Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 18.11.2008 ve 22:50 uživatelem Ringo  odpovědět 
Udrzbar plotu
dneska nam vznikla takova nejasnost. Chytl jsem do karet udrzbare plotu. Mel jsem tri dreva v zasobe a jal jsem se stavet ploty pomoci te karty, ktera rika, ze vzdy, kdyz postavim jeden plot, mohu postavit k nemu dalsi tri zdarma. Ted je otazka - musim tim vzdy uzavrit pastvinu o jedne louce, nebo kdyz mam tri dreva, mohu naflakat proste 12 kusu plotu jak se mi zlibi a ohranicit trba nekolik luk najednou do jedne pastviny? - tim druhym zpusobem jsem to zahral, ale souperi se to zdalo kapku jako megacombo, zatimco on pracne sbiral drevo, me stacily dve kola na to abych postavil temer vsechny ploty.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 00:13 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
To jsi krapet špatně pochopil a asi špatně přečetl text karty a tedy i špatně cituješ text karty. Tam NENÍ napsané "VŽDY KDYŽ POSTAVÍTE JEDEN PLOT, MŮŽETE POSTAVIT K NĚMU DALŠÍ TŘI ZDARMA", ale přesné znění je: "VŽDY, KDYŽ POSTAVÍTE MINIMÁLNĚ 1 PLOT, SMÍTE ZDARMA POSTAVIT AŽ 3 PLOTY NAVÍC.
Takže tě zklamu, ale jestliže za využití akce stavba plotu stavíš třeba 3 ploty, tak k nim můžeš, za dodržení podmínky uzavření pastviny, postavit POUZE další tři ploty navíc = celkem 6 plotů (podobně stavíš-li 2 opět můžeš navíc postavit zase jen 3 = celkem 5, atd.)
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 06:51 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
tak neocitoval jsem to presne, ale prijde mi to prast jako uhod. Ten text je vylozene psan zpusobem - domysli si sam. A text zni docela nelogicky. Kdyby tam bylo napsano "Vzdy kdyz stavite ploty, muzete k nim postavit dasli 3 zdarma, tak je to tak jak pises ty. Ale pokud je tam to slovicko jeden, tak to vylozene zni, ze ke kazdemu jednomu plotu stavim 3 zdarma. Nejak mi unika, co znamena minimalne jeden, kdyz jeden je absolutni minimum, mene uz stavet nelze.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 07:17 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
jeste dodatek - kde v textu karta udava, ze se to vztahuje na komplexni stavbu plotu a ne na ten jeden kus, ktery prave pokladam, tedy polozim jeden + 3 k tomu, polozim dalsi jeden plot + 3 k tomu atd.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 09:03 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Text karty je napsán matematicky absolutně korektně. Vždy, když postavíš pomocí jedné akce 1 nebo více plotů, můžeš 3 přidat. Ke dvěma zaplaceným přidáš jenom 3 zdarma. Jde o povinnost alespoň jeden platit. Kdyby jsi měl už nějakou pastvinu ohrazenou, dá se k ní totiž "přilepit" ohrada ze 3 plotů. A ten text ti vlastně říká, že alespoň 1 z té trojice musíš vždy zaplatit.
Ke druhému dotazu: Když stavíš ploty, vždy musíš pastvinu uzavřít. Takže se ti může stát, že bonus nevyužiješ celý (příklad nahoře). Ta karta ti nic neříká o tom, že bys mohl toto pravidlo obcházet.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 09:30 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
ty jsi me spatne pochopil. Zadne pravidlo nehodlam obchazet, jen me zajimalo, zda z tech tri co mam zdarma musim uzavrit pastvinu a tedy jedno pole louky, nebop je mohu pouzit prave k tomu prilepovani. Karta rika neco matematzicky spravne, a me zajima kde, kdyz rika ze vzdy kdyz stavim maximalne jeden plot, mohu postavit tri zdarma. Jeden plot je jeden plot, takze kde mam receno, ze ty tri plati stale i v momente, kdy stavim a tedy platim ty ploty treba 4? Ta karta proste zni nejednoznacne a mohu ji kliddne chapat tak, ze ke kazdemu zaplacenemu jednomu plotu mam dalsi 3 zdarma.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 09:31 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
pardon, minimalne jeden plot. Ne maximalne
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 06:53 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
ty texty na tech kartach jsou nekdy napsane hodne uhozene. Docela casto se vzajemne ptame - hele, mam tady tyhle dve karty, na kterych je napsano tohle a tohle, je to mysleno tak, nebo spise takhle. Na cem se dohodnem, to pak plati.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 09:56 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Nechápu tě. Ten text je na kartě napsaný naprosto jednoznačně. Dilli to napsala úplně přesně. To minimum jednoho plotu je tam uveden proto, tak jak řekla Dilli, aby sis nevzal jen ty tři bonusové ploty bez toho abys do toho investoval ALESPOŇ JEDEN svůj. Taky naprosto nesouhlasím, že ty dvě věty, které jsem napsal velkýma písmenama ve své první odpovědi je prašť jak uhoď. Přečti si to znovu!!! Tvoje formulace vztahuje bonus jednoznačně na KAŽDÝ plot, který stavíš, kdežto formulace karty vztahuje bonus na stavbu MINIMÁLNĚ JEDNOHO (to je z matematického hlediska jeden a více).

No a nakonec bych chtěl říct, že i když bych přistoupil na tvůj názor, že text na kartě je nejednoznačný (jako že nepřistoupím, protože se mi zdá naprosto jednoznačný), tak by mi selský rozum, vzhledem k vyváženosti hry, řekl, že nemůžu přece za 6 dřev (což lze zíkat lehce), postavit 24 plotů. To je úplně na palici, to tě přece muselo trknout.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:21 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Ano, me to opravdu trklo, ale text na karte mi to stale vyvracel. A ted reknu proc. Logicky, kdyz stavis ploty, musis je platit. Co uvadi matematicky vyraz MINIMALNE JEDEN mi bylo proste zahadou, protoze nedava v kontextu moc smysl. Kdyby bylo na karte napsano - vzdy, kdyz stavis ploty, muzes si vzit az tri ploty zdarma navic, je vse jasne a zretelne. Akce staveni plotu je jasna a zretelna - 1 plot za jedno drevo. To, ze se na karte objevilo MINIMALNE JEDEN, me proste jasne vedlo k myslence, ze za kazdy ten jeden plot, ktery postavim ze sveho dostavam 3 zdarma. Stavim 1 plot, platim 1 drevo, beru 3 zdarma, zase stavim 1 plot, platim 1 drevo, dostavam 3 zdarma atd. Ze je to nelogicke vzhledem k nevyvazenosti hry je jasne a nesedelo mi to, ale kdybych mel pokazde zpochybnit vyklad pravidla jen proto, ze mi to nesedi vzhledem k vyvazenosti hry, tak bysme tady ty karty hrali asi kazdy uplne jinak. Tobe by prislo logicke, ze kdyby to bylo napsano tak jak zni tvuj vyklad pravidla, tedy - VZDY KDYZ PROVADIS STAVENI PLOTU, MUZES SI VZIT AZ TRI PLOTY ZDARMA NAVIC, ze by jsi ani za jeden nezaplatil drevo, pokud bys postavil jen jeden? Me teda ne. Uz nevim jak bych ti to jinak vysvetlil. Proste to Minimalne jeden znamena jeden a vice, ale uz nerika, ze ty ploty zdarma dostavam za jakykoliv pocet postavenych plotu, cilsovka jeden je docela urcujici.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:25 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
VZDY KDYZ PROVADIS STAVENI PLOTU, MUZES SI VZIT AZ TRI PLOTY ZDARMA NAVIC

je nespravne.

Nebot provest akci muzes polozenim clena rodiny na akci a postavenim 3 plotu zdarma. (Vzdyt jsi plot postavil a to po tobe ta akce chctela.) Ver mi, ze by tvji formulaci mnohem vic lidi chapalo takto spatne.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:31 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
tak akce staveni plotu je podminena postavenim plotu 1 plot za jedno drevo. Ale ok, pri teto definici by asi taky tato pochybnost vyvstala. Dalo by se to formulůovat jeste jinak. Ale pri soucasne formulaci minimalne jeden plot je totiz pochybne v tom, ze minimalne jeden plot pokladas kolem louky vzdy, kdyz jej vezmes a zaplatis. A to mohu udelat tolikrat pri akci staveni plotu, kolik mam dreva.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:34 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
samozrejme s podminkou, ze pastvinu uzavru ze vsech stran.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:09 uživatelem Adam  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Já si naopak myslím, že texty na kartách jsou s ohledem na jejich omezenou délku napsány srozumitelně a poskytují minimum prostoru pro případné pochybnosti. Pokud nějaké vyvstanou, jako v tomto případě, je třeba selským (agricolím:-) rozumem usoudit, jak má být karta interpretována, tak aby to bylo v souladu s celkovým smyslem pravidel a principy hry.

A tady je jasné, že výhoda dává hráči k jeho celkovým postaveným a zaplaceným plotům při akci pouze jednorázový bonus + 3 ploty navíc. Pokud by to bylo ke každému kusu plotu 3 kusy navíc, stačilo by postavit 4 ploty, člověk by umístil 15, to by okamžitě zruinovalo všechny soupeře a následně hratelnost a zábavu ze hry(nedivím se hráči kterému se to kombo nelíbilo). Vzít selský rozum do hrsti, přátelé...
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:14 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Přesně jsi uhodil hřebík na hlavičku !!!
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:22 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
pokud mam neco z karticky usuzovat selskym rozumem ,je naprosto zjevne, ze zcela srozumitelne napsany nejsou
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:34 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Bylo to pouze doporučení, když někdo nechápe matematicky jednoznačné formulace, ať tedy zapojí selský rozum nic víc, nic míň. Nikdo neříkal, ať se celá pravidla a texty na kartách vysvětlují selským rozumem! Ale to je snad u každé hry, jestliže může mít pravidlo více výkladů, tak se jde po smyslu hry. Typickým příkladem je křížení mnoha pravidel u všech rozšíření Carcassonne. A narážka na zkušené a nezkušené hráče Agricoly, že si zkušení vykládají nejednoznačná pravidla podle sebe je naprostá blbost.

viz. dále můj příspěvek Tolerance
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:40 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
Proti smyslu hry - to uz mi prijde jako pravnicka klicka:-) Rozeznat co je proti smyslu hry je docela obtizne. Kdyz nekdo muze flakat s mistnostmi do chyse rovnou potomka, prov by nekdo nemohl jednoduse flakat ploty? Co se tyce matematickych formulaci - minimalne jeden je omezeni, musi to byt provedeno minimalne jedenkrat, ale muze to byt provedeno i vicekrat. Na karte proste chybi dodat, ze ty ploty zdarma muzes mit jen jedenkar, ne za kazdy jeden postaveny plot. Jak uz jsem psal vyse, minimalne jeden plot pokladas pri stavbe plotu vzdy. Pokazde kdyz zaplatis drevem.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:23 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Udrzbar plotu
co kdybych treba usoudil, ze rujnujici je KOJNA? Jak mam selskym rozumem prijit na to, jak se hraje spravne, aby nebyla pro soupere rujnujici?
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |