Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Dominion' obsahuje 265 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 07.03.2015 v 11:57 uživatel cangoore.

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořeno 05.02.2011 ve 19:29 uživatelem pastelka  odpovědět 
dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Dobrý den. Chtěla jsem se jen zeptat, jaké máte zkušenosti s danými hrami? Které Vás nejvíce zaujala. Hráli by nejčastěji 2-3 hráči. Nemám až tak v oblibě hry s velkým podílem náhody. Děkuji a těším se na Vaše názory.
 
Vytvořeno 06.02.2011 ve 22:49 uživatelem bacil  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Mám jenom dominion a vysoké napětí:
DOMINION: Snadná, chytlavá a po naučení významu karet se dá sehrát i kolem 10min, ve 2 mě baví snad nejvíc, ale náhoda je zde dost veliká. Navíc je při hře velmi málo komunikace. Jako oddechovku a hru i pro nehráče můžu doporučit.
VYSOKÉ NAPĚTÍ: Musím říct, že tahle hra je moje srdeční záležitost, jednoznačně moje nejoblíbenější hra. Takže berte můj názor s rezervou:-) V téhle hře, narozdíl od dominionu, čím víc lidí, tím lépe, ve dvou je to slabší,ale dá se. Je to strategie, s přiměřenou dávkou náhody, u této hry je naopak kontakt mezi hráči v podstatě pořád(dražby, vykupování surovin, zabírání měst na mapě). Hra trvá okolo hodiny a půl. Pravidla nejsou složitá, hned první hru jsme si užili. Je to trochu počítací hra a ne každého asi chytne, přesto jestli hledáte dobrou strategickou hru, která nestaví na tématu, ale na zajímavém herním systému, je vysoké napětí určitě dobrá volba!
 
Vytvořeno 07.02.2011 ve 11:11 uživatelem Pelly  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Dovolím si mírně doplnit:
dost veliká náhoda u dominionu? Pokud hraješ jak lama, tak ano, náhoda hraje roli. Pokud však do hry vnášíš strategii a plánování, náhoda se značně omezuje. Pod pojmem dost veliká náhoda si představuju, že nováček může porazit zkušenějšího hráče jen díky náhodě, což u dominionu prostě možné není.

Napětí: I moje srdcovka, ale i zde doplním. S první částí souhlasím, až k té náhodě. Přiměřená dávka náhody? - Pokud přiměřenou dávkou máš na mysli bez náhody tak pak ano, jinak ne. Hra VN je na náhodě asi jako šachy. Náhoda určí, jestli máš bílé nebo černé figury a pak dělej, co umíš. (dobře trochu jsem nadsadil, ale opravdu jen trochu...). Hra je trochu počítací? Hra je hodně počítací, resp. nejde v ní o nic jiného. Takže pokud pro hráče hard-core přemýšlení představuje odpočinek, pak je hra VN jasnou volbou. A co se tématu týče, myslím, že hra je velmi pěkně tématicky zasazena do reálného světa. Pěkně a logicky.
 
Vytvořeno 07.02.2011 ve 18:31 uživatelem pastelka  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Moc Vám děkuji za Vaše názory. Ale stejně si myslím, že to nakonec skončí tak, že budu mít doma ty hry obě. :-)
 
Vytvořeno 08.02.2011 ve 09:36 uživatelem Pelly  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Já obě mám... :) A jsem za to rád :)
 
Vytvořeno 09.02.2011 ve 23:45 uživatelem bacil  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Rozhodně nemůžu souhlasit. Pokud přijde v první fázi hry dobrá elektrárna, když hráč zůstane v dražbě sám, získá velkou výhodu bez svého přičinění (protože to nemůže naplánovat, do balíku nevidí) a to samý se někdy stane ve třetí epoše, že někomu spadne do klína sedmička. Není to pořád, ale občas se to stane a zase tak vyjímečný to není. Přirovnání k šachům (i když malinko nadsazené) může někoho zbytečně odradit.
 
Vytvořeno 08.02.2011 ve 15:16 uživatelem Sjone  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Ahoj,

z těchle her jsem hrál všechny a sám vlastním Dominion. Sankt Petersburg bych doporučil nejvíc, pak je to tak na vážkách. Vysoké Napětí je super hra, ale v počtu dvou až tří hráčů se její kvality dost srážejí. Dominion sám o sobě není špatnej, ale je podle mě hrozně přeceněnej.

Sankt Petersburg - ve třech ideální. Docela zábavná hra s dost přemýšlením. Jejím problémem je znovu hratelnost. Možná to byl jen můj problém, ale jednou za čas jsem si jí rád zahrál, ale víc jak jednou týdně by mi nikdo nepřemluvil. Na druhou stranu znám dost lidí, kteří jí můžou hrát pořád. Je to taková euro klasika a bohužel nic víc.

Vysoké Napětí - Líbí se mi herní mechanismus, grafika je na můj vkus poněkud kýčovitá, ale opět můj problém. Tvůj problém je, jak už jsem říkal, počet hráčů. Fakt ty čtyři minimum. Ale jinak fakt super hra.

Dominion - Podle mého je tak oblíbený, protože je příšerně jednoduchý. Tím myslím pravidla a tak je ideální pro nováčky mezi karetními hrami. Návštěvu to naučíš do pěti minut a hrajete. Problém je, že ta rozšíření jsou nutnost. Bez nich je ta hra poměrně málo variabilní a konfliktní. Tzn. koupit ty tri krabice (další jen čekají na překlad) a za tu cenu si myslím, že si můžeš koupit podstatně lepší hry. Pokud s karetními hrami nějaké zkušenosti máš, tak tě ta hra bude brzy nudit. Samotné stavění balíčku je dost zajímavé, ale ty zbylé mechanismy ve hře jsou prostě jedním slovem slabé. Přesto jí mám a hraju jí s bráchou, protože on s karetními hrami moc zkušenosti nemá a stačí mu to a já jsem rád, že si zahraju i něco doma.

Vezmi Sankt Petersburg a pro případ návštěvy i Vysoké Napětí, páč je to také jednoduché na vysvětlení, pokud chceš dvě hry. U toho Dominionu totiž hodně záleží, co od něj očekáváš a k čemu tu hru pořizuješ.
 
Vytvořeno 08.02.2011 ve 15:43 uživatelem Beholder  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Ahoj,
dovolil bych si oponovat Sjonemu a bacilovi s jejich názory na Dominion. V čem mají rozhodně pravdu je to, že je jednoduchý, chytlavý a lehce ho za pár minut vysvětlíš každému. Co se ale týče náhody, tak to celkem trefně objasnil Pelly, takže to už nechám.

Rozšíření nejsou rozhodně nutnost. Já nahrál stovky her (on-line) jen se samotným základem. Takže rozšíření je prostě jen k tomu, pokud si chceš Dominion rozšířit o další prvky :).

Další věc s kterou se nedá souhlasit je to, že pokud jsi v karetních hrách zkušená, tak tě přestane brzy bavit. Já bych řekl spíše naopak. Netvrdím, že jsem nějaký specialista na karetky, ale hrál jsem - Jambo, Sankt Petersburg, Ztracená města, Dobyvatelé Vesmíru, 51st State, Ascension: Chronicle of the Godslayer, Resident Evil Deck Building Game, Thunderstone, Dominion, Warhammer: Invasion, Yomi, Magic: The Gathering, Poker. Z těchto her hraji už jen Poker (nebudu počítat, protože evidentně trošku nezapadá do tohoto výběru :) ), Warhammer: Invasion (taky nepočítám, protože to je sběratelská karetka), Resident Evil Deck Building Game (taky nepočítám, protože to je čerstvá novinka, která navíc Dominion kopíruje), Yomi (taky nepočítám, protože to je ještě čerstvější novinka) a nakonec Dominion. Toto je naše nejhranější karetka a hra celkově, po 300+ hrách mě zatím neomrzela, můžu ji hrát kdykoliv a máme všechna dosud vyšlá velká rozšíření. Takže tolik k teorii Sjonese, že pokud máš nějaké zkušenosti s karetkama, tak tě bude Dominion nudit.

K Sankt Petersburgu můžu říct jen to, že jsem ho několikrát hrál on-line a stačilo mi to. Nekoupil bych si ho

Vysoké napětí jsem nikdy nehrál, ale moc se nedá s těma dvěma karetkama srovnávat, protože to je úplně jiný typ hry.
 
Vytvořeno 08.02.2011 ve 16:13 uživatelem Sjone  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Jak vidíš, tak co člověk to názor a teď si vyber. :)

Add náhoda v Dominionu - k tomuhle jsem se nevyjadřoval, ale absolutně souhlasím s názorem, že poměr náhody je opravdu jen minimální.

Add Beholder - Velká přednost Dominionu je snad ještě neokoukaný "deck building" mechanismus. Za to velmi slabá je struktura herního kola jako takového. Základní sada Dominionu na můj vkus obsahuje málo interaktivních karet, ale někde se začít musí a z mého pohledu je rozšíření téměř nutnost. Ale zároveň neberu, že to někomu může stačit...
 
Vytvořeno 08.02.2011 ve 20:34 uživatelem Beholder  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Co to znamená slabá struktura herního kola? Deckbulding mechanismus je prostě takhle jednoduchý v každé deckbuilding karetce - nákup, akce, popřípadě nějaký boj (Thunderstone, Resident Evil), discard a jede další. Je to prostě rychlovka, ale tak je to od počátku zamýšleno. Pokud ti to nevyhovuje, tak v tom případě ti nevyhovuje deckbulding a zkus třeba karetku 51st State, ve které je struktura herního kola výrazně bohatší a celkově je to komplexnější hra, ale zároveň daleko složitější, delší a plná ikon a symbolů.

Ano s rozšířeními přibývá na interakci a škození mezi hráči to souhlasím, ale základ Dominionu je sám o sobě v pořádku. Z tvých příspěvků vyplývá, že se téměř nedá Dominion bez rozšíření hrát a to není pravda.

Ale dost už. Záleží na pastelce co za hru hledá. Pokud jednodušší a méně náročnější na čas, tak Dominion nebo Sankt Petersburg (popřípadě je spousta dalších jednoduchých karetek) pokud chce složitější akomplexnější hru tak třeba to Vysoké napětí. Já jako fanda deckbuldingu doporučuji Dominion, který je sice jednoduchý, ale to neznamená, že je jen pro nezkušené.
 
Vytvořeno 09.02.2011 ve 11:13 uživatelem Sjone  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Nechci se hadat a uz vubec ne kvuli Dominionu. Jen jsem napsal, jak a proc bych z vybranych her volil ja. Treba takovy Ascention (deck building) ma kola dle meho vyresena lepe, ale jeho problem je zas nekde jinde.
 
Vytvořeno 09.02.2011 ve 12:01 uživatelem Beholder  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
Tak jestli myslíš Ascension: Chronicles of the Godslayer, tak v tom případě už ti vůbec nerozumím :). Protože ten je ještě jednodušší než Dominion (všechno pleskni na stůl, zahrej kolik akcí chceš, kup kolik "věcí" chceš...)
 
Vytvořeno 09.02.2011 ve 12:56 uživatelem Sjone  odpovědět 
Re: dominion x vysoké napětí x sankt petersburg
To uz je dost mimo Pastelcin dotaz. Jestli budu mít čas a vzpomenu si, mužem poresit přes pm.
 

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zpět na stránku hru
 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |