Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Shogun
Originální název: Shogun
Rok vydání: 2006
Autoři: Dirk Henn
Výrobci: QUEEN GAMES, RIO GRANDE
Dovozci: CORFIX
Věk hráčů: Od 12 let («»)
Počet hráčů: 3 až 5
Doba hraní: Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Stupeň náhody: 3 - malý podíl náhody («»)
Interaktivnost: 4 - vysoká míra komunikace («»)
Humor: 2 - spíše seriózní hra s prvky humoru («»)
Složitost: 4 - náročná («»)
Herní systém: Podnikatelská hra («»), Válečná hra («»)
Počeštění: Hra s českým návodem a nepodstatným cizojazyčným materiálem («»)
Doporučení pro hráče: Určite vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti. («»)
Doporučení pro rodiny: Tuto hru vám nedoporučujeme, najdou se pro vás lepší hry. («»)

Stručný popis:

Hra založená na systému hry Wallenstein. Hráči jsou válečníci v Japonsku v 16. století. Snaží se bránit i zlepšovat pozici svého klanu. Pro úspěch nestači ovládat co nejvíce provincií, ale také je nutno je rozvíjet stavbou hradů, chrámů a divadel.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice
Hra
Rozehraná hra
Herní materiál
Herní materiál
Věž na souboje
Detail hry
Deatil hry
       



Zajímavé odkazy

  Funagain Gameweb   Svět deskových her
  BoardGameGeek   Možnost nákupu na Slovensku.



Ocenění hry

  2007 - hra roku
Golden Geek Awards

O nejlepších hrách v několika kategoriích hlasují uživatelé portálu BoardGameGeek.com



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 88 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 4,29) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 9.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  26.12.2007 uživatelem kpatek . Hodnocení:
recenze a srovnání s Tikalem

Celkově: Výborná hra pro všechny, kteří mají rádi delší hru (přes dvě hodiny) a akceptují střední podíl náhody.

Nejlepší stránky hry:

a) Výborná atmosféra, zpracování, zábavnost i hratelnost, opravdu si zabojujete.
b)ojedinělý koncept řešení bojů pomocí věže, jde sice o podíl náhody, ale jak jinak to v bitvě bývalo, a má to v sobě i zdravý pocit risku.
c) všichni plánují akce najednou, takže jsou jen minimální prostoje.


Slabší stránky hry: Slabé stránky nemá, toto jsou jen poznámky
a) pro takto rozvitou hru až dost velký podíl náhody. Věž je jen lehko akceptovatelným riskem. Nicméně rozdělování kartiček na začátku vnáší velkou náhodu, vůbec se vám nemusí například nabídnout provincie s dostatkem rýže. Hráči tak mohou mít na začátku velmi rozdílné šance na výhru, v krajním případě dokonce velmi malé šance. Další podíl náhody je v losování pořadí akcí. Zde pro útočníka absolutně závisí na tom, zda je dříve útok, nebo posílení. Obranné posílení totiž může útok překazit.
b) pokud někdo v průběhu prvního roku neměl úspěch, často už nemá žádnou šanci ani v průběhu dalšího roku. Neexistují úplně překvapivá řešení, je to jako v realitě, bez zázemí nelze vést boj. Někdy jsme tak končili hru již v polovině, protože byl znám výsledek.
c)studium pravidel, někdy nepřesných v překladu, zabere dost úsilí, ale jde to, stojí to za to.

Poznámka: Měsíční strana herního plánu přináší, díky protáhlejší definici oblastí, více možností a příležitostí, doporučuji tuto stranu.
Hodnocení bylo provedeno na základě více než dvaceti her, většinou ve třech hráčích.
Hra je dostupná i v kamenných (specializovaných) obchodech v Praze.


Srovnání s Tikalem:
a) Shogun má větší podíl náhody
b) Shogun je výrazně delší (přes dvě hodiny), a s jeho znalostí se čas příliš nezkracuje, protože hráč zvažuje poměrně dost možností a vlivů. Tikal se zkušenými hráči se zkracuje, tak na 1.5 hodiny nebo i méně.
c) U Shoguna všichni plánují akce najednou, nejsou tam prostoje, hráč si "neodpočine", u Tikalu jsou tahy postupné.
d)Shogun nedává zaostávajícím hráčům další naději, Tikal ve vás ve většině případů živí až do konce naději, že můžete situaci zvrátit ve svůj prospěch.
e)Shogun vyžaduje zkušenost, člověk nezvládne všechny možnosti během jediné hry, je nutné znát trochu vlastnosti provincií, Tikal se dá zvládnout během jediné hry
f)Pravidla Shoguna jsou komplikovanější, je těžší ho nastudovat
g) obě hry mají dobré zpracování i atmosféru, Shogun ji však má ještě lepší, možná vás to dovede jako mě až k přečtení dějin Japonska daného období.
h) Podle mé zkušenosti je Tikal dražší, a nyní již obtížněji dostupný, ale lze ho sehnat, a stojí to za to.




Vytvořeno:  24.08.2007 uživatelem Johnnyy . Hodnocení:
Skvělá hra, neohrabaný překlad pravidel
Skvělá strategická hra, pěkné provedení hrací desky, suprové řešení soubojů v bitevní věži. Bohužel, co pochválit nemůžu je český překlad pravidel, který je až příliš stručný a bez jakýchkoliv barevných obrázkových příkladů - dá dost času, než se hra dobře pochopí.


Vytvořeno:  08.06.2007 uživatelem Tom.57 . Hodnocení:
Naplánuj si své vítězství a vyhraj
Hru mám přibližně 3 měsíce a vlastně už od první hry doma nehrajeme nic jiného. Převážnou většinu z asi 30ti odehraných her jsme hráli ve třech, výjimečně ve čtyrech hráčích. Nějaký znatelný vliv na hratelnost to nemělo. Co se týká pravídel a vlastního hraní je dost popsáno v předchozích recenzích, mohu je jen potvrdit. Ohledně mého osobního dojmu, je to asi jediná hra, kde mě po dohrání opravdu nevadí kolikátý jsem skončil. Dojem ze samotného hraní je velice uspokojující už sám o sobě. Hra má několik velmi vydařených stránek, například systém rozhodování bitev ve speciální věži, grafiku herního plánu i veškerého materiálu, či třeba velmi výstižné bodování všecho podstatného co jste odehráli. Ale na mě nejlépe působí plánování všech akcí v každém ročním období. Plánují totiž všichni současně, nikdo na nikoho nečeká a je opravdu velmi působivé vidět svou strategii ležet před sebou na plánovací kartě v konfrontaci s dílem soupeřů. Vím, že je zřejmě ještě velmi brzy, ale pro mě už Shogun zřejmě zůstane hrou tohoto roku a zařadí se po bok mých nejoblíbenějších což jsou Funkenschlag a Caylus.


Vytvořeno:  12.02.2007 uživatelem jakub . Hodnocení:
Shogun je vydařený nástupce Valštejna
Velmi vydařená hra. Vychází ze hry Wallenstein - zachovává herní systém, drobnými úpravami ho doplňuje. Shogun je výborně graficky zpracovaný.

Hra vás tentokrát zavede do bouřlivého 16. století v Japonsku, kde tehdy mezi sebou válčilo několik klanů o nadvládu nad Japonskem. Hráči představují velitele těchto klanů, snaží se udržovat vliv na svých územích a rozšiřovat ho na další provincie. Přitom ale nesmí zapomínat na rozvoj své říše - stavět hrady, chrámy, divadla a postarat se o dostatečné množství zásob. Jen ten nejúspěšnější vůdce se může stát Shogunem - nejvyšším velitelem japonského císařství a faktickým vládcem celé říše.

Představení hry, srovnání s předchůdcem (Wallenstein) a pravidla naleznete na http://deskovehry.blogspot.com/2006/12/pedstaven-hry-shogun.html


Vytvořeno:  10.02.2007 uživatelem Fanda . Hodnocení:
Je zábavné stát se Shogunem

Recenzi píšu po dvou partiích hry, takže neznám všechny nuance, ale to nevadí. Shogun je předělávkou hry Wallenstein (Valdštejn), se kterou jsem neměl tu čest, ale na BoardGameGeek najdete i komplexní srovnání těchto dvou her. Stručně řečeno, Valdštejna přesunuli z Evropy do Japonska a několik věcí vylepšili.

Hned v úvodu máte na výběr, zda budete hrát sluneční nebo měsíční variantu hry - hrací deska je oboustranná a nabízí tím vlastně dvě různé hrací plochy. Shogun se hraje zřejmě stejně, jako Valdštejn, tedy že odehráváte dva kalendářní roky, v každém čtyři roční období. Během jara, léta a podzimu se staráte o své provincie, případně pomocí svých armád usilujete i o provincie soupeřovy, nebo provincie dosud neobsazené. Své provincie řídíte pomocí deseti akcí, které máte pro každé roční období. Pro zimní období se znažíte získat během roku maximum rýže, abyste uživili své armády, jinak se vzbouří a případně i pomřou. Potřebujete také truhly s penězi, aby bylo za co nakupovat armády a hlavně stavět tři typy budov, které Vám dvakrát za hru (v zimě, tj. v bodovacím kole) přinesou kýžené vítězné body.

Souboje probíhají ve speciální věži, která je opravdu unikátní a zajistí hře jistý prvek "náhody". Bojující armády vhodíte do věže a vypadne Vám často jiný počet/poměr armád, než jste vhodili, protože věž některé aktuálně vhozené armády zadrží a jiné dříve vhozené naopak vypustí. Náhodu dávám do uvozovek proto, že kdo má příslušné paměťové kapacity, může si pamatovat, co bylo vhozeno a jaká je pravděpodobnost, že zadržené armády vypadnou teď. Kdo příslušnou paměťovou kapacitu nemá, může (jako já) sledovat alespoň těsně předcházející boje ve věži, které dostatečně napoví, které armády ve věži uvízly. Já tento prvek velmi vítám, zohledňuje svým způsobem realitu, kdy i menší armáda může porazit armádu početně větší - můžeme nad tím uvažovat jako o "skvěle vycvičené armádě", "posilách" apod. Na druhou stranu, když je na Vaší straně deset armád a na soupeřově se krčí jen dejme tomu dvě, jdete samozřejmě do téměř jistého vítězství, atp.

Svou roli ve hře mají i sedláci, kteří se bouří, když jim z provincií berete rýži, kterou potřebujete na zimu pro své armády, nebo truhly, které potřebujete na nákup armád a stavění hradů, chrámů a divadel. Naopak, pokud si je neznepřátelíte daněmi (rýže, truhly), tak se k Vám přidají při boji proti soupeřovým armádám, které útočí na Vaše provincie.

Jak už jsem zmínil, ve hře se boduje dvakrát, vždy v zimě, která je určena právě k bodování a nic jiného se v ní neděje. Body dostanete za počet Vámi ovládaných provincií, za počet Vámi vlastněných budov a také za nadvládu v počtu druhů staveb v jednotlivých regionech, na které je mapa středního Japonska rozdělena. Hodnocení za obě zimy se na konci hry sečtou a daimjó (místodržitel, tj. hráč) s nejvyšším počtem se stává Shogunem!

Hra nám v pěti lidech trvala čtyři a půl hodiny, což není málo, ale myslím, že za celou dobu se nikdo nenudil. Prakticky po celou hru hrají všichni, nečeká se na odehrání jiného hráče - při plánování akcí v každém ročním období má někdo naplánováno dříve, než ostatní, ale čekání na zbylé hráče je dobré vyplnit dopilováním vlastních plánu a nezřídka díky tomuto "čekání" opravíte svou strategii a jste rádi, že jste ten čas měli.

Herní materiál včetně hrací desky je opravdu krásný a kvalitní, příznivci papíru a dřeva nebudou zklamáni.

Já ke hře pouštím japonskou hudbu a podávám čaj, což dodá tu správnou atmosféru. Pro ortodoxní hráče doporučuji manipulaci armádami pomocí japonských jídelních hůlek a saké místo čaje :o)

Hru hodnotím jako středně obtížnou a výborně hratelnou, což je pro mě ideální kombinace.




Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Shogun' obsahuje 42 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 10.05.2010 v 21:19 uživatel Standa.

Nadpis příspěvkuVytvořil uživatelVytvořeno
Shogun,si skvely!!!!!!Yuliya28.10.2007 12:23
Suhlasrogerik29.10.2007 14:20
Představení hry a pravidlajakub30.10.2007 15:38
Pravidlajuk01.12.2007 15:30
Re: Pravidlajakub02.12.2007 11:03
Re: Pravidlanfo06.03.2009 23:38
???OPRAVA RECENZE???tondakolik23.01.2008 19:06
dotaz na bitvuJimmy829.01.2008 10:52
Re: dotaz na bitvujakub27.02.2008 16:05
Re: dotaz na bitvuoplprokop27.02.2008 18:14
Dá se hrát Shogun i ve 2Ada01.03.2008 17:27
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2Darn02.03.2008 23:56
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2Last_Elf03.03.2008 12:06
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2Ringo01.12.2008 14:07
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2nfo06.03.2009 23:29
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2Ringo07.03.2009 09:53
Re: Dá se hrát Shogun i ve 2nfo03.07.2009 15:41
Yspahan nebo Shogunradac18.03.2008 12:52
Re: Yspahan nebo Shogundilli18.03.2008 15:18
Re: Yspahan nebo ShogunFilip18.03.2008 15:58
Re: Yspahan nebo ShogunFilip18.03.2008 16:02
Re: Yspahan nebo Shogundilli19.03.2008 12:07
Re: Yspahan nebo ShogunDarn19.03.2008 00:13
Re: Yspahan nebo ShogunFilip19.03.2008 08:46
Stratasatalovaj18.06.2008 12:04
Re: StrataBruno19.06.2008 11:11
Ako túto skvelú hru ešte vylepšiť?!tenista12.08.2008 11:20
Pravidla dotaz - zima rýžeMirka30.12.2008 11:29
Re: Pravidla dotaz - zima rýžezeppelin31.12.2008 08:21
Re: Pravidla dotaz - zima rýžeMirka31.12.2008 09:05
SedlaciSpirit24.02.2009 16:37
Re: SedlaciAdam24.02.2009 19:22
Akce-Rozmístění armádMari03.01.2010 17:19
Re: Akce-Rozmístění armádzeppelin04.01.2010 10:36
Re: UdálostMari04.01.2010 13:57
Re: Událostzeppelin05.01.2010 10:55
Re: UdálostAzalin18.01.2010 08:34
Re: Událostjakub18.01.2010 20:58
Re: UdálostAzalin20.01.2010 08:37
Re: UdálostMari20.01.2010 12:34
Re: UdálostAzalin01.03.2010 10:55
Dotaz na jednu poznámku v pravidlechStanda10.05.2010 21:19

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zobrazit všechny příspěvky

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |