Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 16.12.2008 ve 23:03 uživatelem Kotras  odpovědět 
Agricola versus Tikal
Ahoj,

Rád bych někoho poprosil, zda by mi nemohl poradit jestli koupit Agricolu nebo hru Tikal.
Dlouho přemýšlím, ale pořád váhám. jsem dlouholetý hráč Osadníků. Sháním něco nového, ale stejně tak zábavného. Někdo kdo hrál obě hry a může nabídnout své hodnocení obou her (porovnání).
Všem děkuji za reakci
 
Vytvořeno 16.12.2008 ve 23:33 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal
Ha, skvely vyber. Kdyz jsem se rozhodoval jakou deskovku koupit, mel jsem vyhlednute stejne dve jako ty, Tikal a Agricolu. Tusil jsem, ze si koupim obe, ale prvni jsem koupil Agricolu, zene se zamlouvala tato hra dle popisu vice nez Tikal, ja chtel zase spise Tikal, a tak jsem si jej koupil hned v zapeti. Obe hry hrajeme a mohu k nim rici jedno (uz jsem to tu nekde psal). Agricolu i Tikala mam ve svem zebricku na prvnim miste. Nenadrazuji zadnou z techto dvou nad druhou, obe mam rad stejne. Tahle hry totiz nejde srovnavat, jejich herni mechanismus je natolik odlisny, ze pokud nekoho bavi oba herni mechanismy, tak proste nebude dokazat rici, ktery je lepsi a tudiz ktera hra je lepsi. Podle me jsou to uplne nej hry co jsem hral (samozrejme v tesnem zavesu na dalich mistech jsou Puerto Rico, Caylus, Euphrat&Tigris). Tikal je area kontrol a kdyby mel byt v nejakem zebricku, spise by sneskl hodnoceni s hrami jako napr. El grande, nikoliv vsak s Agricolou, ktera je zase srovnatelna jakz takz treba s Puerto Ricem ci Caylusem. Tikal - obsazujes chramy a musis stale sledovat ,abys jich mel obsazenych co nejvice, zejmena v hodnoticim kole. Situace se muze kazdym okamzikem menit (respektive meni ji spoluhraci). Agricola je naopak takovou budovatelskou hrou o preziti, ziskavas zdroje, ktere nasledne investujes, abys ziskal priste jeste vice zdroju a hlavne bodu. Jedinym spolecnym prvkem jak Tikala tak Agricoly je proste jen to, ze vysledek urcuje pocet dosazenych bodu. Vrele doporucuji si poridit obe hry. At uz ted vahas mezi jednou nebo druhou, vsadim se ze casem se budes doma mazlit s krabicemi obou her, takze zadne dilema, klidne doporucim ted Agricolu, za mesic nebo dva si kup Tikal a mas klid. Na druhou stranu bych ale pro jistotu sahnul radsi drive po tom Tikalovi, je hure sehnatelny, Agricolu sezenes vsude.

Jinak kdysi jsem mel taky hodne rad Osadniky, ale po Agricole, Tikalu, Pueto Ricu a Caylusu uz u nas po Osadnicich pes nestekne (trochu blby slovni obrat, kdyz zadneho psa nemame:-), clovek si uvedomi, ze Osadnici jsou tezce vyhypovani a zprofanovani a ve skutecnosti vytezili maximum asi hlavne z toho, ze to byla jedna z prvnich modernich promakanejsich takticko strategickych her, kde mel clovek jakz takz skutecne pocit, ze buduje nejake sve panstvi. Ale po tech letech jsem proste herni mechanismus Osadniku prokoukl a je to hra tezce o nahode, pokud se teda nesetkas s mene zkusenymi hraci, kteri nezvladaji zasadni taktiku a ty je pak prevalcujes ne vylozene dobrymi hody kostkou, ale jakousi treba blokacni taktikou. Pro me dnes uz desna nuda.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 01:00 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 3. - variabilita a náročnost
3.variabilita hry
Variabilita Osadníků je dána víceméně jak jsem se už zmiňoval mnoha menšími nebo většími rozšířeními, které lze hrát buď současně a nebo u větších rozšíření jako téměř novou samostatnou hru. Samozřejmě, že Osadníci hrané pořád dokola jen v základní verzi neprostřídané jinou hrou a nebo oživené rozšířením může a asi musí omrzet, protože herní principi základní hry jsou oparvdu jednoduché s velkým podílem náhody. Tikal je sice pořád stejný, nemění se v každé hře jiné komponenty a neexistuje také k němu žádné rozšíření, ale svými strategickými možnostmi tuto "stejnost" plně vynahrazuje a každá hra, zvlášť v profi verzi pravidel je vždy jiná. Také pokud není hráč úplný truhlík, tak nezústane bodově během hry až tak pozadu, aby neměl možnost vše zvrátit ve svůj prospěch. Hra tak bývá napínavá až do konce a nikdo nemá nic dopředu jisté. Variabilita Agricoly je kapitola sama pro sebe. Herní plán se mění s různým počtem hráčů, postupně odkrývané akce (součást herního plánu) pro každé kolo jsou pro každou hru jinak zamíchány. A rozdávané karty hráčů jsou v každé hře úplně jiné, protože každý hráč dostává 7 karet profesí a 7 karet vybavení a rozdává se (i s rozšířením) z balíku 300 karet. Takže lze říct, že u Agricoly je opravdu každá hra jiná.

4. náročnost hry
Samozřejmě, že Osadníci jsou nejméně náročnou hrou ze srovnávaných her. Když bych použil takové obrazné přirovnání, tak Osadníci jsou takové osmileté gymnázium. Tikal v základní verzi pravidel a Agricola v rodinné verzi pravidel je takové bakalářské studium vysoké školy, Tikal v profi verzi je takové lehčí Magisterské čtyřleté studium vysoké školy a Agricola je takové šestileté náročnější Magisterské studium. (Třeba Caylus o kterém se zmiňoval Ringo je složení doktorátu z deskových her). Obě hry Tikal i Agricola mají výhodu, že je lze hrát v jednodušší verzi a až to člověk zvládne, tak může přejít na to "vyšší studium" náročnější verze pravidel.
 
Vytvořeno 16.12.2008 ve 23:59 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 1. - Osadníci
Takže já bych ti odpověděl trošku jinak než Ringo, protože pokud znáš a hraješ pouze Osadníky, tak fůra pojmů a her, kterými tě zahltil Ringo tě leda tak zmate. Ještě než ti zjednodušeně porovnám Tikal s Agricolou, tak chci reagovat na Ringova slova o zprofanovanosti Osadníků. Jednak s tímto názorem naprosto nesouhlasím a jednak si myslím, že je mezi rádoby zkušenými hráči velice módní ohrnovat nos nad Osadníky a zasvěceně hovořit o tom, jak jsou Osadníci profláklí - já se téhle kritiky ale rozhodně nezúčastním, protože tento názor nesdílím. Hry jako Tikal, Agricolu a jiné mám už dlouho, mám odehrátých fůru partií s různými lidmi, ale vždycky rád se vrátím někdy k Osadníkům, protože je pořád něco nového co v nich lze objevovat. Existuje k nim dost hodně dobrých rozšíření a tak se nám za ty roky Osadníci rozhodně neomrzeli. Některá rozšíření přidávají nové strategické možnosti a výrazně snižují podíl náhody. A i základní Osadníky si rád zahraju, protože mi někdy nejde o to, aby se mi pořád od přemýšlení kouřilo z hlavy, ale abych se dobře pobavil. Ale uznávám, že někdo hraje deskovky ne především pro zábavu, ale proto, aby neustále překonávaly těžší a těžší cíle. Já takový nejsem, já to střídám a vždy mi jde i u složitých strategií především o zábavu. Takže než se dostanu ke hrám na které se ptáš, tak pokud nemáš, tak bych ti k Osadním rozhodně doporučil rozšíření Kupci a Barbaři. Taky námořníci co mají vyjít v nové edici příští rok jsou vynikající. A pokud chceš Osadníky trošku složitější, tak i Města a rytíři jsou fajn. Já ale preferuju ty Kupce a Barbary, protože je v tomhle rozšíření soustředěno více scénářů a variant, které se dají střídat a nebo hrát současně.
Ty se ale ptáš na Tikal a Agricolu. A aby se mi sem odpověď vešla, tak budu pokračovat v dalším příspěvku.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 00:30 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 2. - počet hráčů a podíl náhody
Takže nebudu tady povídat o herních principech obou her, protože to si můžeš přečíst v mnoha příspěvcích na stránkách Agricoly a stránkách Tikalu, spolu se zkušenostmi hráčů. Takže se zaměřím na trošku jiné praktické srovnání. Obě hry mám a mám odehráno dost partií obou her, takže myslím srovnávat můžu.
1.) Hratelnost v různém počtu hráčů
Osadníci se ve dvou hrát nedají (kromě úpravy z kupců a Barbarů), ve třech se dají hrát, ale nejlepší jsou ve čtyřech. Rozšíření pro 5-6 hráčů hru spíše rozmělňuje, ale pro společnost, která se chce bavit je dobré.
Tikal se ve dvou hráčích, hrát dá, ale není to ono, každý si ovládne své území a málokdy dochází k větším střetům. Ve třech hráčích je to lepší, ale jednoznačně je Tikal nejlepší ve čtyřech hráčích.
Agricola je jedna z mála her, která se dá hrát i v jednom hráči jako solitér - tím je unikátní. Jinak se dá hrát ve 2 až 5 hráčích a vždy je hra vyvážená, protože jak herní plán, tak výběr karet potřebných pro hru je přizpůsoben vždy jinak podle počtu hráčů. Takže za sebe můžu říct, že Agricola na rozdíl od Tikalu a Osadníků nemá slabiny pro určitý (menší) počet hráčů.
2.)Prvek náhody
Samozřejmě, že proti oběma dotazovatelným hrám mají Osadníci větší podíl náhody už jenom proto, že se tam hází kostkami. I když i náhoda je různými rozšířeními buď snížena na minimum a nebo je náhoda spravedlivěji statisticky rozložena mezi hráče (tahání karet události Katánu místo házení kostkami). S obou dotazovaných her je podíl náhody větší větší u hry Tikal, protože tam jsou každým hráčem postupně taženy náhodně zamíchané hexy hracího plánu, které každý hráč podle své strategie přiloží na pro něj nejlepší místo plánu. Tato náhoda je ale silně eliminována v profi verzi pravidel, kdy je současně vytaženo tolik prvkků krajiny (hexů) kolik je hráčů a hráči postupně draží tyto tažené hexy za už získané výtězné body. Takže kdo "zaplatí" nejvíc může hex umístit, ale zároveň se musí o "zaplacené" body posunout zpět na stupnici vítězných bodů. U Agricoly je prvek náhody ne-li žádný, tak prakticky minimální a je dán jen kartami, které má každý hráč od začátku hry k dispozici (ty může a nemusí využít). Nic se od začátku hry náhodně netahá a vše je dáno pouze tím, jak každý hráč umí strategicky uvažovat a využívat v každém kole akce, které jsou pro všechny stejně k dispozici.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 01:02 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 3. - variabilita a náročnost
3.variabilita hry
Variabilita Osadníků je dána víceméně jak jsem se už zmiňoval mnoha menšími nebo většími rozšířeními, které lze hrát buď současně a nebo u větších rozšíření jako téměř novou samostatnou hru. Samozřejmě, že Osadníci hrané pořád dokola jen v základní verzi neprostřídané jinou hrou a nebo oživené rozšířením může a asi musí omrzet, protože herní principi základní hry jsou oparvdu jednoduché s velkým podílem náhody. Tikal je sice pořád stejný, nemění se v každé hře jiné komponenty a neexistuje také k němu žádné rozšíření, ale svými strategickými možnostmi tuto "stejnost" plně vynahrazuje a každá hra, zvlášť v profi verzi pravidel je vždy jiná. Také pokud není hráč úplný truhlík, tak nezústane bodově během hry až tak pozadu, aby neměl možnost vše zvrátit ve svůj prospěch. Hra tak bývá napínavá až do konce a nikdo nemá nic dopředu jisté. Variabilita Agricoly je kapitola sama pro sebe. Herní plán se mění s různým počtem hráčů, postupně odkrývané akce (součást herního plánu) pro každé kolo jsou pro každou hru jinak zamíchány. A rozdávané karty hráčů jsou v každé hře úplně jiné, protože každý hráč dostává 7 karet profesí a 7 karet vybavení a rozdává se (i s rozšířením) z balíku 300 karet. Takže lze říct, že u Agricoly je opravdu každá hra jiná.

4. náročnost hry
Samozřejmě, že Osadníci jsou nejméně náročnou hrou ze srovnávaných her. Když bych použil takové obrazné přirovnání, tak Osadníci jsou takové osmileté gymnázium. Tikal v základní verzi pravidel a Agricola v rodinné verzi pravidel je takové bakalářské studium vysoké školy, Tikal v profi verzi je takové lehčí Magisterské čtyřleté studium vysoké školy a Agricola je takové šestileté náročnější Magisterské studium. (Třeba Caylus o kterém se zmiňoval Ringo je složení doktorátu z deskových her). Obě hry Tikal i Agricola mají výhodu, že je lze hrát v jednodušší verzi a až to člověk zvládne, tak může přejít na to "vyšší studium" náročnější verze pravidel.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 01:16 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
5. Náročnost pravidel
Tak tady není co řešit. Osadníci mají samozřejmě pravidla nejjednodušší i když při zapojení dalších rozšíření už to tak jednoduché není a po delší přestávce se i u osadníků v různých variantách musím dívat do pravidel. Tikal nijak složitá pravidla nemá. Ale i bez složitých pravidel je to dost strategicky náročná hra u které se musí hodně přemýšlet. No a u Agricoly jsou ta pravidla opravdu hodně složitá. Složitost je dána nejen základními pravidly, ale i spoustou textu na kartách, který pozměňuje, vylepšuje nebo naopak omezuje některá základní pravidla hry. A při počtu už zmiňovaných 300 karet dojde někdy ke kombinacím ze kterých jde hkava kolem a musí se hodně přemýšlet. Tiakl má napsaná pravidla celkem dost srozumitelně. S pravidly agricoly v českém vydání jsem já osobně neměl větší potíže, ale když si projdeš diskuzi o Agricole, tak zjistíš, že pro mnoho hráčů byla formulace pravidel tvrdý oříšek. Nicméně pokud si hru alespoň jednou zahraješ s někým, kdo ji už hrál, tak se ti pravidla natolik zatomatizují, že ti už pak nějaká třeba nevhodná formulace v pravidlech nebude dělat potíže. Já jsem byl v pravidlech samouk a taky jsem se Agricolu naučil hrát, takže až zas tak bych se té složitosti nebál.

Závěrečné doporučení:
Každopádně pokud máš rád Osadníky a nemáš rozšíření, doporučuju si pořídit aspoň Kupce a Barbary. Pokud by ses bál složitosti hry nebo pravidel, tak začni Tikalem a potom až Agricolu. Jinak plně souhlasím s Ringem, že jsou to principielně tak odlišné hry a zároveň obě vynikající, že bych také doporučoval pořídit si obě dvě.
Toť můj názor. Uff uff to jsem se rozjel, tolik písmenek jsem napsal :-))
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 07:49 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
Tak mozna to ode me byly trochu silne slova na Osadniky, ale ja jsem proste napsal svuj pohled na tuto hru z pozice hrace, kteremu se prejedli a navic ja rad fakt neco slozitejsiho (a to vubec ne jako ze bych se nejak nadrazoval, nic ve smyslu ze bych byl nejaky gena, to ani nahodou, ale proste me vice bavi ten typ her, ktery je kastovan coby hra pro narocnejsi). Jiste, Osadnici byli paradnim odskokem od her typu Talisman (rovnez zprofanovana a dnes drtive prekonana hra). Reci o zprofanovanosti jsou sice podruzne, nijak samotnou hru neovlivnuji, ale jak uz clovek vsude vidi a slysi Osadniky, tak se tenhle pohled na vec primo nabizi. Ale nesouhlasim s tim, ze je to nazor radoby zkusenych hracu....nikdy jsem nikde o sobe nepsal, ze jsem zkuseny hrac a nikdy jsem se do teto pozice nestavel. Prave naopak. Ve svete modernich deskovych her jsem pomerne novy (nepocitam ty Osadniky), Agricolu mam 4 mesice, Tikala asi 3. Mame vsak odehranych ve dvou asi 40 her Agricoly, 10 her Tikala a vychazim ciste z pohledu cloveka, ktery se citi byt temi hrami pobaven. Nikoliv ze bych potreboval tezsi a tezsi cile, byt mam rad ty slozitejsi hry, kde se neco smysluplne buduje, obsazuje, tezi, stavi atd. Ale dotaz Agricola vs. Tikal tady neni urcite proto, abysme se tu pretahovali nebo dohadovali, to moc jako doporuceni co si vybrat nepomuze. Docela jsem se rozesmal, kdyz jsi napsal ze akorat dotycneho zmatu tim ze jsem jej zahltil spoustou terminu a her, a ty tu napises k tomu cely traktat:-) Jinak Osadnici maji spoustu rozsireni, to mi neuniklo, hral jsem to s temi mesty.

Jinak co se tyce te slozitosti a zkusenosti - vzdy marne premyslim nad tim, proc je docela dost casto reseno, zda je hra pro zkusene nebo nezkusene. Resit by se melo predevsim co koho bavi a jaky typ hry si chce zahrat. Pokud jsem nezkuseny, preci nejsem nejprve odkazan na Osadniky, Kuryra, Ticket To Ride a pak si teprve mohu troufnout na Caylus, Puerto Rico a Agricolu. Ja bych hry doporucoval zcela jinak. Kdo ma rad budovatelskou hru, kde stavi mestecko s hradem, tak sup rovnou na Caylus a klidne dotycny nemusel hrat jedinou stolni hru v zivote. Samozrejme je to trochu opet silne receno, protoze kdo nehral jedinou stolni hru v zivote, asi nebude mit k deskovkam a hram celkove zadny vztah. K tomu, aby si clovek zahral Agricolu, Tikal ci Caylus staci mit v sobe jen jisty predpoklad hravosti, clovek musi byt kapku hracicka, aby jej vubec deskove hry zaujaly. Samozrejme nejake inteligence by clovek mit mel, aby vubec pochopil herni mechanismus, pravidla a pod. Caylus jako doktorat - takhle bych to vubec nestavel. Nedavno jsem to koupil, z prvni hry jsme sice byli rozladeni, ale o to lepsi byly dalsi partie. Jiste ze na spravnou strategii teprve prichazime a kazdy zkusenejsi hrac by nas roznesl na kopytech, ale zadny uceny z nebe nespadnul. Tu hru se v pohode nauci kazdy a pak se jen piluje spravna strategie. Samozrejme ze umet jen pravidla neznamena umet ovladat herni mechanismus, tak jako v sachu nestaci umet jen vedet jak tahnout kterou figurou, ale taky ne kazdy, kdo hraje sachy je zrovna Kasparov. Stejne je to u Tikala. Zadne bakalarske studium, hra naprosto pro kazdeho, koho zaujme dany herni mechanismus. Klidne bych k tomu posadil novacky a vsadim se ze budou odchazet pobaveni a nadseni. Pravidla jsme pochopili behem chvilky a pak jsme normalne v pohode hrali a i ve dovu jsme se pretahovali uz v druhe hre o kazdy poklad a snazili jsme se ziskat prevahu v nejsilnejsich chramech. A to jsme zacatecnici, jedine v cem mam kapku vyhodu oproti manzelce je pruprava pocitacovymi hrami, kde tahove strategie jistym zpusobem preci jen mysleni cloveka nejak formuje a clovek ma v sobe pak u her jakousi hravost a premysli, komu by co uzmul, aby byl na tom bodove lepe nez souper a zaroven aby souperi nejake bodiky ubral. Ale treba v Puerto Ricu me zena v pohode porazi, zkusenost nezkusenost. Agricla ji jde kapku sice hure, ale neni to ani tak tim, ze by delala neco spatne, proste mam obvykle jen vice bodu nez ona. Kastovani her na slozite a jednoduche je ok, ale kastovani her na
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 07:55 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
"pro zkusene hrace" a "nezkusene hrace", to je akorat tak dobre k odrazeni hracu od super her. Nastesti kdyz kouknu na zebricek a TOP 10, tak se jen tak odradit nenechaji:-)

Vratil bych se k tomu doporuceni, at si z toho muze KOTRAS neco vzit a ne koukat jak se tu preme o slovicka. V podstate jsme se shodli na tom, ze obe hry stoji za to. Podle me uprednostnovat jednu pred druhou nelze. Obe hry jsou dobre i pro dva hrace (nesouhlasim ze je Tikal ve dvou horsi, je jen jiny, ale stale skvely, hrac sice prichazi o urputny souboj, ale hra ve dvou zase nabizi vyrovnanou partii, kde si dva hraci zmeri ciste sve sily, bez toho, aby jim do toho vstupoval nekdo treti nebo ctvrty). Obe hry maji luxusni zpracovani, z obou nadherne dycha atmosfera a clovek je vtazen nejen hernim mechanismem, ale i tematem. Vzhledem k tomu ze dotycny rad Osadniky, sedne mu asi vice opravdu ten Tikal, v ramci zachovani area control mechanismu. Agricola je uplne z jineho soudku. Ale zase pro rozsireni rozhledu v deskovych hrach to je rovnez spickova volba. Jinak kdyz se hrac dostane k necemu, co v jeho ocich prekona vse, co dosud povazoval za spicku, tak se obvykle sklani k silnym slovum. Takze na BGG se muzeme setkat s hlaskou, ze kdo jednou zahraje Agricoli, uz nikdy nebude hrat Carcassonne. Ja jsem v podobne pozici z hlediska tech osadniku. Takze bych mohl taky pouzit podobne silne sluvka a napsal bych - kdo jednou zahraje Agricolu nebo Tikal, uz nikdy nebude hrat Osadniky:-) Ale samozrejme vim, ze to neni pravda, stejne jako s tim Carcassonne:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 08:38 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
Omlouvám se, ale řeči o vyhypovanosti osadníků a o tom, že to je zprofanovaná hra pro masy mě vždy zvednou ze židle. Kdyby nebylo osadníků, vaše oblíbené německé hry by ještě byly na houbách, jelikož dokud nebyly osadníci, většinu her produkoval Games Workshop a Avalon Hill (a že měli dobré hry). Až osadníci odstartovali euroboom (nevím, jestli je jim to ke cti nebo ke škodě ;))Já vím, že jsi to nemysle zle a pak svůj názor vrátil, ale stejně. Na osadnících téměř každý začínal, ale když pak přejde k "vyšším" hrám, je hrozně v módě osadníky shazovat. Já osobně neznám lepší hru třeba na hory, kam se jede s partou. Večer nemá nikdo náladu po celodenní námaze ještě vařit mozek nad Agricolou, osadníci jsou ideální a lehce je naučíš i začátečníky. A s městy a rytíře je to super hra. Takže je sice hezké, že jsme postoupily "výše", ale nemělo by se zapomínat na to, kde jsme všichni začali.

P.S. Za hanění Talismanu tě Ringo vyzývám na souboj na kordy :) Kam se na něj hrabe Runebound , Proroctví a Return of Heroes. Mám doma starou edici s obrázky od Garyho Chalka a na tu atmosféru žádné jiné RPG nemá. Talisman a Battletech byly první hry, které jsem hrál (dávno tomu) a nedám na ně dopustit.

P.P.S. KOTRAS - kup si Tikal, je to od Osadníku lepší přechod, pravidla pochopí každý, lehce se vysvětlují a hra má přitom hloubku. Navíc vypadá nádherně.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 09:14 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
jak rikam, prejedl jsem se toho, ano, zacinali jsme na nich vsichni, i ja a bylo to fajn. Ale ceho je moc, toho je prilis. Ja Osadniky nemuzu uz ani citit. Jak rikam, na hru to nema zadny vliv, zustane stejna, takova jaka je. Zprofanovane, nezprofanovane, porad to budou Osadnici, na kterych jsme zacinali a ktere odstartovaly ten boom her jak rikas. Neni to zase tak moc davno, co bych na otazku, jaka je nej stolni hra odpovedel prave "Osadnici". Vidim v tom kapku analogii s Panem Prstenu. Paradni knizka, nejlepsi co jsem kdy cetl, fajn ze se natocil film, ale fandovstvi do teto knihy se najednou rozmelnilo do celosvetoveho boomu, kde clovek narazi na figurku Gandalfa v kazdem krame jako na matrjosku a o Sauronovi si vyklada kdejaky pubos kourici pred skolou, ktery pomalu nevi co je to knizka. Ale jinak to pro me stejne zustane nejlepsi knihou, kterou jsem kdy cetl (oproti tem Osadnikum, kteri pro me uz bohuzel nejlepsi horu nejsou, ale to je docela fuk). Takze asi tak k te zprofanovanosti.

Ad. Talisman - ani nepocitam co jsem se te hry nahral, nicmene, dnes ji take jaksi uz nemuzu citit. Kdyz slysim Talisman, pripada mi to jako kdyz clovek v 10. letech slysel - Clovece nezlob se. Tim nerikam ze Talisman je Clovece nezlob se, jenom je to jakysi postup - asi jak cloveku pribyvaji leta, nebo nevim cim to je. Proste clovek jde po tech schudcich nahoru, od clovece nezlob se, pres Dostihy a sazky, Talisman, Osadniky, Carcassonne a porad tak dal. Na ty nejnizsi stupinky se mi jaksi vracet nechce. Carcassonne si jeste zahraji na ten oddych, Osadniky asi taky, kdyby byla prilezitost, ale treba me vubec nebere myslenka tuhle hru vlastnit.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 09:25 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
Vždyť já ti rozumím, taky mě štve, když mám něco rád, mám pocit, že jsem to "objevil" a pak je to všude, jako kdyby mi to "vzali". Ta analogie s pánem prstenů je skvělá. Když mi tu knihu kámoš ukázal na základce a já uviděl mapu na předsádce, okamžitě jsem věděl, že to bude bomba. Pak na nás všichni koukali jak na magory, když jsme si o tom povídali. A dnes? Díky filmu to zná každý, ale i když mě to štve, jedno mi nevezmou - naprostá většina těch lidí nikdy nečetla knihu a tudíž nemá ten zážitek co já, totiž vlastní vizi Středozemě, postav, událostí. Oni to už navždy budou mít zažité tak, jak to bylo zobrazeno ve filmu. Já ne, mám vlastní Středozemi :) A s hrami je to podobné, Já vím, že Talisman je starý a má své mouchy, ale ta nostalgie tam je a pokaždé si ho rád zahraju, jen pro tu zábavu. Zarezervovat na večer 6 hodin, nakoupit pivo a chipsy, pustit Joy Division a je zaděláno na skvělý večer. Někdy mám totiž chuť u hry vypnout a jen se bavit, k tomu jsou Osadníci, Talisman, Roborally a podobné hry skvělé. Sákryš, teď jsi mě navnadil na Talisman nebo ten Battletech a mezitím strávim celý den v laboratoři, grr, chci házet kostky! Miluju kostky :D Tahle diskuze mi zvedla náladu, díky.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 09:35 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
heeezkyyyyy, Joy Division, co dodat, skvele!

S tou knihou to mam taky tak, film me predstavy o knize nevyvratil, byt se mnohdy treba vizualizace postav z filmu vkrada, jelikoz jsem knihu uz dlouho necetl, mel bych si dat opacko. S tim pocitem "vsichni to ted znaji, jako by mi to vzali" jsi trefil do cerneho. Je to dvojsecny pocit, jelikoz - nejsem ja ted jednim z tech, kteri profikum berou Agricolu a vnasi do toho nejake amater vize? Stret lidi, kteri to objevili a tech, kteri to pak jen konzumuji je a asi bude vecny:-) A ten Pan Prstenu, toho mi taky vlastne nekdo pred tim doporucil...ale porad to bylo o te knize. Film byl perfektni, ale trochu degradoval uroven znalecke komunity prichodem novych clenu, kteri neznaji to hlavni - knihu. A i u te knihy by se dali ctenari rozlisovat na ty,k teri tuto literaturu vyhledavali a na ty, kteri to ctou, protoze je to zrovna in. Takhle to bude i u tech her. Ty mene slozite padnou kazdemu, a tak se z puvodne prukopnickeho artiklu stane neco protivneho, co vidis u kazdeho doma, kdo pricichl k nejake hre. Nekteri Osadniky meni treba za Dostihy, protoze to frci. Ne proto, ze by to zrovna byli nejaci fanodve do deksovych her.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 10:51 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
Ale na druhou stranu, když vidím u někoho doma Osadníky, tak si je s ním zahraju rád a v duchu se těším, že si ho "vychovám" a jednou si se mnou zahraje Galaxy Trucker nebo Arkham Horror :)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 11:02 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 4. - náročnost pravidel a závěrečné doporučení
hmmm, zajimavy napad:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:11 uživatelem Kotras  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal
Moc vám děkuji za rady. Asi jsem měl napsat že nejsem moc zkušený hráč. Osadníky mám zmapované a mám doma i poš. kurýra, ale tomu jsem něják nepřišli na chuť. Možná by to chtělo zkusit více her než cca 4. Hl. mi šlo o to jestli je více srandy u Tikalu nebo té Agricoly, jde přece o to aby jste se s přáteli pobavili.Samo, že je ale chete porazit a vyhrát. Příjde mi že u osadníku hodně rozhoduje podíl náhody. proto jsem si vybral z těch dvou her. Příjde mi, že je to víc o uvažování a u Agricoly asi ještě víc než u Tikala. Koupíme toho Tikala a později Agricolu. Začnem od toho lehčího. Protože mám pocit že Agricola bude složitejší než jsem si myslel.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:51 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Agricola versus Tikal část 5. - Komunikativnost
6.) Komunikativnost
Když se podívám na to jak hráči mezi sebou během hry komunikují, tak to rozhodně vedou Osadníci se svým obchodováním se surovinami! V obou hrách Tikalu i Agricole té přímé komunikace mezi hráči příliš není. Výrazná komunikace je v profi verzi Tikalu při dražení hexů herního plánu - a tam je nejlepší, když se hraje Tikal v plném počtu hráčů. U Agricoly je té přímé komunikace mnohem méně a vyskytuje se tam prakticky při použití balíčku K a I z rozšíření k Agricole. Takže pokud jde někomu u hry především o to aby ho hra nutila se spoluhráči co nejvíce komunikovat, pak jsou to pravé ořechové Osadníci.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |