Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Pamir



Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola: Rozšíření Ano Nemám a nechci koupit
Kontrolní věž letiště Ano Nemám a nechci koupit
Údolí králů Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Pamir je k dispozici celkem 17 recenzí.

Vytvořeno: 03.02.2014.  Recenze hry: Rialto Hodnocení:
Ponte di Rialto

Rialto. Přesněji řečeno Ponte di Rialto je jedním ze čtyř benátských mostů, které vedou přes Canal Grande. Je konec 16. století a most je právě dokončen. Pod mostem proplouvají první gondoly s cestujícími. Všude kolem je jich spousty. Gondoliéři mají pěkně těžký život, kdy musejí zákazníky doslova lovit, aby měli na chleba. Staňte se šlechticem a nechte se přepravovat na těchto nádherných gondolách. Ovšem aby z vás byl bohatý šlechtic, musíte stavět budovy, získávat peníze, upevňovat postavení a moc.

Než začnu psát stručně o pravidlech této hry, musím zmínit opravdu nádherně vypadající víko krabice. Při delším pohledu na jednoduchý motiv mostu s obchodníky a gondolami, mě obrázek doslova pohltil. Moje myšlenky se proměnily v sen a já se ocitla na gondole... Co se týče herního materiálu, tak tu není i nic nouze. V krabici najdete kromě herní desky také spousty žetonů, dřevěných komponentů a nádherně malovaných karet. 

Na začátku hry rozložte hrací desku a rozmístěte herní materiál. Žetony kol položte náhodně na čtvrti. Kámen čtvrti umístěte na žeton pro kolo číslo jedna. Žetony budov, mostů, gondol a bonusů dejte na předkreslená místa. Mince dejte do zásobárny. Karty položte vedle desky lícem dolů. Dále si každý hráč vezme svoji hrací desku. Na ni umístí 5 radních ve své barvě (ostatní dá do zásobárny ha hlavní hrací desku). Dále si k sobě vezměte zlaťáky a budovu dle počtu hráčů. Na počítadlo bodů a na stupnici vlivu dóžete umístí každý hráč kámen své barvy. Z dobíracího balíčku utvoříte sloupce po šesti kartách. Hra může začít…

Samotná hra je složena z šesti kol (na herním pláně jsou označeny žetony kol o hodnotě 1–6). Každé kolo má tři fáze:

I. Každý hráč obdrží 8 karet a nechá si jich pouze 7. Karty obdržíte tak, že si vyberete jeden z vyložených sloupců z nabídky, kde je šest karet v každém sloupci. Dále si doberete z dobíracího balíčku další dvě karty. Poté můžete po zaplacení zlaťáku využít některou ze zelených budov (pokud ji vlastníte) a využít její bonus. Ať je to další dobírání karet, nebo vlastnictví více jak sedmi karet pro dané kolo.

II. Nyní se hrají jednotlivé karty z ruky v daném pořadí A–F. Každá karta má v případě největšího počtu vyložených karet hráče bonusové body. Většinou je to jedna daná věc navíc – mince, radní, nebo možnost stavět první most, gondolu, atd.
A. Dóže (čepička) – slouží k posunu kamene hráče po stupnici dóžete.
B. Zlato – určuje příjem mincí.
C. Stavba – pomocí těchto karet stavíte budovy z nabídky budov.
D. Most – za každou vyloženou kartu mostu se počítá bod. Kdo vyloží nejvíce karet,může postavit most na hrací plán.
E. Gondola – umožňuje přemisťování radní ze společné zásoby na hrací desku hráče. Kdo vyloží nejvíce gondol, může umístit gondolu na hrací plán.
F. Radní – umožňuje přemisťování radních z hrací desky hráče do čtvrtí.
Poslední kartou je ve hře žolík, který slouží jako náhrada za kartu.

V této fázi je dále možné za zlaťák využívat akce žlutých budov. Zajímavé jsou budovy s hodnotami tři a čtyři. Ty umožňují zahrání karty jednoho typu za kartu jiného typu. Pro hru jsou tyto budovy velmi důležité.

III. V poslední fázi můžete aktivovat modré budovy, které vlastníte. Opět stačí zaplatit zlaťák za vybranou budovu. Tyto budovy například přináší vítězné body, nebo vylepšení některé budovy, apod.

Hra končí po šesti odehraných kolech. Poté proběhne závěrečné hodnocení. Hráči dostávají body za radní a zlaťáky, které zůstaly v zásobě na desce hráče. Dále body za celkovou hodnotu budov. Nakonec se vyhodnotí jednotlivé čtvrti. V každé čtvrti se sečtou hodnoty gondol a mostů. Dále se sečtou radní každého hráče v dané čtvrti. Podle toho se určí pořadí pro rozdávání bodů. Za první místo dostane hráč celkový počet bodů z gondol a mostů. Druhý hráč obdrží polovinu bodů hráče na prvním místě. Třetí hráč obdrží polovinu bodů hráče z druhého místa, atd. Vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů na stupnici bodů. V případě remízy vyhrává hráč, který je výše na stupnici vlivu dóžete.

Závěrem mohu dodat, že se jedná o příjemně zpracovanou taktickou převahovou hru od známého autora Stefana Felda. Samotná hra trvá asi tak hodinu. Postupně procházíte Benátkami a umisťujete své radní do jednotlivých čtvrtí. Přitom se snažíte šikovně pokládat mosty a gondoly tak, aby vám to na konci přineslo co nejvíce vítězných bodů. Při tom všem využíváte nejrůznějších funkcí budov.



Vytvořeno: 29.01.2014.  Recenze hry: Micro Monsters Hodnocení:
Hurá do boje

Staňte se prapodivnými miniaturními příšerkami na planetě Ares a braňte vstupní bránu svého národa. Na planetě Ares jsou celkem čtyři národy, které spolu neustále svádějí souboje. Červený národ Turboželvy, zelený Autogátoři, žlutý Medveďáci a modrý Rybouni. Kromě obrany vlastní brány musíte také útočit na ostatní brány národů a snažit se je dobýt. Jestli chcete zvítězit, musíte zůstat poslední, a tím přebrat nadvládu nad všemi národy. Tak hurá do boje…

Příprava

Po otevření krabice na vás čeká trošku práce, než začnete hrát samotnou hru. Je tedy potřeba všechny plastové žetonky a kostky polepit nádhernýma příšerkama. Dále vyloupat kartonové části. Na všechny komponenty je v krabici šikovný pořadač.

Na začátku hry si každý hráč vezme komponenty pro jeden národ – 8 žetonů bytostí, 1 vystřelovač a 1 bránu. Dále si vezme žetony energie dle toho, jak dlouhou hru chcete hrát. Může si vzít 1, 2 a nebo 3 žetony. Umístí svoji bránu před sebe na stůl nepoškozenou stranou. Svoje příšerky rozestavíte kolem brány asi 15 cm od ní. Ostatní žetony si položíte vedle sebe.

Průběh, zvláštní schopnosti a ukončení hry

Hru začíná nejmladší hráč. Hra se hraje v kolech dokud není znám vítěz. Hráč na začátku svého tahu hodí kostkou. Vyhodnotí symbol na kostce. Pokud padne příšerka, tak pomocí vystřelovače pohybuje s příšerkou. V případě že není k dispozici příšerka, která padla na kostce, vynerte si libovolnou příšerku a pohněte se s ní. Když padne symbol zvláštní schopnosti, tak jej zahraje dle pravidel příslušného národa.

  • Turboželvy - vyberte si svoji libovolnou příšerku a pohne s ní. Na ni potom umístěte speciální žeton ohně. Tímto je příšerka chráněna proti zneškodnění spoluhráčem do vašeho příštího tahu.
  • Autogátoři - vyberte si svoje dvě libovolné příšerky a pohněte s nimi.
  • Medveďáci - vybete si svoji libovolnou příšerku a pohne s ní. Po té umístěte speciální žeton pasti na libovolnou soupeřovu příšerku. Tímto má označená příšerka zákaz pohybu.
  • Rybouni - vyberte si jednu svoji příšerku a pohněte s ní dvakrát.

Po pohybu s příšerkou vyhodnoťte situaci. Pokud příšerka dopadne na soupeřovu příšerku, je tímto soupeřova příšerka zničena. Je tedy okamžitě odstraněna ze hry. Je jedno, jak velká část je překrytá. Pokud padne příšerka na bránu, odstraňte ze hry jeden žeton energie. V případě že jsou odstraněny všechny žetony energie, brána je nenávratně zničená. Brána se otočí. Hráč tedy končí a odstraní všechny svoje komponenty ze stolu. Opět nezáleží na tom, jak velká část příšerky zakrývá bránu.

Hra končí ve chvíli, kdy zůstal jeden hráč s nepoškozenou bránou. Ten se stává vítězem.

Závěr

Je to rychlá hra s jednoduchými pravidly. Jedná se o dovednostní hru. V podstatě jsou to pěkně propracované blechy. Tím, že je hra obohacena o brány, speciální schopnosti národů a druhy příšerek (pro pořádek jim říkame - mamča taťka a mimo), dostává hra ten správný adrenalin. Navíc je pro děti hra s roztomilými potvůrkami lákavější. Děti rády mění každou hru národy. Proto je hraní jen tak neomrzí. Hru tímto mohu doporučit dětem již od 4 let. Dospělí se rozhodně nebudou u této hry s dětmi nudit. Je neuvěřitelné, jak se děti rychle naučí pohyb s příšerkami. U nás sklidila obrovský úspěch… Proto dávám 5 hvězd.



Vytvořeno: 20.11.2013.  Recenze hry: Temple trap Hodnocení:
kdo uteče, vyhraje
Nejmocnější poklad světa je již tři tisíciletí nezvěstný. Nyní se však schyluje k odhalení…. Francis se noří do bludiště dávných kultů, zapomenutých záhad a zmizelých civilizací. Vynese Francis ztracený poklad přes všechny nástrahy ven z bludiště dřív než mu zhasne louč?
Principem hlavolamu je posouvání jednotlivých dílků tak, aby se „Francis“ dostal z labyrintu ven. Při tom na něj číhá nebezpečí v podobě krokodýla. Na začátku řešní hlavolamu, je třeba poskládat jednotlivé dílky labyrintu podle zadání v úkolové knížce. Jednotlivé dílky jsou pro přehlednost označeny jednoduchými symboly. Celkem je zde 48 zadání ve čtyřech úrovních obtížnosti. Aby to nebylo zas tak jednoduché, mají dílky dva výškové rozdíly. Ty se dají propojit pouze schody. Pro rozpoznatelnost výškového rozdílu je tu barevné rozlišení v podobě zelené a pískové barvy.
Několik pravidel pro pohyb „Francisem“. Pohyb mezi výškovými rozdíly jde pouze po schodech. Nesmí se skákat ze schodů. Při posouvání dílků musí stát „Francis“ vždy na dílku s otvorem. Dále nesmí přejít přes krokodýla. A samozřejmě dílky se v průběhu řešení nevytahují ven a nenatáčejí…
Pokud se Vám i přes všechny tyto nástrahy podařilo vyjít z bludiště ven, může vás hřát pocit, že jste nezabloudily, nesežral Vás krokodýl a k tomu všemu si nesete sebou vak plný pokladu.


Vytvořeno: 07.04.2013.  Recenze hry: Smart Car Hodnocení:
Hlavolam i hračka v jednom
Chytré autíčko je nádherné barevné auto představující hračku a hlavolam v jednom. Chytré autíčko tedy s vaším dítětem roste. Při otevření krabice je radost pohledět. Vykouknou na vás 4 barevné okaté dílky , pojízdný podvozek auta s milým úsměvem a knížka s úkoly.

Máte malé dítko? Auto můžete s přehledem dát ročnímu dítku na hraní. Kostky jsou akorát do ruky a pokud už se stane, že je „ochutná“ , není se čeho bát. Díky své velikosti nehrozí, že by skončil díl auta celý v puse. Auto je pojízdné.. Dítko se učí s autem pohybovat a zároveň dávat kostky jako náklad na auto. Ideální pro rozvoj jemné motoriky. Kostky jsou v základních barvách – modrá, zelená, žlutá a červená. Dítě se tedy učí i barvy. Navíc černé oči na bílém podkladu děti přitahují a kostky si se zaujetím rádi prohlížejí.

Uběhne nějaký ten pátek a je nejvyšší čas naučit se něco nového. Co takhle vycvičit prostorovou představivost a logické myšlení. Při tom všem je třeba se soustředit na úkol. Pro začátek je zde starter, následuje junior, expert a master. Celkem je tedy 48 úkolů rozdělených do 4 skupin podle obtížnosti.V knížce úkolů najdete také správná řešení. Ty jsou vždy na druhé straně zadání.

Při řešení úkolů platí několik pravidel. Tvar po složení je vždy stejný. Mění se pouze barvy. Všechny dílky se musí použít. Na „čelním skle“ auta musí být vždy dvě oči a zároveň nikde jinde nesmí být oko vidět. Řešení je pouze jedno.


Vytvořeno: 07.04.2013.  Recenze hry: Road Block Hodnocení:
Na četníky a lupiče
Policista vystoupil z policejního vozu a otevřel dveře u kradeného auta „ Vystupte si , ruce za hlavu, čelem vzad a nohy od sebe. Zatýkám Vás. Máte právo nevypovídat. Cokoliv řeknete, může být použito proti vám před soudem. Máte právo na obhájce.“ Kdo by tuto scénku neznal.... Staňte se policejní jednotkou a obkličte lupiče v ukradeném červeném voze.

Autoblok je logická hra, kde se snažíte umístit dílky s policejními auty tak, aby červené vozidlo představující lupiče nemohlo vyjet. Tento hlavolam není pro žádný ořezávátka. Patří do vyšší věkové kategorie. Tedy od sedmi let a víš. V balení najdete plastovou základnu, dílky připomínající tetris. Na nich jsou pevně připojeny policejní auta (6 ks), červené auto a budovy (4 ks). Samozřejmě součástí hry je knížka se zadáním včetně řešení. Celkem je 60 rébusů. A pro tu správnou atmosféru je zde páska na ruku.

Hra začíná tím, že si vyberete zadání. Podle něj umístíte budovy a lupiče (červené auto). Ty jsou pevně ukotvené a nelze s nimi pohybovat. A teď nastává chvilka pravdy. Vezměte policejní auta a snažte se je umístit na hrací desku tak, že lupič nesmí uniknout z hrací desky.. Při tom je třeba splnit pravidlo. Lupič nemůže uniknout přes žádné policejní auto ani budovu. Lupič nesmí unikat diagonálně, tj. šikmo.


Vytvořeno: 07.04.2013.  Recenze hry: GoGetter Prince and Dragon Hodnocení:
Princ a drak
Stalo se, nestalo, do království přiletěl drak. Na zámku je pozdvižení. Král hledá po celém království i v okolních zemích prince, kteří by se drakovi postavili. Zkrátka, jak už to v pohádkách bývá. Jenomže, není drak jako drak! Ne každý drak má chuť na princeznu, ne každá princezna se draka bojí a ne všechno, co se říká, bývá pravda…

Úkolem tohoto hlavolamu je vytvořit cestu z devíti dílků . Na dílcích jsou namalovány celkem tři druhy cestiček - křižovatky, míjející se zatáčky a křižovatka podobající se písmenu Y. Tyto dílky se umisťují na víko platového boxu. Přitom je třeba splnit zadání. V daném úkolu je přesně namalováno, kdo bude či nebude propojen. Na okrajích víka jsou namalovány obrázky – princ, princezna, drak, kouzelník, kůň, kytka, zatáčky a hrad s jeskyní. Ty je třeba dle zadání propojit. Při tom je důležité, aby nevznikla slepá ulička a nespojil se nikdy drak s princem. Po skončení hry lze dílky i se zadáním uložit do boxu.

Zajímavostí tohoto hlavolamu je, že jeden úkol má dokonce 4 řešení. Je dobré mít u sebe tužku a papír a zaznamenávat si postupně všechna řešení u daného úkolu. Na druhé straně zadání najdete všechna řešení na jedné stránce. Úkolů je celkem 48. Hlavolam je určen pro děti od pěti let.


Vytvořeno: 07.04.2013.  Recenze hry:  Camelot Junior Hodnocení:
Zámecké schody
Povím vám pěknou pohádku o princezně a o hrádku.
Ve vysoké hradní věži princezna v okně leží...

Pláče a naříká velice, že marně čeká prince.
Hledí do modré dálavy a chodí jako bez hlavy.

Tu celá zem se třese, když princ k hrdu se nese.
Uvázal koně k javoru a šine si to nahoru...


Nenechte princeznu dlouho čekat a poskládejte správně schody k její věži. Úkolem tohoto hlavolamu je tedy správně poskládat dílky tak, aby mohl princ dojít k princezně. K tomu je třeba použít pouze dílky, které jsou vyznačeny v zadání. Správné vyřešení úkolu najdete na druhé straně zadání. Dílky jsou z masivního dřeva - schody, věže a samozřejmě princ s princeznou. Dále je tu základna, na kterou se dílky skládají. Nedílnou součástí je knížka s rébusy. Celkem je zde 48 úkolů, které se dělí do čtyř skupin. V každé skupině je tedy 12 úkolů – starter (zde je malá nápověda – dílky jsou natočené ve správném směru pro umístění) , junior, expert a master.

Jak na to:
1. Vyberte si zadání a nachystejte věže, prince a princeznu dle zadání.
2. Vezměte si pouze vyobrazené dílky v horní části zadání
3. A nyní je to na vás - přemýšlejte a skládejte... Ovšem při tom je třeba dodržet několik pravidel. Například, že cesta musí být souvislá bez „propastí“. Tj. princ nemůže šplhat po stěnách ani seskakovat s věží.

Hra je určena dětem od 4 let. Určitě bych doporučila začít u prvního úkolu i když se bude zdát jednoduchý. Tím se připravujete na těžší úkoly a uvědomujete si, jak dobře dílky skládat. Pokud je v rodině mladší dítě, může si jen tak stavět věže bez zadání. Hlavolam je tedy zároveň i hračka.


Vytvořeno: 09.01.2013.  Recenze hry: Mines of Zavandor Hodnocení:
Zavandorští trpaslíci bojují o trůn...
Grimmborn, král zavandorských trpaslíků, si povzdechl. „Byly to dobré časy, když jsem vládnul a shromažďoval do své pokladnice drahokamy. Můj čas vlády se chýlí ke konci a musím tedy vybrat vhodného nástupce“. Tak to vyžadovala tradice. Mohl vybrat dva až čtyři uchazeče a stanovit, že právě tito jsou schopni účastnit se procesí, které přichází skrz doly. Stále si pamatoval na své procesí, kdy se na Královskou cestu vydal spolu s Grumdigem, Hilfarem a Weldagem…

V této hře se hráči dostávají do role trpaslíků – kandidátů o trůn. Trpaslíci musí projít Královskou cestou, která vede přes celou horu, až do korunovační místnosti. Při cestě horou získávají drahokamy ze čtyř různých dolů (vozíků). Tyto drahokamy se následně použijí na nákup vybavení či pro vylepšení již získaného vybavení…Na konci putování, tj. v korunovační místnosti se sečtou body a určí se vítěz.

Příprava hry:

Položte dvě dražební desky a plán s horou doprostřed stolu. Na dražební desky umístěte karty vybavení, které jste si předem setřídili podle zadní strany. Karty dejte na desku přední stranou. Poté umístěte figurku krále na horu. Nachystejte karty drahokamů tak, že je roztřídíte podle vozíků do čtyř hromádek položíte rubem na stůl. Vyberte si hráčskou desku s rodinným klanem, dejte ji přední stranou (bez štítu) na stůl. Na první políčko položte jednu kostku vylepšení. Dále každý hráč obdrží do začátku hry jeden svitek s kostkou vylepšení, kartu přehledu a šest karet drahokamů z dřevěného vozíku. Začínající hráč si navíc vezme figurku pro začínajícího hráče.

Průběh hry:

Každé kolo má čtyři fáze: příjem, obchod, dražba a vylepšení. Počet kol se odvíjí od toho, kdy dorazí figurka krále do korunovační místnosti. Ta se posouvá vždy po dražbě a to ve směru šipek na desce s horou. Máte na výběr dvě varianty kam se můžete s králem vydat. Proto se nedá dopředu určit, kolik kol bude celkem ve hře odehráno.

•příjem - provádí se pomocí vozíků. Ve hře jsou celkem čtyři druhy. Dřevěný, měděný, železný a bronzový. V každém druhu vozíku jsou různé drahokamy. V této fázi si vezměte karty vozíků ze stolu podle toho, jaké druhy vozíků máte na své hráčské desce do ruky. Poté si je prohlédněte a pokud chcete, můžete využít jednorázově svitek a vzít si další karty ze stolu do ruky.
•obchod – zde můžete obchodovat s drahokamy (rubín, diamant, smaragd a safír). Můžete je měnit se soupeři a nebo s bankem. S bankem měníte dva své drahokamy za jeden z banku. Se spoluhráči je to na domluvě.
•dražba - v dražbě získáváte karty vybavení nebo vítězné body. Ve hře jsou 4 druhy dražby (rubínová, diamantová, smaragdová a safírová). Můžete vsadit na libovolný počet dražeb. Každý hráč vybere z pravé ruky drahokamy, které jsou určeny pro dražbu a dá je do levé ruky. Poté všichni najednou odkryjí své nabídky a určí se postupně vítěz každé dražby. Kdo má nejvíce diamantů dané barvy, vyhrál dražbu v dané barvě a může si vybrat z nabídky na dražební desce. Karty z prohrané dražby se položí bokem a do hry se vrátí až na konci kola. Karty z vyhrané dražby dejte na odkládací balíček na stůl. Karty v pravé ruce (pokud nějaké zbyly), můžete nyní použít pro vylepšení.
•vylepšení - v této fázi si můžete vylepšit karty vybavení a svůj klan na své hrací desce. Vylepšit můžete jen jednou za kolo. Po zaplacení drahokamy si umístěte kostičku vylepšení na příslušné pole pro vylepšení. Teprve nyní si můžete vzít karty, které zbyly z neúspěšné dražby do ruky.

Konec hry:

Hra končí v okamžiku, kdy král došel do korunovační místnosti. Hráči mohou v této fázi proměnit zbylé karty na body. Tři karty za jeden žeton bodu. Poté se sečtou všechny body za vylepšení a žetony bodů. Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává. Pokud je mezi hráči remíza, vyhraje hráč, který má v ruce nejvíce drahokamů. Pokud hráči i nadále remizují, je vítězství sdílné.


--------------------------------------------------------------------------------

Shrnutí: rodinná hra se zajímavým a jednoduchým herním systémem. Pro náročnější hráče příjemná oddychovka. Odhad soupeře a klamání soupeře při dražbě. Samotná dražba a její vyhodnocení je rychlé. Hra je vyvážená a nejsou v ní prostoje. Je zde několik možností získávání vítězných bodů. Dobře se navzájem prolínají karty vybavení.


Vytvořeno: 09.01.2013.  Recenze hry: Serpentina Hodnocení:
Hisss
Sss… Nahání Vám hadi hrůzu? Tak překonejte strach a poskládejte ty nejkrásnější a nejbarevnější hady, které ani v přírodě nenajdete.

Jedná se o rychlou jednoduchou karetní hru, která naučí děti identifikovat základní barvy a procvičí první počítání. Vaším úkolem je nasbírat co nejvíce hadů z karet, které budete získávat během hry. Důležité je také v průběhu hry ukořistit nejdelšího hada, který určuje vítěze v případě remízy.

Příprava hry

Zamíchejte hadí karty. Náhodně vyberte jednu kartu z balíčku a otočte ji lícem nahoru. Dejte ji do středu stolu. Tato karta je startovní. Zbylé karty rozložte skrytě na hrací plochu. Ty slouží k dobírání.

Průběh hry

První hráč si vezme kartu ze stolu a otočí ji. Jestliže některá barva pasuje k první kartě, položí se nová karta vedle ní, aby se stejné barvy dotýkaly. Jestliže barva nesedí, položí se karta tak, aby mohla začít dalšího hada. Možnosti ve hře:

•žolík - je duhová hlava a ocas. Tyto karty můžete připojit k jakékoli barvě tělíčka.
•spojení dvou hadů do jednoho – když se vytáhne tělíčko a jedna z jeho barev pasuje k rozestavěnému hadovi a druhá barva k jinému rozestavěnému hadovi, můžete touto kartou hady spojit. Tím vznikne jeden had.
Abyste si mohli hada vzít k sobě, musíte položit hlavu nebo ocas k tělíčku, a tím dokončit hada. Zasyčíte „Ssss“ a přemístíte ho k sobě. Hadi které vyhrajete, tvoří vaši hadí jámu. Pokud Vám dochází místo před sebou, dejte karty v hadí jámě tak, aby každý had utvořil svoji hromádku.

Konec hry

Hraje se do té doby, než dojdou dobírací karty. Všichni nedokončení hadi zůstávají uprostřed stolu. Každý hráč si spočítá všechny karty ve své hadí jámě. Hráč, který má nejvíce karet, vyhrál. V případě remízy vyhrává hráč s nejdelším hadem.

-----------------------------------------------------------------------------

Shrnutí: jednoduchá karetní hra pro děti od čtyř let. Větší podíl náhody je dán dobíráním karet. To ovšem neubírá na atraktivnosti této hry. Díky této náhodě, může vyhrát i ten nejmenší.


Vytvořeno: 09.01.2013.  Recenze hry: IQ Cabin Hodnocení:
provětrejte si pořádně mozek
Zdá se Vám 2D hlavolam jednoduchý? Zkuste si poskládat pyramidu. Jak jsem již napověděla, hra se tedy skládá ze dvou druhů hlavolamů. Každý z nich je rozdělen do pěti obtížností. K tomu, aby byl hlavolam zkompletován, musíte správně umístit všech 12 různobarevných dílků.

V nejtěžší obtížnosti znáte na startu pouze 2 nebo 3 dílky. 2D hlavolamů je celkem 144 a 3D hlavolamů je celkem 53. Ty najdete v přiloženém sešitku. Navíc je v plastové krabičce přiložena kartička s jedním umístěným dílkem (celkem 39 zadání) pro 2D hlavolam. U každé této varianty je napsáno, kolika způsoby lze hlavolam poskládat.

Jak se to hraje?
1.Vyberte si variantu, kterou chcete skládat - 2D nebo 3D
2.Zvolte si obtížnost.
3.Dejte podle zadání dílky na příslušnou část krabičky
4.Nyní můžete poskládat zbylé dílky

Shrnutí: hra s velmi jednoduchými pravidly, která dokáže pěkně provětrat mozkové závity. Při své velikosti ji snadno kamkoliv na cesty. Díky kartičce s jedním umístěným dílkem máte celkem dalších 21200 způsobů, jak hlavolam poskládat.


Vytvořeno: 26.07.2012.  Recenze hry: Safari Hodnocení:
Je to zebra, nebo hroch.
„Vítejte v Africe na safari“. Ozvalo se z úst urostlého chlapíka. Už se těším, jak se pojedeme podívat na zvířata. Po dlouhé cestě jsme konečně dorazily na místo. Vydali jsme se úzkou stezkou. Něco se mihlo v pralese. „Koukej, tam je zebra!“ „Ne, to se pleteš to byl určitě hroch.“ Musím dávat příště lépe pozor, jinak se mi budou všichni smát….

Hráč představuje lovce, který musí postupně ulovit od každého zvířete jeden kus. Hází se kostkou, na které jsou hodnoty 1-4, voda a lovec. Tímto způsobem se posouváte po směru hodinových ručiček po herním plánu a sbíráte zvířata do svého „alba“

Rozestavte všechna zvířata na vnější stezku. Průvodce postavte na vnitřní stezku k vodě. Potom postupně zakrývejte pralesem jednotlivá zvířata tak aby je všichni dobře viděli. Dobře si je zapamatujte. Hází se kostkou. Každé zvíře, každé křoví a každá voda je jedno pole. Pokud zvíře ještě nemáš, vezmi si ho do alba, jinak ho tam nech. Pokud dojdeš na křoví, hádáš zvíře. Když uhodneš, tak si ho vezmeš a dáš křoví na další zvíře. V případě že ho již máš, házíš znovu a posuneš se na další políčko. V případě že neuhodneš, nic se neděje a hraje další hráč. Pokud zastavíš u vody a nebo ti padne na kostce voda, jde se nějaké zvíře napít. Musíš tedy jedno svoje zvíře vrátit na hrací desku. Když hodíš lovce můžeš si zvíře z herní desky vybrat. Nebo můžeš soupeři jedno z jeho alba odebrat a dát ho do svého. To ale pouze v případě, že jich má soupeř pět. Hra končí tím, kdo má první zaplněné album zvířátky.

Přesto, že výrobce uvádí věk 4+, lze ji zahrát za pomoci dospělého již od tří let. Jednoduchá pravidla s pěkným nápadem. Velká dřevěná zvířata. Dětem se dobře drží. Krátká hrací doba. Přesně taková, jak dlouho dítě v tomto věku udržet pozornost.


Vytvořeno: 26.07.2012.  Recenze hry: Monte Rolla Hodnocení:
Kuličky děti prostě milují
Nad kopci zapršelo a zasvítilo slunce. Vtom se na obloze vykreslila nádherná duha. Po chvíli se začala pomalu ztrácet a roztříštila se na malé duhové kuličky. Aby se z nich opět mohla stát duha, musely duhové kuličky projít přes náročnou cestu přes hory až do moře. Až teprve v moři pod dohledem slunečních paprsků se opět mohli spojit v duhu..........
Každý hráč představuje duhové kuličky ze ztracené duhy. Pomocí kostky se snaží dostat své kuličky Každý hráč má kuličky, přes hory až do moře.. Během cesty na něj čeká záludná řeka. Když do ní vstoupí, může se pomocí kamenů udržet v proudu. Může se ovšem stát, že jiný hráč spadne také do řeky a všechny kuličky před ním, vezme sebou po proudu.
Složením herního plánu vytvořím „horu“ která se mírně svažuje do dvou směrů. Každý hráč si vybere kuličky stejné barvy a umístí je na start. Ten představuje rybník s lekníny.

Základní varianta
Do rybníčku dejte 2 kuličky. Hází se kostkou. Za každý bod na kostce se posunete právě o 1 políčko včetně dvojitých políček, kamenů a vln v řekách a jezerech. Přitom si můžete vybrat, kterou kuličkou pohnete. Pokud kulička skončí svůj pohyb na řece, musí tam zůstat stát. Na některých místech v řece jsou vlnky, pomocí kterých se kulička v řece udrží. V tu chvíli je nebezpečí, že ji jiný hráč pomocí své kuličky srazí. Může se ovšem stát, že Vás posune dopředu k cíli. Řeky totiž tečou různými směry. Záleží na které straně hory se nacházejí. Dalším prvkem jsou zdvojená políčka. Pokud tam již stojí dva hráči, posuňte jednoho do nejbližší řeky a kulička vždy steče pod horu. Hráč při tom nesmí vyhodit svoji vlastní kuličku. Hra končí ve chvíli, kdy dostanete obě kuličky do moře.

Další obměny hry
- Hráč může vyhodit svoji kuličku
- můžete hrát se třemi kuličkami, přičemž stačí dostat do cíle 2 kuličky
- když padne na kostce 6, můžete házet ještě jednou (pouze jednou, ne víckrát dokola). Hodnoty se sečtou a pohnete svojí kuličkou o tento součet.

Velmi zdařilá hra pro nejmenší. S pomocí dospělého můžete hru hrát dítě již od tří let. Kuličky děti prostě milují....


Vytvořeno: 23.01.2012.  Recenze hry: Ubongo Hodnocení:
tetris - nostalgie v novém hábitu
Při oslavě narozenin se mi podařilo dostat k této hře. Na první pohled hra vypadá velice jednoduše. Co je na tom, poskládat pár tvarů do slepé předlohy..... na tom přece nic není…. a usedla jsem ke stolu, kde se právě uvolnilo místo.

Pravidla mi vysvětlily během minuty. Dostala jsem tabulku, na kterou se skládají tvary, hodilo se kostkou a otočily se hodiny. Podle toho co padlo na kostce za obrázek, si hráč vybral tvary v příslušné řadě pod obrázkem a začal umisťovat tvary do slepé předlohy. Jakmile sem to poskládala, zavolala jsem Ubongo a posunula svoji figurkou o tolik polí, kolikátá jsem skončila se skládáním a sebrala si dva kameny z příslušné řady (Možná tady je trochu náhody v tom, co na Vás zbude za kameny, ale zase je to o tom, kdo je nejrychlejší a vybírá jako první) A to vše sem musela stihnout než čas vypršel. Hra se takto opakovala, dokud se nedobraly všechny tabulky. Potom se spočítalo, kdo má nejvíce kamenů od jedné barvy. To určilo vítěze.

Může hrát kdokoliv a šance na výhru je opravdu o šikovnosti a ne o tom jak zvládáte pravidla nebo kolik je Vám let. Přesýpací hodiny neúprosně krátí čas a je potřeba se soustředit a nevzdat to, ani když to nejde. Sama sem se přesvědčila, že se to vyplatí. Když už sem měla pocit že to nedám, tak neúprosnou snahou se mi to podařilo dát… , samozřejmě ne vždycky. Věkový rozdíl byl 6 – 35 let. Malý piškoti hráli se třemi tvary a dospělí se čtyřmi tvary, což naprosto smazalo věkový rozdíl a ukázalo se, jak dospělí občas podceňují ty nejmenší. Dokonce se stalo i to, že piškot skládal 4 tvary a dospělák 3 (protože 4 mu prostě nešly) a vyhrál piškot….

Celkový dojem ze hry je fakt dobrý (mínusy jsem žádné nenašla)
+ během minuty vysvětlený pravidla
+ hru nerozhoduje znalost pravidel již ostřílených hráčů
+ na věku opravdu nezáleží, je to o šikovnosti
+ hrou se naučím soustředění pod tlakem, trpělivosti, představivosti a postřehu
+ náhoda mi tu přejde minimální a docela šikovně vyvážená
+ hra se jen tak neohraje – spousty možností pro skládání
+ zajímavá grafika a nádherné kamínky (ty mě dostali)


Vytvořeno: 23.01.2012.  Recenze hry: Anti Virus Hodnocení:
popis hry a celkový dojem
Už mě zase skolila horečka, piji teplý čaj, ležím v posteli a snažím se vypotit a dostat ten strašný virus z těla ven. Ještě to chvilku potrvá, ale nakonec se mi úspěšně podaří bacil zahnat…

Hra obsahuje
1 hrací plastová deska s východem pro zákeřný virus
12 plastových barevných dílků
1 sešit ze 60ti rébusy a s jejich řešeními
1 cestovní pytlík
1 návod v CZ

Hra je určena pro jednoho hráče. Hrací deska představuje lidský organismus, kde se usídlil nebezpečný vir. Úkolem hráče je dostat tento červený vir ven z hracího pole. V cestě mu ovšem stojí buňky, které pomocí posunu uvolní cestu nejnebezpečnějšímu červenému viru.

Na začátku hry se vybere varianta obtížnosti ze sešitu a dle předlohy se naskládají vybrané buňky a vir do hrací desky. Je možno vybírat celkem z 5ti obtížností – starter, junior, expert master a wizard. Buňkami se dá hýbat pouze šikmo. Mohou se shlukovat a pohybovat ve skupině. Buňka může částečně vykouknou otvorem pro východ, ale nesmí vypadnout ven. Nesmí se jimi otáčet dokola a pohybat vodorovně a svisle. Dvěma bílými buňkami se nesmí hýbat vůbec. Hra končí vysunutím červeného viru z hrací desky.

Hra vypadá jednoduše, ale nenechte se zmýlit. Dokáže pěkně potrápit i dospělácký mozek. Řekla bych, že je pro trošku starší děti než uvádí výrobce, posuzuji dle dětí ve svém okolí. Zajímavý nápad a opravdu nádherné barevné provedení. Materiál je velice příjemný do ruky, je to kvalitní plast (co bývá v legu). Hra rozvíjí logické myšlení a prostorovou představivost. Jediné co bych vytkla je, že měla být namalovaná předloha pro umístění dílků do hrací desky, při uklízení. Nicméně sem si ji udělala sama během chvilky.


Vytvořeno: 13.09.2011.  Recenze hry:  Airport Traffic Control Hodnocení:
Dejte letadlům správný směr

Sedím na kontrolní věži a dávám si neskutečně dobrou svačinku. Vtom dostanu hlášení, že jsou letadla nachystaná a startují motory. Položím si svačinku vedle sebe, nasadím sluchátka a vydávám povel ke startu. Snad jsem všem letadlům dala ty správné souřadnice a pokyny, kam mají letět. Šťastnou cestu…..

Popis hry
Hra obsahuje praktický box s výsuvným víkem. Uvnitř boxu jsou schované jednotlivé úkolové karty a leporelo s řešením úkolů. Dále hra obsahuje 6 plastových průhledných destiček s letadly. Úkolem hry je přikládat tak, abych letadla splnila podmínku pro daný úkol. Úkoly jsou rozděleny na 4 obtížnosti
1. Starter 1-12: na kartě s nebem je namalované jedno letadlo v určité barvě a směru. Na kartu si letadlo položte přeně tak jak je vyobrazené na kartě. Úkolem je tedy poskládat dílky s letadly tak, aby přesně seděl směr kterým letí
2. Junior 13-24: na kartách s radarem jsou vyobrazené terčíkové body, které protínají přerušované čáry. Úkolem je podkládat letadla tak, aby letěla po přerušované čáře v jednom směru a přitom byla letadla na terčíkových bodech. Letadla nesmí být čelem proti sobě.
3. Expert 25-36: na kartě s mapu jsou vyobrazeny široké čáry ukončené šipkou. Úkolem je, poskládat letadla tak, aby dodržela směr, který jim šipka určuje. Letadla nesmí být čelem proti sobě.
4. Master 37-48: na kartě jsou vyobrazeny ranveje. Úkolem je poskládat letadla tak aby stáli na ranveji v jednom směru. Letadla nesmí být čelem proti sobě.

Jelikož je to hra pro jednoho hráče, budete se vždy radovat sami pro sebe, pokud správně splníte úkol dle zadání.



Vytvořeno: 03.09.2011.  Recenze hry: Agricola: Rozšíření Hodnocení:
Toto rozšíření nesmí chybět.
Toto rozšíření nesmí chybět.

Po několika hrách základní agricoly, jsme přidali i toto rozšíření. Rozhodně to stojí za to, protože v základní hře není zas až tolik karet . Rozdělily jsme karty podle variant E (základní), I (interaktivní) a K (komplexní). Karty E jsme přidaly do základní hry a I a K jsme zatím nechali bokem. Postupně jsme hrály jednotlivé varianty. Prvně E, pak I a nakonec K. Je dobré varianty mezi sebou nemíchat, protože každá varianta je zaměřená určitým směrem a karty malého vybavení a profesí se navzájem dobře podporují, pokud zachováte balíčky. Když se to smíchalo dohromady tak už to nebylo ono, protože většinou karta profese co podporuje vybavení nesetkala. Což je opravdu škoda. Také nemá smysl karty míchat dohromady, protože jsou tam obdobné karty ale upravené právě buď pro Interakci nebo pro komplexnost.
V balíčku I se mí líbí profese Správce dvora – Jakmile máte jílovou chýši, můžete si dát potomka bez volné místnosti. Zemědělec zase osívá pole o 2 obilí a nebo 2 zeleniny více. Řezník mění zvířata i bez karty velkého vybavení. Zajímavé jsou i vybavení. Tak třeba jíloviště, kdy za jedno jídlo dostanete 5 jílů ze společné zásoby (3 vyložené profese). Pluh drnořez zase zorá místo jednoho 2 pole. Atd……..
V balíčku K je zase zajímavá profese Hajný, protože když dáváte akci zasít, dáte si tam 3 dřeva a pak je sklízíte stejně jako obilí. Když máte Krotitele můžete chovat zvíře v každé místnosti. S palírníkem máte za 1 zeleninu 5 jídel. Taky dost dobrá karta.V malém vybavení jsou zde kamna (funguje stejně jako ve velkém vybavení). Podmínkou je vrátit ohniště. Další zajímavá karta je Kára na kameny, kdy si na začátku sudých kol sbíráte Vámi umístěné kameny. Atd……
Na závěr snad jenom mohu dodat, že s tímto rozšířením dostane hra úplně jiné obrátky. Naskytne se mnohem více možností a kombinací. Hra je dynamičtější a o hodně zajímavější. Jste pořádně pod tlakem, stejně jako to je v základu. Mozek je ještě ve větším varu a to je prostě ono. Rozšířením neztratíte neustálý tlak na uživení a budování, ale dostanete více možností jak všechny uživit a vybudovat pořádnou farmu.


Vytvořeno: 30.08.2011.  Recenze hry: Egizia Hodnocení:
Údolí králů
Ahoj všem, kdo chtějí údolí,
Tak jsem se rozhodla napsat recenzi k této hře. Hru jsme koupily s manželem na základě hodnocení na BGG a musím opravdu uznat, že toto ohodnocení si zaslouží. První dojem při rozbalení byl příjemný, protože vnitřní kartony jsou festovní a hlavně barevně povedené. Takže už ze startu můžete nasát atmosféru. Po přečtení pravidel, která jsou podle mě srozumitelná a dobře napsaná, jsme se pustily do hraní. Herní systém je jednoduchý a přitom hodně zajímavý. První testovací hra dopadla dobře a veškeré nejasnosti ohledně karet jsme dopilovaly už během první hry. Takže druhou hru už jsme hrály pohodě a svižně.
Nachystání samotného herního plánu a komponentů hráče je bleskovka. Po tom následuje taktická a napínavá hra až do konce. Musíte hodně taktizovat a přemýšlet, čemu dáte přednost. Každé kolo začíná položením 10ti karet Nilu, dále probíhá postupné nasazování lodí hráčů na řeku z hora dolů. Každý hráč má 8 lodí. Můžete je nasadit na kartu Nilu nebo na kruhové políčko s dělníky (stavební čety) či na políčko pro staveniště. Pak následuje živení dělníků, zisk z kamenolomu a nakonec stavění budov. Nechci popisovat podrobně návod jak hru hrát.. Jak jsem psala pravidla jsou srozumitelná a není k nim co vytknout. Na hře mně zaujalo živení stavebních čet. Máte tři druhy obilných polí – ty získáváte mezi kartami Nilu. Zelená, žlutozelená a hnědá pole. Tyto stejná pole jsou také namalována dole na konci řeky Nilu, kde je na jednom z obilných polí položený vodní prstenec, který určuje kterým ze tří druhů obilí můžete v daném kole uživit dělníky. Prstencem můžete v průběhu kola posunout, když vstoupíte na kruhové políčko Passalon. Ve dvou hráčích to není úplně tak nebezpečné, jako ve více hráčích. Pak už můžete spoluhráčům pěkně zavařit, pokud si nevzali nějakou pomocnou kartu z karet Nilu. Tím nemyslím jenom obilí, ale také různé karty na proměňování obilí. Je to prostě originální nápad. Živení je spíše okrajová záležitost, ale přesto hodně zajímavá. Nejste tolik pod tlakem, ale to neznamená že to můžete vypustit. Živení je samozřejmě spojeno s dělníky a čím víc obilí máte, o to víc můžete mít větší četu. Čím jí máte větší, tím víc postavíte a následně z toho získáte vítězné body. Body se v této hře dají sbírat hodně způsoby. Jakmile polevíte, tak to projedete.
Na konec jenom mohu dodat, že hra se podle mě velmi vydařila a určitě stojí za to si ji zahrát. Hra je ve dvou dobře hratelná a míň si navzájem škodíte. Kdo nemá rád konflikty, tak hra ve dvou je ideální. Při vyšším počtu hráčů, ač jsme ji nehráli se bude muset víc riskovat a škodit soupeřů. Budete muset obětovat tahy kvůli obsazovaní výhodnějších políček. Rozhodně se nebudete u ní nudit. Musíte být neustále ve střehu a s tím jak se obsazují postupně políčka tak vymýšlet v průběhu neustále novou strategii. Vítěz není do posledního kola jasný. Závěrečné sčítání bodů může pořadí výrazně změnit. Kdo má rád hru s minimálním podílem náhody a taktizováním, tomu mohu hru doporučit. Snad jediné co mi nesedí je namalování rubové karty Sfingy, ale to je pro hru nepodstatné. Za to dávám tak půl bodu dolu.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |