ten predpoklad tam je hodne vysoky. Proste se snazim zabodovat v jinych oblastech, ono bodovat ve vsech oblastech ani nelze. Vzdycky jeden urve ovce a cunata, druhy zase naopak kravy a pod. To ze jsi nehral Z-Pack, tim jsem nechtel vubec rikat ze jsi pozadu, jenom mi to trochu nesedlo v momente, kdy mi sam napises, ze jsem Agricolu asi moc nehral. Ono to docela nastve, kdyz u toho clovek sedi kazdy vecer az do noci od momentu, co si hru koupil a ty reknes, asi jsi to moc nehral. Nemohl jsem si tedy nechat ujit tu prilezotost ti vycist, ze jsi ani nehral Z-Pack:-) Nemyslel jsem to rovnez nijak zle, preci se tu nebudeme hadat. Jsme tu vsucni na stejne lodi.
 
Vytvořeno 14.11.2008 ve 07:19 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Z - Pack snizuje vyvazenost hry?
s kolika body tak bezne koncivas hru? A s kolika hraci to hravas?
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |