Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 16.11.2008 ve 23:24 uživatelem skume  odpovědět 
ohniště
Ahoj, Agricolu mám od včerejška a protože jsem se předtím docela poinformoval a měl jsem z pravidel strach, tak to dopadlo dobře a je to paráda. Sice zatím jen rodinná hra, ale to příjde:). Jen se chci zeptat: Velké vybavení jako ohniště a kamna, kde není žádné omezení, kolik věcí mohou za kolo přeměnit, mohou přeměnit opravdu neomezené množství zvířat na jídlo? Mylsím si, že by to tak podle výkladu textu na kartě mělo být, jen mě zarazila situace, kdy na kartě 1 ovce bylo ovcí 7, takže pokud bych si tuto akci vybral, mohl bych rovnou kuchnout najendou všech 7 ovcí a udělat si "v lednici" zásobu 14 jídel na další třeba 3 sklizně? Díky! Agricola rulez:)
 
Vytvořeno 17.11.2008 ve 01:00 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
To samozřejmě můžeš, ale proč bys to dělal, když ti můžou v období sklizně dvě ovečky přínést mládě. Napečením dopředu se zbavuješ možnosti využít ovci v některém příštím kole jak na rozmnožování, tak na využití některou kartou malého vybavení nebo profese - je jich tam víc co využívají ovci.
 
Vytvořeno 17.11.2008 ve 01:08 uživatelem skume  odpovědět 
Re: ohniště
No bral jsem to teoreticky, třeba i v případě, že je nebudu mít kam dát, pak by to bylo nejrozumnější. Díky moc za odpověď, očekávám, že až zapojíme karty s malým vybavením a profesemi, tak dotazů přibude:).
 
Vytvořeno 17.11.2008 ve 17:58 uživatelem Aries  odpovědět 
Re: ohniště
To mě vůbec nenapadlo, myšlenka že když se mi nevejdou do ohrady, tak je rouvnou kuchnu za jídlo, jde to vůbec????!!!! je fakt, že v pravidlech o tom nic není....:-)
 
Vytvořeno 17.11.2008 ve 18:57 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
ja doufam ze to tak jde, protoze my to tak hrajem bezne. Nemam to kde dat a souper treba jo, tak mu misto toho, abych mu dovolil si naplnit pastviny ty ovce radsi seberu a okamzite kuchnu na jidlo. On se pak musi starat kde sebrat jidlo, atimco ja predzasoben mohu pracovat misto shaneni jidla na tom, abych ty ovce priste mohl radeji umistit.
 
Vytvořeno 18.11.2008 ve 09:57 uživatelem Adam  odpovědět 
Re: ohniště
Je to tak jak napsali kolegové přede mnou. Ovce je podle pravidel možno i jen tak vzít a třeba všechny beztrestně "vyhodit", pokud člověk nemá ohniště nebo kamna. Zpočátku mi to docela vadilo, ale asi to je proto, aby hra nepodporovala hon o to, kdo získá tu první velkou várku ovcí..
 
Vytvořeno 18.11.2008 ve 10:24 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
V pravidlech přece nemůže být implementován text všech několika stovek karet Agricoly !!! Pravidla jsou jen kostra základních postupů a pravidel a celá hra je dotvářena právě pomocí karet profesí a vybavení. Když si pořádně přečteš karty velkého vybavení, tak se nemusíš ptát jestli jde upéct ovce kdykoliv. Na kartách ohniště a kamen máš jasně napsáno, že s tímto vybavením můžeš KDYKOLIV upéct dobytek a přeměnit ho na jídlo (+ zeleninu). Je to ten malinký symbol hrnce. Jediné omezení kdy nemůžš péct zvířata (a to je napsáno přímo v pravidlech), je v okamžiku rozmnožování kdy se rodí nové zvíře - tam nesmíš upéct ani čerstvě narozené, ani jeho rodiče.
 
Vytvořeno 18.11.2008 ve 22:47 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
ted mi vznikla malinka nejasnost - jsou rodice dva z jednoho druhu zvirat ,a kdyz jic mam treba 3 a vice, mohu ty nad dva pred chovem snist a pres to se mi narodi treti, nebo proste ze stada, kde se ma narodit dalsi zviratko nesmism pri krmeni zabit ani jeden jediny kus, i kdyz jich je treba 5? Zatim to teda hrajeme tak, ze pro to, aby se mi narodila treba dalsi ovecka, tak mi staci mit ustajene dve a zbytek stada treba promenim na jidlo. Proste se drzim toho pravidly daneho poctu 2, takze aby po zabijacce zustaly aspon dva kuy jednoho druhu dobytka.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 00:31 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
Pokud mám v době rozmnožování nárok na potomka nějakého zvířete, tak to chápu tak, že v době rozmnožování nesmím upéct žádné zvíře téhož druhu, protože nevím, které je rodič. Nicméně mi nic nebrání v tom abych, pokud vím, že pro potomka nebudu mít místo, abych zvířata upekl třeba ještě před začátkem sklizně a nechal třeba jenom dvě pro rozmnožování.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 06:58 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
no to je to, co uz mi prijde docela jedno, kdy to teda zabijes. Pak zalezi na toleranci soupere, zda ti dovoli zpetne zvirata pozabijet, protoze jsem v kole pred sklizni zapomel. Aby se predeslo zbytecneho dohadovani typu - mel jsi to udelat v predchozim kole, ted uz dobre ti tak - tak je to podle me asi jedno a resit kdo je nebo neni rodit a jestli to vim nebo ne, to pravidla fakt vubec neresi, asi je to uz hodne zavadeni prime praxe do stolni hry. Nehlede na to, ze v praxi neni problem sejmout i rodice samce, takze by stacilo zachovat pro dobu chovu brezi kus, aby rozsireni o jedno zvire probehlo.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 08:33 uživatelem skume  odpovědět 
Re: ohniště
No tohle mi přijde trochu nelogický, proč bych nemohl prostě určit jen ty dva, rodiče, kteří mají malý a zbytek může jít kdykoliv na porážku? Když budu mít deset prasat a má se mi jedno narodit, osobně to chápu spíš tak, že si musím nechat jen ty rodiče a všichni "strejdové a tety" můžou jít pod kudlu. Docela by mě zajímalo, jak je to doopravdy.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 08:48 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: kdy musíš být vegetarián
Reálně se to na Lookout Games -fóru řeší tím, že ve sklizni můžeš zabíjet zvířata jenom v období polí. Teda když sklízíš, vaříš zvířata (na zelenině). Pak nakrmíš lidi a až poté se podíváš, máš-li dva od druhu. Jestli ano, tak se narodí další. Musíš ovšem mít pro něj místo. Až do tohto umístění je zákaz vaření masa! Tím skončí sklizeň a v dalším kole (po vyložení karty kola a při umisťování prvního člena rodiny prvního hráče) už zase můžeš vesele smažit vepříka, ovci nebo krávu.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 08:56 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: kdy musíš být vegetarián
jj, presne tak to delame, ale taky tolerujeme, kdyz nekdo prehledne nebo zapomene a treba zjisti pri chovu, ze se mu nevleze dalsi zvire, tak muze dodatecne pozabijet, ale samozrejme jen tak, aby mu zbyly dva a s prirustkem mel dohromady tri. Napr. Mam jednu pastvinu o jednom policku s chlevem. Tedy prostor pro 4 zvirata + 1 do chalupy. Probehne sklizen, krmeni a ve vsem tom pproste nahodou zapomeneme, ze se pri chovu nemam kam dat seste zviratko, tak povolime jedno zabit, protoze i pri zabiti toho jednoho zustavaji na pastvinach porad 4 zviratka, coz splnuje podminku mit alespon dve pro narozeni dalsiho a bylo by nesmysl pro takove prehlednuti perzekuovat hrace a rici mu, to zvire ti propadlo, bez naroku na jidlo. Taky muze nastat situace, kdy zjistim ze je lepsi si nechat narodit kravu, a mam uz plne pastviny jinych zvirat (ovce, prasata) a v baraku taky jedno prase treba, tak dodatecne zabiju to jedno prase v baraku, aby se mela krava kam umistit.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:26 uživatelem skume  odpovědět 
Re: kdy musíš být vegetarián
Přesně moje řeč, pokud na to koukne člověk pohledem reálným, který se v Agricolovi snaží uplatňovat skoro ve všem, tak to tak je.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 09:01 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
podle me je to takhle jak pises, das pod kudlu klidne i v obdobi sklizne vsechny nad dva zvirata a ve fazi sklizne chov se ti s klidem jedno navic narodi. Taklhe to proste hrajeme. Nikde neni psano ze to tak nema byt. Tohle me prave trochu na pravidlech Agricoly stve, nejsou v nekterych vecech jasne a pak se dohadujeme, kdo to hraje spravne a vetsinou to hraje spravne a vetsinou se nakonec da na toho, kdo to hraje nejdyl a urcil si svuj zpusob vykladu tech nejasnosti v pravidlech.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:28 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
Já bych nic neřešil a v období rozmnožování se prostě nesmí zabíjet (tak jak to řeší na Lookout-games). Jestli někdo zapoměl na prázdné místo pro mládě je jeho smůla a dodatečně bych nic nepovoloval. To je jako by někdo na akci Péct chleba a/nebo zasít jenom zasel a v období sklizně najednou řekl: "Jé já nemá jídlo, zapoměl jsem péct, tak ještě dodatečně napeču.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:55 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
tak to je pak o tom, jestli hrajes na zapometlivost a pedantsky rekneneme buzerujes, nebo hrajes na to, ze mas soupere, ktery provede vsechno co ma provest a v pripade ze zapomel, tak mu to schvalne uz neumoznis vzit zpet. My Agricolu hrajeme hlavne teda pro zabavu a v tom tvem pripade, pokud dotycny stoji na zasit a pect chleb a zaroven mu jeste zustane zasoba na peceni, tak ja osobne nevidim duvod mu to peceni nepovolit, kdyz to udelat mohl, jenom to nerekl. Jsem radsi, kdyz souper udela to co ma a je to pak pro me vyzvou, a ne ze budu spolehat na jeho zbrklost a zapometlivost, co vsechno jeste mohl udelat, byt to treba nekdy potesi, ze kvuli toho bude mit mene bodu. Tak samo treba nekdo udela potomka a upne se na souvislosti s tim natolik, ze zapomene vylozit male vybaveni, byt to mel treba v planu. Po navratu domu chystame matros na dalsi kolo a nahle souper rekne "jezis, ja jsem chtel u toho potomka udelat male vybaveni jeste" - rovnez nevidim duvod, mel-li v tom kole, kdy to chtel delat, vsechny prostredky a podminky ke splneni to vybaveni vylozit, mu to nepovolit treba dodatecne. Pokud hrajes nejake mistrovstvi, tak ok, mohlo by to vypadat amatersky a chaos vzbuzujici, ale jak rikam, ja to hraji pro zabavu.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:16 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
To s tebou souhlasím, ale jestliže je těch zapomětlivostí příliš, tak to pak podle mých zkušeností sklouzne do debaty kdo co udělal, kdo co neudělal a to jsem chtěl udělat, a já myslel a já nevěděl a celá hra je pak v háji a rozjede se. Samozřejmě, že toleruju zapomětlivost, protože často hraju s mými dětmi, ale i ony vědí, že musí existovat nějaká hranice, protože, pak je chaos a už to nebaví nikoho.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:26 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
tak to je jasne, ze se nestarame vylozene v tom, kdo co zapomel a toleruji jen klicove momenty, ze kdyz tdotycny by musel fasnout zebraka, tak mu proste dovolim dodatecne napect, protoze vsichni vime ze to udelat mohl. Samozrejme ze se nevracime o nejaka kola nazpet, ale tolerujeme dokonceni nekterych zapomenutych akci z prave dohraneho kola, jeste nez rozehrajeme kolo dalsi. Jedine co tolerujeme v rozehranem kole dalsim je rodeni zviratek, protoze se nam v zapalu hry obcas stane, ze zapomeneme dodat narozene zvire na pastvinu. Ale vseho s mirou samozrejme.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:20 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
jeste k LOOKOUT-GAMES foru - to pravidlo nezabijet v kole sklizne - ono se to tam sice tak resi, ale podnet k tomu nekdo dal a ostatni se tim nejak ridi, ale delat z toho pravoplatne pravidlo je docela divne, kdyz pravidla jasne rikaji, ze promenit zvirata v jidlo muzes kdykoliv. Takze je to vlastne opatreni proti pravidlim, a to jen proto, ze se na tom na nejake mforu shodli, proto, zenekdo dal ten podnet. A to je to s cim ja mam problem - rozlisit tady podnety hracu jak se to ma hrat od opravdoveho vyznamu pravidel. Ono ke spouste her si hraci dodelavaji dodatecna pravidla, ale ja bych si to rad zahral tak, jak to ma opravdu byt, a ne jak se na tom shodl nekde nekdo na foru. Obdobi sklizne a krmeni rodiny - dyt to je preci to klicove kolo, kdy se ma shanet jidlo, takze omezit jej pravidlem ze v obdobi sklizne se nezabiji - to je narp. to, co povazuji ze je proti duchu pravidla hry.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 12:16 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
Tož to tě lituju, to si asi nezahraješ žádnou hru :-))). Mám doma desítky deskovek a nemůžu říct, že bych u většiny z nich nenarazil na nějaký rozpor v pravidlech, který se většinou řeší na netu v diskuzích a díky těmhle diskuzím pak autoři většinou vydávají oficiální errata her. Při tvorbě hry a ladění nelze vychytat všechny chyby a autoři čerpají právě zkušenosti z těchhle diskuzí. Takže hra se svými oficiálními pravidly není většinou nikdy hotový rohlík na krámě, tak jak by sis to ty představoval. A taková hra jako Agricola už vůbec ne - viz. dodatek k pravidlům jednotlivých karet, který si tady na hrajeme můžeš taky stáhnout.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 12:55 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
ale takhle jsem to zase az nemyslel, pokud dojde k oficialni uprave pravidel, tak ok. Spise mi nesedi takove to - jeden navrhnul, shodli jsme se na tom vsichni, tak to tak hrajem.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 13:13 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
No ale tak to chodí vždycky a nikdy jsem v tom neviděl problém. Pokud ti to vadí tak navrhni řešení. Pokud bych čekal vždycky až na oficiální uznání a errata, tak si nic nezahraju. A pořád je lepší když se na společném výkladu dohodne širší hráčská komunita, než aby si to každý šušnil po svém. A pokud mi vadí výklad širší hráčské komunity, tak si to stejně budu hrát po svém. Takže vlastně vůbec o nic nejde.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 13:34 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
pokud je neco nejasne, bylo by fajn aby se k tomu vyjadril autor hry, ktery musi nejlepe vedet jak to ma fungovat, kdyz to vymyslel.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 13:48 uživatelem REM  odpovědět 
Re: ohniště
Pokud je to věc zásadní, tak samozřejmě ano a i já to tak dělám, pokud je nějaký zásadní rozpor v pravidlech, nejdřív hledám Errata a pokud nic nenajdu a nebo nenajdu někde nějaký příspěvek, že to někdo diskutoval s autory, tak se snažím sehnat názor autora. V Essenu jsem se osobně setkal s Uwe Rosenbergem, který tam na stánku lítal jak hadr na holi a do úmoru vysvětloval Agricolu a Le Havre a docela si dovedu představit, jak je zavalený dotazy na pravidla. Takže pokud to není nic závažného co by mi třeba Agricolu znemožňovalo hrát, tak bych za ním s prominutím s každým uprdnutím neběžel. Nicméně chápu, že na to někdo může mít jiný názor ale mě stačí u nějaké nejasnosti když vím, že to hraju jakž takž tak jak většina.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 13:55 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: ohniště
Sorry, ale asi jsi nekde vedle, nebo si sedis na vedeni. Lookout Games je puvodni vydavatel a je jediny kdo muze tyto errata delat. Dela je Hanno Girke (sef vydavatelstvi) ale take Bohnanzar a Bohnine coz je autor a jeho manzelka. Kdo jinej by teda ty dovysvetleni mel podle tebe delat?
Ja kdyz sem pisu, se take necitim byt jenom hrac, ale delam to proto, ze jsem spoluodpovedna za preklady, Znam diskuze kolem presnych textu karet a take diskuze ohledne moznych nepochopeni.
Ty jsi kuprikladu zase nepobral, ze jsem napsala, ze ve sklizni muzes varit, ale jenom v jejim zacatku - nez zacnes krmit rodinu.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 14:06 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
ja mluvil o foru kde se bavi hraci.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 14:11 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: ohniště
jo, a s tou sklizni doslo k nejakemu sumu:-) Pisu a zaroven pracuji, takze mi lecos splyne a nejak jsem se mylne domnnival, ze nevarit behem sklizne a ne po fazi krmeni behem sklizne. Ale stejne tak jako tak by to neznamenalo nevarit zadne zvire ze toho druhu zvirat, kde se pak narodi mlade, jak uvadel REM.
 
Vytvořeno 10.02.2010 ve 16:56 uživatelem tomino  odpovědět 
Re: ohniště
no ja som to tuna niekde uz na fore cital a tam bolo ze to treba este premenit pred celou sklizni teda pred vsetkymi fazami a potom s tym niesu ziadne problemi kto nestihne cize zabudne ma smolu...a tak to aj hravame...
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |