Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče blackfighter



Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Puerto Rico Ano Nemám a nechci koupit
Vládci podzemí Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele blackfighter je k dispozici celkem 1 recenzí.

Vytvořeno: 06.10.2010.  Recenze hry: Dungeon Lords Hodnocení:
Vládci podzemí - jedna z nejlepších a nejzábavnějších her
Hru mám teprve krátce a jsem z ní naprosto nadšen. Na začátek poznamenám že každý hráč si staví svůj vlastní dungeon a hrdinové pak jdou po prvním a druhém roce budování "navštívit" každý z dungeonů. Za hrdiny nikdo nehraje, hrdinové postupují podle pravidel. Ke každému hráči přijde jiná skupinka hrdinů. Hra je rozdělena na dvě hlavní části, budování dungeonu a boj.

Budování dungeonu je probíhá tak že si každé kolo zvolíte jaké 3 akce chcete provádět, například kopání choteb, těžba zlata, nákup pasti, postavení místnosti, najmutí potvory, nákup jídla ve vesnici a další. Akce si neberete postupně jako v agricole nebo v puerto ricu, ale plánujete je skrytě a až potom co všichni hráči naplánují akce, tak se akce vyhodnocují. Každá akce má 3 sloty, z nichž některé jsou více výhodné a jiné méně, například první hráč který si dá těžbu zlata může natěžit 2 zlaťáky, hráč který si dá akci jako druhý až 3 zlaťáky. Narozdíl od agricoly se nestane že by jeden hráč vybral jedno dřevo, druhý hráč druhé dřevo a na ostatní by nic nezbylo. Tady maximálně nezbyde na posledního hráče. Navíc akce hrané minulé kolo nemůžete hrát v dalším kole znovu, takže pokud někdo minulé kolo těžil zlato, máte 100% jistotu že na Vás těžba zlata zbyde, takže to není tak stresující :)

Budování dungeonu je velmi zábavné, navíc se ke kopání choteb, težbě zlata nebo práci v místnostech používají malí roztomilí impové, jejichž postavičky hru oživí. Způsob plánování a provádění akcí považuji za nejlepší a nejzábavnější jaký jsem kdy viděl. Také se mi na něm líbí že začínající hráč nemá žádnou extra výhodu. V jednu chvíli by pro Vás může být výhodné dát si akci nákup jídla jako první (první hráč platí zlatem) a jindy zase jako poslední (poslední hráč platí zlem a dostane hodně jídla). Ehm, platí zlem? Ano, ve hře je stupnice zla po které se hráč posouvá. Placení zlem ve vesnici prostě znamená že hráč přijde do vesnice, trošku to tam poseká a vezme jim jídlo. K nejzlejšímu hráči pak přijdou nejsilnější hrdinové, k nejhodnějšímu přijdou nejslabší hrdinové. Najmutí upíra nebo ducha Vám také přidá na zlu. Stupnice zla je originální nápad, který přidává na zábavnosti hry.

Boj už taková sranda není, tady jde do tuhého, záleží na každé potvoře, každé pasti, a každé chotbě kterou hrdinové dobydou. Boj je o taktice, velmi záleží na pořadí nestvůr a pastí které v boji využíváte. Také záleží na tom jací hrdinové k Vám přišli, zloději snižují účinnost pastí, kněží léčí, čarodějové sesílají kouzla a válečníci vždy stojí vpředu a chrání ostatní. Při plánování boje budete přemýšlet koho zabít prvního, jaké potvory nasadit, zda použít tuhle nebo tamtu past a podobně. Kladně hodnotím to že boj je pokaždé jiný, přijdou jiní hrdinové, máte jiné potvory a pasti.

Pro mě je boj stejně zábavný jako budování, ale zejména holkám tak zábavný přijít nemusí, to už záleží na každém individuálně. V porovnání dornem je zde bojuje opravdu minimálně, 2x za hru přijdou hrdinové a boj má pokaždé maximálně 4 kola, když hrdiny pomlátíte dřív, tím lépe pro Vás. Budování zabere asi 80% času a boj zbylých 20%.

Zpracování hry je výborné, plány hezky a vtipně namalované, postavičky impů jsou roztomilé a živé. Pravidla jsou napsána velmi čtivě se spoustou příkladů a vtipných komentářů které Vám pomohou si je dobře zapamatovat. Oceňuji především to že všechen herní materiál má své místo, na plánku dungeonu každého hráče jsou vyznačena místo pro hrdiny, zlato, jídlo, impy a vůbec pro všechno co budou při hře používat. Dokonce je tam také nakreslen postup boje který se hodí zejména při prvních hrách.

Na konci hry se boduje jak máte velký dungeon, kolik polí Vám hrdinové dobyli, jaké jste získali tituly (pán zla, pán tunelů apod.) a spousta dalšího. Když hrají hráči stejně zkušení, rozhoduje každý bod. Například svoji poslední hru jsem prohrál protože jsem si za jídlo najmul trola, ale o chvílí později jsem neměl dost jídla abych mu zaplatil žold (ano, trola platíte jídlem) a trol mi odešel, tím jsem stoupnul na stupnici zla (protože trol se teď potlouká okolím a pravděpodobně někde pojídá ovce). Takže ve výsledku jsem ztratil jídlo, neměl jsem potvoru kterou jsem potřeboval a ještě jsem byl více zlý.

Hru vřele doporučuji, prozatím se jedná o nejlepší a nejzábavnější deskovou hru jakou jsem hrál. Každá hra je jiná, jednou máte místnost na výrobu pastí a nemusíte je schánět ve městě a podruhé si pořídíte třeba místnost na zlepšení reputace (nejspíš se tam tisknout propagační letáky) a můžete si díky tomu pořídit hodně duchů a upírů. Záleží na Vás co si postavíte.

Dobré stránky hry: způsob plánování akcí, nápad se stupnicí zla, koncept budování dungeonu a najímání potvor, ideální poměr budování a boje, každá hra je jiná, impové :)

Špatné stránky hry: žádné přihrádky na herní materiál :(

Pohlídejte si: někomu nemusí vyhovovat taktický boj


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |