Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Detail hry


Název: Říše Snů
Originální název: Říše Snů
Rok vydání: 2003
Autoři: Tomáš Maršálek
Výrobci: ALTAR
Dovozci: ADC Blackfire
Věk hráčů: Od 10 let («»)
Počet hráčů: 2 až 5
Doba hraní: Dlouhotrvající hra – 60 až 120 minut 
Stupeň náhody: 2 - střední podíl náhody («»)
Interaktivnost: 3 - ustálená komunikace («»)
Humor: 3 - hra má k humoru blízko («»)
Složitost: 3 - rozvinutá («»)
Počeštění: Kompletně česká hra dostupná v ČR («»)
Doporučení pro hráče: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)
Doporučení pro rodiny: Není známo nebo nedokážeme zařadit. («»)

Stručný popis:

Říše Snů je desková hra pro ty, kdo chtějí prožít neopakovatelná dobrodružství. Každý hráč hraje za jednu fantastickou postavu. Ať již zvolí mocného draka, zkušeného cestovatele, zrádný stín či jinou postavu, nebude to mít lehké. Postavy cestují po rozličných světech, zažívají mnohá dobrodružství, potkávají tvory, jež nikdo ještě nespatřil. Cílem každého hráče je navštívit neutrální světy a splnit pro ně zadané úkoly a tím je přesvědčit, aby se staly spojenci. Každá strana pomocí svých karet (snů či hrůz) mění herní plán, čímž pomáhá svým postavám a brání postupu protivníka. Říši Snů je možné hrát týmově nebo každý sám za sebe. K dispozici je navíc řada nepovinných pravidel, které hru činí ještě zábavnější.



Informace o prodeji

Zde najdete obchody se společenskými hrami a hlavolamy.

Pro nákup této hry vám doporučujeme využít tyto specializované obchody. Pokud je hra nedostupná, v obchodě vám poradí jinou vhodnou hru podle vašeho zájmu:

Tipy na nové hry a zajímavosti najdete v článcích na úvodní straně.




Aukce


Pro tuto hru aktuálně neprobíhá žádná aukce.



Galerie obrázků

Krabice



Hodnocení a recenze hry

Zde můžete přidat recenzi a hodnocení této hry. Pro zadání hodnocení se přihlašte.
Počet hodnocení 31
Průměrné hodnocení hry (skóre: 2,74)
Pořadí hry v žebříčku 513.místo
Vaše hodnocení hry


Vytvořeno:  12.10.2010 uživatelem Dušan Takáč . Hodnocení:
Říše snů – vyhrají sny nebo hrůzy?
Psal se rok 2003 a v českých luzích a hájích bylo mezi populací známé z deskových her Člověče nezlob se, Dostihy a sázky a možná Monopoly. Osadníci z Katanu byli sice tou dobou již osmým rokem na světě, ale mezi lidi si teprve hledali cestu (o rok později získali titul Hra roku) a Carcassonne teprve otevíralo svoje očka ve věku jednoho roku. Svět moderních deskových her byl dá se říct v plenkách.

V České republice se před sedmi lety hrály především hry na hrdiny, ale také hra, kterou firma Altar dovezla v distribuci a lokalizovala do našeho jazyka – Talisman od Roberta Harrise. Hra, v níž se účastníci mohli stát hrdiny na opravdovém hracím plánu, vylepšovat svoji postavu a především bojovat s nepředvídatelnými příšerami. Jen jeden se mohl zmocnit Koruny moci, která trůní uprostřed hracího plánu.

Právě Talisman inspiroval Tomáše Maršálka k vývoji deskové hry. Místem činu se však nestalo žádné fantasy království, ale říše, která je každému z nás velmi dobře známá – říše snů. Svět, o kterém se v názvu moc nemluví, je říše tmy. Právě ta je tou druhou stranou konfliktu, který se bude odehrávat před vámi na stole.

Ani jedna ze zmíněných říší však nebude dějištěm památného souboje. Tím se totiž stal Svět, který leží uprostřed nicoty, právě na pomezí vlivu Říše snů a Říše tmy. Svět tvoří tři nezávislé světy, každý zcela jiný a právě o ně se rozhoří bitva mezi dobrem a zlem. I tuto zemi obývají starodávná monstra a mezi ně teď zavítali démoni ve službách zla a perleťově kladní hrdinové, aby získali přízeň jejich obyvatel na svoji stranu.

Velkým lákadlem této hry je především její název a v podstatě i ilustrace, která zdobí horní stranu krabice. Právě to bude nezkušené hráče lákat ke koupi, a co objeví uvnitř hmotného i nehmotného si společně probereme na následujících řádcích.

Po otevření může na chvilku následovat zklamání, protože na svoje rozměry je krabice trestuhodně prázdná. Mluvíme zde především o výšce, protože čtvercovou plochu v plném rozsahu zabírá plán. Kromě něj najdete v krabici několik archů kartiček k roztrhání (k nim se ještě vrátíme), bílé stojánky, barevné kamínky a jednu osmistrannou kostku.

To je na začátku kompletní výčet komponent, protože ostatní balíčky si musíte vyrobit sami z již zmíněných archů. Naštěstí nejsou k ničemu potřeba nůžky a klidná ruka, protože všechny části jsou perforovány a jdou velice snadno od sebe, takže během deseti minut máte všech deset hromádek roztříděných.

Teď, když už víte, co v krabici najdete, je čas se podívat na to, jak se Říše snů hraje. Hrací plán Světa je rozdělen na 122 čtvercových políček, z nichž některá jsou očíslovaná. Jednotlivé světy jsou propojeny cestami, a jsou jediným způsobem, jak se dá na konkrétní planetku vstoupit. Najdete zde Iridion (duhovou planetu hrající všemi barvami, která vypadá jako kopečky zmrzliny), Filnerin (obří strom života, který možná někomu připomene Fontánu) a Akademus, svět mudrců,na němž stojí magická stavba zahrnující všechno vědění Světa.

Hráči proti sobě budou soupeřit, jedni si vezmou stranu temna a druzí zvolí dobro. Každá strana má na výběr celkem z pěti různých hrdinů, kteří nejenže jinak vypadají, ale také mají jiné dovednosti (pohyb, životy a moc). Kartičku vybraného hrdiny hráči postaví do stojánku, vezmou si jeho odpovídající velkou kartu k sobě a v závislosti na počtu životů na ni umístí zelené kamínky života.

Každá strana také má svoji hromádku kouzel, kterými mohou ovlivňovat prostředí nicoty, zástupci Říše snů mají sny, zástupci Říše tmy vyvolávají hrůzy. Tuto hromádku si zamíchanou připraví před sebe a vezmou si několik karet do začátku. Zbylé hromádky a kamínky zůstanou poblíž hracího plánu a zasněná hrůzná partie může začít.

Po světě se hrdinové pohybují podle určitých pravidel, kdy je každý posun o jedno políčko stojí určitý počet bodů pohybu, jinak je to na cestě a jinak přímo v nicotě. V tazích se jednotlivé strany střídají. Na začátku každého svého tahu si mohou hrdinové vzít jeden kamínek světla, který představuje pět bodů světla. Právě za tyto body mohou postavy seslat některý ze snů či hrůz na hrací plochu tím, že ji položí přímo na hrací plán na libovolná čtyři políčka (podle typu karty určuje umístění hráč nebo hod kostkou).

Aby hrdina získal svět na svoji stranu, musí být prvním, který splní zadaný úkol. Ten získá v síni světa (ve středu), ale do té vede cesta pouze poté, co jednou beze zbytku obejde celou planetu. V průběhu své pouti může potkat nebezpečné příšery, ale i pomocníky (karty událostí).

Za úkoly i za poražení některých monster získávají hrdinové zkušenosti, které mohou proměnit v body moci (+1 za deset zkušeností). Ty zvyšují jejich sílu pro další souboje, protože ty se odehrávají porovnáním moci útočníka a obránce, ke které se přičítá jeden hod kostkou pro každou stranu. Bojovat mezi sebou mohou i jednotliví hrdinové, protože poražená osoba přichází o dva životy. O svoje hrdiny se však nemusíte bát, protože pokud by náhodou přišli o všechny zelené kamínky, probudí se na poli kouzelné studánky, jen o něco slabší.

Partii vyhrává ta strana, které se na svoji stranu podaří jako první získat dva světy. Protože se jedná o jednoduchou podmínku, většina partií uběhne rychle a do půl hodiny ji máte za sebou. To patří také mezi největší klady Říše snů.

Protože je ve hře obsažena kostka, setkáme se zde s častými vlivy náhody. Největší podíl má samozřejmě na soubojovém systému, který je velice jednoduchý a souboje jsou otázkou jednoho rychlého hodu, po němž ihned víte výsledek. Štěstěna však vstupuje do hry i v případě některých karet, u nichž se projeví efekt právě v závislosti na hozeném čísle.

V pravidlech naleznete hned dva připravené scénáře, navíc můžete na začátku hry ovlivňovat obtížnost hry zařazením lehkých či těžkých úkolů. Navíc zážitek můžete ještě obohatit, když přidáte svým hrdinům magické schopnosti. Ti tak budou moci sesílat kouzla a znepříjemňovat soupeřům postup vpřed.

Na úplném konci pravidel pak jsou zmíněna ještě další volitelná pravidla, která dále přidávají variabilitu do jednotlivých her. Přesto se jim nedaří odstranit fakt, že hra se po čase začne opakovat a ačkoliv je karet událostí poměrně dost, brzy se s nimi seznámíte důvěrně se všemi.

A když už si povídáme o rozšířeních Říše snů, musíme určitě zmínit oficiální stránky hry, které sice již dlouho nebyly aktualizovány, ale přesto na nich najdete několik nových scénářů v záložce Rozšíření, ale především pod odkazem Pravidla jsou tak trochu schované další bonusy – nové postavy čaroděj a černokněžník, ale také další rozšiřující pravidla, jako je možnost hýbat s již vyloženými hrůzami a sny.

Pravidla Říše snů jsou velice jednoduchá a lze je vysvětlit rychle během několika minut i začátečníkovi, bohužel tomu neodpovídá systém psaní celé příručky ke hře. V textu najdete hned několik nejasností, které jsou zodpovězeny na stránkách věnovaných Říši snů.

Typy karet nejsou v pravidlech nikde popsány společně, ale vždy jednotlivě. Při přípravě první partie se tak trochu zapotíte, a proto doporučujeme pravidla pro začátečníky První krůčky přímo na oficiálních stránkách hry.

Zpracování hry není nijak luxusní, přesto většina ilustrací je pěkná a celkově doplňuje téma hry. Plán je malý, takže partii si zahrajete i na stole menších rozměrů a veškeré karty jsou z tvrdších materiálů, takže si s nimi užijete mnoho soubojů.

Říše snů nikde nebrzdí a směřuje rychle ke svému cíli a za těch třicet minut většinou nestihne nudit. Hra v sobě obsahuje několik originálních myšlenek a postupů, které zaujmou. Přesto od ní budou pokročilí hráči pravděpodobně očekávat více, než jim bude schopná hra dát, a mohou z ní být po několika partiích zklamaní. Rozhodně to však neplatí pro všechny, protože vysoké tempo souboje a možnost týmové hry stále má co nabídnout a to především ve vyšším počtu hráčů, ačkoliv lichý počet bude vždy trochu nevyrovnaný.

Říše snů má tedy šanci zabodovat především u nezkušených hráčů, kterým může otevřít krásný svět deskových her plný fantazie, cizích světů a dobrodružství a může se pro ně stát příjemnou oddechovou zábavou. I oni se však nejdříve budou muset poprat s pravidly a po několika partiích také s opakujícím se průběhem hry, které trochu napraví další scénáře na webu. Díky pěknému tématu a originálním myšlenkám se hře všechny drobné vady daří překonávat a dokáže zaujmout a především to nejdůležitější - bavit.

Svět na pomezí Říše snů a Říše tmy nepřestane čekat na nové dobyvatele, kteří snad jednou přijdou, nastolí nový pořádek a zahájí novou éru ve světě plném nicoty. Otázkou zůstává, jestli se do něj v budoucnosti budou rádi vracet tak často, jak by si jeho obyvatelé přáli...

Recenze převzatá ze serveru DeskoveHry.com
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/222/recenze-rise-snu-vyhraji-sny-nebo-hruzy


Vytvořeno:  05.03.2006 uživatelem upiratko . Hodnocení:
Pekny napad :)
Hra pripomina starsi Talizman, ale myslim, ze pravidla su tu lepsie premyslene. O zabavu je urcite postarane, ak ste si prisli na svoje uz v spominanom Talizmane ci Proroctvi. Hra je podla mna dost predrazena, na to, co v krabici najdete a aj samotna krabica mohla byt o nieco mensia. Hratelnost je vsak velmi dobra a po dvoch hrach su pravidla jasne kazdemu :). Nahoda je tu vsak rozhodujucim pvkom, co na zabave neuberie ale naopak :).
Ked mate radi fantasy a taktiez zabavu, tak vas kupa tejto hry urcite nesklame :). Odporucujem ju pre nenarocnych hracov, ktori nemaju chut stale len taktizovat a hlboko premyslat :).


Vytvořeno:  22.02.2006 uživatelem tadu . Hodnocení:
Nápad ano, provedení nic moc...
Po dlouhém rozhodování podpořena některými hlasy jsem tuto hru zakoupila a musím říci, že mě zklamala.
Zkoušeli jsme jí hrát několikrát, abychom zjistili zda není problém v nás, ale asi není.
Nápad hry je celkem neotřelý, byl zde již vyřčen tak jen stručně - jde o pohyb po plánu do síní světů, kde je zadán úkol, jenž musíte splnit a tím si získat celý svět (jsou 4 světy). Pohyb protihráčů můžete znesnadňovat kartami vykládanými na plán, které sesíláte jako sny či hrůzy (podle toho zda hrajete za "dobro" či "zlo"). Kdo získá nejvíc světů, vítězí (existují i různé varianty této hlavní myšlenky).
Co hře velmi ubírá, jsou často nejednoznačné formulace v pravidlech i na kartičkách, které se dají vykládat různě a mnohým berou chuť do hry, když se musí dohadovat a domýšlet si. I přes rady a vysvětlování chyb na domovských stránkách výrobce je ve hře spousta "bílých míst".
Zadávané úkoly se od sebe mírou obtížnosti provedení velmi liší i v rámci jedné kategorie (lehčí-těžší úkoly) a k výhře tak velmi příspívá náhoda (máte zabít určitou bytost, ale to, kdy si ji vytáhnete z balíčku (jestli vůbec), dává výhodu soupeři, kterému např. stačí navštívít určitá pole na plánu)
Nevyvážená se mi zdá i ve vlastostech některých postav. Po pár hrách si člověk rychle zažije, jak nejrychleji postupovat k cíli, což vlastnosti některých postaviček velice usnadňují a ostatní by si bral jen sebevrah.
Designově je hra celkem příjemná, chytré je využití skleněných žetonů, v čemž ale tato hra není první.
Závěrem: Popravdě velice zajímavou ideu poněkud zastiňuje mnoho detailů, které dělají hru mírně chaotickou a nevyzrálou. Tak nám leží na skříni a k naší lítosti už vůbec nemáme chuť ji hrát.


Vytvořeno:  15.03.2004 uživatelem leia . Hodnocení:
Popusťte uzdu své fantazii...
Skvělá, vysoce variabilní a přesto nepřekombinovaná, ale především velice zábavná hra, která dává za pravdu svému titulu, protože vaše představivost se během ní ani na vteřinu nezastaví.
Velice potěší spousta "modů" a rozšiřujících pravidel, se kterými je možno si hru zahrát a tak ani po spoustě zapasů zástupců Snů a Tmy hra neztrácí šťávu a nestává se monotónní.
Co na této hře však oceňuji asi nejvíce je její napínavost, protože opravdu do posledni chvíle není jasné kdo vyhraje, spíše naopak. Čím pozdější fáze hry, tím nejasnější a méně jisté je vítězství do té chvíle vedoucí magické postavy. Člověk si zkrátka a dobře nemůže dovolit "jen tak" propadat beznaději nebo naopak předčasnému pocitu vítězství a do nejzažší chvíle se musí pořádně otáčet, aby mu dobývání světů dopadlo takříkajíc po chuti :-).
Takže jestli máte rádi ten pocit, kdy vyfouknete vítězství protivníkovi přímo před nosem, tak jděte do toho, no a doufejte, že to neudělá on vám :-).


Vytvořeno:  09.03.2004 uživatelem Tucan . Hodnocení:
Říše snů
Myslím že poslední deskový počin od Altaru hodně překvapil - jak originalitou, tak i zábavností a hratelností. Zdá se, že i českým tvůrcům konečně došlo, že už nestačí pouze donekonečna kopírovat Talisman, ale přijít s něčím vlastním, novým.
Říše snů je založená na plnění úkolů pro různé světy na herním plánu, po kterém se nepohybujete jen doprava/doleva, ale ve všech směrech, což už samotné dává mnohem víc herních možností, než klasické "talismanovky". Dalším velice originálním prvkem je, že hráči sami ovlivňují herní plochu - na počátku se pohybují pouze v Nicotě, kterou postupně formují pomocí Snů a Hrůz, čímž usnadňují život sobě a dělají problémy protivníkům.
Při rozhodování za koho hrát si můžete vybrat z cca 10 postav, které se od sebe velmi liší jak základními atributy, tak zvláštními schopnostmi, a proto jsou velmi rozdílné i herní strategie pro jednotlivé postavy. Většina hráčů poprvé při výběru postavy sáhne po "bitevních pevnostech" typu Saň, které se na první pohled mohou zdát neporazitelné, a pak se nestačí divit, když jim třeba takový Cestovatel hbitě proklouzne pod nohama, doběhne do Síně světa, splní zadaný úkol a než si Saň uvědomí, co se stalo, Cestovatel už mizí portálem do jiné dimenze. Pokud se však Saň vzpamatuje dostatečně rychle, může na Cestovatele čekat nejedna nepříjemná chvilka...
Další důležitou inovací (alespoň na české poměry) je možnost hrát více herních variant - základem je týmová hra, kde je hlavním cílem získávat Světlo, které nakonec použijete k probuzení oponentů, čímž je vypudíte z Říše snů. Poněkud dynamičtější variantou je "deathmatch", kdy hrají všichni proti všem a vyhrává postava, která získá nejvíc slávy. Další úpravy, speciální pravidla a herní varianty (například "Souboj s časem") se objevují na internetových stránkách tvůrců, což je každopádně velmi chvályhodné - málokterá desková hra má hodnotné aktualizace zdarma.
Co se týče zpracování hry - kartičky a žetony jsou vytvořeny tak, aby hru maximálně usnadnily, ručně vytvořená grafika působí velmi příjemně a popisky mnoha událostí nepostrádají značnou dávku humoru (ani se není čemu divit - integrace tradičních pohádkových postav jako Baba Jaga, nebo Šípková Růženka do fantasy prostředí přímo vyzývá k nějakému vtípku).
Závěrem mohu napsat jen to, co na začátku - Říše snů je hra, která v mnoha ohledech velmi příjemně překvapí a jsem rád, že i v Česku vznikají neotřelé věci, které se zmohou na víc, než kopírování úspěšných zahraničních titulů. Velkým kladem je internetová podpora a také fakt, že pokud hra bude úspěšná, můžeme se podle slov
autorů těšit na "datadisk". Smělé vykročení do Říše snů mohu jen doporučit.



Diskuzní příspěvky

Tato diskuze zatím neobsahuje žádný příspěvek. Buďte první, kdo tak učiní...

Přidat příspěvek do diskuze může jenom zaregistrovaný a přihlášený uživatel.
Pokud nejste zaregistrovaní, registraci můžete provést zde. Pokud nejste právě přihlášení, přihlašte se zde.

Vytvořit nový příspěvek

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |