Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 19.11.2008 ve 10:48 uživatelem REM  odpovědět 
Tolerance
Když někdo neví, nebo chápe jinak text pravidel, tak se rád zúčastním diskuze, ale vadí mi pořád to pofňukávání jak jsou ty pravidla naprd a jak jsou texty na kartách nejednoznačné a podobně. Za prvé to chce trošku zapojit mozkové závity, za druhé je tady diskuze, kde se to dá v klidu vyjasnit. A když už je to vyjasněno, tak je zbytečných dalších deset příspěvků, kde se ještě EX POST zbytečně kritizuje a mlátí prázdná sláma. Nejsem nějaký chytrolín a už vůbec nejsem co se týče Agricoly zkušený hráč, který ví vše, měl jsem a mám taky nějaké rozpory v pravidlech, pár věcí se mi tam nelíbí a některé texty na kartách mohly být napsané obratněji, ale je si třeba vždycky uvědomit, že Agricola je dost specifická hra, kde se pravidla dotváří zahráním mnoha různých kombinací karet s mnoha texty a tak je třeba tolerovat nepřesnosti, které bys u jiných her netoleroval. Uvědom si, že je tam i s rozšířeníma 300 karet s textem a už jenom odladit tuhle hru muselo být strašně náročné. A teď si uvědom, jak to bylo náročné pro překladatele, kdy nelze jen volně přeložit nějaký text, ale musí být do češtiny přeložen tak, aby dával smysl nejen ve smyslu správné češtiny, ale i ve smyslu matematickém a v souladu se všemi souvisejícími pravidly. Pár pravidel jsem už taky přeložil, překládám pravidla z angličtiny (němčinou nevládnu) a už se mi párkrát stalo, že oproti původnímu německému textu, byl anglický text významově posunutý a po mém překladu do češtiny z toho vyšla formulace, která původní konkrétní pravidlo z němčiny úplně významově posunula, takže by se to hrálo špatně. Naštěstí jsem to zatím vždycky včas zachytil. Překládal jsem v poslední době taky X-deck k Agricole. Je to jen pár pitomých sranda karet s přistáním mimozemšťanů na farmě a celé rozšíření se v rámci Agricoly hraje speciálním způsobem, ale už jenom na těch pár kartách byly místy formulace, při kterých jsem se při překladu zapotil.
Takže chtělo by to více tolerance k tvůrcům hry a k překladatelům. A pokud mne žere něco takovým způsobem, že to nemůžu překousnout, tak není nic snazšího místo mlácení prázdné slámy vzít si německý originál a zapracovat na vlastním překladu konkrétního pravidla, nebo rovnou napsat Uwe Rosenbergovi, jak to formuloval blbě.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:00 uživatelem skume  odpovědět 
Re: Tolerance
Souhlasím s každým slovem. Co se slovem, s každým písmenem. Živím se překládáním počítačových her, takže vím o čem mluvím, když říkám, že zrovna v Agricolovi jsou téměř všechny karty přeloženy tím nejsmysluplnějším způsobem. Jasně, každej si to někdy vyloží jinak, než překladatel zamýšlel, ale pokud v tom člověk sám schválně nehledá chyby a snaží se na to koukat rozumně, říct si "jak by to asi bylo ve skutečnosti", tak je vše ok. A co není, tak se vyjasní tady. Takže dávám palec nahoru.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 14:01 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Tolerance
Díky moc.
Tobř i REM-ovi
(Mojí úlohou bylo krom jiného najít, jak jinak špatně by se mohlo něco chápat. Podle toho jsme upravovali texty karet...)
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 14:26 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tolerance
doufam ze me narazky na nektere nesrozumitelnosti nejsou chapany jako kritika Tve prace, to by me mrzelo. Ja jsem za prelozeneho Agricolu vdecny, dyt to hraji kazdy vecer.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 14:49 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tolerance
No vidíš to jsi zkušenější jak já :-)). Ženě se to zdá moc složité. S dětma to sice občas hraju a málokdy s přáteli.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 15:10 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tolerance
od te doby co to mame doma (asi uz to bude pres mesic) dame v prumeru 5x tydne ze dve hry, ale porad se mame co ucit a jak vidis, i po te narazime v kartach na nejake vychytavky a prekvapeni a semo tamo neco sehrajeme blbe, coz se dozvim v zapeti tady. To si pak dycky vyskrtnu z tabulky hodnoceni jako neplatnou hru:-) Hra je to sice slozita, ale ne nepochopitelna, moje zena ji hraje v pohode, akorat vetsinou prohrava.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:11 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tolerance
ja se nechci hadat, ale rici svuj nazor se snad smi. Kdyz napisi, ze je napsano na karte neco neobratne nebo ne zcela srozumitelne, tak se tady akorat vyroji par chytraku (nechci nikoho urazet, nemyslim to na nikoho ted konkretne, ani na REMa, DILIHO a spol., ale mam s tim uz zkusenosti ne z internetu, ale z realu a nekdy mi to tu tak taky pripada), kterym to nekdo objasnil a ted tady hraji machry, jak tomu skvele rozumi a jak je to vsechno nad slunce jasne a ze tady par joudu akorat porad ufnukava a beci jak necemu nerozumi, nezkuseni amateri jedni. Sorry, ze jsem to tak ostre napsal, ale dikce nekterych prispevku tenhle pristup bohuzel az prilis nekdy naznacuje.

Tady nejde o kritiku hry, pomlovani, ocernovani, nevdsecnost a pod. Tady jde proste o to, ze nektere veci jsou opravdu ne prilis srozumitelne formulovany a nabizi se nekdy nekolikery vyklad. Omlouvat to tim, ze je hrac tupy, nerozumi cesky, neumi matematicky uvazovat, ma zapojit mozek a pod., to je tak trochu alibismus. Je zcela normalni a prirozene, ze mnohe vety maji nekolikery mozny vyklad a hraci se tu proste ptaji na ten spravny a pak dodatecne podotknou, ze proste by to mohlo byt napsano logicky jasneji. Nekdy je i docela zajimave si vybrat ztreba z dvou nebo trech ruznych vykladu pravidla, protoze to kazdy vylozi proste jinak.

Chapu ze ma Agricola pres 300 karet a sladit je s pravidly a zakladem hry je opravdu pekelna zatez a ne vsechno se do detailu podari. Jenom nevim, proc na narazku na nejakou kartu dostavam odezvu typu - je to naprosto jasne, akorat jsi nezapojil mozkove zavity. Na to mohu rici jedine - zapojil jsem je prave az moc, protoze jsem nasel, ze to muze mit nekolikero vykladu, ne jen jeden. To je mozna nekdy ten problem. Dalsi problem je, ze podnety, jak by se to taky dalo vylozit prichazeji pak nejen z me hlavy, ale z hlavy taky spoluhracu, kteri do toho mozneho vykladanbi vnaseji nove napady,. jak by to mohlo byt asi mysleno.

K EX POST mlaceni prazdne slamy - to uz je jen dusledek, kdy nekteri proste nechteji videt moznost chapani toho pravidla jinak a striktne mlati naopak zase slamu tim, ze opakuji jak kolovratci, ze je to jasne a jiny vyklad ani mozny neni. Tezko se pak jednoduse a strucne vysvetluje ze ano, ze by tam jakasi i byt malilinkata moznost to vylozit jinak byt mohla.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 11:28 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tolerance
jeste dodam - neberte to proboha nekdo nejak osobne co jsem napsal, nekdy takto nekomentovane vety vypadaji utocneji nez jsou mysleny a nerad bych tady rozehrival nejake nove kolo flamu a vzbuzoval nejake averze.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 12:04 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tolerance
Co se týče osobních invektiv, tak máme máslo na hlavě všichni mne nevyjímaje a i včetně tebe - viz. tvá invektiva, že lichá čísla se učí už na základní škole :-). Mě na diskuzi s tebou co se týče těch plotů vadily hned zpočátku rozpory v tom co proklamuješ a v tom co skutečně píšeš. Požaduješ jednoznačnost a správnou formulaci, ale hned v tvém prvním příspěvku text karty odcituješ úplně volně a významově posunutě. A když tě na to upozorním, tak odfrkneš "tak neocitoval jsem to presne, ale prijde mi to prast jako uhod". Jestli chceš rozběhnout diskuzi o meritu věci, tak uveď na začátek vždy správnou formulaci. Když teď odhlédnu od celé Agricoly a od konkrétního problému s bonusem za ploty, tak jsi významově posunul pravidlo hned ze začátku ty. Schválně jsem zaexperimentoval a dal jsem přečíst ty dvě odlišné formulace 5 kolegům ode mne z práce, aniž by věděli, že se to týká nějaké hry, prostě jsem jim ukázal jen tyhle dvě věty a aniž bych jim cokoliv vysvětloval, zeptal jsem se jich za
1) jestli jsou tyhle dvě věty významově totožné
2) jak chápou větu a) tvoji, a větu b) z karty

Na první otázku mi odpověděli, že rozhodně významově totožné nejsou a na druhou otázku mi 4 kolegové odpověděli:
věta a): v tom smyslu, že kdykoliv postavím plot tak k němu dostanu materiál na postavení dalších tří zadarmo (nebo že vždycky jeden zaplatím a k němu další tři mám zadarmo).
věta b): v tom smyslu, že ať už postavím kolik chci plotů, tak pak k nim postavím ještě 3 další.

A jeden kolega:
věta a) že nemůžu stavět plot aniž bych ke každému hned nepostavil další tři zadarmo
věta b) podobná formulace jako ostatní kolegové.

Samozřejmě to není objektivní průzkum a nad otázkou b) chvíli přemýšleli, ale na otázku a) bez přemýšlení odpověděli, že rozhodně stejný význam věty nemají - takže asi to není prašť jak uhoď.
Tož tak, a už toho nechme. :-) Samozřejmě můžeš ještě reagovat tenhle příspěvek, ale já už s ploty končím. Už mám přeplotováno :-))).

PS: Jinak pro informaci Dilli je žena a je spoluautorkou české verze pravidel, protože byla u nás jedna z prvních která si dovezla a hrála ještě tenkrát to úplně první vydání Agricoly.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 12:11 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tolerance
tak ty ses hned chytl te formulace, kterou ja napsal jen tak zbezne, jenom aby bylo jasne o jake karte mluvim. O presnou citaci mi vubec neslo, protoze jsem si ji nepamatoval, nemel jsem v momente psani dotazu kartu po ruce. Mozna v tomhle doslo k omylu hned ze startu. Je to zvlastni, ale ja si s tou kartou delal takovy maly pruzkum taky a nikdo z meho okoli bohuzel vubec nevedel o cem je rec a jak si ji vubec vylozit. Ale to asi hlavne proto, ze Agricolu nehrali a neznaji.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 12:29 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tolerance
No tak jo, tak ještě zareaguju, ač jsem už nechtěl. Protože teď jsi přesně uhodil hřebíček hlavičku. Jestli vznášíš dotaz, tak počkej až budeš mít hru po ruce a pak teprve vždycky cituj přesně !!! Protože v Agricole je fakt až těch 300 karet a nikdo je nezná zpaměti a mnozí tady diskutující to nemají po ruce, takže pokud bych bral za bernou minci to, co jsi citoval na začátku, tak bych řekl ano máš pravdu. Tuhle kartu abych pravdu řekl jsem ještě nehrál (hrál ji už někdy spoluhráč co si pamatuju), takže jsem si ji šel honem vyhledat, protože se mi hned moc nezdálo, že bych jedním tahem zaplnil celou farmu ploty. Totiž vždycky když cituješ volně, tak tu formulaci přizpůsobíš mimoděk tomu, jak původní formulaci chápeš ty - moc dobře to znám z překladů.
 
Vytvořeno 19.11.2008 ve 16:04 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Tolerance
Výborně řečeno! Překlad pravidle není nic jednoduchého, znám to z vlastní zkušenosti, a "Agricolisté" dle mého názoru odvedli skvělou práci, klobouk dolů. Vždy, když hraji nějakou opravdu dobrou hru (Agricola, Duna), nedokážu nemyslet na to, kolik práce za tím vším je. Vymyslet, otestovat a vyladit hru je něco, co jde mimo moje chápání a Mr. Rosenberg (designér, né ten český "herec") má asi v hlavě ozubená kola, jinak nechápu, jak mohl vyplodit tento skvost.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |