Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:09 uživatelem REM  odpovědět 
Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
Samozřejmě, že takové hodnocení má místo v diskuzi, kde si vzájemně sdělujeme, která hra má pro mne osobně velkou cenu a kterou nemusím, Ale pokud se někdo ptá konkrétním dotazem na hodnocení hry, tak se snažím odpovídat opravdu pokud možno objektivními relativně měřitelnými pojmy. Rozepisuju se tady o tom více ne proto, že bych chtěl nějak kritizovat Ringa, ale proto, že mne tady v diskuzích a recenzích tady na webu obecně trápí to subjektivní vyzdvihování nebo zatracování her mnohdy bez konkrétního zdůvodnění a popisu proč to tak je. Člověk, který se pak teprve seznamuje s deskovkami se nic konkrétního nedoví a může z toho být zmatený. Jsem rád když si každý může přečíst že hra A je proti hře B rozdílná ve věcech za 1., za 2., za 3. …. Ale způsobem hodnocení „hra je zprofanovaná a už po ní u nás ani pes neštěkne“ může kritik odradit člověka, který se třeba rozhoduje jestli si nekoupit Osadníky a přitom třeba pro něho by to mohla být super hra, při které by vydržel hodně dlouho, pak si může na základě podobných kritik koupit Agricolu a bude otrávený. Kdežto když kritik objektivně popíše v čem jsou Osadníci dobří, a v čem špatní a stejně tak u Agricoly, tak se každý může rozhodnout objektivně, co mu lépe vyhovuje.
Abych byl sebekritický, tak sám mám máslo na hlavě a pokud by si někdo nalistoval moji recenzi Osadníků a následnou diskuzi zhruba před třemi lety, tak jsem byl také hodně osobní a pyšně jsem mluvil o profláklých Osadnících. Za tuto recenzi se stydím, a přestože jsem už tenkrát měl už nějaký ten rok zkušenosti s deskovkami, tak jsem neměl jednak těch zkušeností dost a jednak jsem psal minirecenzi a diskutoval jsem jen po dvou odehraných partiích Osadníků. Ale hlavně jsem neměl zkušenosti s více spoluhráči – s různými hráči (příležitostní, zkušení, nezkušení, fandové atd.) Viděl jsem jen ten svůj úzký výsek hráčského obzoru a dnes to vidím jinak.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:12 uživatelem Kotras  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
Moc vám děkuji za rady. Asi jsem měl napsat že nejsem moc zkušený hráč. Osadníky mám zmapované a mám doma i poš. kurýra, ale tomu jsem něják nepřišli na chuť. Možná by to chtělo zkusit více her než cca 4. Hl. mi šlo o to jestli je více srandy u Tikalu nebo té Agricoly, jde přece o to aby jste se s přáteli pobavili.Samo, že je ale chete porazit a vyhrát. Příjde mi že u osadníku hodně rozhoduje podíl náhody. proto jsem si vybral z těch dvou her. Příjde mi, že je to víc o uvažování a u Agricoly asi ještě víc než u Tikala. Koupíme toho Tikala a později Agricolu. Začnem od toho lehčího. Protože mám pocit že Agricola bude složitejší než jsem si myslel.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:31 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
No obávám se, že u Tikala té srandy moc neužijete. Je to defacto suchařina ve své nejtvdší podobě :)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:35 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
To jsi spadl z višně ne? Rozhodně tam není komunikace jak při Osadnících, ale jak můžeš říct že je to suchařina to nepochopím.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:45 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
Asi sis špatně vyložil slovo suchařina :) to neznamená, že hra je špatná proboha! Ale jaká tam probíhá interkace, když defacto můžu odejít po svém tahu a přijít až budu na řadě? A takhle vlastně můžu odehrát celou hru. Mě Tikal bavil, ale nikdy jsem se tedy u toho nezasmál, byly to vesměs takové řekl bych profesorské partie.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:01 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
no a hele, o cem ze je Eufrat, ktery mas na prvnim miste ve svem osobnim TOP? Dyt to je jeste vetsi sucharina v tomto smyslu. Jediny kontakt se spoluhracem je, ze si ukazete, kolik mate jakych karet v ruce pri konfliktu - tim Eufrat nekritizuji, vis z jine debaty, ze jsem mu naprosto propadl. Ja shledavam u her uplne jinou zabavu nez to ze si povykladam, popiju vinko, proberu treba politickou situaci a u toho nejak hazime jako kostkou, aby ruce mely co delat. Ja si hry uzivam tematicky, obsahove a Tikal je pro me paradnim vylůetem do Jungle ve stylu Indiana Jonese. Asi jsem detinsky, ale me to hrozne proste tematicky bere. Perfektni obsazovani chramu, hledani pokladu, atmoska jak blazen...szucharina ani nahodou, jako sucharinu mohu oznacit spise abstraknosti typu Abalone:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:15 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
i kdyz u tech her to vinko samozrejme popijime, ale neni to primarni cil - dat k vinku hru, spise naopak, ke hre dame vinko:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:37 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
No ale Euphrat je taky suchařina :) I když to je moje nejoblíbenjší hra! Mrkni na recenze na BGG, řada lidí tam má slolvíčko "dry".
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:40 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
problem je, ze kdyz napises anglicky dry, tak je to snaze pochopitelne nez kdyz napises sucharina, pod kterou si vzdy nas clovek predstavi ten nejhorsi vyznam. A u hry obzvlaste - sucharina=nuda. to si podle me predstavi vetsina hracu.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:47 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
Jo to je možný, že to tak vyznělo, což nebyl můj záměr :) zkusím napravit:
Dle mého mínění je Tikal oproti Osadníkům mnohem více "dry" :)
Na druhou stranu, protože trávím na BGG víc času než je zdrávo a čtu pravidla, recenze, komenty ke všem možnýám hrám, mám ověřeno, že skoro u každé německé hry je dost hráčů, kteří právě to slůvko "dry" použíji, zvlášní :)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 15:57 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
No, mě to tak zvláštní nepřijde, pro mě je taky většina euroher "dry", jsou to spíše rébusy a matematické výpočty obalené nějakým (většinou pochybným) tématem než skutečné hry. Zkrátka se u nich nebavím a proto mi přijdou "dry" :)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:33 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
Plně ti schvaluju tvé rozhodnutí. Myslím si, že pro skok rovnýma nohama do strategičtějších her je Tikal naprosto ideální volba hned ze dvou důvodů.
1.)Není tam žadný textový herní materiál, jehož formulace musí člověk v souvislosti s pravidly pochopit
2.) Pokud je někdo nezkušený, tak se dá Tikal hrát i zábavně bez nějakého složitého strategického plánování a postupně se člověk ke zkušenostem v Tikalu dopracuje.
- Agricola je v tomto složitější a člověk musí více předem nastudovat principy hry, herní materiál a složitější pravidla aby se mohl v daném tahu vůbec nějak rozhodnout. To u Tikalu nemusíš, pokud se hru učíš, lze tam jednotlivé akce a tahy v podstatě dělat naslepo a už při první hře má člověk v hlavě jakž takž nějaký plán a strategii co asi chce udělat. U Agricoly je těch možností tolik, že nezkušený nováček je zmatený co má vůbec udělat. Nicméně ti Agricolu velice doporučuju a pokud budeš mít korunky, tak si ji ROZHODNĚ kup k tomu Tikalu. Pokud ji budeš zpočátku věnovat trošku víc času než jsi při učení se hře zvyklý, tak se ti odmění tím, že rozhodně nezůstane ležet ladem ve skříni :-).
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:14 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
naprosty souhlas
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 12:41 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace
Ringo mi připoměl, že jsem zapoměl na jednu velice důležitou charakteristiku hry a to je komunikace mezi hráči. Tak to rozhodně vedou Osadníci se svým obchodováním se surovinami! V obou hrách Tikalu i Agricole té přímé komunikace mezi hráči příliš není. Je ale v Tikalu v profi verzi při dražení hexů herního plánu - a tam je nejlepší, když se hraje Tikal v plném počtu hráčů. U Agricoly je té přímé komunikace mnohem méně a vyskytuje se tam prakticky při použití balíčku K a I z rozšíření k Agricole. Tož tak to pro doplnění - já hlava děravá - taková důležitá charakteristika hry a já na to zapomenu :).
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:11 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace
OK, naprosto jsem pochopil, jak to myslis a ted nevim jestli mi chtel Richmond ukazat, jak to ukazkove nema vypadat, a nebo to myslel vazne s tim Tikalem, ale presne se dopustil toho, ceho asi chybne ja a vytocilo me to stejne, jako asi tebe muj pohled na Osadniky. Takze z tohoto vlakna vychazim naprosto poucen pro dalsi komunikaci v techto diskusich. Richmond dokonale odradil od Tikala pripadne zajemce a pritom to treba myslel uplne jinak, i kdyz nesouhlasim ani s jeho dovysvetlovackou, Tikal ma nadhernou atmosferu a o zadnou sucharinu se nejedna:-)

Mas pravdu, ze takove to - tohle me nebavi, davno hrajeme neco jineho neni fakt ok pristup, ja to vzal za spatny konec, chtel jsem tazatele akorat vice navnadit, ze se ma tesit. Me prave ty hry jako Tikal uchvacuji o to vice, ze jsem si dlouho myslel, ze Osadnici jsou nejlepsi a ted narazim jeste na lepsi hru a je to pak naprosta euforie. Osadniky jsem poprve hral nekdy v roce 1999, pak jsme to hrali nekolikrat do roka na kazde chate co jsme jezdili na vikendy. Aby toho nebylo malo, sehnal jsme si pocitacovou verzi, ktera uz byla s rozsirenim mesta, namornici a smazili jsme to pres comp s rozsirenima a pak jsem z toho zblbnul...:-D Asi 4 roky jsem nechtel deskovky ani videt, mel jsem jakousi averzi, presycenost. Ted se zase vracim zpatky a nachazim, ze se to hnulo v oblasti modernich her o poradny kus zase dopredu. Takze pro priste se budu vyvarovavat plivanim na predchozi vyvojove faze, ktere byly nezbytne a mnohe bavi tak ,jako me ted Agricola. Za deset let to bude treba zase nekde jinde a budouci hraci budou k memu nepochopeni pristupovat s despektem treba k memu oblibenemu Agricolovi, kdo vi.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:11 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Komunikace v diskuzi
Víš chtěl jsem ti ještě napsat k těm našim některým střetům v diskuzi. Ono to z mé strany z 99% není osobní kritika na tebe ale na celkový způsob komunikace, dotazů a hodnocení věci o čem konkrétní vlákno je. Mě to taky někdy třeba ujede do osobní roviny a pak mne to mrzí a omluvím se, ale především myslím většinou na to, že pokud s někým diskutuju a nebo se přu o nějakém principu, tak že to čte zároveň desítky dalších lidí pro které informace obsažené v diskuzi můžou být poučením nebo získáním celkového obrazu o konkrétní hře. Proto je většina mých příspěvků tak dlouhých. Pokud bychom spolu diskutovali sami dva, tak stačí dvě věty a můžeme si vzájemně vynadat třeba že jsem úplnej kretén že mne nezaujal Caylus když pro tebe je to jedna z nejlepších her. Takže to jen na vysvětlenou až se zase do tebe pustím v nějaké diskuzi - že to není pro to abychom se přesvědčovali o tom, že ten druhý je idiot, ale že je to o tom abychom se co nejvíc dozvěděli a mohli já i ty korigovat některé své názory ;-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:24 uživatelem sydo  odpovědět 
Re: Komunikace v diskuzi
To já se tu s Ringem taky občas rozcházím co se názorů týče, ale nemůže to být tak špatný člověk, vždyť má rád Joy Division :D Dělám si samozřejmě legraci, důležité je, že z těch diskuzí nakonec vyplyne něco poučného.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:39 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Komunikace v diskuzi
Joy Division je tezky psychadelicky poslech, nejsou spatni, ale hodne mam rad jejich pokracovani - New Order, od tech mam vsechny alba. Ale jinak hlavne Depeche Mode, The Cure...ale to sem vlastne nepatri:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:38 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Komunikace v diskuzi
tak zase do kretenu urcite za jiny nazor nikomu nadavat nebudu, dyt jde tady jen o hry a kazdemu se muze libit jina:-)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:42 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace
co jsem tím chtěl ukázat? Celuý můj příspěvek se točil okolo základní otázky tazatele. Totiž jestli je s Tikalem stejná sranda jako s Osadníkama. A já si myslím, že není. Sranda u Osadníků určitě vycházela z té veliké míry komunikace. To prostě Tikal nabídnout nemůže a myslím si že ani v té profi verzi. Pak je na místě varovat, jestli náhodou nehrozí, že to s Tikalem dopadne u tohoto hráče stejně jako s Kurýrem. Proto jsem napsal, že to je suchařina, což koukám některé vzalo nějak moc :)
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 14:52 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace suchařina
Vidíš a to je celé o tom o čem jsem psal v tomhle vláknu! Kdybys hned místo věty "Moc se nepobavíte je to čistá suchařina" napsal "Myslím si že vás to nepobaví protože za a), za b), za c), tak jak jsi to napsal v tomhle tvém posledním příspěvku tak tady mohlo být ušetřeno fůru místa zbytečnými vzájemnými spory o tom co je a není suchařina !!!! A bylo by to objektivní zhodnocení zábavnosti hry a ne jen hození do větru sporného pojmu, který si každý vysvětluje jinak !!!!
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 15:01 uživatelem Richmond  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace suchařina
No ale jí psal o "srandě" nikoliv o zábavnosti (viz můj příspěvěk)! V tom byl celý fígl toho příspěvku, domníval jsem (pravda naivně), že to je jasné. To přeci je úplně jiný význam než kdybych napsal, že si závavy neužijete.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 19:26 uživatelem REM  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace suchařina
Sakra ale už mne fakt štvete. Tak já jsem založil vlákno ve kterém jsem se snažil vysvětlit jak smysluplně hodnotit hry, aby to přineslo informace i začátečníkům a neznalým, kteří se chtějí v diskuzích o deskovkách něco dozvědět a vy jste v tom samém vláknu schopni se dokola pořád hádat co je "dry" a co není "dry" a kde "dry" používají hodně a nebo nepoužívají a co tím myslí nebo nemyslí a slovíčkaříte jestli sranda a zábavnost je to samé nebo není. Mě je úplně fuk a ostatním taky jestli jsi myslel zábavnost, srandu, komedii nebo tragédii. Důležitější je informace PROČ si toho tvého pojmu (ať už je to sranda nebo zábavnost) dotyčný neužije. To jsem v tvém vyjádření postrádal. Napsal jsi to až posléze když začala naprosto zbytečná přestřelka ohledně toho co je a není suchařina a posléze ještě co je a není dry. Kdybys to PROČ napsal hned tak jsme si mohli všichni ušetřit tu přestřelku a zůstala by jen smysluplná informace o hře. Takhle určitě nikdo nebude mít náladu zpětně se probírat diskuzemi u hry, kde na celé stránce se řeší "dry" "nedry". Jsou chvíle kdy mne opravdu zdejší diskuze opravdu někdy vytáčí a jsou tak říkajíc s prominutím k h....
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:13 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Tikal a Agricola - komunikace
jj, komunikace - to je to, co ja moc u her nevyzaduji, proto jsou me hodnotici pohledy k nekterym hram kapku posunute jinym neobjektivnim smerem, jelikoz ja nepotrebuji u hry klabosit. Ne ze bysme si u toho nepovidali, ale porad resit za kolik, a ceho prodam/koupim, vymenim....to neni muj salek caje.
 
Vytvořeno 17.12.2008 ve 13:18 uživatelem Ringo  odpovědět 
Re: Zkušení versus nezkušení - 2. část odpověď Ringovi
U Tikalu nuda nehrozi. Nekdo tvrdi, ze jsou dlouhe prostoje pri tazich u spoluhracu, ale podle me to je vylozene problem hracu a ne hry. amatuji si i z osadniku, ze se obcas na nekoho vecne cekalo. Tikal je perfektne variabilni a uz tahy soupere je treba sledovat a planovat k nim protitah, abys ziskal v tom ci onom sektoru prevahu a sbiral body ty a ne souper. Kouzlene je, ze na hernim planu neni nic krome uzmuteho pokladu definitivne tvoje (i s tim pokladem to neni 100%, nekdo ti jej muze vymenit). Jsou tam chramy, muzes je zhodnocovat odhalovanim, ale pokud ti tam naklopyta souper s drtivou prevahou pred hodnocenim a ty to tak nechas, bere body souper a ne ty. Proste paradni napinava hra.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |