Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Medina
Originální název: Medina
Rok vydání: 2001
Autoři: Stefan Dorra
Výrobci: HANS IM GLÜCK
Věk hráčů: Od 10 let («»)
Počet hráčů: 3 až 4
Doba hraní: Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut 
Stupeň náhody: 4 - bez náhody («»)
Interaktivnost: 2 - komunikace není součástí hry («»)
Humor: 2 - spíše seriózní hra s prvky humoru («»)
Složitost: 2 - jednoduchá («»)
Počeštění: Hra není do češtiny lokalizována nebo se do ČR nedováží. («»)
Doporučení pro hráče: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)
Doporučení pro rodiny: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)

Stručný popis:

Píše se rok 1822, město Medinu, ležící na úpatí pohoří Atlas, je třeba po dlouhém období úpadku znovu vystavět. Hráči zakládají společně honosné paláce a obnovují poškozené hradby. Obrysy města vyrůstají z ruin, lidé pospíchají ulicemi, do města se vrací život.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice



Zajímavé odkazy

  Funagain Gameweb



Ocenění hry

  2001 - 2. místo
Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis)

Hra německé veřejnosti (Deutscher SpielePreis), je hlavní cena, která je udělována časopisem Die Poppel-Revue a veřejností
  2002 - nominace
International Gamers Awards

Mezinárodní ocenění společenských her. Uděluje mezinárodní porota.



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 19
Průměrné hodnocení hry (skóre: 3,55)
Pořadí hry v žebříčku 188.místo
Vaše hodnocení hry


Vytvořeno:  13.06.2003 uživatelem Paluba . Hodnocení:
Odhadněte soupeře včas!
Medina je strategická hra a ačkoli ji mohou jistě vychutnat všichni, nejlépe bude sedět hráčům, kteřé baví trochu plánovat dopředu. Ve hře jsou hráči staviteli, kteří znovu budují staré islámské město. Zajímavým aspektem hry, je že hráči budují paláce společně a to komu který palác připadne, se rozdone až jejich obsazováním.

Medina je staré islámské město v severní Africe obklopené mocnou hradbou, plné barevných kupolí a křivolakých uliček stísněných mezi hranolovými domy. Píše se rok 1822, město Medinu, ležící na úpatí pohoří Atlas, je třeba po dlouhém období úpadku znovu vystavět. Hráči zakládají společně honosné paláce a obnovují poškozené hradby. Obrysy města vyrůstají z ruin, lidé pospíchají ulicemi, začínají se objevovat tržiště, do města se vrací život.

Hráči v průběhu hry staví město v jeho historickém půdorysu. Mohou stavět nejen paláce v několika barvách, které ovšem staví společně, přičemž vždy může vyrůstat pouze jeden palác od každé barvy. Palác se stává vlastnictvím hráče až v momentě kdy na něj postaví střechu své barvy - barvy hráčů přitom nemají žádnou souvislost s barvami palác§, naopak se každý hráč snaží mít od každé barvy jeden, pokud možno co největší palác. Víc jich mít nemůže. Dále lze prodlužovat hradby, které vycházejí id věží v rozích hracího plánu. Body za hradby získává ten kdo k ní přimkne svůj palác poslední. Další možností jak získávat vítězné body je rozšiřovat tržiště a k palácům přistavovat kozí chlívky, které se počítají do jejich zastavěné plochy, za kterou jsou inkasovány body.

Ve hře je důležité mít dobrý odhad kdy je dobré obsadit palác svou střechou, po obsazení palác nelze už rozšiřovat (respektive lze rozšiřovat pouze o kozí chlívky). Pokud ho obsadíte příliš brzy, pak jednak budete mít málo bodů a za druhé již nemůžete obsazovat palác této barvy, což může v krajním případě znamenat, že poslední hráč který v této barvě nebude mít ještě palác si ho bude moci postavit hodně veliký a nebo mu ho budou dokonce muset postavit ostatní, pokud nebudou už mít možnost přikládat k jiným stavbám (tah je povinný). Tomu je pak možno zabránit jen tím, že kolem paláce postavíte jiné stavby a zmenšíte mu tak místo k růstu, mezi paláci musí totiž vždy být jedno pole ulička. Jinou možností jak tomu předejít je neobsazovat paláce příliš zbrkle. Váhat se však také nevyplácí, neboť pokud vás všichni předběhnou a budou mít obsazené dost velké paláce, nezbyde vám na konci hry místo na postavení toho vašeho v této barvě.

Ve hře je velmi důležité dobré načasování akcí a to na všech úrovních. Velkou možnost jak ovlivnit hru mají ti, kteří zakládají nový palác poté co se předchozí už nedá rozšiřovat, což platí podobně i o tržištích. Zařídit to tak, aby toto právo vyšlo právě na vás není tak jednoduché; je nutné uvažovat několik tahů dopředu a donutit soupeře aby vám to umožnili.

Medinu ocení každý kdo má rád strategičtější hry.

Autor: www.hrejsi.cz


Vytvořeno:  23.10.2002 uživatelem Láďa Smejkal . Hodnocení:
Postavte si z kostek město

Snad každý si v dětství rád hrál s dřevěnými kostkami, stavěl hrady, pyramidy, města a další výtvory dětské fantazie. V této hře od Stefana Dorry můžete budovat město z paláců, hradeb, stájí (kozích chlívků) a tržiště.

V každém tahu musí hráč umístit na plán (do města) dva kameny. Paláce existují ve čtyřech barvách. Od každé barvy smí být rozestaven vždy nejvýše jeden a také každý hráč si smí přivlastnit pouze jeden od barvy. Poté co v některé barvě stojí již paláce všech hráčů, nepoužité kameny této barvy se odkládají. Klíčem k úspěchu je vystihnout správný okamžik k zabrání paláce (pokud ho zaberu moc brzo, získám málo bodů; pokud moc pozdě, vyfoukne mi ho soupeř :-)).

Za každý palác získává hráč na konci počet bodů odpovídající jeho rozloze včetně počtu přilehlých stájí, hradeb a trhovců. Zabrání menšího paláce, který ale přiléhá k tržišti nebo k městským hradbám, může přinést nečekaný bodový zisk. Pro celkový výsledek jsou velmi důležité bonusy za největší paláce v každé barvě a za propojení paláců pomocí hradeb s některou ze čtyř věží. Každá barva a každá věž má navíc bonus jiné hodnoty (od 1 do 4). O bonusy za propojení paláců a věží se bojuje v závěru hry a hráč musí odhadovat, kolik a jaké kameny skrývají soupeři za zástěnou.

Základním herním principem Mediny je, že si nikdo nehraje "na vlastním písečku", ale všichni budují město společně, aniž předem ví, kdo se stane šťastným majitelem kterého paláce. Hra má jednoduchá pravidla, ale stát se nejbohatším obyvatelem Mediny stojí hodně úsilí. V závěru hry může o vítězi rozhodnout třeba jedna chybně umístěná hradba.

Medina skýtá výbornou zábavu jak příležitostným tak i zkušeným hráčům! Požitek ze hry ještě zvyšuje krásný dřevěný herní materiál. Vřele ji každému doporučuji!




Diskuzní příspěvky

Tato diskuze zatím neobsahuje žádný příspěvek. Buďte první, kdo tak učiní...

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |