Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Goblini s.r.o.
Originální název: Goblins, Inc.
Rok vydání: 2012
Autoři: Filip Neduk
Výrobci: Czech Games Edition, MINDOK
Věk hráčů: Od 10 let («»)
Počet hráčů: 2 až 4
Doba hraní: Dlouhotrvající hra – 60 až 120 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 3 - ustálená komunikace («»)
Humor: 3 - hra má k humoru blízko («»)
Složitost: 4 - náročná («»)
Herní systém: Pokládání kartiček («»), Spolupráce («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Určite vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti. («»)
Doporučení pro rodiny: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)

Stručný popis:

Zábavná hra s fantasy tématem, ve které hráči hrají v týmech v každém kole s někým jiným. Vžijte se do role goblinů - prohnaných skřetů vyrábějících obří bojové roboty. Šéf gobliní továrny vyhlásil soutěž ve stavbě Hyper-super-mega-robotů-zkázy otevřenou pro všechny gobliny z továrny. Goblin, který vyhraje, se stane novým Šéfem. Nechť zvítězí ten nejprohnanější mizera!



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice



Zajímavé odkazy

  BoardGameGeek   Pravidla hry



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 3 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 2,77) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 495.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  21.05.2013 uživatelem Dušan Takáč . Hodnocení:
Goblini s. r. o. - továrna na roboty
Kdo myslíte, že vyrábí ty nejlepší bojové roboty? Japonsko? Ne, ty jejich jsou příliš přetechnizované. Amerika? Samé ničení, ale nic z toho. Ti nejlepší stavitelé robotů totiž žijí v ústraní, mají protáhlý zelený nos a podivný vzhled. Jejich rasa se jmenuje goblinové.

A protože se ředitel nejslavnější továrny Goblins Inc. odporoučel od důchodu, o volné místo je velký zájem. Všichni uchazeči do jednoho mají šanci a nepotřebují k tomu žádné manažerské předpoklady. Svoje schopnosti a vědomosti totiž musí předvést praktickým způsobem v bitvě robotů v aréně. Od prvního do posledního šroubku je postaví, a teprve ten, jehož robot bude vítězně stát i po posledním finálovém boji se stane novým šéfem celého komplexu.

Přesně takový příběh vypráví nová desková hra s názvem Goblins, Inc. Jejím vydavatelem je společnost Czech Games Edition, která se zaměřuje na zkušenější autory. Tentokrát ale sáhla po nápadu Filipa Neduka, což navzdory jménu není autor český, nýbrž chorvatský. V naší malé zemičce se pak distribuce chopil tradiční partner CGE a to firma MindOK. Nezaměnitelnou tvář nabídnul této hře opět ilustrátor David Cochard, který ozdobil třeba i Příšerky z podzemí (recenze).

Kromě tohoto gobliního počinu jsme se na konci loňského roku 2012 dočkali ještě novinek Tzolk’in: Mayský kalendář a také rozšíření Vládců podzemí. Ale gobliní hra se z těch strategických pecek trochu vymyká, jedná se totiž v jádru o hru týmovou a docela dost akční.

Uvnitř krabice s obrázkem obrovského vybuchujícího robota, kterého obsluhují desítky malých goblinů, najdete spoustu výbušného materiálu. Většina je vyrobena z tlustšího nebo tenčího papíru. Začneme tedy už téměř tradičně kartonovými komponentami, které vycvakáte z archů. Jsou zde především dvě desky zobrazující montážní haly. Zde se budou rodit vaši roboti, ale odsud budou také bojovat. V jejich středu najdete kabinu, kde budou sídlit vaši goblini a ovládat jej při souboji. Roboti sice nebudou tak obrovští, jako ten na titulním obrázku, ale to nevadí. Hlavně, že to budou vaši roboti..

Ti se budou skládat dohromady z šedesáti dílků se součástkami. Víc než polovina jsou zbraně, ale je zde také pancíř, motory a zbytek dílků s dekoracemi, kterými můžete své bojové monstrum vyzdobit. Jsou tu ale také malé obdélníkové žetony pancéřování a dva trojúhelníkové dílky pro hráče v roli střelce. Ten s nimi bude určovat směr, kterým bude robot v daném kole střílet.

Ale pořád se jen tak nenápadně motáme dokolečka kolem nejdůležitější součástky. Tu si totiž musíte sestavit ze základny, jednoho kruhu a jedné šipky. Dostanete dva ciferníky spojené malým tunelem, které představují ovládací panel pro řidiče. Na levé straně je směrová ručička určující natočení robota. Pravou stranu pak zabírá kolečko s okýnkem, které odhaluje stranu soupeřova robota, na kterou chcete útočit.

To samozřejmě není všechno. V krabici je také hromada karet. Jsou zde výkresy, karty určující složení týmů, taktiky, povýšení i skryté úmysly. Právě těch posledních jmenovaných je nejvíc a jsou zastoupeny ve čtyřech hráčských barvách, vždy po 21 kartách. Uvnitř balíčku se dále dělí na úmysly ničivé, obranné a sázky.

Hráčům budou ale patřit také roztomilé figurky goblinů. Sice nemohou svým vzhledem soupeřit s impy z Vládců podzemí, ale jsou přesto velice pěkné. Každý z hráčů dostane tři figurky. Máme tu také desítku hracích kostek, které mají klasických šest stran a žlutou nebo černou barvu a úplně jsme zapomněli na bodovací desku. Do průběhu hry vás zasvětí pravidla, která jsou plná příkladů a provede vás jimi Norbert, což je pracovník v továrně. Ačkoliv se snaží, není tak nenuceně vtipný (hlavně v závorkách), jako pravidla Vlaadi Chvátila.

Na začátku hry si každý ze soupeřů vybere jednu barvu. Jednoho z goblinů postavíte na bodovací stupnici a pouze dva vám zbudou na ovládání robota. K tomu každý z účastníků obdrží kartu povýšení, kterou položí číslem nula nahoru. Další hromádkou ve vaší barvě jsou skryté úmysly, které zamícháte a položíte před sebe. Zamícháte také všechny ostatní balíčky karet, tedy týmové karty a karty výkresů.

Herní plány továren zatím leží klidně a bez hluku na stole. Nic se v nich nemontuje a je zde ticho před stavitelskou bouří. Někam doprostřed stolu položíte obrázkem dolů všechny čtvercové stavební dílky, které by měly být pečlivě zamíchané. Vedle nich pak zůstanou také žetony pancíře. Kostky a ovladače zatím leží stranou a přijdou na řadu až později.

A teď může začít bitva. Protože jsme vám už dříve prozradili, že Goblini jsou ve své podstatě týmovou hrou, musíte na začátku každého kola hry otočit jednu týmovou kartu. Ta vám ukáže, kdo s kým bude hrát. Tato dvojice si sedne k sobě a vezme si jednu desku montážní haly. K tomu dostane ještě kartu výkresu, která určuje rozložení stavebních pozic u konkrétního robota. Nemůžete si moc vymýšlet, protože skelet, do něhož budete všechny ty zbraně montovat, už vám přivezli připravený. Na robotí zápasy je výrobní linka sází jako Baťa cvičky. Na vyšrafovaných místech jsou políčka, kam nesmíte dávat žádné dílky. A uprostřed je kabina, do níž později umístíte svoje řidiče a střelce, kteří budou tahat za páčky a mačkat všechny ty skvělé knoflíky.

Jenže pak tu je něco, co koncept týmové hry výrazně narušuje. Jsou to karty skrytých úmyslů. Bez nich by Goblini nebyli zdaleka takovou legrací. A protože hráči týmy a spolupracovníky v průběhu partie mění, nakonec hrají jen a jen na svůj úspěch. A ten určují právě tyto karty, za jejichž splnění dostanete na konci každého kola body. Takže někdy fungujete také trochu jako záškodník a o vítězství v bitvě plecháčů vám vlastně vůbec nejde. O životy goblinů se nebojte, ty chrání pevná a speciálně vyrobená kabin, která je testovaná pádem z kosmu.

První fáze sestavování je zajímavě vyřešená. Hráči v týmu se totiž rozdělí a tyto role si průběžně v tahu střídají. V postupném vývoji je první na řadě výběr dílku, který chcete do robota zakomponovat. Oba hráči v roli plánovače si vyberou náhodně pět dílků se součástkami a podívají se na ně. Tři z nich si ponechají a předají je hráči, který je montérem. Ten může už pomalu začít promýšlet jejich začlenění do kompaktního robotického těla.

Dva další pak podají přes stůl protivníkům a od nich na oplátku inkasují dva jejich nechtěné dílky. Tuhle pětici dohromady montéři přivaří k už hotovým částem robota. Nemusí ale stavět postupně. Zatím se nacházíme v beztížném stavu a všechny součástky prostě drží na svém místě, i když zatím nejsou k ničemu připevněny.

Pak si oba hráči role vymění. Díky tomuto elegantnímu systému mají vlastně oba členové týmu výrazně ovlivňovat vzhled jejich robota, ale současně mohou i škodit (nebo pomáhat) protivníkům. Natočení je důležité u zbraní, které střílejí jen směry, kam ukazuje červená šipka. Dílek s pancířem pak překryjete ještě žetonem pancíře. U speciálních dílků rovnou dvěma. Takové železo vydrží rovnou dva plné zásahy.

Než začne samotný boj, gravitace se k vám vrátí na návštěvu. Už v tuto chvíli, bez jakéhokoliv boje, můžete utržit první bolestivé šrámy. Všechny dílky, které nejsou přivařené kov na kov a visí jen tak ve vzduchoprázdnu okamžitě odpadnou na zem. Prásk! Dílky jdou na šrotiště a vy se s nimi můžete rozloučit. Otázkou zůstává, jestli se jedná o náhodu, nebo o sabotáž od vašeho partnera. To ale zatím nezjistíte.

Ze své hromádky taktických karet si nyní vezmete přesně polovinu, tedy 12. Tajně si vyberou čtveřici karet skrytých úmyslů a položí je před sebe obrázkem dolů. Teď vaši hrdinní goblini konečně vystoupí po žebříku do kabiny ve středu oplechovaného monstra. Trochu se třesou strachy, ale to je brzy přejde, jakmile první raketa zasáhne některou z částí robota. Pak už budou bojovat o holý život.

I v bojové fázi hry se o role oba hráči dělí. Jeden má na starosti manévrování robota a nazýváme ho řidič. Ačkoliv ve skutečnosti je takové označení hodně přehnané, protože tyhle potvory se umí jen točit na místě. Nečekejte žádné honění po aréně. Druhý hráč dostal na starost všechny zbraně a bude tedy střelcem. Podle toho do ruky získali také jeden ze dvou ovladačů.

Větší a těžší úkol dostal řidič. Pořádný robot má rovnou dva volanty. Jeden určuje natočení robota (doleva, doprava nebo obrátka o 180 stupňů) a druhý pak směr, kterým po otočce budou zbraně střílet. To znamená, že z chudáka střelce vlastně udělají takovou malou hadrovou panenku na drátkách. No ano, loutku.

Ale naštěstí i přesto má střelec jednu důležitou roli. Vzpomínáte, jak jsme vám říkali o třech taktických kartách otočených vedle hracího plánu? My taky ne, ale to nevadí, říkáme vám to teď. Právě za pomoci trojúhelníkového ovladače střelec vybere jednu z nich. Tajně, ani se svým kolegou se o tom nesmí radit!

Teď se všichni pochlubí tím, co svému robotovi vlastně namačkali za příkazy. Ty se pak následně provedou. Nejdříve oba roboti provedou svůj otočný manévr, ale pouze v případě, že mají dostatečný počet motorů. Následuje bitva o taktické karty mezi týmy. V případě, že zvolí stejnou kartu, získá ji tým, kterému zbylo po pohybu více motorů.

A pak už zaznamenáme poškození. Ta plynou ze střelby zbraní, které míří dopředu. Podle jejich počtu dostane tým kostky, maximálně ale pět. Všechny kostky, které neukazují prázdné políčko, zasáhly. Na střelci je, aby určil, v jakém pořadí se zásahy vyhodnotí. Do takové řady sestaví kostky a pilot soupeřova robota je vyhodnotí. Každé číslo na kostce ukazuje na jednu řadu polí, kterými střela letí. Jakmile něco zasáhne, udělá prásk a pokud ten dílek nemá žádné pancéřování, podařilo se vám jej zničit!

Současně může upadnout také další množství dílků, pokud už nemají žádné připojení ke kabině. Můžete zasáhnout i řídící kabinu, ze které tak odstraníte jednoho z goblinů. Boj trvá maximálně čtyři kola, ale může skončit i předčasně, pokud už nejsou naživu žádní goblini v kabině nebo ve chvíli, kdy tým přišel o všechny střelné zbraně.

Vítězem klání se stává tým, jehož robot všechno ve zdraví přežil. Tedy vlastně spíš jen přežil, protože ve zdraví to asi nebude. Oba hráči dostanou rovnou vítězné body za figurky, které celou tu bitvu přestály. Dva body za postavičku své barvy a jeden za každou soupeřovu.

K zisku ale především připočtou svoje případné úspěchy na kartách skrytých úmyslů. Hráči vymění týmy a partie pokračuje novou přípravou, zcela nových a naleštěných robotů. Kdo získá po třech kolech víc bodů, ten se stává vítězem.

Goblini jsou výtečná zábava, o tom není pochyb. Může za to především fakt, že můžete něco rozmlátit. To je přece vždycky švanda. A navíc to není váš robot, ale ten soupeře. Jenže někdy vám o to vítězství ani tolik nejde a naopak se snažíte sledovat úplně jiné cíle.

Právě karty tajných úmyslů mění dokonale dojem z partie. Často se ocitnete v roli, kdy budete škodit vlastnímu týmu i za cenu ztráty bodů za gobliny v kabině. Dokonce si na vítězství soupeře můžete vsadit! Všechno je na těchhle olejem prolitých píscích robotické arény možné.

Samotný boj je nakonec hodně jednoduchý a všechno stojí a padá na postaveném robotovi. Pokud jej nevyzbrojíte správnými dílky, budete mít problém. A tady jsou hned dva problémy. První je, že o složení vašeho robota rozhoduje štěstí. Nemůžete vracet dílky jako v Galaxy Truckerovi. Pětice, kterou si vylosujete je konečná.

Totéž je pak u soubojů, které za vás řeší kostky. Vy sice můžete ovlivnit, kterými motory budete střílet a jaké výhody z taktických karet použijete, ale nakonec všechno rozhodne náhoda. Ano, je to zábava ničit, ale občas týmy prostě vyhrají neprávem. K zápasení to sice patří, ale možná už je tu štěstí trochu příliš.

Je tu výměna kartiček se soupeřem, která by mohla všechno zachránit. Ale ten vám asi motory nedá, když vidí, že jich máte nedostatek. Tedy v případě, že nakonec není na vaší straně. A tady se to zamotává takovým způsobem, že to nerozmotá ani Sherlock Holmes.

Ale všechno to stejně ustoupí do pozadí ve chvíli, kdy začnete na svém bojovníkovi pracovat. A co teprve, když ho přivezete do arény! Vítězné body nejsou zadarmo. A pořád ještě body získáváte za konkrétní tajné úkoly.

Zásadní zvrat nastává ve chvíli, kdy si uvědomíte, že vítězem na konci hry se nestane ten, kdo lépe bojoval. Místo toho bude slavit hráč, který nejlépe podváděl a hrál jen a jen na sebe. V Goblinech nesmíte hledět napravo ani nalevo, sice jste součástí nějakého týmu, ale ten by měl fungovat podle vašich pravidel a pro splnění vašich cílů.

Nebudeme vám zatajovat, že Goblini jsou největší legrací v plném počtu čtyř hráčů. Všechny ostatní verze pro menší počty jsou sice také zábavné, ale jsou jen odvarem té absolutní řežby ve čtveřici. Ve třech kola neubíhají tak rychle. Navíc odpadá veškeré napětí v plánování bojových fází. Je to takové kostrbaté a nefunguje to všechno tak, jak to bylo vymyšlené. Ve dvou pak nemůžete podrážet a to zde chybí. Je nám jasné, že autoři a vydavatelé nemohli napsat na krabici "pro čtyři hráče", tak zakomponovali do pravidel i tyto verze. Nejsou však úplně plnohodnotné.

Co zastiňuje všechny mráčky, je zpracování. Luxusní otočné desky pro řidiče, krásné figurky goblinů a všechny ty ilustrace kolem, to je prostě radost ke koukání. Czech Games Edition a MindOK se prostě opět překonali, podobně jako u Tzolk'inu.

Goblini s. r. o. jsou výtečnou hrou pro čtyři hráče, plnou podrazů, napětí a chrastícího kovového šrotu. Ten ze svých robotů nejdříve musíte udělat. Ve hře je základem týmová hra, která však má v pozadí tajné plány každého z účastníků. Hráči tak nehrají úplně fér a snaží se utržit co nejvíce bodů právě pro sebe. Z toho plyne nejvíc zábavných situací, které ustupují s ubývajícím počtem hráčů. Právě proto ta číslovka v úvodní větě závěrečného odstavce. Pokud se sejdete často ve čtyřech, pak neváhejte, Gobliny si užijete.

Recenze převzata ze serveru DeskoveHry.com:
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/1149/recenze-goblini-s-r-o-tovarna-na-roboty



Diskuzní příspěvky

Tato diskuze zatím neobsahuje žádný příspěvek. Buďte první, kdo tak učiní...

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |