Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Michal

Rok narození: 1976
Místo, kde hraje pravidelně: Kraj Vysočina / Jihlava
Místo, kde hraje občas: Královéhradecký kraj / Náchod


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Aktivity 2 Ano Mám a nechci prodat
Bláznivá Z00 Ano Mám a nechci prodat
Byl jednou jeden život Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Král, hrabě a řeka (6. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Mosty a hrady (8. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Opatství s starosta (5. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Věž (4. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Cesta kolem světa za 80 dní Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Citadela -temná země Ano Mám a nechci prodat
Česko, otázky a odpovědi Ano Mám a nechci prodat
Doba kamenná Ano Mám a nechci prodat
Dobyvatelé vesmíru Ano Mám a nechci prodat
Dračí srdce Ano Mám a nechci prodat
Fazole Ano Mám a nechci prodat
Galaxy Trucker Ano Mám a nechci prodat
Galaxy Trucker - Velké rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Jambo Ano Mám a nechci prodat
Java Ano Mám a nechci prodat
Královské rošády Ano Mám a nechci prodat
Lascaux Ano Mám a nechci prodat
Mexica Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Kostky Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Kupci a barbaři Ano Mám a nechci prodat
Pandemic Ano Mám a nechci prodat
Pilíře Země Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr - všechny cesty vedou do Říma Ano Mám a nechci prodat
Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium Ano Mám a nechci prodat
Race for the Galaxy: The Gathering Storm Ano Mám a nechci prodat
Red November Ano Mám a nechci prodat
Scrabble Ano Mám a nechci prodat
Smallworld Ano Mám a chci prodat
Taj Mahal Ano Mám a nechci prodat
Tibet Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ano Mám a nechci prodat
Ubongo Ano Mám a nechci prodat
Ubongo Duel Ano Mám a nechci prodat
Vikingové Ano Mám a nechci prodat
Vládci podzemí Ano Mám a nechci prodat
Yspahan Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Michal je k dispozici celkem 4 recenzí.

Vytvořeno: 24.03.2010.  Recenze hry: Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium Hodnocení:
Dobývání vesmíru pokračuje
Race for the Galaxy: Rebel vs. Imperium

Rebelové proti Impériu je druhé rozšíření Dobyvatelů vesmíru, vydaných u nás firmou Albi a jako v prvním případě, česká mutace se nechystá, fanouškovi nezbývá, než aktivovat znalosti cizích jazyků.
Tematicky se ve hře stupňuje konflikt mezi Impériem a rebelujícími světy, velký prostor dostávají mimozemské a „zelené“ karty.

Hra obsahuje sadu akčních karet pro šestého hráče, nějaké bodové žetony, tři startovní světy a 41 herních karet. Dále obdržíte 5 nových destiček cílů a další žetony pro solitérní hru. Nový herní mechanismus umožňuje dobývání planet soupeře, s tím souvisí i obsažený herní materiál: počítadla vojenské síly a 24 dřevěných kostiček sloužících jako značky (polovina je pěkně růžovoučkých).

Tak jako v základní hře měly největší význam planety novinek a těžební, zde vstupují do hry žluté mimozemské, jejichž planety jsou sice drahé na vyložení (mají hodnotu i 7 nebo 8), o to více bodů z nich však na konci máte. Význam mimozemského směru snažení podtrhuje karta cíle za tři první vyložené žluté karty a zejména šestková technologie, která vše zhodnotí ještě jednou.
Smysl dostávají i světy produkující genetický materiál, které se dříve zdály být pouze do počtu, z nich konkrétně ty se zelenou značkou chromozómu X a zvýrazněným názvem Vyspělý (Uplift). Zde se objevují nové karty tohoto typu, cíl za jejich vykládání, technologie s bonusy a zastřešující šestková technologie.
Co se týká uvedení názvu Uplift v českém vydání jako Vyspělý: Tedy, výraz vyspělý je stejně dobrý, jako spousta jiných, jde ale o kontext a gramatické „směry“. Vyspělý (vodorovná šipka) znamená stav, kdy nás nezajímá, co bylo před tímto stavem, je to prostě na úrovni. Vy-spělý (šipka šikmo nahoru) určuje, že se z něčeho „podřadnějšího“ vývojem stalo něco lepšího, vyspělo to. A to přesně je Uplift – rasy uměle vytažené ze zvířecí existence (zde mimozemšťany) na úroveň myslícího společenství. Navíc tento název odkazuje na stejnojmennou SF sérii Davida Brina, která v češtině vyšla jako Sága o Pozvednutých… Tolik k termitům.

Hráčsky nejatraktivnější se na první pohled zdá možnost přebírání vyložených vojenských planet soupeřů. O nějakou zběsilou řežbu však nejde. Dobývání má totiž spoustu podmínek. Předně: bojuje spolu Impérium a proti němu spojené světy rebelů. Z toho vyplývá, že musíte reprezentovat jednu ze znepřátelených stran, a to konkrétně pomocí vyložené karty Imperium Seat nebo Rebel Alliance. Ve chvíli, kdy jste se prohledali balíčkem až k některé z nich a draho ji vyložili (jsou to šestkové technologie), můžete ve fázi osídlení (ovšem místo vyložení své planety) zaútočit na vojenskou planetu jiného hráče. I zde je podmínka, tzv. zranitelnost: útočím-li jako rebel, musí mít napadený hráč vyloženu alespoň jednu imperiální kartu (fialový zvýrazněný nápis) jako znak zranitelnosti (ale nemusí jít o cíl útoku). A obráceně. Pak se z počítadla odečte vojenská síla útočníka i obrana napadeného světa a v případě shody či převýšení obrany se karta přesune na území útočníka. Já jsem body získal, soupeř ztratil a navíc jsem mu nejspíš snížil jeho celkovou sílu, jelikož spousta militantních světů celkovou sílu zvyšuje. Existuje i třetí karta (ve dvou kusech) umožňující převzetí – jednorázová Imperiální maskovací technologie, kdy zranitelností vůči ní je vojenská síla větší jedné. Kartu po použití, ať úspěšném či nikoli, odhodíte.
Shrnuto: v malém počtu hráčů se nestane často, že by na převzetí došlo, prostě se k potřebným kartám nedostanete, čili se na tom nedá postavit herní strategie. Ale pravidla nabízejí pro hru dvou hráčů možnost zvolit si stranu, umístit jako startovní svět rebelskou nebo imperiální planetu a dostat do ruky potřebnou šestkovou technologii. A pak už jen zbrojíte a čekáte, kdy budete mít převahu, abyste protivníka zdrtili. Počítejte však s tím, že jak je Impérium silné v útoku, rebelové se můžou zakopat a s kartou Rebel Pact jsou téměř neprůstřelní. Záleží, co vám přijde. No, a vždycky existuje volba být neutrální, kopat minerály nebo vydělávat na společenských inovacích a být tím třetím, co se směje.

Rozšíření (obě, není důvod si pořizovat pouze druhé, mám-li hru rád) obsahují to, co má správná expanze mít – nabízí nové herní mechanismy a strategie, zapojují další hráče, přidávají a doplňují herní motivy a celkově tvoří hru bohatší a méně náchylnou na obehrání.


Vytvořeno: 24.03.2010.  Recenze hry: Race for the Galaxy: The Gathering Storm Hodnocení:
Bouře přichází
Race for the Galaxy: The Gathering Storm

Ticho před bouří je první rozšíření ke karetní hře v tuzemsku známé jako Dobyvatelé vesmíru. Hře, která se svým hard SF motivem odlišuje od naprosté většiny produkce vydávané česky. Hře, jejíž pokračování, pokud vás zaujala, si musíte pořídit v cizím jazyce. U nás je k sehnání v distribuci firmy Corfix s bonusně přiloženými přeloženými pravidly (o jejichž gramatické kvalitě bych se nerad zmiňoval).

Herní materiál, obsažený v krabici je… překvapivý. Karetní hra, u níž jste očekávali další a další karty jich obsahuje pomálu. Tedy 4 nové startovní světy + 18 karet planet a technologií a substituční kartu Hvězdného kasína (Gambling world) s aktualizovanými číselnými parametry. To není mnoho, vzhledem k 114 kartám základní hry. Dále máte 17 prázdných karet určených vaší tvořivosti a jednu soutěžní, ta je ovšem poněkud pasé, expanze, pro níž byla nachystána, již vyšla. Zajímavostí je, že jedna ze dvou karet navržených hráči pochází od autora hry Jambo Rüdigera Dorna a značně mění spád hry – končí se při 14 vyložených kartách – nikoli 12 – a hráči tak mají podstatně větší prostor na realizaci náročnějších plánů. Obsažena je sada akčních karet pro pátého hráče a ekvivalentní množství žetonů VB.
Nově se objevují tzv. Cíle – 10 tvrdých kartonových destiček s bodovou hodnotou 3 a 5 vítězných bodů. Cíle popisují situaci, kdy získáte body buď za prvenství ve vykládání („first goal“ – 3 VB), nebo v konečném hodnocení za „nejvíce“ („most goal“ – 5 VB) nějakých konkrétních typů karet (mimozemských, technologií, vojenské síly apod.).
Tři body za První cíl zůstanou tomu, kdo je získal (mají svůj vlastní žeton a nepočítají se z hromádky bodů vyčleněných pro hru), většinový cíl se přesouvá podle toho, kdo má vyloženo na konci hry nejvíce požadovaných typů karet, nezůstává u toho, kdo ho první obdržel. Ve hře jsou nalosované dva Většinové a čtyři První cíle, v menším množství hráčů je dobré přizpůsobit strategii vykládání tak, abyste nějaké z nich získali. Ve dvou je to skoro nutnost, minimálně proto, aby je nezískali soupeři, jde o významný počet bodů.
Co asi nejvíce ozvláštňuje hru je možnost solitéru. K tomu slouží množství žetonů, herní karta „robota“, dvě kostky určující fázi hranou automatem a vzhledem ke zbytku také poměrně obsáhlá pravidla. Hrajete podle pravidel pro dva, tedy se dvěma akcemi za kolo, parťáka vám dělá zmíněný robot.
Důležitá poznámka pro majitele českého vydání Dobyvatelů: Karty jsou z rubu odlišné díky jinojazyčnému nápisu. Zapojení pouze Gathering Storm by mohlo být z hlediska odhadu toho, co přijde, vidím-li jiný rub, problematické, jelikož jich je málo a dají se zapamatovat. Kvůli tomu se hry nehrají, abych věděl, co mě čeká. Pokud ale budete mít obě zatím existující rozšíření (toto plus Rebel vs. Imperium), poměr českých karet k anglickým (či jiným) bude cca 2:1 a hru to nijak neovlivní Z vlastní zkušenosti můžu říci, že na to v zápalu hry nikdo nekouká.

Celkově lze toto rozšíření hodnotit přínosně. Není to expanze kvantitativní, nových karet není mnoho, ale rozšiřují se herní možnosti. Mění se i počet hráčů, kteří se mohou zúčastnit. Vadit může množství prázdných karet, kdy si vlastně kupujete DoDo produkt, nicméně někdo může být možností stvořit si vlastní miniexpanzi nadšen. A nakonec: The Gathering Storm chystá půdu pro rozšíření druhé – z hlediska charakteru, celistvosti hry a využitelnosti některých barev významnější.


Vytvořeno: 10.03.2010.  Recenze hry: Ubongo - Das Duell Hodnocení:
Souboj myslí
Tato hra je variantou klasického Ubonga, tedy skládání hlavolamů na bázi tetrisu (napasujte určené dílky rozličných tvarů do daného obrysu vyplněného čtvercovou sítí, aby nikde nechybělo ani nepřebývalo) a jak název napovídá, jde o záležitost pro dva.

Krabice obsahuje 2 plastové figurky, dvě sady různobarevných dílků, počítadlo vítězných kol, dvacetistěnnou kostku a konečně dvě sady po devíti oboustranných kartách z měkkého papíru se zadáními. Karty mají stranu A s úkoly ze 4 dílků a těžší B, skládané z 5 kousků. Každá strana zobrazuje 20 úkolů, celkem je ve hře 360 herních variant.

Princip – hráči vyberou či vylosují a rozdají stejnou kartu a zvolí si obtížnost. Hodem kostkou se určí zadání, které budou řešit - oba stejné. Čas nehraje roli, kdo složí první, vyřikne "Ubongo", získává bod a posune svou figurku na počítadle. Vítězí hráč získavší 5 bodů. Existuje varianta pro nestejně zdatné hráče, kdy ten lepší musí k zisku 3. a 4. bodu složit hlavolamy dva, a to dříve, než jeho protivník dokončí svůj jeden.
Složit pět dílků do tvaru blízkého obdélníku, bez pořádných výstupků napovídajících, který kousek použít, se může semtam podařit z první ruky, častěji to ovšem zabere několik minut bezradného obracení a zkoušení. Hra rozhodně vyžaduje osvěženou mysl, unaveného jedince asi přestane po chvíli bavit. Určitě je dobré využít nějakou zástěnu, hráči řeší tutéž úlohu a mohli by mít tendenci nakukováním sbírat inspiraci u soupeře...

Na rozdíl od Ubonga zde není obsažen prvek získávání drahokamů a taktizování s tím spojené. Tato verze je podstatně abstraktnější, čili použitelná v menším množství situací a mohli byste namítnout, že místo hraní Duelu můžete, díky absenci dalších herních faktorů, soutežit v tahání ježka z klece nebo pojídání švestkových knedlíků. Jistě, i to je názor. Ale kdo říká, že není možné zkombinovat obě hry (tedy pokud jste právě dva) a využít k honbě za diamanty Ubonga složitější skládačky z Duelu?


Vytvořeno: 02.03.2010.  Recenze hry: Jambo Hodnocení:
Triptych Jambo
Základní sadu obchodnické hry Jambo spousta hráčů zná a její recenze je možno najít od jiných přispěvatelů. Rád bych se věnoval jejím dvěma existujícím rozšířením (2007 a 2009).

První rozšíření
Kdo má pocit, že už má ve hře Jambo ustálenou strategii a chybí mu některé efekty nakousnuté v základní hře, nechť si pořídí toto rozšíření (a pochopitelně i to druhé...).
Balíček obsahuje 50 nových karet ve třech herních modulech volně kombinovatelných se základní hrou – Nové začátky, Chýše a Relikvie

Nové začátky jsou soubor 40 karet předmětů, lidí a zvířat přinášející nové postupy a možnosti, jak získat nebo vyměnit zboží a karty, ukrást soupeři předmět, vzít si kartu jím zahranou, či jen využít její efekt. Významnou kartou je Duch předků, který eliminuje efekt člověka zahraného protivníkem, a to i bez nutnosti, aby tento efekt byl namířen proti mně. Taková zlomyslnost...
Chýše – karet je po dvou od třech typů. Chýše, které se hráči rozhodnou použít do hry (záleží na domluvě, třeba všechny), si hned vyloží před sebe. Jejich použití stojí v závislosti na typu jednu až tři akce a umožňují nakupovat se slevou (či prodávat dráž), měnit zboží na stáncích nebo získávat karty navíc mimo běžné dobírání.
Relikvie – čtyři karty relikvií jsou alternativní cestou k vítězství. Na každé z nich je napsána herní podmínka, kdy si hráč může jednu z nich vzít. Při zisku všech čtyř relikvií tento hráč automaticky vítězí bez ohledu na stav zlata v jeho měšci.

Z důvodu vyváženosti poměru počtu karet zboží a ostatních není doporučeno přimíchat toto rozšíření ke hře celé, anžto neobsahuje zboží. Prosté pravidlo je výměna kus za kus, autor hry však zveřejnil seznam doporučující 24 karet ze základního setu a 7 karet první expanze, které do plné hry nejsou zahrnuty. Proč se tedy v balíčku nevyskytuje i další zboží, pročež by nebylo nutno karty vyměňovat? Kvůli výrobním nákladům, je to všude stejné...

Druhé rozšíření
Toto druhé a poslední rozšíření obsahuje 60 karet (32 zboží, 28 ostatní), které je možno přiřadit ke hře en bloc. Je tu čtvrtý druh chýše, jenž za cenu jednoho zboží slouží jako ochrana před kartami buď lidí nebo zvířat (tedy jako Strážce či Duch předků). Karty zboží jsou uvedeny v nových kombinacích a jako inovace se objevují karty se dvěma kusy zboží a dvě karty s bedýnkami představujícími libovolný druh zboží – tedy vlastně žolík. Noví lidé(5), zvířata(5) i předměty(2) vnášejí další taktické možnosti.

Novým herním modulem jsou Koberce – tři karty rozdělené na poloviny ležící mezi hráči. Při nákupu zboží je možné žetony umístit na své poloviny koberců místo do stánku, čímž se zvětší úložná plocha. Takto deponované zboží se dá prodat pouze přes odpovídající kartu (tedy nikoli např. pomocí Portugalce či některých předmětů), zase je ale chráněno před efekty zvířat i lidí. Kdo má na konci svého kola více obsazených polovin, získá valoun, riskuje ovšem, že mu soupeř koberec za akci otočí a zboží tak vymění za jiné...

Celkově lze říci, že obě rozšíření doplňují hru do funkčního a vyváženého kompletu a jednoznačně jsou přínosem. Snad jen relikvie jsou poněkud sporné: splnit některé podmínky jejich nabytí není snadné (např. zbavit se všech karet z ruky či vynést v jednom tahu tři karty zboží) a soupeř mi navíc může některou již získanou vyfouknout, poněvadž je to momentálně on, kdo vyhovuje pravidlu. Jejich shánění se může stát marným úsilím bez kýženého efektu.
Může se objevit otázka, zda jiná edice není na rubu barevně odlišná. Je, maličko (opět z důvodů výrobních nákladů). Ale ihned dodávám, že to není žádná tragédie a hru to nijak nepostihne.

Díky tomu, že balík obsahuje přes 170 karet a při hře se jich spotřebuje tak třetina, je zaručeno, že každá hra bude úplně jiná – některé věci se prostě vůbec nedostanou na řadu.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |