Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Martin

Místo, kde hraje pravidelně: Jihomoravský kraj / Moravský Krumlov
Místo, kde hraje občas: Jihomoravský kraj / Brno
 
Další informace: špatné zkušenosti v aukcích: - Protlak


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Martin je k dispozici celkem 4 recenzí.

Vytvořeno: 15.04.2012.  Recenze hry: Jäger und Sammler Hodnocení:
Těžká doba pračlověka
"Ne, na mamuta půjdou jen silní muži. Ty půjdeš sbírat bylinky. A ty malej, půjdeš pro vodu." Čas se dá v pravěku trávit všelijak. Házíte kamenem žabky na klidnou hladinu jezera, sbíráte bylinky, vyrábíte zbraně nebo raději nádherné ozdoby z paroží pro sousední vesnici. No a sem tam si ulovíte mamuta.


Příprava hry
Před hrou se rozdělí kartonové žetony na dvě hromádky - podle rubové strany je rozdělíme na letní a zimní. V první části hry se hraje s letními, druhá část se hraje se zimními. Na herním plánu (desce) jsou znázorněny 4 letní a 4 zimní osady pradávných obyvatel. Na ostatní políčka (hexy) se umisťují právě rozdělené žetony (kolečka). Jak bylo uvedeno, nejdříve se použijí žetony s letním pozadím. Na herní plán se pokládají náhodně rubovou stranou nahoru. Až po rozmístění všech se otáčejí lícovou stranou nahoru. Hráči postaví své 4 pračlověky každého do jedné letní osady. V tomto momentu začíná samotná hra.



Samotná hra
LÉTO: V každém tahu může hráč posunout své pračlovíčky o dvě pole. Tento pohyb může udělat jedním pračlověkem (pohyb o 2 pole) nebo jej rozdělit mezi dva pračlovíčky (každý o 1 pole). Ve hře jsou různé typy žetonů - bylinky, hlízy, zbraně, džbánky, ozdoby, mamuti... Každý žeton, přes který hráč při svém tahu projde, si bere k sobě.

Hráči se v tahu postupně střídají. Své putování pravěkou krajinou musí však řádně plánovat, neboť tím, jak hráči posouvají své pračlovíčky z jednoho pole na druhé, mizí ze hry postupně žetony volné k cestování. Na prázdné místo, uvolněné po odebraném žetonu, se již nesmí vstoupit. Výjimku tvoří jeskyně a stezky, které se z herního plánu neodebírají.

V letním období je důležité též navštívit zimní osady a umístit do nich své bedny se zásobami (MDK - malé dřevěné kostičky). Do každé osady jednu - tedy max. 4. Počet umístěných beden určuje počet pračlověků, které bude mít hráč k dispozici v zimním období.

Jakmile jsou všechny žetony z plánu vysbírány, popř. pokud se již žádný pračlovíček na plánu nemůže pohnout, končí letní fáze a nastává zimní období. Stezky a jeskyně na hracím plánu zůstávají. Pokud tam zbyly nějaké nevybrané žetony z letního období, odstraní se. Pak se stejným způsobem jako v létě umístí na herní plán zimní žetony - rubem nahoru a po umístění všech se otočí lícem k hráčům. Zimní kolo začíná hráč, který ulovil mamuta s nejvyšší bodovou hodnotou.

ZIMA: Zimní období se hraje stejně jako letní. Jen s tím rozdílem, že bedny se zásobami se umisťují do letních osad.



Vítězné body
Každý žeton má svou bodovou hodnotu znázorněnou buď přímo na žetonu (bylinky - 1 bod, hlízy - 2 body, mamut 1-6b.) nebo jsou na konci hry bodově ohodnoceny žetony dle získaného počtu (bžbánky, kožešiny, paroží, náhrdelníky...). Žeton zbraní nemá žádnou bodovou hodnotu, ale je důležitý pro lov mamuta. Bez zbraní žádného mamuta neulovíte - nesmíte na žeton s mamutem ani vstoupit.

Vítězí samozřejmě hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů - sčítají se bodové hodnoty z obou období (léto, zima).



Dojmy
Pravidla jsou krásně napsaná, jednoduchá, přečtená a vysvětlená během 10 min. To vás ale nesmí přivést k tomu, že tahle hra je jen pro nenáročné hráče, nebo že je to nějaká oddychovka. Při putování krajinou se pěkně protočí vaše mozkové závity při plánování trasy pro vaše pračlovíčky. Tím, že se z herního plánu odebírají herní žetony, zmenšuje se manévrovací prostor, čímž se hra stává docela náročnou. Vlastně odříznutí protihráče je jednou z mnoha taktik.


Vytvořeno: 12.09.2011.  Recenze hry: Egizia Hodnocení:
Údolí králů vs. Agricola
Chtěl bych napsat krátkou recenzi na hru, kterou jsem si nedávno pořídil - Údolí králů.
Předně, Údolí králů je velice povedená hra. Skoro všude na hodnoceních jsem četl, že Údolí králů je typovým nástupcem hry Agricola. Mám obě hry a obě hraji dost často, tak snad mohu přihodit svůj názor:

SYSTÉM HRY - KOLA
Jak Agricola, tak Údolí králů je takticko-strategická hra. Obě hry se hrají na jednotlivá kola. V Agricole jich je 14, v Údolí králů 5. V Agricole určuje počet možných akcí v daném kole počet členů rodiny, v Údolí je to neměnný počet lodiček - 8ks pro každého hráče.
Stejně jako v Agricole umístěním člena rodiny, získává hráč danou akci, tak v Údolí hráč získává umístěním své lodičky určitou výhodu - akci, posílení stavební čety, získá karty Nilu nebo se zařadí do stavby sfingy, sloupu, hrobů, pyramidy či chrámu.

SYSTÉM HRY - ŽIVENÍ RODINY/STAVEBNÍCH ČET
V obou hrách je shodný prvek živení svých pracovníků. A v obou hrách se shodně trvdé platí za neuživení. V Agricole se živí v období sklizně (po 4., 7., 9., 11., 13. a 14. kole). V Údolí králů je to v každém z pěti kol.
V Údolí králů je motiv živení zajímavě propojen s možností škodit protihráčům. K živení je možné použít pole tří různých druhů (zelená, žlutozelená nebo hnědá). Která pole zrovna budou "plodit" určují hráči pomocí jednoduchého principu - vodní prstenec. Je to velice zajímavý způsob, jak samotné živení vyšperkovat.

SYSTÉM HRY - PRACOVNÍCI
V Agricole jsou pracovníky členové rodiny. Musíte rozšířit svůj dům, abyste získali prostor pro nového člena. Naproti tomu v Údolí králů máte již od samého začátku tři stavební čety + žolíka. Tyto čety jsou však příliš slabé na veliké stavby a v průběhu kol je můžete - spíše musíte - vylepšovat. Na jednoduchém ukazateli máte k dispozici přehled síly vašich pracovních čet. Přehled síly slouží zárověň jako ukazatel potřebného množství obilí k živení. Čím silnější jsou vaši pracovníci, tím více potřebují živit.
Hry jsou si v tomto dosti podobné - čím více členů rodiny v Agricole, tím více mám i možných tahů k dispozici v rámci jednoho kola, ale musím též více jídla nastřádat k uživení všech. Tak také v Údolí králů, čím silnější pracovní čety mám, tím větší stavby postavím, ale o to více "jídla" musím mít k dispozici.

SYSTÉM HRY - BODOVÁNÍ
Zatímco v Agricole se dají body protihráče alespoň částečně sledovat na jeho farmičce, v Údolí králů do poslední chvíle nevíte, kdo jak na tom je. Sice vidíte průběžný stav na počítadle bodů, ale ve hře jsou k dispozici karty Sfingy, které přinášejí v konečné fázi hry možnost získat další body - a to dostatečný počet na to, aby hra byla dostatečně zajímavá a vítěz nebyl před koncem hry jednoznačný.

SYSTÉM HRY - POČET HRÁČŮ
V Agricole je max. počet hráčů pět. Přiznám se, že v plném počtu jsme hru ještě nehráli, ale i ve hře 4 hráčů je to velice napínavá hra, která nutí hráče přemýšlet a měnit svou strategii podle toho, jak aktuálně zahrají protihráči. Podle mého zde není tolik příležitostí škodit protihráčům. V Údolí králů je max. počet hráčů 4. Ani zde jsme v plném počtu ještě nehráli, ale s ohledem na systém hry (především živení) se zde dá škodit mnohem více než u Agricoly.

V obou hrách je dobře propracovaný sytém a je jen na hráčích, jak dobře si dokáží naplánovat svou strategii a jak dobře ji umějí měnit - v závislosti na tazích protihráčů - ve svůj prospěch.

Obě hry mi přirostly k srdci a nebojím se je vřele doporučit. Rád si zahraji obě a kdykoliv.


Vytvořeno: 22.08.2011.  Recenze hry: Fangfrisch Hodnocení:
Stručný popis hry
"Uhni a nestrkej do mě tím svým klepetem? Co tady vůbec dělám?

Pardom, šupináči, jedeme do města. Ale v téhle kádi je nás vážně nějak moc.

Komu říkáš šupináči? Já jsem tuňák a moje maso je nejlepší v šírém okolí.

No a právě proto jsi tady"

.... Áááá, právě připlula loď s čerstvým zbožím. Ryby a další mořské laskominy jdou v místní dražbě doslova na dračku. Obchodníci chtějí jen ty nejlepší a nejčerstvější plody moře. "Tady, pane, platýz, výborný na pánvi. Nebo snad pečený úhoř. Anebo snad žraločí ploutev?"

Hráči se v této hře stanou obchodníky s rybami a dalšími mořskými plody. Nakupují nabízené zboží v dražbě a ve vhodné chvíli jej prodávají. Musejí však přemýšlet a sledovat jednotlivé stánky svých soupeřů, neboť dobře zvolené umístění vydražených ryb/plodů moře je více než důležité.

Ve hře je celkem šest druhů - platýz, žralok, tuňák, úhoř, krab a humr. V prvním kole se stane nejstarší hráč dražitelem. Při hře 3 hráčů (nejmenší možný počet) se může dražitel dražby sám účastnit, při hře 4-5 hráčů nikoliv. Dražitel postupně otáčí jednu kartu, oznámí, který druh se v dražbě zrovna nachází a kolik kusů daného druhu je (na kartě mohou být 1-3ks). Pokud se nabídka zboží zdá všem hráčům nízká, dražba pokračuje. Dražitel otočí další kartu a přihodí tedy další ryby/plody k již vyložené kartě. takto to pokračuje až do doby, než některý hráč neukončí dražbu cinknutím na zvoneček. V tu chvíli se všechny vyložené karty stávají jeho majetkem. Jakýkoliv nákup - uskutečněná dražba - stojí 10 Eur, ať je vyložena jen jedna karta nebo třeba karet pět. Hráč své vydražené karty - mořské plody - musí umístit do svého stánku. Není to však jednoduché. Místa je málo a čerstvost zaručí jen rychlý prodej. Poté přebírá roli dražitele další hráč po levici.

Prodej ryb je omezen. Prodávat své zboží ze stánku může pouze dražitel a to před samotnou dražbou. Je na něm, zda prodá veškeré své zboží nebo jen část. Jakmile se uskuteční prodej, všichni hráči, kteří vlastní stejný druh zboží, které dražitel právě zpeněžil, musejí do své popelnice odhodit vrchní kartu tohoto druhu - jejich zboží se právě zkazilo. Vyjímku tvoří zboží umístěné v bedýnce s ledem. Tam je čerstvost prodloužena

Za každý kus v popelnici je hráč na konci hry povinen zaplatit 1Euro. Pomocí speciální karty rybičky v plechovce, může hráč odhodit až dvě karty ze své popelnice na odhazovací balíček.

Zloděj ryb je druhá spaciální karta. pomocí této karty mohou hráči vzít jakémukoliv protihráči jednu kartu z jeho stánku a umístit si ji do svého.

Konečná fáze je kartička, která je vložena do prvotního balíčku. Její umístění je přesně dáno pravidly. Leží jako 16 karta odspodu. Když se tato karta objeví ve hře, může prodávat zboží nejen dražitel před svou dražbou, ale i vítěz předchozí dražby.

A konec hry? Hra končí v době, kdy se v balíčku objeví a do dražby vstoupí karta "konec dražby". V tu chvíli se přestává dražit, hráči prodají zbytek svých zásob, které mají ve svých stáncích (za 1/2 cenu a bez odhazování "zkažených" ryb do popelnice).

Vítězí hráč, který nejlépe obchodoval a získal nejvíce peněz.


Vytvořeno: 15.07.2011.  Recenze hry: Trans America Hodnocení:
Výborná seznamovačka s deskovkama
Tuto hru mám již dlouho ve svém repertoáru. Je to skvělá oddechovka pro hráče a perfektní upoutávačka pro "nehráče", které chcete dostat k deskovkám. Pokaždé, když k nám přijde nový zájemce, je toto vhodná volba.

Přednosti:
- jednoduchá a snadná pravidla.
- nenáročný herní mechanizmus
- všichni hráči jsou stále ve hře, ikdyž právě nejsem na tahu, přemýšlím, co
udělám, až na mě tah přijde a přitom musím sledovat tahy protihráčů
- rychlá a svižná hra

Pro mě osobně je Trans America lépe povedená než její evropský nástupce Trans Europe. Má lépe řešenou mapu, v TE mi přijde, že tam je moc dvojtých železnic :-(

Pro mě jasná 5, ke které se rád vracím.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |