Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Callisto
Originální název: Callisto
Rok vydání: 2009
Autoři: Reiner Knizia
Výrobci: PIATNIK
Dovozci: PIATNIK
Věk hráčů: Od 8 let («»)
Počet hráčů: 2 až 4
Doba hraní: Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut 
Stupeň náhody: 3 - malý podíl náhody («»)
Interaktivnost: 2 - komunikace není součástí hry («»)
Humor: 2 - spíše seriózní hra s prvky humoru («»)
Složitost: 2 - jednoduchá («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)
Doporučení pro rodiny: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)

Stručný popis:

Hra založená na principu hry Blokus.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice
Krabice a rozehraná hra



Zajímavé odkazy

  BoardGameGeek



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 1 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 1,94) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 1030.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  09.08.2010 uživatelem Dušan Takáč . Hodnocení:
Callisto – barevná moře mezi sloupy
Callisto je další z řady zajímavých logických her, které nám až do domu přináší firma Piatnik. Tentokrát se jedná o dílo veleúspěšného herního designéra, Reinera Knizii. Logické hry mají nesnadnou pozici v obývacím pokoji obyčejné rodiny, jak už jsme si vysvětlili například u Abalone.

U této hry je to jiné. Logika je zde zabalena do kabátu intuitivních jednoduchých pravidel, která snadno přejdou do krve i dětem na prvním stupni základní školy, ale zachovává si skrytá tajemství, která hráče nutí nevypínat mozek.

Nejedná se o "hardcore" hru, která by brzy získala svoje mistrovství světa, ale o příjemné přemýšlivé odreagování. A přesně to mnoho rodičů hledá. Jenže kde si u jiných her mohou děti hrát s vlky a ovcemi nebo s tučňáky, tam tato hra přichází pouze s různorodými barevnými tvary. Jak to všechno do sebe zapadá a jestli zábava předčí touhu po provedení, tomu se teď podíváme na kobylku.

Zjednodušeně řečeno patří tato hra do rodiny takzvaných "blokus her" (recenze Blokus, recenze Blokus Duo). Bohužel ze zmíněných her si bere v podstatě celý svůj herní princip a pouze do něj přidává několik nových prvků a jinou hrací plochu.

Krabice, která na první pohled artworkem nezaujme, obsahuje čtyři sady různorodých plastových dílků, herní desku, plány pro varianty dle počtu hráčů a pravidla. Zbytek velké krabice, ležící pod plastovou hrací plochou, zeje smutnou prázdnotou. Celá osmiúhelníková deska je pokryta pravidelně rozesetými důlky, do nichž snadno zapadnou vaše dílky, až nadejde správný čas. Pravidla nepřesáhnou jednu stranu, jednoduše a rychle popisují herní systém a nenechají vás na pochybách, že tohle je opravdu logický rychlík.

Herní varianty, odvíjející se od množství hráčů, jsou odlišeny pomocí herních podložek, které se vždy zespodu připevňují pomocí malých zobáčků k průhledné základně. Ty zahrnují vždy jinak velkou herní plochu, na niž je možné dílky pokládat. Účelem tohoto opatření je pochopitelně, aby všichni hráči nemohli položit své dílky do jednoho. V návrhářské dílně se výměnná vložka mohla zdát jako vynikající nápad, jenže v praxi bohužel dochází k velmi rychlému ničení papírových podkladů a bude jen otázkou času, kdy dojde k jejich natržení.

Při bližším zkoumání svojí barvy zjistíte, že máte ploché dílky velikosti dvou až pěti polí ve tvarech připomínajících například písmena I, T, C, W a X. Kromě nich objevíte v zásobě také tři podivné sloupy, připomínající antické stavby. Právě ony budou základním kamenem vašeho barevného impéria.

Na počátku hry položíte na libovolná místa hracího plánu dva z nich a tím určíte, kde máte v úmyslu stavět. Následně k nim musíte přikládat ostatní puzzle tak, aby se dotýkal některého z vašich již položených kousků alespoň jednou stranou. Postupně se rozšiřujete a najednou zjistíte, že není kam stavět – všechen prostor vám zabrali soupeři! Co teď?

K vysvobození slouží třetí sloup, jehož prostřednictvím se můžete ze zajetí vysvobodit a začít ještě jeden barevný ostrůvek na zcela jiném místě. Důležité je vhodné načasování tohoto tahu, protože někdy už může být pozdě a soupeři vás i ve vašem novém útočišti rychle zablokují.

Hra končí, jakmile žádný z hráčů nemůže pokládat další tvary. Závěrečný součet zbylých nepoložených kousků určí vítěze. Každý dílek se počítá za tolik bodů, přes kolik čtverečků se rozkládá.

Největší slabinou této hry je soupeření dvou hráčů. Herní plocha je sice zmenšená, ale ke konfrontaci hráčů dochází i přesto až ve velmi pozdní fázi, kdy již nelze příliš taktizovat a výsledek nějakým způsobem ovlivnit. Souboj mezi čtyřma očima tak tvoří pouze pokládání dílků jeden k druhému. Snaha zatlačit soupeře agresivní hrou hlouběji na jeho polovinu vyústí pouze v jeho vysvobození za použití třetí věže a zbytek partie se odehraje opět v poměrně klidném duchu.

Zpočátku jsem hrál Callisto právě pouze v duelové variantě a hra mne velice zklamala. Souboj postrádal napětí a byl u konce během pěti minut. Bohužel se nejednalo o špatnou interpretaci pravidel nebo podobnou chybu na naší straně: hru ve dvou hráčích opravdu stihnete odehrát během reklamní pauzy svého oblíbeného pořadu. To může být klad i zápor, v tomto případě si ale můžete být jistí, že se jedná o negativní parametr.

Naštěstí vše zachraňuje varianta pro větší počet hráčů (tři a čtyři). Když jsem ji vyzkoušel, konečně jsem pocítil výzvu. Zde již fungují veškeré principy přesně tak, jak mají, a výsledek hry závisí na položení každého dílku na hrací plochu. Jeden tah totiž obvykle ovlivňuje dva až tři hráče současně a vytváří tak četné konfliktní situace a mnoho taktických možností.

Podle pravidel by správně měl jedné partii odpovídat stejný počet soubojů, kolik je ve hře soupeřů a vždy by měl klání zahajovat jiný z nich. Celkový součet dílků pak tvoří výsledné skóre a teprve pak může být určen vítěz. Rozhodně bych to ale nepovažoval za nutnost a pravidlo, které je nutno za všech okolností dodržet.

Přes velké množství kritiky, které v recenzi zaznělo, je Callisto zajímavou variací, která přináší nové nápady a taktické varianty a rozhodně stojí za pozornost. Zajímavých abstraktních her není na trhu nikdy dost a tento nový počin Piatniku se do této kategorie jistě zařadí. Ani zmenšením herní plochy se bohužel nepodařilo docílit zábavné hry dvou hráčů, ale vše kompenzuje početnější soupeření. Hra je díky přístupným pravidlům a pěkným herním principům zajímavou volbou pro ty, kteří hledají logickou hru pro celou rodinu.

Recenze převzatá ze serveru DeskoveHry.com
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/165/recenze-callisto-barevna-more-mezi-sloupy



Diskuzní příspěvky

Tato diskuze zatím neobsahuje žádný příspěvek. Buďte první, kdo tak učiní...

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |