Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Kámen, zbraně, papír
Originální název: Kámen, zbraně, papír
Rok vydání: 2008
Autoři: Vladimír Chvátil
Výrobci: DINOTOYS s.r.o.
Věk hráčů: Od 10 let («»)
Počet hráčů: 2 až 4
Doba hraní: Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 3 - ustálená komunikace («»)
Humor: 3 - hra má k humoru blízko («»)
Složitost: 2 - jednoduchá («»)
Herní systém: Aukce/dražba/licitace («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Asi nebudete zklamáni, ale také vás asi nenadchne. («»)
Doporučení pro rodiny: Asi nebudete zklamáni, ale také vás asi nenadchne. («»)

Stručný popis:

Obyvatelé pohraničí neměli nikdy jednoduchý život. Když je zrovna nesužovaly nájezdy nepřátel, trpěli potyčkami mezi jednotlivými knížaty, která se snažila uplatňovat své vlastní zákony. Doba se však mění. Na trůn nastoupil nový král a rozhodl se zbavit obou problémů najednou. Tomu z pánů, který první postaví v pohraničí pevný hrad, svěří celou oblast a navždy jej pověří ochranou hranic před nepřáteli. Staň se jedním z knížat a postav hrad rychleji, než tví soupeři. Můžeš začít okamžitě stavět, posilovat svou ekonomiku či budovat silnou armádu. Stačí si zvolit cestu kamene, papíru nebo zbraní.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice
Krabice a herní materiál
Otevřená krabice



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 12
Průměrné hodnocení hry (skóre: 2,83)
Pořadí hry v žebříčku 471.místo
Vaše hodnocení hry


Vytvořeno:  12.10.2010 uživatelem Dušan Takáč . Hodnocení:
Kámen-zbraně-papír - postavte si hrad
Boření je v deskových hrách téměř stejně oblíbené jako stavění, přesto téma budování stále převažuje a přispívá k tomu i tato hra Vládi Chvátila, kterou vytvořil v roce 2007 pro firmu DinoToys. Na úspěšnou spolupráci navázal v dalších letech také výbornou pohádkovou hrou Perníková chaloupka, která se chlubí krásným 3D hracím plánem chaloupky.

Ovšem už hra Kámen-zbraně-papír roste do třetího rozměru díky dřevěným budovám hradů a tím rozehraná partie získává na vizuální zajímavosti. A všichni, kdo hrají deskové hry dobře vědí, že sebelepší hra prostě potřebuje prezentaci.

Ve čtvercové krabici standardních dominionovských rozměrů najdete hodně komponent, ale přesto většina prázdného prostoru zůstává nevyužita a při přenášení balení nepříjemně štěrchá. Navíc prázdný prostor působí smutně a nevyužitě. Člověk se nemůže ubránit myšlence, že hra mohla být klidně skryta v poloviční krabici.

Součástek je však tolik, že vám přebytek prázdného prostoru nebude vadit. Všechno začínají čtyři karty, na nichž je vyobrazen půdorys hradu, který budete v průběhu celé partie sestavovat. Nejdůležitější je však téměř stovka karet a 179 kartonových žetonů, reprezentujících jednotlivé suroviny. Dále musíme jmenovat speciální kartu pro začínajícího hráče a také kartu nálady, která určuje, jak velká rivalita mezi spoluhráči panuje.

Z vizuálního hlediska je určitě nejzajímavější poslední součást, kterou reprezentuje 52 dřevěných součástí hradu. Právě ty vás nejspíš ke hře Kámen-zbraně-papír přivedou, protože chuť postavit si vlastní hrad je velká.

Na začátku partie dáte jednotlivé suroviny na hromádku, zamícháte zvlášť každý druh karet (nabídkové, akční a bojové). Kartu nálady položíte její oranžovou stranou nahoru. Její barva i obrázek naznačují, která strana bojových karet (mají oranžovou a červenou barvu) právě platí.

Každý ze soupeřů si před sebe položí kartu s půdorysem hradu, který se bude snažit vystavět. Partii začíná nejstarší hráč, který si vezme žlutou kartu s nápisem "První hráč". Po skončení kola ji předá svému soupeři po směru hodinových ručiček, aby se v startovní pozici vystřídali všichni rovným dílem.

Ve hře se všichni snaží posbírat dostatek surovin, aby mohli postavit celý hrad. K tomu vede strastiplná cesta skládající se z pěti fází: v první části kola si každý z hráčů vezme ze společné zásoby jeden kus suroviny, bude tedy mít jeden kámen, jeden papír a jedny zbraně. Žetonky však nepatří jemu, ale jsou zatím jeho "sázkami" do probíhajícího kola.

Začínající hráč nyní otočí z balíčku nabídkové karty (vždy o dvě více, než je počet hráčů) a rozloží je na dobře viditelné místo. Na kartách mohou být zobrazeny stavební díly, ozbrojené akce nebo karty rozvoje. Předtím, než si je však budou moci hráči koupit, následuje nejnáročnější část celého kola a to je samotný boj.

V této části hry se projeví především předvídavost a jedná se rozhodně o nejzábavnější část celé hry. V rámci boje se každý z hráčů zúčastní dvou bitev, v jedné bude představovat útočníka a v jedné obránce. Jeho protivníkem bude vždy jeden z jeho sousedů. Fázi začíná první hráč, který vezme horní z balíčku bojových karet a tím určí podmínky svého souboje. Na kartě jsou totiž vyznačeny suroviny, které může vítěz souboje získat.

Hráči si podle klasických pravidel střihnou systémem "kámen, nůžky, papír", přičemž pro účely této hry nůžky reprezentují zbraně. I zde kámen přebíjí zbraně, zbraně přeseknou papír, ale papír vezme kameni sílu tím, že ho obalí. Vítěz bere surovinu, kterou souboj vyhrál a to v množství, zobrazeném na bojové kartě. Do hry tedy vstupuje strategie, protože od každé suroviny je na kartě zobrazen jiný počet ikonek. Soupeři se potýkají celou dobu s nutkáním získat nejvyšší počet surovin, ovšem riskují tím, že protivník zahraje totéž, nebo že prohlédne jejich plán, a zahraje takticky symbol, kterým je porazí.

Důležitý je také princip, díky němuž si vítěz surovinu nebere ze společné zásoby, ale přímo od soupeře z jeho vlastních získaných žetonů (do výše toho, co má, rozdíl si nikdy nedobírá z banku). Ve hře se tedy vždy točí maximálně tolik kusů surovin, kolik si hráči na začátcích předchozích kol dobrali ve fázi těžby. V případě stejného symbolu se souboj opakuje třikrát, dokud není rozhodnuto. Po třetím souboji duel končí remízou a nikdo nic nezískává, aby se předešlo nekonečným duelům, kdy oba hráči chtějí tutéž surovinu a odmítají ustoupit.

Souboje pokračují ve směru hodinových ručiček, kdy každý z hráčů napadá souseda po svojí levici, tak dlouho, dokud není napaden začínající hráč. Tím se kruh a soubojová část kola uzavře a může se přistoupit opět ke klidnějším a méně vypjatým činnostem.

Poslední regulérní fází kola je nákup, v němž mohou hráči zužitkovat získané suroviny a nakoupit si některé karty, které byly otočeny během nabídkové fáze. K uskutečnění nákupu dochází prostřednictvím aukce, takže kartu získá ten, který nahlásí nejvyšší nabídku (někdy je třeba platit i několik různých surovin za jednu kartu).

Karty rozvoje umožňují na začátku ve fázi těžby získávat větší počet surovin, případně je výhodněji směňovat, zatímco další pak slevu při nákupu jiných karet. Akční karty mají velký vliv na průběh soubojů nebo na možnost škodit soupeřům při jejich touze po vítězství, ovšem nikdy nevíte předem, jakou si kupujete. Kupujete si totiž předem daný počet karet, které si pak dolíznete ze zamíchaného balíčku.

Nejdůležitější jsou přesto stavební karty, protože pokud se vám podaří některou z nich získat, můžete si v závislosti na obrázku postavit některou z částí hradu a přiblížit se tak vítězství. Stavění je omezeno, protože každý hrad musí mít dvě brány, jednu v obvodových zdech a jednu, která odděluje jeho dvě nádvoří. Stavbu navíc musí provést přesně podle nákresu na předlohové kartě, takže často bude muset zbourat již postavenou část (za což musí zaplatit). Hra končí ve chvíli, kdy některý ze soupeřů dokáže dostavět kompletně celý hrad, který odpovídá podmínkám.

Celkový dojem ze hry výrazně mění akční karty, které umožňují odvetné útoky napadených hráčů v soubojové fázi, v nichž jim vezmete po zahrání této karty třeba dva kusy libovolné suroviny. Důležité jsou také obranné karty, které ruší efekt útoku, můžete získat dvojnásobek surovin, než uvádí karta.

Oranžová bojová nálada ze začátku hry se změní na červenou ve chvíli, kdy se poprvé dobere hromádka bojových karet. V té chvíli začne platit druhá strana soubojových karet, která zobrazuje větší množství surovin, jež lze v jednotlivých soubojích získat.

Velmi zajímavě působí pravidlo v případě, že dojdou suroviny v banku. V tu chvíli by všichni hráči měli vyměnit chybějící surovinu s bankou v poměru 3:1 (tři kusy chybějící suroviny za jednu surovinu jejich volby). Pokud nikdo není ochoten měnit a surovina stále chybí, doplatí na to všichni zkonfiskováním veškerých dostupných žetonů daného typu.

Pro pokročilé hráče je velice zajímavá změna v pravidlech, díky níž má první hráč právo volit směr, kterým se souboje celé kolo budou ubírat, a není tedy již předem daný směr hodinových ručiček. Takováto hra je o hodně zajímavější, protože poskytuje variabilnější dojem, ačkoliv se zdánlivě nic nezmění (opět bojujete s oběma sousedy). Lze však lépe využívat možností, které svým vlastníkům nabízí akční karty.

Ačkoliv na první pohled mohou pravidla působit trochu složitě, je hra ve své podstatě velmi jednoduchá a vhodná i pro menší školáky, ačkoliv je na krabici nejnižším číslem desítka. U menších dětí je však nutným předpokladem dobrá znalost počtů a také schopnost přečíst si text na akčních kartách.

Přesto nám celá hra připadá tak trochu nesourodá a především jí chybí ještě nějaká druhotná činnost. Všemu vévodí jednoznačně zásadní losování, které určuje směr celého tahu. Funkci doplňkové aktivity mělo nejspíš plnit samotné stavění hradu z dřevěných kostiček, ale bohužel to nestačí.

V druhé části partie nám navíc připadalo, že se hra zvrhne v pouhé bezhlavé hromadění surovin, které v podstatě nemá žádný strategický element. Aukci pak vyhrává vždy ten, kdo má prostě více surovin, protože často hráči touží po stejné kartě.

V partii více hráčů se čekání na tahy ostatních může protáhnout a dojem z celé partie trpí. Zdálo by se tedy, že nejlepší rytmus by mohly Kámen-Zbraně-Papír mít ve chvíli, kdy se utkají pouze dva soupeři. Bohužel zde škodí celkovému dojmu příliš stereotypní souboje a lepšího zážitku dosáhnete ve větším počtu hráčů.

Ale všechna negativa mají jeden společný důvod. Hra je totiž svým herním principem určená rodinám s dětmi, které si v průběhu procvičí taktiku, ale zároveň díky velkému vlivu náhody není pro vítězství naprosto určující věk.

Nejzajímavější na této hře je rozhodně interakce mezi jednotlivými účastníky a to nejen v první fázi, kdy soupeří v tradičním losování (kámen, nůžky, papír), ale i v dalších částech kola, kde mohou situaci velmi zamíchat různé typy akčních karet. Jenže právě těmito útoky a protiútoky mezi dvěma hráči se každý tah může prodlužovat. Naštěstí soubojů se vždy účastní dva hráči, takže v každém kole pouze musíte v nehrajícím stavu přetrpět maximálně dvě partie.

Na bojových kartách najdete ikonky zbraní, kamenů a papíru, které tak trochu svým zpracováním připomínají počítačové ikony. Celkově grafika, která by díky dětské cílové skupině měla působit hravě a vesele, vzbuzuje spíše chudý dojem a veškerá práce se zaujetím tak zůstává přímo na hře samotné. Pochválit však musíme barevné rozlišení, které jasně určuje na první pohled typ karty a především dřevěné komponenty, jejichž využitím se dojem ze hry výrazně zlepšuje.

Kámen-zbraně-papír je netradiční deskovou hrou a to především díky principu losování mezi hráči. Trocha psychologie a taktiky je doplněna poměrně vysokou dávkou štěstí, takže ani menší děti nemusí nutně zaostat za svými dospělými soupeři. V rodinném kruhu bude zdárně plnit lehkou a zábavnou funkci, v níž se rodina uvolní a užije si spoustu vzájemného soupeření.

Recenze převzatá ze serveru DeskoveHry.com
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/199/recenze-kamen-zbrane-papir-postavte-si-hrad


Vytvořeno:  17.02.2010 uživatelem pasyr . Hodnocení:
Výborná hra pro rodiny i s menšími dětmi.
Hra Vlaadi Chvatila je postavena na velmi zajímavém základě a to je známé střihání "kámen, nůžky, papír".
Pravidla hry:
Hra je rozdělena do kol a každé kolo do těžby,vyložení nabídkových karet, boje, nákupu a konec kola. Těžba je získání surovin ( kámen, zbraně, papír) ze společné zásoby. Boj probíhá klasickou střižnou a výherce je ohodnocen dle bojových karet. Boj probíhá vždy od prvého hráče vždy s hráčem po levé ruce. Ten poté vyzívá hráče po své levé ruce až je vyzván do boje první hráč. Po skončení bojů se draží vyložené nabídkové karty. Karty jsou tří druhů: kámen – stavební díl, zbraně – akční karty (napomáhají v boji) , papír - karty rozvoje ( cesta diplomacie zvýhodňují těžbu a nákup). Vydražené karty se vyhodnotí. Vyhrává, kdo první postaví hrad. Hrad je stavěn z krásných dřevěných dílků, které se staví dle vydražených karet stavební díl.

Tuto hru neocení zkušení hráči. Hra je do rodinného prostředí, kde se velmi dobře pobaví děti i dospělí. Doma jí hrajeme s 10-ti letou i s 5-ti letou dcerou, které jen minimálně pomáháme s těžbou a nákupem. Ale boj si naprosto užívá. Hra je plná náboje a kontaktu, s trochou náhody a strategie.

Jen ztvárnění hry ze strany vydavatele Dino mi přijde velmi strohé. Za cenu za jakou je tato hra na trhu bych čekal propracovanější herní materiál. Kartičky, žetony jsou jen vyobrazení bez nápadu. V tomto ohledu chválím dřevěné stavební díly hradu.Možná mohly být v barvách pro každého hráče.

I přesto bych závěrem znovu hru doporučil pro rodiny i s menšími dětmi.



Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Kámen, zbraně, papír' obsahuje 1 příspěvek. Poslední příspěvek vytvořil dne 28.08.2010 v 21:42 uživatel Davides.

Nadpis příspěvkuVytvořil uživatelVytvořeno
PravidláDavides28.08.2010 21:42

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zobrazit všechny příspěvky

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |