Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Smallworld
Originální název: Smallworld
Rok vydání: 2009
Autoři: Philipe Keyaerts
Výrobci: Days of Wonder
Dovozci: ADC Blackfire
Věk hráčů: Od 8 let («»)
Počet hráčů: 2 až 5
Doba hraní: Dlouhotrvající hra – 60 až 120 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 3 - ustálená komunikace («»)
Humor: 2 - spíše seriózní hra s prvky humoru («»)
Složitost: 3 - rozvinutá («»)
Počeštění: Hra je v ČR dostupná, ale pouze bez přeložených pravidel («»)
Doporučení pro hráče: Určite vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti. («»)
Doporučení pro rodiny: Asi nebudete zklamáni, ale také vás asi nenadchne. («»)

Stručný popis:

Vyberte si svou rasu a vybojujte pro ní životní prostor. Cílem hry je obsazovat hrací plán jednotkami zvolené rasy a za držení jednotlivých regionů získávat vítězné body. Remake hry Vinci.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice



Zajímavé odkazy

  BoardGameGeek   Možnost nákupu na Slovensku.



Ocenění hry

  2009 - 5. místo
Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis)

Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis), je hlavní cena, která je udělována časopisem Die Poppel-Revue a veřejností
  2009 - nominace
International Gamers Awards

Mezinárodní ocenění společenských her. Uděluje mezinárodní porota.



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 40 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 4,00) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 61.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  02.12.2011 uživatelem Davides9 . Hodnocení:
Malý svet - možno až moc
Smallworld - hra, v ktorej ide predovšetkým o zábavu, no aj o dobývenie území od domorodcov ale hlavne robenie zle súperovi. Každý hráč si vezme (podľa svojej voľby) nejakú rasu z piatich možností, ktoré za nesutále v každej hre menia. Podľa toho, akú rasu si vzal, vezme si hráč na karte zobrazený počet jednotiek v armáde. Postupne hráč dobýja pokladaním svojich vojačikov územia, za ktoré dostanú na konci každého kola bod. Z niektorých sa dá zíkať peňazí viac, no musí mať hráč potrebnú rasu. Hráč sa môže samozrejme rozhodnúť, že táto rasa už mu toľko nevynáša, tak s ňou skončí - pôjde do úpadku. Otočí si kartičky vojačikov a otočí aj kartu svojej rasy. Na ďalšie kolo si môže vziať znovu ľubovoľnú dostupnú rasu. Takto to prebieha celú hru, kolo po kole. Vyhráva hráč s najvyšším počtom peňazí!


Vytvořeno:  31.05.2010 uživatelem skyfire . Hodnocení:
Krásný malý svět
Jedná se o první hru, která nevyšla v češtině a kterou jsem si koupil (když nepočítám Fazole). Ke koupi jsem se rozhodl po přečtení českých pravidel, které na netu není problém sehnat a po shlédnutí fotek jak hra vypadá. Obojí mě nadchlo. Pravidla se zdála být velice jednoduchá a chytlavá a design hry úchvatný. A jak hra vypadá v reálu?
Po rozbalení hry opravdu velké množství komponent. Po vyloupání všech možných dílů a komponet stačí mrknout do návodu, kde je pěkně vyobrazeno, kde co patří, protože hra narozdíl od Agricoly nebo Le Havru neobsahuje desítky sáčků, ale pěkné přihrádky, kde vše pasuje. Hodně lidí uvádí, že je problém s vytahováním žetonů národů, protože jsou malé a z malých přihrádek se špatně vytahují. Ano, tohle vytahovábí není nejjednodušší, ale mám docela drobné prsty a takový problém s tím zase nemám.
Základní princp hry, je opravdu primitivní. Namíchají se národy a k nim se namíchají vlastnosti. Každý si vezme 5 penízků (vítězných bodů) a hráč s nejšpičatějšíma ušima začíná (sakra dokud bude hrát manželka nikdy nezačnu :)). Vybere si národ a k němu přiřazenou vlastnost. Pokud při svém výběru přeskakuje nějaké národy (ty jsou seřazeny v nabídce v přadí 1-6), na těchto přeskočených nechá jeden penízek. Tak se tyto národy zatraktivní pro ostatní hráče při jejich následujícím výběru. Po vybrání národa se odkryje další národ, ať je jich v nabídce opět 6. Následuje umisťování na herní mapu (která je jiná pro 2,3,4 a 5 hráčů). Pravidla pro nasazování psát nebudu, ale jsou opravdu jednoduchá. Poté si hráč spočítá získané body na základě obsazených území a bonusů, které mohly přinést vlastnosti národa nebo přidružená vlastnost. Následuje možnst přeskupení svých ,,vojsk´´ a pokračuje další hráč. Nasazováním žetonků národů na herní plán dalšími hráči se zužuje místo, kde se dá ještě o oblasti bojovat relativně s nasazením malých sil a postupně každý národ ztrácí svou sílu a hráč se musí rozhodnout kdy přejde s národem do úpadku a vybere si národ jiný, který bude opět silný a schopný expanze. I národ v úpadku mu stále bude přinášet body, ale postupem času bude z mapy vytlačován až úpně zanikne. Takže lehké nastínění jak hra probíhá máme za sebou. Teď už jen mé pocity ze hry.
Hra je lehká a jediné, co se musí hráči naučit jsou vlastnosti národů a přidružené vlastnosti. Není to těžké, protože na každé kartičce národa a vlastností je efekt graficky znázorněn. Takže když je vyobrazen les a +1, znamená to, že když národ s touto vlastností ovládá les, dostane za každý tento les jeden bod navíc, takže nic složitého. Hra sice není v češtině, ale jediné anglické nápisy na komponentech hry jsou jména národů a vlastností a ty člověk po pár zahráních už zná nazpaměť a tudíž nepočeštění není žádná překážka pro hraní ani s menšími dětmi. Taky dalekosáhlé plánování a strategie tady nehledejte. Jde spíše o odhad co zahraje soupeř, kde zaútočí a kdy přejít s národem do úpadku. Zatím byli všichni, kdo hru hráli nadšeni a hra se velice rychle dostala mezi několik našich TOP her (a to máme doma her opravdu hodně).
Takže shrnuto a podtrženo : Jednoduchá pravidla, rychle nachystáno a krátká herní doba (ve třech hra netrvá déle než hodinu), krásný design a grafika, chytlavost herního systému a fantasy světa, interakce mezi hráči. Když srovnám s Dominionem, který je nudný a náhodný, tak pro mě je SmallWorld jednoznačně hra roku 2009.


Vytvořeno:  05.03.2010 uživatelem Beholder . Hodnocení:
Zuřivý Hobit proti Mořskému Trpaslíkovi? A proč ne?
Elfové, trpaslíci, Ghůlové, Kostlivci, Kouzelníci, Čarodějové, Trolové…však to znáte, prostě různá fantasy stvoření a bytosti. Všechny jsou v krabici s názvem Small World a chtějí z ní ven. Chtějí osídlit svět, malý svět. Jenže se na něj všichni nevejdou, takže z toho bude pořádná mela, kdo koho vystrnadí ze světa a rozleze se všude kolem…

První, co mě na Small World (SW) ihned zaujalo, je grafika a herní materiál. Miguel Coimbra maluje opravdu hezky a líbí se mi, jak namaloval SW a taky se mi líbí i jeho jiná díla (kdo má zájem viz. http://www.miguelcoimbra.com/ ) . Někomu přijdou obrázky ze SW nevkusné, uznávám, že běžící Elf s květinkou v ruce nemusí sednout každému, ale já beru SW spíše jako parodii a komickou hru, takže mi to nevadí. Další co mě zaujalo, jsou komponenty, které velmi úzce souvisí s povedenou grafikou. Množství různých žetonů je úctyhodné. A dále je skvělé, že je hra vyvážená pro všechny možné počty hráčů (2-5). Ke každému počtu hráčů je totiž k dispozici jiná mapa. Když to tedy shrnu, SW obsahuje 2 oboustranné plány, 14 tabulek národů, 20 žetonů schopností, 35 žetonů pevností, trolích doupat, pohoří a jiných, 109 vítězných mincí, 186 žetonů národů, žeton herního tahu a jednu speciální dřevěnou kostku.

SW je velmi (podotýkám velmi) light wargame. Po rozložení mapy, na které se bude hrát, se na předepsaná místa rozloží žetony národa – Zapomenutý kmen (neutrální národ) a žetony pohoří, která slouží jako bonus k obraně, pokud je někdo obsadí. Dále se rozloží prvních 5 národů a k nim se náhodně přidá 5 schopností. Ze zbývajících tabulek národů a žetonů schopností se bude v průběhu hry doplňovat vždy do pěti. Každý si vybere jeden národ se schopností a k němu získá odpovídající žetony národa, kterými bude dobývat území na mapě. Dobývá se jednoduchým položením určitého množství žetonů národu na to území, které chci dobýt. Za normálních okolností je to množství - 2 žetony za prázdné území + jeden další, za každý nepřátelský žeton, který na území již je. Např. prázdné území dobyju dvěma žetony svého národa, na dobytí území s dvěmi žetony soupeře, potřebuji 4 své žetony. Území na mapě samozřejmě nejsou všechna stejná, jsou zde kopce, pole, pohoří (k dobytí je potřeba jeden žeton navíc), bažiny, lesy a také moře a jezera. Některé národy a schopnosti umožňují určitá území dobývat jednodušeji (např. dávají o jeden žeton méně) nebo třeba obohatí území nějakým svým obydlím (Hobiti mají nory, Trolové doupata), která poskytují určité bonusy. Jiné národy a schopnosti zase zjednodušují dobývání nezávisle na druhu území (např. schopnost Útoční umožňuje dobývat s o 1 menším počtem žetonů, Čaroděj zase dobyje území s jedním žetonem, aniž by k tomu spotřeboval žeton ze své zásoby atd.). Některá území ještě navíc obsahují značky, které indikují další bonusy pro určité národnosti (např. magické území – bonus pro Kouzelníky, území s dolem – bonus pro Trpaslíky a území s jeskyní zase využijí národy se schopností Podzemní). Dobývání má samozřejmě svá pravidla a nemůžu si dobývat jen tak halabala po celé mapě, ale musím expandovat postupně po územích, se kterými již má dobytá území sousedí (toto pravidlo může ovšem úplně ignorovat národ se schopností Létání :) a z části jej může ignorovat národ, s již zmíněnou schopností Podzemní, pro něž jsou sousední všechna území s jeskyněmi po celé mapě). Za každé dobyté území získá hráč jednu vítěznou minci (nemusí být pořád jen vítězné body že :) ). Národy jako třeba Orkové nebo Lidé přináší za dobytá území nějaké mince navíc.
Ve SW se vyskytuje zajímavá kostka, která má pouze čísla 1,2,3 a zbylé stěny jsou prázdné. Používá se v posledním dobýváním, když hráč má třeba poslední žeton. Když se rozhodně dobýt s tímto posledním žetonem území s jedním nepřátelským žetonem národa (potřebuje k tomu 3 žetony, ale má jen jeden), hodí si kostkou pokud padne 2 nebo 3 uspěl a povedlo se mu území dobýt, když hodí jedna nebo s velkou pravděpodobností nic, tak má smůlu :).
Jedním z nejdůležitějších prvků SW (ne-li nejdůležitějším vůbec) je přechod aktivního národa do úpadku. Tím, že hráč expanduje a rozlézá se po mapě (pokud mu v tom hráč extrémně nebrání) postupně ztrácí sílu, respektive ubývají mu žetony, které nechává na dobytých územích, aby z nich měl body (ehm, tedy mince :) ). Nehledě na to, že ztrácí jednotky tím, že jeho území dobývá soupeř. Co tedy dělat, když už není s čím dobývat? Přejít do úpadku. Hráč otočí žetony nyní již neaktivního národa a vybere si z dostupné nabídky nový národ, za který zaplatí mincemi. Tento nový národ se nazývá aktivní a může s ním znovu dobývat tak jako před tím. Hráč může mít v jednu chvíli jeden národ v úpadku a jeden národ aktivní. Ale ve světě SW je díky různým národům a schopností spousta výjimek :), takže schopnost Přízrační umožňuje mít dva národy v úpadku. Národ v úpadku jíž nemůže expandovat (ale je zde výjimka :D ) a pouze získává body, dokud území s tímto národem někdo nedobyje, což je samozřejmě jednodušší, než dobývat aktivní národ. Národu v úpadku totiž zůstává na každém území, které dobyl, pouze jeden žeton, zatímco aktivní národ jich může mít na jednom území více (hráč v každém kole může své jednotky přerozdělit mezi dobytá území).
Přechod do úpadku je tedy důležitý proto, že je často nutné se rozhodovat, jestli ještě expandovat a získat vítězné mince nebo už je ten správný čas jít do úpadku a tím úplně odstranit z mapy předešlý národ v úpadku a přijít tím o nějaké mince, ale získat novou, čerstvou sílu.
Hra končí, jak jinak, tím kdo má nejvíce vítězných mincí. Konec je určen také podle počtu hráčů, ale v zásadě to je po 8, 9 nebo 10 kolech. Hra je velmi svižná, nejsou téměř žádné prostoje a lze ji odehrát do 30 minut ve dvou. Ve více hráčích se čas protáhne na něco málo přes hodinku.

Zábavnost a znovu hratelnost SW stojí právě na různých národech, schopnostech a jejich kombinacích. Ve hře tak vzniká spousta absurdních a komických mixů jako třeba Zámožný Kostlivec, Obři Alchymisté nebo Krysáci Vládci draků :). Po několika hrách už sice najdete úspěšná komba, ale přesto nejsou 2 hry SW stejné. SW mě pro svou jednoduchost, ale rozhodně ne tupost, velmi nadchl a i po cca 35 odehraných hrách (převážně ve 2) mě stále baví a kdykoliv si jej znovu zahraji. Grafické a materiální zpracování jsem již chválil, ale na závěr ještě dodám, že na SW se velice hezky dívá a sahá :).


Vytvořeno:  26.02.2010 uživatelem Adam . Hodnocení:
Svět je malý. A zábavný!
Po rozbalení hry Smallworld na vás vykoukne velká spousta nádherně provedených komponent. Počínaje ilustrací na krabici přes grafické ztvárnění jednotlivých ras až po úžasně ztvárněný nádherný barevný hrací plán (ve hře jsou celkem 4, jeden pro každý počet hráčů 2-5) si hra získává velké sympatie ještě před začátkem hraní. Kromě žetonků bojovníků všech ras jsou tu např. pevnosti, trolí doupata, opevněné tábory, hory, vítězné mince, hobití nory, hrdinové..

Pravidla nejsou těžká a za 15 minut mají jasno i úpní začátečníci. Hra je velice zábavná a jakmile se do ní člověk ponoří, špatně se od ní vstává. Každý ovládá svoji rasu. Těch je celkem 14 (většinou docela klasické - trpaslíci, elfové, lidi, kostlivci, ale najdou se i méně typické - Tritoni, Krysoidi, Amazonky). Každá rasa má nějakou vlastnost, např. Tritoni lépe bojují v pobřežních územích, Trollové si budují opevněná doupata atd. Kromě toho se ke každé rase náhodně přiřadí speciální schopnost (např. jezdci - silný útok v nížinách, alchymisti - vyrábějí zlato, námořníci - mohou kolonizovat mořská území). Těchto speciálních schopností je celkem 20. Vzniká tak obrovské množství výhodnějších i méně výhodnějších kombinací. Hráč má na výběr vždy z 6 ras, přičemž čím jsou dál od té první tak tím více peněz stojí si tuto rasu vybrat.

Hráč pak se svým nárůdkem na herní mapě ovládá území, dobývá další, a brání ty svoje proti útokům cizích ras. Za ovládání území získává na konci každého tahu vítězné mince, ale ty se získávají i dalšími způsoby (např. trpaslíci těží v dolech, kouzelníci ovládají magické zdroje, lidi ovládají pole v nížinách). Vítězné mince slouží jednak jako vítězné body a druhak jako platidlo při výběru nové rasy. Tím se dotávám k zajímavému elementu téhle hry - jakmile vaše rasa kontroluje mnoho území, potká ji podobný efekt jako starověké římské impérium - mnoho kolonií, málo posádek v nich a stáváte se hodně oslabení proti útokům ostatních agresivních barbarů. V tuto chvíli je čas poslat vaši rasu do úpadku a vzít si novou. Vaše stará pak ještě dožívá na mapě (a většinou je drancována), ale vaše nová zase může dokázat velké věci. Hra se hraje přesně stanovený počet tahů podle počtu hráčů. Kdo má na konci nejvíce vítězných mincí vyhrává. Vítězné mince jsou v hodnotách 1,3,5 a 10 a po zisku se pokládají lícem dolů, takže není jasné, kdo kolik přesně má a napětí panuje až do posledního kola. Hra je nejlepší ve 4 nebo 5 hráčích, ve 3 se ještě dá hrát, ale ve dvou je až moc destruktivní a vyhlazovací a ztrácí svůj původní smysl všichni proti všem.

Tahle hra vypadá na první pohled velice zábavně a taková i je. I když člověk nevyhraje tak má pocit že si to skvěle užil a to u her často nebývá zvykem. Herní systém je jednoduchý a přitáhne i nováčky. Hráli jsme partičku Smallworldu s kamarádem, který před tím znal jenom Člověče a Bang!, po hře byl nadšený, hned se hrnul k internetu a hru si objednal. Nádherné provedení způsobí, že hra se líbí všem bez rozdílu, i něžnému pohlaví jak popisoval kolega ve vedlejší recenzi. Jedna partie v 5 hráčích trvá asi hodinu a půl, což je velice rozumná doba. U jedné partie ale často nezůstane, člověk má chuť dát hned odvetu, vyzkoušet nové rasy a nové strategie. Díky obrovskému množství kombinací ras schopností je každá další hra unikátní a nabízí nové situace. Vzhledem k tomu, že Smallworld je v mém TOP10 a rozhodně z něho nevypadne, nemůžu dát jiné hodnocení než 5 hvězdiček.


Vytvořeno:  10.12.2009 uživatelem santino . Hodnocení:
super
hru jsme hráli již třikrát, pokaždé neocenitelná zábava. Styl hry, vizuální zpracování, humor do toho vložený, všechno perfektní. Doporučuji do svého středu přibrat i holky, neb ty tomu dodávají ještě více šťávy, aneb věty jako: "Nenič mi ty koníky (koník=triton); za trpaslíky už hrát nebudu (moc jsme ji utlačovali); ne, já se bojím (utlačovali jsme ji ještě více); hele, ta myšička má sýr (myšička=vražední krysáci)." Prvky humoru naštěstí nesnižují hru na stupidní záležitost pro děti, takže taktizování je zde pořád důležité. Způsobů jak taktizovat je mnoho, což záleží na kombinaci rasy a její zvláštní schopnosti, přičemž těchto kombinací je OPRAVDU mnoho a není to pouze pseudo-variabilnost.. replayabilita je tedy zajištěna. Pravidla přitom jsou jednoduchá a velice snadno osvojitelná, jediné malinké mínus dávám za sníženou přehlednost na hracím plánu.



Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Smallworld' obsahuje 7 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 22.04.2010 v 21:57 uživatel dilli.

Nadpis příspěvkuVytvořil uživatelVytvořeno
Ghůlovékatr15.03.2010 18:16
Re: Ghůlovédilli15.03.2010 19:50
Re: Ghůlovékatr15.03.2010 20:03
Re: GhůlovéBeholder15.03.2010 20:23
Re: GhůlovéREM15.03.2010 22:16
pět nebo šest?Agáta22.04.2010 20:05
Re: pět nebo šest?dilli22.04.2010 21:57

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zobrazit všechny příspěvky

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |