Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Carcassonne: Lovci a sběrači
Originální název: Carcassonne: Lovci a sběrači
Rok vydání: 2002
Autoři: Klaus-Jürgen Wrede
Výrobci: HANS IM GLÜCK, MINDOK
Dovozci: MINDOK
Věk hráčů: Od 8 let («»)
Počet hráčů: 2 až 5
Doba hraní: Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 2 - komunikace není součástí hry («»)
Humor: 2 - spíše seriózní hra s prvky humoru («»)
Složitost: 2 - jednoduchá («»)
Herní systém: Pokládání kartiček («»), Spolupráce («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)
Doporučení pro rodiny: Určitě vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti. («»)

Stručný popis:

Pro všechny příznivce hry Carcassonne a nejen pro ně... Ačkoliv je princip hry podobný jako u "modré" verze Carcassonne, pravidla nasazování figurek a počítání bodů jsou výrazně odlišná. To činí hru velmi zajímavou a svým způsobem velmi originální....



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice
Herní materiál
Rozehraná hra
Krabice - zadní strana
Rozehraná hra
Detail hry
Bodovací karta
Herní materiál
       



Zajímavé odkazy

  Herní materiál   Informace o hře na internetovém obchodu Ostrov pokladů
  Časté dotazy   Informace o hře, pravidla hry i zajímavé úpravy pravidel
  Pravidla hry Carcassonne: Lovci a sběrači   Svět deskových her
  Funagain Gameweb   Možnost nákupu na Slovensku.
  BoardGameGeek



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 381 Hodnocení na BoardGameGeek
Průměrné hodnocení hry (skóre: 4,12) Název hry: N/A
Pořadí hry v žebříčku 30.místo Hodnocení hry: N/A
Vaše hodnocení hry Umístění hry: N/A


Vytvořeno:  10.06.2009 uživatelem jakub . Hodnocení:
Lovci a sběrači

Lovci a sběrači patří do rodiny her Carcassonne - označuje se také jako zelené Carcassonne (podle barvy krabice). Princip hraní je stejný jako u základní "modré" verze hry. Hráči pokládají kartičky krajiny, nasazují figurky a sbírají body. Liší se ale způsobem bodování, nasazování figurek a několika dalšími prvky, jež činí z Lovců a sběračů samostatnou hru a ne pouze variantu.

Především je propracovanější bodování, které činí hru taktičtější. Lesy se bodují obdobně jako hrady, obsahují ale navíc zlato (není podmínkou). Hráč, který les uzavře, získá za zlato bonusovou kartičku navíc (a tu pokládá na plán), body získá hráč ovládající les svými panáčky. Řeky mohou připomínat cesty, body ale získáváte i za ryby v jezerech - ovládnout celé povodí pro závěrečné bodování pak můžete pomocí chýše. Louky obsazujete svými lovci. Body však získáte na konci hry za všechna "lovná" zvířata na louce a odečtou se vám za každého predátora - tygra (ten z vaší louky totiž zvěř vyhání).

Celou recenzi, ale i další články o hrách si můžete přečíst na webu Frodovy deskové hry.



Vytvořeno:  04.08.2011 uživatelem Veronika . Hodnocení:
Super hra
Když jsme sháněli nějakou novou hru, kterou bychom mohli hrát, pečlivě jsme vybírali. Hry nejsou zrovna nejlevnější, a proto jsme se báli, abychom si nějakou nekoupili a pak už ji jen nechali ležet ve skříni. Když jsme si vybrali tuto hru, zalíbila se nám. Máme ji už nějakou delší dobu, pořád ji hrajeme a ještě nás vůbec neomrzela, ba naopak, když je nějaká volná chvíle, sáhneme po této hře. Hra se skládá z kartiček, které se podle libosti sestavují dohromady, pokaždé jiná hra, jiný zážitek. Uvažujeme dokonce ještě o koupi základní verze + nějakého rozšíření. Líbí se mi zpracování kartiček a celkový nápad hry. Pravidla jsou jasná, pochopili jsme okamžitě z návodu.


Vytvořeno:  29.06.2008 uživatelem cahous . Hodnocení:
L&S
Skvele, skvele, skvele. Predtim, nez jsem se dostal k zelenemu Carcassonne jsem mel moznost ozkouset modre Carcassonne i se dvema rozsirenimi, ktere me ale prilis nebavilo. Prislo mi ponekud nezajimave, nudne, graficky neprilis zajimave zpracovane. Vydrzel jsem zhruba 3-4 hry a rekl si dost, tohle hrat nebudu. Po case jsem se dostal k zelenemu a to me uchvatilo. Jednak je mnohem variabilnejsi a zajimavejsi nez modre Carcassonne, je take graficky povedenejsi a s moznosti skodit protivnikovi ziskava novy rozmer. Nepopiram, ze s vice rozsirenimi muze byt modre Carcassonne lepsi, ale mel-li bych se rozhodnout mezi zelenym a modrym se dvema rozsirenimi, volim jednoznacne zelene.


Vytvořeno:  26.10.2007 uživatelem Eva M. . Hodnocení:
Monument + rozšíření
Připojuju se ke skvělému vysvětlení hráče 2vkjmch ze dne 04.12.2005 ohledně karty "Monument". Naprosto s ním souhlasím! Ukrást někomu louku pomocí monumentu není vůbec lehké! Pokud monument neobsadím, je k ničemu a ve hře ta kartička figuruje jako každý jiný kus louky s tygrem a kus lesa. Ale když chci monument obsadit, platí tam stejná pravidla jako při obsazování kterékoliv jiné louky. Tzn. nemůžu ho připojit k již obsazené louce, obsadit monument a tím ji ukrást - protože na louku s nějakým panáčkem už prostě nemůžu položit dalšího panáčka. Stejně tak jako do již obsazeného lesa nemůžu přidat další díl lesa a obsadit ho panáčkem atd. Pokud chci pomocí monumentu "ukrást" někomu louku, musím "monumentální" louku nejdříve obsadit a TEPRVE POTOM se snažit tu svou louku s monumentem připojit k nějaké již existující louce. Tomu se ovšem protihráči zuřivě brání a staví mi do cesty překážky, řeky, lesy atd.
Sháněla jsem též rozšíření Šaman a zvěd a podařilo se mi jej sehnat od jednoho nadšence z webu carcassonne.cz , který hraje jen "základní" carcassonny a jejich rozšíření, takže toto rozšíření zeleného mu zbylo. Poslal mi jej za pár korun poštou :-) Takže kdo sháníte rozšíření nebo další informace, zaregistrujte se tam. Scházejí se tam nadšení hráči carcassonnu :-) Je to prima pro výměnu informací, vyjasnění pravidel atd.
PS: Nejsem provozovatelem carcassonne.cz a snad se nejedná o konkurenci pro hrajeme.cz , tak doufám, že je přípustné sem dát tuto informaci? Pokud to vadí, smažte to :-)
Přeju příjemnou zábavu všem!


Vytvořeno:  26.10.2007 uživatelem ondra . Hodnocení:
rodinná hra
Tuto hru jsem si koupil v jednom hračkářství protože sem nevěděl co po dlouhých podzimních večerech doma dělat. Hned v den zakouipení sem si prostudoval pravidla a vysvětlil je mamce a bratrovi.
Hra nás všechny chytla a dokáže zabavit až na hodinku. Na hře se mi líbí systém a to že je rozvinutější než obyčejná verze carcasone. Taky to že se dá hrát i s menšími členy rodiny, ale i s nejstaršími. A abych nezapomněl také humor při hře nechybí. Tuto hru vřele doporučuju!


Vytvořeno:  26.10.2007 uživatelem Eva M. . Hodnocení:
Skvělá hra!
Zelený Carcassonne Lovci a sběrači? Skvělá hra, doporučuju všem! Vozíme ji s sebou všude, hrajeme ji v restauracích, na výletech :-) Na první pohled se zdá jednoduchá, ale jak ji hrajeme déle, našli jsme spousty způsobů, jak si škodit nebo si naopak pomoct. Samozřejmě průběh hry závisí i na náhodě, ale především na tom, jak o hře přemýšlíte, jakou taktiku zvolíte, zda jste schopni uvažovat dopředu a jak moc. Líbí se nám to natolik, že jsme se rozhodli koupit si ještě jednu krabici a když nás bude hrát víc, tak dáme dohromady oboje kartičky, abychom mohli hrát déle ;-)

Máme moc rádi i Osadníky a jejich rozšíření, ale ty můžeme hrát jen doma v klidu, když je víc času a větší prostor. Kdežto Carcassonne se dá hrát skoro kdekoliv, je snadno přenosný, netrávíme čas před zahájením hry tím, že bychom stavěli plán atd.

Fakt vřele doporučuju!


Vytvořeno:  05.10.2007 uživatelem Marty.v . Hodnocení:
Bezva Hra
Tuto hru jsem poprvé hrál s kamarády a teď si ji přeji k Vánocům. Podle mě je to hra která je dobrá do restaurace,na rodiné setkání, i když se prosťe nudíte. Tato hra se mi líbí moc


Vytvořeno:  10.09.2007 uživatelem Tom . Hodnocení:
Možná tak ve dvou...
Zelený Carcassonne máme už delší dobu a čas od času ho vytáhneme. Bohužel ve žebříčku popularity se u nás postupně propadá a je zastiňován jinými, lepšími hrami.

Pro dva je výrazně lepší volbou Carcassonne Hrad, pro víc zase třeba Osadníci. Hra je bohužel ve více hráčích hodně o náhodě a zatímco např. Osadníci k závěru gradují, tak Lovci a Sběrači připomínají možností cokoliv ovlivnit nejvíce sportku (čili ovlivnit nemůžete skoro nic, prostě ta správná kartička buď přijde, nebo ne).

Dávám tři, protože jsem hrál už víc lepších her, na druhou stranu tato hra je pro nenáročné hráče celkem dobře hratelná a nemá moc složitá pravidla.


Vytvořeno:  30.07.2007 uživatelem Zedka . Hodnocení:
Lovci, sběrači... a rybáři!
To, co jiný vidí jako handicap, beru naopak jako plusy. Třeba to, že hra nevyžaduje další investice do rozšíření a je i bez nich hodně pestrá, je jen dobře. Taky nesouhlasím s názorem, že si každý hraje pouze na vlastním písečku bez ohledu na ostatní. To může platit snad jen při vytváření lesů, ale v případě sítě řek a luk je tu prostoru pro škodolibost dost a dost. Přeji hodně zábavy! :-)


Vytvořeno:  02.01.2007 uživatelem dani . Hodnocení:
Perfektná hra pre deti aj dospelých
Zo všetkých Carcasonov sa mi Lovci a zberači páčia najviac. S priateľom ju máme asi rok a z času na čas si ju s chuťou zahráme. Darovali sme ju aj synovcom, veľmi ich to baví. Hra je svižná, vždy trochu iná, pekne graficky prevedená. Výsledok do istej miery závisí aj od náhody, takže vyhrať môžu aj slabší hráči (hrať ju môžu aj mladšie deti so staršími, dospelí s deťmi atď). Ak nehráte spoločenské hry a chcete začať, Carcasonne je pre Vás tá pravá hra. Je to skvelá hra pre celú rodinu.


Vytvořeno:  01.10.2006 uživatelem poutník . Hodnocení:
???
Omlouvám se, že dávám tak nízké hodnocení, ale nazaujalo mě to. Je pravda, že je oproti modrému propracovanější, ale není možnost rozšíření (která jsou děsně drahá). Zelené Carcassonne jsem hrál jen párkrát a přišlo mě trochu nepřehledné. Rozšíření modrého Carcassonne má víc možností ovšem na úkor složitějších pravidel u nových karet.


Vytvořeno:  06.08.2006 uživatelem PetrBa . Hodnocení:
názor laika
Dobrý den. V hraní deskových her jsem naprostý laik a začáteční. Přesto se chci podělit o svůj názor na "zelené" Carcassone. Po odehrání několika her "modrého" Carcassone jsme se u toho začali trošku nudit a hledali jsme něco propracovanějšího. Zelené Carcassone je o hodně zajímavější než modré (bez rozšíření), hlavně systém bonusových karet se mi velice líbí. Hrajeme s monumentem a rozhodně není pravda, že ovlivňuje vetšinu her. Naopak málokdy se podaří monument připojit k soupeřově louce a tak mu ji vzít. Je škoda, že se rozšíření (Špeh) neprodává samostatně, Hrad kvůli tomu kupovat nechci. Neznám ostatní Carcassone, ale i tak myslím, že Lovci a sběrači patří mezi nejlepší. S pozdravem PetrBa.


Vytvořeno:  22.05.2006 uživatelem Lukas . Hodnocení:
Pravek
Miesto, kde majú o niekoľko desaťtisíc rokov stáť hrady, cesty, kláštory, bývajú tu pravekí ľudia. Táto hra je nasadená do obdobia praveku. Napríklad namiesto hradov staváte lesy, namiesto ciest sú tu rieky. Napríklad, keď máte zlato v lese máte to jak erb v hrade. Ale je tu aj novinka a to v tom, že v rieke sa spočítavajú ryby a sčítavajú sa ako body. Na lúke sa sčítavajú praveké zvieratá ale ak je tam šablozubý tiger, jedno si musíte odrátať, ale nie mamuta!!! Táto hra ma veľmi prekvapila, keď vyšla lebo ja Carcassonne moc nemám v obľube, preto tejto verzii dávam hodnotenie 4, ale musím uznať, že je lepšia než Carcassonne hrad.


Vytvořeno:  19.03.2006 uživatelem Zuzka . Hodnocení:
Prostě nejlepší!
Tuhle hru jsem poprvé poznala u kamarádky na oslavě, kde se mi ještě moc nelíbila, ale svůj názor jsem změnila hned po roce, kdy jsem jela s tou stejnou kámoškou na chatu. Pořád jsem ji chtěla hrát, moc mě to bavilo (a baví). A až zase někam pojedem, určitě vzkážu kámošce, ať ji vezme taky. Lovci a sběrači jsou totiž boží!


Vytvořeno:  28.01.2006 uživatelem Křepelka . Hodnocení:
Zelená je lepší!!!
Hráli jsme s manželem modrou verzi a dost se nám líbila. Ale Ježíšek nám nadělil zelenou a té se nemůžeme se jí nabažit - modrá je skoro zapomenutá! Zelená je mnohem "vychytanější" i graficky vypadá lépe. Jen karta s monumentem se nám opravdu nějak nezdá, hlavně ten tygr na ní... Místo něj tam hrajeme mamuta. Každý den si zahrajeme nejméně dvakrát a baví nás to víc a víc.


Vytvořeno:  04.12.2005 uživatelem 2vkjmch . Hodnocení:
Oravdu moc dobrá hra + Monument
Lovci a sběrači je opravdu moc dobrá hra.

Vysvětlení jejích pravidel není tak složité, a tak se dá hrát v podstatě z každou přiměřeně inteligentní návštěvou, která si chce zahrát. Samozdřejmě je lepší hrát s někým kdo má pravidla opravdu zažitá a hlavně má svoji osobitou taktiku. Nejlépe ve čtyřech. Hru máme přibližně dva roky a vedeme si záznam kdo jak hraje (+ rekordy dosažených bodů) a je to docela zajímavá statistika.

Když jsem si tu četl hodnocení, zmocnilo se mi podezdření že kartu Monument asi dost lidí nepochopilo správně :(. Musím se ztotožnit s názorem "Scherly". Z mých zkušeností musím napsat že Monument je opravdu pěkná karta a dá se s její pomocí získat hodně bodů, ale není zdaleka tak mocná aby rozhodovala 75% her. To u nás opravdu nehrozí, protože nikdo si do své louky nenechá "bez boje" přidat Monument s cizím lovcem. V pravidlech se to možná nepíše zcela zřetelně, ale hráč, který dostal Monument a chce využít jeho unikátní vlastnosti, musí při přiložení Monumentu IHNED dát lovce PŘÍMO na něj. S respektováním všech pravidel hry (NE na nějakou louku již obsazenou lovcem: ať již cizím a tím mu ji vzít nebo vlastním a tím si ji zajistit jen pro sebe). Všem kdo to tak chápou se omlouvám, že tu okolo toho tak melu a všem kdo to chápou jinak věřím, že pak tato karta vyhrává hru. Ono totiž když ji někdo pokládá, tak z 95% za účelem se připojit k nějaké pěkné louce. A ten kdo kartu pokládá (omezen pravidly) nemá možnost mít z ní ihned nějaké body. Protivník si také této karty dobře všímá a podle toho brání spojení luk. Má zkušenost je taková, že připojit mnou obsazený Monument k protivníkově louce je skoro stejně těžké jako připojit větší počet svých lovců, a tím soupeřovu louku ovládnout. Samozdřejmě jak kdy :), ale docela často se stane, že se spojení ani do konce hry a přes všechno snažení nezdaří, a Monument svému majiteli nic moc nepřinese. A ještě pro ty co si myslí, že "přebrání" cizí louky (či lesu) je nějaká strašná ohavnost: Tak k tomu se rozhodně přiklonit nemohu! Právě naopak jsou tyto boje kořením celé hry a bez nich by šlo jen o přihlouplé budování a sbírání vlastních bodů, bez většího kontaktu mezi soupeři.

A teď malá reakce na hodnocení Maaartina: Myslím že hra tvořivá je až až, ale tak obrovská porce náhody mi opravdu hodně vadí (proto dávám nižší hodnocení). To, že by si každý hrabe na svém písečku, je asi pravdou a myslím, že podíl "znesnadňování života" ostatním hráčům by mohl být o trochu větší. Je to bohužel dáno právě tou náhodou (myšlenky na větší zásahy do hry jsou, ale karty ne a ne přijít :( ).

Problém hry opravdu vidím v obrovské náhodě, která dost ubíjí taktiku!!! Protože, nic nenaštve tolik, jako když se chcete například připojit do nějaké pěkné louky, vše si dobře připravíte (dáte tak, aby spojení šlo realizovat nějak snadno, tj. tak aby byla velká pravděpodobnost, že si vytáhnete některou z karet, která se dá použít) a pak si ty použitelné karty tahají soupeři a vy nic :(. Prostě se (na mě až moc často) dobrý nápad ztratí zásluhou náhody. Mám raději hry, které víc ovlivňuji já a ne to, kolik hodím či jakou kartu si vytáhnu. Ale většině hráčů hrajících tenhle typ her, to prostě vůbec nepřijde a nevadí. Hráči kteří hrají jen občas a hru berou jako odpočinek si možná ani nevšimnou jak (až moc) do hry zasahuje náhoda. Ale při opakovaném hraní se na ni možná začnou zlobit, protože zjistí jak je omezuje.

I přesto co jsem tu napsal tuhle hru VŠEM MOC DOPORUČUJI. Je pravdou, že když jdeme něco hrát a rozhodujeme se co, tak není mým úplným favoritem, ale jedno z prvních míst jistě má. Je opravdu pěkná, zábavná ... a je ideální, jak pro hraní s přáteli kteří se o hry zase tak moc nezajímají, tak pro občasné hraní s "náročnějšímy taktiky" :). Čtyři hvězdičky si rozhodně zaslouží.


Vytvořeno:  06.09.2005 uživatelem Adam . Hodnocení:
Výborná zábava
Carcassone: Lovce a Sběrače jsem si koupil po té, co jsem sledoval, jak dlouho a dobře si vedou na žebříčku oblíbenosti na WWW.HRAJEME.CZ. Protože jsem znal už modrý Carcassone, věděl jsem tak zhruba co můžu od hry očekávat. Nebudu se dlouho rozepisovat - myslím si že hra předčí svého předchůdce. Ikdyž herní princip je prakticky stejný, několik nových prvků dělá hru pestřejší, zajímavější a taktičtější (např. že lovci loví konkrétní zvěř mi přijde jako lepší nápad než abstraktní sedláci, nebo říční systémy, na kterých se staví osady a bonusové karty za ukončení lesa jsou dobrý nápad.) Další dobrá věc je že hra není příliš náročná a zapojit se do ní může i čiperná babička nebo mladší bráška.

Asi ideální počet hráčů pro tuto hru je 4, ale je zábavná v jakémkoli počtu, i ve 2, ve 3 a v 5. Po důkladném zvážení jsme se rozhodli eliminovat vliv neúprosné karty - monumentu a hrajeme ho nadále tak, že kdo ho získá (postaví), získává automaticky 3 body, ale monument je už pouze na parádu. Pravdu má jeden z předchozích recenzentů, že v případě hry s monumentem "na ostro" je průběh celé partie po odehrání této karty často naprosto změněn a zavedení lovci šmahem jedné bonusové karty přijdou o svá těžce obsazená loviště (poté, co se jim na louku vloudí šťastný lovec od monumentu a řekne "Hoši tady to máte marné, teď tomu už šéfuju já" :-)) Ale to jsem se zapovídal. Hra vám dlouho vydrží a cena je příznivá, takže Carcassone Lovce a Sběrače nelze hodnotit jinak než kladně!!!


Vytvořeno:  18.08.2005 uživatelem Scherly . Hodnocení:
Zatím nejlepší co jsem potkal
Když jsem začal hrát modré Carcassone, myslel jsem, že dlouho nepotkám nic co by ho překonalo. Nicméně stalo se - a netrvalo to tak dlouho. Lovci a sběrači jsou propracovanější a umožňují díky nezapočítávání neukončených lesů a řek daleko větší rozsah škození soupeři. Bonusová karta za uzavření lesa - i pokud ho uzavřu soupeři, přidává další skvělé možnosti taktiky. Faktor náhody - zvlášť pokud se hraje ve dvou hráčích je poměrně nízký a to mi také velmi vyhovuje. Prostě hra podle mého gusta.

Nepřijde mi, že by karta s monumentem tak strašně moc ovliňovala hru. Protože nemohu dát lovce na louku, kde už nějaký je, tak mám jen dvě možnosti: 1) Dát lovce s monumentem na novou louku s málo zvířaty nebo 2) pokusit se vloudit na již existující louku. Pokud se snažím "přisockovat" na již obsazenou louku, tak mi samozřejmě soupeř mohutně brání a protože monument přijde většinou až v poslední čtvrtině hry, tak mi vhodných karet k připojení už moc nezbývá a to si je ještě musím vytáhnout.
Mám za sebou zatím deset her ve dvou lidech, které jsem vždy vyhrál a nikdy pomocí monumentu.

PS: Nekamenujte mne, že mám zatím tak málo odehráno, ale hru jsem sotva před týdnem vyhrál na turnaji v modrém Carcassu :-). Poděkování Albi za sponzoring dobrovolnického tábora na Slovensku ;-)).


Vytvořeno:  09.06.2005 uživatelem Darn . Hodnocení:
Jedna malá velká výtka
Vše podstatné již bylo napsáno níže a s většinou (až na "nelíbí" :o) ) lze naprosto souhlasit. Zelený Carcassonne je opravdu těžší a strategičtější (méně figurek v tomto případě znamená více strategie), v některých aspektech dotaženější, než originál (i když nevím, jestli je započítávání neuzavřených měst vždy jen na škodu hry), zajímavým přínosem jsou bonusové kartičky atd.

Bohužel musím hře vytknout jeden zcela zásadní nedostatek, který se skrývá (možná se mnou nebudete souhlasit) právě v bonusových kartičkách. Tím nedostatkem je kartička, kterou si hráč přivlastní celou louku, bez ohledu na počet lovců. 75% her totiž (alespoň podle mé zkušenosti) rozhodne právě tato kartička, takže celá hra se tak zvrhává na hon za tímto pokladem.

Tím nechci Zelený Carcassonne nijak shazovat. Je to jedna z mých velice oblíbených her. Jenon to prostě až příliš často závisí na jediné kartě.


Vytvořeno:  17.05.2005 uživatelem Maaartin . Hodnocení:
Nelibi
Nechápu, co na tom všichni vidí.... Připadá mi to jako absolutně autistická hra. Každý si z větší části hrabe na svém písečku, soupeři se sice dá poněkud znesnadňovat život, ale jen maličko. A je v tom skoro tolik náhody jako v člověče nezlob se. Hrál jsem asi 10x.

Nechápu proč někdo říká, že hra je tvořivá, jen proto, že se mapa vytváří. To je pak tvořivé i řezání dřeva, protože vytváří hromadu polen.

Uznávám jedině, že je svižná a užitečná pro děti, aby si procvičily počty. Mě naopak to počítání vadí (procvičovat doopravdy nepotřebuju).


Vytvořeno:  22.04.2005 uživatelem rejčl . Hodnocení:
Chytrá hra
Myslím, že je to fakt dobrá hra. Je dobrý, že člověk nepotřebuje kostku. mě osobně baví víc hry, kde není potřeba kostka. Je taky zajímavá docela originální myšlenkou hry. Myslím, že tuhle hru si vždycky ráda zahraju.


Vytvořeno:  14.04.2005 uživatelem Asindor . Hodnocení:
Je to jiný, lepší a lepší
Ocitáte se v roli jednoho kamenného kmene. Opět na půdě pevnosti Carcassonne, ale o pár tisíc let dříve! Místo hradů osídlujete lesy kde nalézáte i nerostné bohatství, místo cest řeky a místo sedláků nastoupili lovci, kteří to všechno většinou vyhrají.
Kartičky dostali nové podoby a jejich umístění už není tak lehké, musíte zapojit více svých schopností i fantazii. Bodování je podobné jako u orig. Carcassonne, ale vše je prostě nejenom na pohled jiné, ale aji se to hraje s větším dobrodružstvím. Tato hra mě velice okouzlila a doporočím ji opravdu každému ať již hrál orig. Carcassonne nebo je začínajícím hráčem. Jen ty pravidla asi pro nováčka budou horší, ale to není tak úmorné. Vždyť jsou skoro celá kreslená:-)).


Vytvořeno:  24.11.2004 uživatelem rvacek . Hodnocení:
Výborná hra.
Důvodem proč neuděluji hodnocení 5 je grafické zpracování. Při méně intenzivním osvětlení (restaurace, stan, nádraží ..apod.) nejsou vždy odstíny zelené, hranice mezi lesy na kartičce, zvířátka aj. dobře rozlišitelné. Zelené carcassonne hraji již více než rok, přesto jsem v ČR nezachytil příliš žádnou odezvu na úpravy pravidel, která proběhla na www.carcassonne.de. Tam řešili "Co chtěl básník řici", když přidal na bonusové kartičky další zvířátko - buvola. Jak se ukázalo, rozhodně to nebyly 2 body z obsazené louky, jak se píše v pravidlech. Ostatně tyto 3 bonusové kartičky (z 12) vypadají jakoby bezcenné. Proto hrajeme starou (1 variantu úprav), že bůvol je za 4 body. Ovšem to stále nemá nic společného s tím jaké úpravy vyhrály hlasování.

Stručně uvádím finálové návrhy :
Der Auerochse vertreibt einen Jäger – Bůvol vyhání lovce. (31 %)
Die Auerochsenherde – Stádo bůvolů. (26 %)
Der Auerochse stärkt die Tiere – Bůvol posiluje zvířata. (26 %)
Der Auerochse als Reittier – Bůvol jako jízdní zvíře. (9 %)
Der Auerochse verjagt einen Tiger – Bůvol zahání tygra. (8 %)

A něco pro fajnové : Dnes jsem hrál poprvé rozšíření "Kamenná stěna". Že ho nemáte ? ..vlastnoručně jsem si jej udělal ke svým narozeninám.

Kamenná stěna (Tuiles mur de pierres.pdf) - francouzky jsem již 20 let nepromluvil, ani nepsal, takže se omlouvám...
Toto rozšíření tvoří 12 startovních kartiček. Standardní počáteční kartička se vyřadí. Všechny záměnné kartičky se hrají jako rozšíření řeka při Carcassonne no. 1.
Všechny jsou hrány přikládáním kamenné stěny dokud nejsou všechny položeny, načež se pokračuje standardními kartičkami. Na rozdíl od řeky se zde není karta konce a začatku. Přikládat lze příslušníka kmene ihned, ale pozor ... máme jich málo !!

PS: Netuším zda může být soubor zveřejněn na tomto serveru, ale popřípadě jej zajemcům mailem pošlu včetně padesátkového počítadla místo počítacích karet.


Vytvořeno:  01.11.2004 uživatelem Grob . Hodnocení:
Zelená versus modrá
Hral jsem obě, a na Zelené je vidět to, ze vznikla z Modré a v její variantě byly odstraněny chyby.
-Modrá má jednodušší pravidla v základní verzi, v základní verzi je ale její hratelnost nízká, nabízí málo možností.
-Modrá s rozšířeními se podobá zelené, ale její pravidla jsou již v součtu složitější, je plno různých dodatkových pravidel a i cena je pak již mnohem větší. Navíc nemožnost měnit základní pravidla vedly k ponechaní některých chyb. Která Zelená nemá, neb její pravidla byla sepsána až po tom.
-Zelená je strategičtější, oproti doplněné Modré jednodušší a levnější.


Vytvořeno:  18.03.2004 uživatelem Alex Murphy . Hodnocení:
Velmi příjemná změna
Poté, co jsem si zakoupil modrou verzi, jsem byl velmi nadšen herním systémem a možností kreativity. Když jsem si pořídil tuto zelenou, byl jsem velmi překvapen, že se i při tak vypracovaném systému, jakým je klasický Carcassonne, dá vymyslet i něco jiného. Podle mého názoru tato hra přináší příjemnou změnu prostředí a pravidel a přináší nové taktické možnosti a nutnost větší taktické kalkulace a předvídavosti.
Takže neváhejte a začněte hrát!


Vytvořeno:  28.12.2003 uživatelem Lesana . Hodnocení:
Carcassone
Manžel i já jsme konzervy konzervativní, takže pokud jsme vytáhli hry, byl to buď človíček (který mě přeci jenom poněkud nudil), šachy (které mě nebavily, neb manžel vždycky vyhrál) nebo Scrabble (coby jediný "módní výstřelek" :o) - ten mě ovšem taky nudil, protože naopak jsem vždycky vyhrála já). Hra Carcassonne - lovci a sběrači se vlastně u mne nedávno objevila náhodou, ale hned na první hraní nadchla :o). Pravidla mi přijdou velice jednoduchá, i když samozřejmě plně využívat možností se teprve učíme. Je zajímavá, i když kolikrát člověka naštve, jak si hezky na louce chová zvířátka, v duchu počítá bodíky a pak prsk - přiloží se "vhodná" kartička a polovina "chovu" bezpracně putuje k manželovi... :o) A co oceňuji, jsou krásně tvrdé kartičky - okamžitě se staly objektem zájmu naší malé dcerky (3 roky) a díky jejich kvalitě si klidně "zahraju hru" i s ní bez obav, že kartičky za chvíli budou díky její šikovnosti na kousky :o)).


Vytvořeno:  12.12.2003 uživatelem Pepik . Hodnocení:
Ať žije Carcassonne
Tato verze je zajímavější než modré Carcassonne s prvním rozšířením... druhé sice ještě nemám, možná, že se modrá verze u nás doma zase ujme vedení... ale Lovci a sběrači se nám zatím líbí víc... zajímavé jsou bonusové kartičky, suprová je možnost taktizování s jeleny a tygry... figurky chýší na povodí řek umožňují další taktizování... prostě možností je zde víc... myslím, že základní sada modrého Carcassonu mohla být víc promyšlena, mně samotnému se zdají tři možnosti figurek málo, i co se týče variability kartiček je u zelené verze dokonalejší... ovšem možná u modrého Carcassonu šlo od počátku o úmysl přidávat rozšiřující sady a pak i tato podoba hry je pestřejší... neřekl bych, že čím více rozšíření tím je hra méně zajímavá... já osobně preferuji trochu složitější pravidla, která umožnují vícero souběžných taktik... takže se určitě těším na další přírůstky do rodiny Carcassonů...


Vytvořeno:  07.12.2003 uživatelem atarax . Hodnocení:
Dobrá hra, ale originál je lepší...
Velmi dobře znám původní verzi a domnívám se, že právě svou jednoduchostí a přehledností byla lepší, obzvláště, pokud si chceme hru zahrát s novými hráči, jejichž jediná zkušenost se stolní hrou bylo Člověče nezlob se!!!!!!!! :)
Přesto musím pochválit velmi pěkné grafické provedení, kvalitní papírové kartičky, které se jen tak neponičí a nové taktické prvky, které se u klasického Carcassonnu objevily až v druhém rozšíření. Shrnul bych to asi takto, je to hodně dobrá hra, ale původní verze obzvláště se svým druhým rozšířením je lepší...


Vytvořeno:  01.11.2003 uživatelem Pindruse . Hodnocení:
Lovci a sberaci
Tato zatím nová verze se mi líbí nejvíce. Je tu možné opravdu využít naplno taktiky. Také je dobře, že do hry se může zapojit i celá rodina nebo jen 2 hráči. Co se týká kvality materiálu: hrací karty jsou na tvrdém papíru, a tak se karty brzo nezničí.
Das Original se mi zdál trochu nudný a právě tato verze "Lovci a sběrači" se stala mou oblíbenou hrou (grafika – veselejší barvy, taktika, více možností).
Super dárek pod vánoční stromeček. Doporučuji.


Vytvořeno:  09.06.2003 uživatelem chloridka . Hodnocení:
Opravdu vynikající rozšíření
Tato verze se povedla ještě více než ta základní. Pro ty, co mají rádi hry pro volný večer s rodinou a přáteli, je tato hra idealní. Bonusové karty, které jsou pro tuto verzi novinkou jsou opravdovým zpestřením a přinášejí více napětí a zábavy. Hra je pokaždé jinak napínavá a vždy vás něco překvapí. Pro milovníky Carcassonnu opravdu doporučuji. Nebudete litovat!


Vytvořeno:  16.04.2003 uživatelem Morrison . Hodnocení:
Pravidla v CZ

Hra je opravdu bezva, skladna, tudiz se hodi na vylety a pri odpocinku v 'oaze' se sikne. Protoze jsem ji koupil svemu braskovi Ondrovi k narozkam, udelal jsem svuj amatersky preklad vcetne doplneni obrazku, takze je 'temer jako originalni nemecky'. Kdo chcete, poslu ji jinym fandum via email MORRISON@POST.CZ
Po mym zkusenostech s hrami jako Osadnik, Tikal, Torres, Carcassonne (original) mohu jen doporucit.
Jeden tip pro ty co maji moznost se dostat do SRN: obchodni retezec REAL nabizi obe hry po 12 Eurech.
A jeste jeden, na www. carcassonne.de si muzete pravidla stahnout v PDF (zel jen v DE), pripadne i pocitaci desku (kdyz se vam originalni podari znicit).

Hra „Carcassonne – Lovci a sběrači“ bude od 2. května dostupná v kompletně české verzi. (pozn. redakce)



Vytvořeno:  09.04.2003 uživatelem tonda007 . Hodnocení:
Těžší a lepší
Znáte Carcassonne? Tak to vám nemusím pravidla moc představovat. Jsou podobná, herní systém je podobný a počítání bodů je podobné, ale ...

Lovci a sběrači jsou oproti původní hře daleko důmyslnější v tom, že při pokládání herních karet musíte přemýšlet hodně dopředu, neboť se vám např. počítají body za uzavřenou řeku i za ryby ve vodě. Je jen na vás postavíte-li rybáře (dostanete body i za řeku bez ryb, ale bude vám chybět hráč ve hře) nebo baštu (dostanete body pouze za ryby, i když v celém povodí). Také pokládání kartiček s obyčejnou loukou je taktika sama pro sebe. Navážu řeku, les nebo protihráči položím na louku škodícího tygra? Celé hra je nyní daleko více o taktice.

Kvůli absenci českého návodu Lovce a sběrače nováčkům nedoporučuji (hra se objeví na českém trhu v kompletní české verzi během prvního pololetí 2003 - poznámka redaktora). Ale pro zkušené Carcassonne hráče je tato verse skutečným bonbónkem, daleko složitější variací původní hry, kterou již tak dobře znáte. Pravidla hry jsou psána skutečně jednoduchou němčinou a po cca trojím přečtení jsou plně pochopitelná.

A proč dávám jen 4,5 bodu? Za grafiku. Hra je skutečně náročnější než Das Original a přesto je vyvedení kartiček takřka dětské, což spolu dohromady moc neladí.

P.S. pro fanoušky: Nenechte se odradit němčinou a objednejte si. Já jsem naprosto spokojen.



Diskuzní příspěvky

Diskuze na téma 'hra Carcassonne: Lovci a sběrači' obsahuje 27 příspěvků. Poslední příspěvek vytvořil dne 25.11.2009 v 14:42 uživatel Pyranha.

Nadpis příspěvkuVytvořil uživatelVytvořeno
MonumentMatěj Baťha 02.02.2006 14:37
převozníkmfc11.02.2007 18:08
Re: převozníkShark24.02.2007 15:22
reakce na recenzi Tomakarel12.09.2007 09:04
Re: reakce na recenzi TomaTom13.09.2007 16:01
PRO DVA ?Pyranha27.11.2007 12:42
Re: PRO DVA ?pogo27.11.2007 16:15
Podle m nejlepsi z rodiny CarcassonneRingo27.10.2008 23:19
Re: Podle m nejlepsi z rodiny Carcassonnepecovarhy28.10.2008 10:47
Re: Podle m nejlepsi z rodiny CarcassonneRingo04.11.2008 13:51
Re: Podle m nejlepsi z rodiny Carcassonnecahous05.11.2008 22:18
Re: Podle m nejlepsi z rodiny CarcassonneRingo05.11.2008 23:24
Re: Podle m nejlepsi z rodiny CarcassonneAdam06.11.2008 10:26
Re: Podle m nejlepsi z rodiny CarcassonneAdam06.11.2008 10:27
PravidlaRingo27.10.2008 23:24
Re: PravidlaAdam28.10.2008 02:48
Re: PravidlaRingo28.10.2008 09:30
Re: Pravidlapecovarhy28.10.2008 10:39
Re: Pravidlapogo29.10.2008 15:09
Rozšíření ZědRingo12.11.2008 10:00
Re: Rozšíření Zědpecovarhy12.11.2008 11:01
Re: Rozšíření ZědRingo12.11.2008 11:28
Re: Rozšíření ZědREM12.11.2008 11:32
Re: Rozšíření ZědRingo12.11.2008 15:10
Re: Rozšíření ZědREM12.11.2008 20:35
Re: Rozšíření ZědRingo12.11.2008 22:03
Carcassonne: Lovci a sběrači nebo Vikingové ? -PRO DVA !Pyranha25.11.2009 14:42

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek
Zobrazit všechny příspěvky

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |