Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 23.11.2008 ve 16:50 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Otazocky
Par veci mi este nieje jasnych aj ked mam pocit, ze jasne su:

1.Pri kartach ako napr. Vreteno, je napisane, ze vzdy, kdyz v prubehu sklizne mate v obdobi poli 3, pripadne 5 ovci, dostanete 1, pripadne 2 jidla ze spolocne zasoby.
Otazka znie, ze co kebyze mam 4 ovce? Nedostanem ani jedno jedlo? Nato by muselo byt v texte alespon 3, pripadne alespon 5 ovci?

2. Ako pri otazke 1., napr. pri kartach Kosikarstvi a podobnych, plati to tiez, ze je na karte: Na konci hry dostanete za 2/4/5 rakosu ve sve zasobe 1/2/3 body, ze ked mam napr. 3 rakosy, nedostanem ani bod lebo tam nieje poddotaz alespon, ci nieco podobne?

3. V pravidlach sa pise, ze sa nesmiete vzdat clena svojej rodiny a tiez, ze jiz postavene ploty nemojou byt v prubehu hry odebrany ani presunuty, no nic som v pravidlach nenasiel o izbach a poliach, tie mozu byt napr. zburane alebo presunute? Myslim si, ze nie, ale chcem sa usitit, mozno som to v pravidlach len prehliadol;)

Vdaka za vase odpovede ;)
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 17:28 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Otazocky
Tak nevim jestli jsem ten pravy, kdo se k tomu muze vyjadrit. Mam sice odehrano spoustu her agricoly, ale dle zdejsi diskuse v mnoha vecech co se pravidel kna kartach tyce proste plavu, to nebudu zastirat. ale me sromne nazoryk vykladu karet, ktere uvadis:

1. 3 a 5 je proste rozptyl. Kdyz mas 3, nebo 4, plati pro tebe pravidlo 1 - tedy dostanes 1 jidlo. 5 je hranice, od ktere dotavas uz dve jidla. tedy 5 ovci a vice.

2. plati totez. 2, 4, 5 plati jako mez, od ktere dostavas dany pocet bodu. V tomhle je to proste docela jasne, protoze proc by hrac mel byt penalizovan za to, ze ma o jeden pocet neceho vice. To by to mohl proste ten material zahodit aby se mu to vyplatilo a hotovo.

3. V pravidlech se to sice nepise, ale dle me- postavena chyse je proste postavena chyse a ze zakladu ji proste nevytrhnes. Takze am kde postavis, tam to i zustane, vcetne zoranych poli. Vsimni si ze pro staveni chysi i poli plati jiste dotykove pravidla, proto je taky treba planovat, kam to postavis. Kdybys to mel kdykoliv pekopavat, tak by to kapku postradalo smysl. To jest mj nazor. Jestli se mylim, at me zbehlejsi hraci opravi.
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 17:50 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: Otazocky
S tym zahodenim surovin mas pravdu, ale ked zahodis ovci, tak mozes prist o cenne body, tak sam neviem, ale to slovicko "alespon" mi tam chyba a tiez logiku ma, ze raz postavene je postavene, ale preco to nieje v pravidlach uvedene, ked ine je? A tie rohy nevylucuju podla mna buranie alebo premiestnovanie, ono zburat izbu alebo pole je dost velky trest za to, ze nemozes postavit prave nieco kvoli tomu, ze je tam ten roh ktory vadi...
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 18:11 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Otazocky
me by treba bourat chysi nenapadlo, vzhledem k cene a casu, ktery ti vezme.
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 18:16 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Otazocky
nehlede na to ze v pravidlech v oddilu kde se popisuji chywse je napsano, co se smi. Nikde tam neni napsano, ze smis chysi zbourat. Je tam napsano jen ze dum muzes rozsirit o mistnost, nebo ze muzes dum renovovat. Nikde neni rec o bourani, tudiz se to nesmi. Ploty taky nesmis bourat.
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 18:30 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: Otazocky
No o plotoch sa pise o izbach a poliach nie, aj ked je logicke, ze sa to neoplati...ja som len zvedavy, nieje to z praktickych dovodov, skor tie prve dve otazky, ktore som dal.
No nic, som zvedavy este na ine nazory, inak dik ;)
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 19:34 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Otazocky
Ringo ma vo svojich odpovediach pravdu.

Ak ti chyba "alespon", uvedom si, ze v pripade, ked mas 5 ovci, tak mas alespon 3 a sucasne alespon 5. Teda podla takejto logiky by si mal dostat odmeny dve.

Ak mas vo vrecku dve pätkorunacky a jednu dvojkorunacku, pokojne mozes povedat, ze tam mas 10 korun. 10 tam je a ty si nepovedal, ze tam je presne 10.

Presuvat zorane pole chces ako? Budes zbierat ornicu a prevanat ju v osatkach na ine policko farmy? OK, urob to, ale bude to trvat 5 kol, bude to robit 1 clen rodiny a navyse na povodnom ani novom policku celych tych 5 kol nemozes nic robit.
(Ak chces prenasat barak, potrebujes nastroje, teda v reci Agricoly suroviny a casova narocnost je dvojnasobna.)

Realne nikto (ani samotny autor) si nevedel predstavit, ze by niekto takyto dotaz mohol vzniest. Preto to nie je v pravidlach.
 
Vytvořeno 23.11.2008 ve 19:43 uživatelem StefanXP  odpovědět 
Re: Otazocky
Vdaka dilli,
to posledne bolo skor teoreticke, ja som neplanoval nieco take urobit. Co sa tyka tych kariet, tak zase viem, ze som to hral zle, ale myslim, ze som sa stretol s kartou kde bolo aj "alespon", ale pravda, neboli tam dve moznosti ako si mi to pekne vysvetlila vyssie. Teda neexistuje karta(podobna) ako spomenute, kde by hrac musel mat presny pocet niecoho aby mohol kartu vyuzit?Mozno som pouzil akurat zly priklad... Diky! ;)
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |