Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:05 uživatelem REM  odpovědět 
Zkušení versus nezkušení - 1. část odpověď Ringovi
Nechci zahlcovat diskuzi o srovnání Osadníků, Tikalu a Agricoly balastem nějakých vzájemných diskuzí mimo to na co se ptal v prvopočátku Kotras. Ale protože cítím, že bych měl Ringovi odpovědět na některé jeho námitky, připomínky a kritiku, tak jsem založil nové vlákno. Takže:
1) Rozlišování hráčů na "zkušené" a "nezkušené", není od věci. Ty se na to totiž neustále díváš z pohledu zapáleného člena hráčské komunity (ať už jakkoliv zkušeného nebo nezkušeného - na tom nezáleží). Jenže takových je u nás mizivé procento, na rozdíl třeba od Německa a Rakouska, jak jsem měl možnost osobně poznat. Převážná většina lidí u nás jsou eventuální příležitostní hráči, se kterými ti "zapálení" sem tam hrají - vím to i z mého širokého okolí. A aby se někdo z nich pro deskovky zapálil, tak ho nelze "zapálit", tak že se mu předhodí okamžitě třeba Caylus, bez nějaké průpravy složitějšími hrami. To mám mnohokrát vyzkoušené. Příležitostné hráče, kteří , třeba i hrají ty Osadníky to stoprocentně otráví a vrátí se zpět k jednoduchým Osadníkům (jak jsem řekl - mám nejednou vyzkoušeno). Samozřejmě , že existují výjimky, ale to jsou lidé, kteří se "chtějí" zapálit a sami aktivně začnou další hry vyhledávat. Takže s tvým názorem, že nezkušený může hned začít s Caylusem souhlasím, ale jen u už "zapálených" hráčů. Ale ostatních 95% příležitostných hráčů se musí k deskovkám přivádět postupně. A já když odpovídám na dotazy, tak pokud nevím, že je to zkušený hráč, tak se snažím odpovídat tak, jako bych odpovídal příležitostnému hráči.
2.) S tím souvisí tvůj úsměšek, že jsem tě kritizoval za zahlcení pojmy a sám jsem podle tebe napsal traktáty. Přečti si ale pořádně tvůj první příspěvek a zkoumej jakou má vypovídací a informační hodnotu k dotazu na který odpovídal. V první třetině příspěvku jen popisuješ že jsou pro tebe osobně obě hry super, aniž bys zdůvodnil proč. Ve druhé třetině popisuješ herní principy obou her - což si může kdokoliv přečíst v recenzích a ještě užíváš třeba výraz "area control", který neznalému bez vysvětlení už vůbec nic neřekne. A také srovnáváš obě hry s dalšími hrami El.Grande, Puerto Rico atd. , což pokud znám jen Osadníky mi taky prdlajs řekne. A ve třetí třetině pouze shazuješ Osadníky. Což už je tazateli úplně k ničemu. Já jsem se snažil odpovídat strukturovaně a srovnával jsem Osadníky, které dotyčný zná a ze kterých chce přejít na jinou hru, s oběma hrami Tikalem i Agricolou v několika definovaných pojmech, které charakterizují deskovky a kterými se dotyčný při výběru může řídit:
- Počet hráčů
- Prvek náhody
- Znovuhratelnost
- Náročnost
- Zpracování a rozsah pravidel
Své osobní pocity a jsem se snažil v odpovědích snížit na minimum a naopak zdůraznit a popsat objektivní rozdíly ve všech třech hrách v několika důležitých charakteristikách deskovek. Samozřejmě, že každé srovnání i mnou uvedených pojmů je vlastně subjektivní záležitost a o každé z nich by se také dalo diskutovat - viz. názor, že Tikal ve dvou není ono. Ale zde jsem také nepsal o tom, že je špatný, ale že Agricola je v tomto vyváženější, vzhledem celkově myšlené koncepci dané hry.
3.) Srovnání s gymnáziem a vysokou jsi asi nepochopil, protože při tom srovnání jsem nemyslel učení hry, nebo to, že by měl člověk projít předchozím nějakým studiem dané hry. Uvedu tedy jiné srovnání
Motorka, auto, auto se silnějším motorem, závodní auto. Samozřejmě, že můžeš hned sednout do silnějšího auta, ale musíš počítat s tím, že si budeš muset dávat pozor na víc věcí a náročnějších. Šlo jen vytvořit nějakou srovnávací stupnici náročnosti hry. Nic víc a nic míň.
Ve svých odpovědích na dotazy se snažím vše vysvětlit podrobně a z mých získaných zkušeností a pokud možno se vyvarovat jednoznačného odsudku nebo naopak vynášení do nebes. Dovede mne totiž nadzvednout ze židle hodnocení typu: Jó je to super hra pro mne jednička a hra kterou jsem doposavad hrál už vlastně nestojí za nic. Samozřejmě, že takové hodnocení má místo v diskuzi, kde si vzájemně sdělujeme, která hra má pro mne osobně velkou cenu a kterou nemusím, Ale pokud se někdo ptá konk
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |