Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Agricola' obsahuje 1666 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 08.09.2014 v 10:55 uživatel StefanXP.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 06.06.2009 ve 17:35 uživatelem Lister  odpovědět 
Začínající hráč - nejasnost
Mám dotaz ohledně akce začínající hráč. Jde o to jestli k němu přiřazená akce malé vybavení je vázána na vlastnictví žlutého žetonu nebo na provedení akce. Tedy jestli:

1. hráč vlastnící žlutý žeton bez ohledu na to, jak dlouho jej vlastní, může v každém kole zahrát jedno malé vybavení (toto se mi zdá jako méně pravděpodobná varianta)

nebo

2. je tato akce vázána na záhrání políčka začínající hráč a v dalším kole tak hráč, ke kterému se nyní žeton přesun, může zahrát 1x malé vybavení a další možnost se naskytne až jinému hráči, který žeton převezme (tak si myslím že by to mělo být)

V každém případě by se akce malé vybavení pak měla hrát asi jako první věc v novém kole.

Možná toto specifikují nová pravidla, ale ještě jsem je nestudoval (chystám se na to, protože mám nejasností více), mám tu starou verzi.
 
Vytvořeno 06.06.2009 ve 18:02 uživatelem Lister  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
teď jsem si uvědomil, že jsem napsal blbost.
Pokud platí vereze 2, o ktere si myslím že je správná, tak to bude jinak.

Hráč zahraje pole začínající hráč a v tom samém tahu může zahrát i malé vybavení, v příštím kole je začínajícím hráčem, ale malé vybavení již zahrát nemůže.

... takhle by to mělo být :-)
 
Vytvořeno 06.06.2009 ve 18:56 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
přesně tak...

Je krásné vidět, že se studiem pravidel dá najít ta jediná správná verze.
 
Vytvořeno 06.06.2009 ve 19:41 uživatelem Lister  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
Já si na pravidla nemůžu nijak stěžovat, za začátku sice trochu zmatek, ale nakonec když to člověk přelouskal až do konce a celé si to spojil, tak nebyl problém to pochopit a systém hry je pak jasně čitelný.

Další věc, která mi není jasná, se tu řešila 100x, ale nikdy nebyl daný jasný důkaz: jedná se samozřejmě o karty profesí a malých vybavení - je sice jasně uveden jejich startovní počet, ale nikde není uvedeno ce se stane v okamžiku, kdy je člověk všechny použije. U přípravy hry v původních pravidlen není uvedeno, že se zbylé karty vyřazují ze hry a to beru jako ten nejdůležitější faktor. V okamžiku kdy použiju všechny vybavení pak můžu teoreticky táhnout další z balíčku (který dle pravidel leží vedle plánu připraven k použití). Nikde není zakázáno táhnutí další karty a to co není výslovně zakázáno, je běžně povoleno :-)
 
Vytvořeno 06.06.2009 ve 23:29 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
Písemný důkaz ti nedám, už to jednoduše v té záplavě příspěvkŮ na foru Lookoutgames nedohledám. Když jsem mluvila se samotným autorem hry, potvrdil, že žádné další malé vybavení ani profesi si hráč nelíže.
Stačí?
 
Vytvořeno 07.06.2009 ve 08:23 uživatelem Lister  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
Ahoj. Stačí bohatě :-) Díky.
Navíc nová pravidla už mají tohle vyřešená - ta stará raději zahodím.
 
Vytvořeno 07.06.2009 ve 12:16 uživatelem Adam  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
:-)) To je hezké přirovnání ale ve hrách zásadně platí - co pravidla výslovně neumožňují, nelze nikdy provést. V Agricole zejména je to svaté pravidlo.
 
Vytvořeno 07.06.2009 ve 15:04 uživatelem Lister  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
No tak to dopadá, když máte doma právníka, protože pak se hledají vždy jen kličky, jak pravidla obejít :-)

Ještě k políčku začínající hráč:
Jelikož obsahuje formulaci "a/nebo", tak je vlastně možné využít jen akci malé vybavení, bez toho aby byl hráč v příštím kole začínajícím hráčem, pokud by k tomu měl nějaké rozumný důvod - je to tak?
 
Vytvořeno 07.06.2009 ve 16:01 uživatelem dilli  odpovědět 
Re: Začínající hráč - nejasnost
Tak ten důvod jsem zatím nenašla, aele máš pravdu.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |