Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče gutalin

Rok narození: 1968
Telefon: 724677756
Místo, kde hraje pravidelně: Jihočeský kraj / České Budějovice
 
Další informace: Bydlím v Hluboké nad Vltavou, nejčastěji hraju se svými dětmi. Svět deskových a karetních her je rozlehlý a rozmanitý, takže jsem jeho podstatnou část dosud neprozkoumal a rád se seznámím s dalšími herními poklady. Moderní hry považuju za chytrou a často i poučnou zábavu a čas s nimi strávený rozhodně nepovažuju za ztracený.


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola Ano Mám a nechci prodat
Bang! Ano Mám a nechci prodat
Blokus Duo Ano Nemám ale chci koupit
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Doba kamenná Ano Nemám ale chci koupit
Dominion Ano Mám a nechci prodat
Lovci a sběrači Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Scrabble Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele gutalin je k dispozici celkem 5 recenzí.

Vytvořeno: 25.02.2014.  Recenze hry: Takenoko Hodnocení:
Souboj s nenasytnou pandou

Takenoko zaujme už graficky přitažlivým designem s jemnými pastelovými barvami a tvary, které připomínají tradici japonské mangy. Konec konců, úvodní příběh, který na pravidlech představuje východisko pro představení hry, má skutečně komiksovou podobu. Spolu s figurkami zahradníka, černobílé pandy a bambusů nás nic nemůže nechat na pochybách, že hra se inspirovala východoasijskou kulturou. Pokud je v něčem Takenoko opravdu nepřehlédnutelné, je to kvalita a půvab herních komponent. Bambusy v dřevěném provedení můžeme najít hned ve třech barvách – zelené, žluté a růžové. Stejné barvy mají i šestiboká políčka, ze kterých se postupně přikládáním vybuduje herní plán.

Cílem hráče je splnit úkoly na třech typech karet.
1) Karty políček: hráč má sestavit bambusová políčka do tvaru předepsaného na kartě. Jsou bodované relativně skromněji, protože jejich splnění je nejsnazší – zvlášť v pozdní fázi hry.
2) Karty pandy: úkolem pandy je sežrat zahradníkovi kousky bambusu požadovaných barev. Karty jsou bodově výhodnější a vzhledem k tomu, že rozhodují v případě remízy, jejich sběr představuje sázku na jistotu.
3) Karty zahradníka: jsou sice bodově poněkud zvýhodněny, nicméně v porovnání s obtížností jejich plnění nedostatečně, neboť jejich úkolem je vypěstovat bambusy určité barvy, počtu a výšky, jenže ty současně užírá nenasytná panda. V určité nevyváženosti bodového hodnocení jednotlivých druhů karet je tak zároveň jediná výraznější slabina jinak zajímavé a sympatické hry.

Každý hráč má před sebou malou desku, na které jsou pomocí ikonek zobrazeny možné akce. Za pomoci žetonů si v každém kole dvě akce vybere a provede. Pomocí hodu kostky na počasí může získat třetí bonusovou akci, případně právo volit v jednom kole dvě stejné akce. Hráč tak může budovat zahradu, stavět zavlažovací kanály, pěstovat bambus či krmit pandu. Hráč, který jako první splní příslušný počet úkolů, je samotným císařem odměněn bonusovou kartou a hra končí dohráním bonusového kola.

Takenoko je jedna z nejzábavnějších a nejkomplexnějších her rodinného typu, které se momentálně vyskytují na trhu. Její pravidla jsou dostatečně jednoduchá, aby je pochopily i menší děti, a zároveň nikoliv primitivní, aby nudila dospělé. Hra je dostatečně variabilní, takže se neohraje už po několika partiích. Dobře hratelná je už ve dvou hráčích, i když se stoupajícím počtem spoluhráčů se bezpochyby zvyšuje i množství zábavy. Jako správná rodinná hra poskytuje přiměřené množství náhody, aby vyrovnala věkové rozdíly mezi hráči. Slouží k tomu losování karet úkolů, losování bambusových políček a pochopitelně i hody kostkou. Délka odehraných partií se pohybuje obvykle kolem 45–50 minut.

Výhodou Takenoka je, že herní mechanismus nesvádí k dlouhému přemýšlení a následným prostojům. Vhodně zvolenou taktikou lze nicméně mnohé ovlivnit a je dobré sledovat počínání soupeřů a odhadovat jejich cíle. Hráči si sice obvykle přímo neškodí, ale svými tahy se významně ovlivňují.



Vytvořeno: 25.02.2014.  Recenze hry: King of Tokyo Hodnocení:
Nemilosrdná mlátička v kulisách japonské metropole

Vládce Tokia je jedna z těch vděčných univerzálních her, které je možné použít kdekoliv a kdykoliv, zvládnutí jednoduchých pravidel totiž nepředstavuje žádný intelektuální výkon a jejich vysvětlení nezdrží víc než několik minut. Pobaví děti i dospělé, hrát může kdokoliv, včetně těch, co jsou světem deskových her nepolíbení. Velký podíl náhody spolehlivě vyrovnává nedostatek hráčských zkušeností a věkové rozdíly. Snad jen útlocitné duše mohou mít problém s hrou, jejíž příběh je založen na násilí a nekompromisním soupeření. Jakkoliv jde o přímočarou rychlou jízdu za pomoci kostek, ani tady se bez určité – a nikoliv bezvýznamné – strategie a plánování určitě neobejdete, jinak vás soupeři převálcují za pomoci akčních karet nebo přehozů kostek.

Hra dává vzpomenout na sérii katastrofických sci-fi snímků japonské výroby, které přivedly na svět nebezpečná monstra exotických jmen jako Gappa, Gojira či Godzilla, jež si kupodivu se železnou pravidelností za cíl svého útoku volila japonské souostroví a jmenovitě Tokio. Vládce Tokia nespoléhá jen na klasické japonské obludy ve stylu přerostlého veleještěra, ale na pomoc si designéři přizvali mutaci King Konga, Krakena a pro holčičky či příznivce velikonočních zajíčků je ideální děsivý Cyber Bunny. Fandy kosmických sci-fi pohádek zaujme pro změnu Alienoid. A pro ty, co dávají přednost klasickým pohádkám, je spíš Meka Dragon. Celkem 6 příšer se utká v zápase ve volném stylu o čest stát se vládcem Tokia. Tu po sobě hodí tankerem, tu se na chvíli zabaví kočkováním s jednotkami národní gardy. Námět z brakových filmů podtrhuje přitažlivá komiksová grafika.

Každý z hráčů si vybere nejsympatičtější příšeru a snaží se ostatní zlikvidovat, což je nejrychlejší cesta k vítězství. Ti opatrnější se pokusí postupně nasbírat během zápasu 20 bodů. Hází se přitom kostkami, které na sobě mají čísla od 1 do 3, symbol drápu (útok), symbol srdce (léčení) a symbol blesku (energie). K bodování je nutné hodit tři stejné číslice, tři jedničky znamenají 1 bod, tři dvojky 2 body a tři trojky 3 body. Každé další stejné číslo pak přidává po jednom bodu. Symbol drápu připravuje protihráče o 1 život, srdce naopak hráči 1 život vrací. Za symbol blesku obdrží hráč jednu energii. Za zelené kostičky představující energii je možné nakupovat akční karty – buď jednorázové, nebo trvalého charakteru. Tyto karty mohou přinášet výhody typu posílení útoku, jednorázového vyléčení nebo zisku bodu.

Vládce Tokia je oddechová záležitost na hranici mezi party hrami a hrami rodinného typu. Nabízí humor a svižné tempo, jedna partie se dá zvládnout za 20–40 minut podle toho, jak dalece jsou hráči ochotni riskovat. Výhodou hry je (narozdíl např. od Bangu), že předčasně vyřazený hráč nezůstává díky příznivé herní době dlouho mimo. Taktickou stránku hry představují rozhodnutí, zda hrát agresivně na útoky, nebo sbírat karty a posilovat, či bod po bodu trpělivě získávat body a posléze zdolat 20bodovou metu. Hra má šanci díky tématu a výtvarnému provedení včetně herního mechanismu oslovit i menší děti.



Vytvořeno: 24.02.2014.  Recenze hry: Mondo Hodnocení:
Mondo - infarktový závod s časem a soupeři

Rád bych napsal, že Mondo je ideální rodinná hra. Předurčují ji k tomu jednoduchá pravidla, snadno pochopitelná během několika minut, který láká záhy po skončení k další odvetě. Graficky je Mondo příjemně vyvedené s neagresivními barvami, které by rušily při soustředění a nutnosti bleskurychlé reakce. Je ale zřejmé, že designéři tentokrát cílili spíš na dětského zákazníka. Mondo je úžasně zábavné, přináší spoustu humoru a vzájemného škádlení, na které ale vzhledem k závratnému tempu bývá čas až při vyhodnocování. Téma v sobě kombinuje budovatelský princip (který hráč by si nechtěl zahrát na stvořitele a vybudovat vlastní svět k obrazu svému) a svět živočišné říše, protože nejde o nic menšího než svůj výtvor oživit a zabydlet co největším počtem tvorů.

Pozitiva tedy zdánlivě převažují. Potíž je v tom, že Mondo je v zásadě postřehová hra, jejíž rychlost a nutnost maximálně využít svou motoriku při získávání potřebných dílků skládačky jednoznačně zvýhodňuje dětské spoluhráče. Do té míry, že si nebozí rodiče a dospělí připadají jako na mistrovství světa v Člověče, nezlob se, kde se jim pomalu ani nepodaří nasadit. To ovšem poněkud snižuje univerzalitu Monda a předurčuje ho spíš k zápasům v rámci dětského kolektivu nebo stejné věkové kategorie. Aby byl tento handicap eliminován, je nutné pravidla poněkud upravit. Zároveň je vhodné využít pomoc nehrajícího rozhodčího, protože všichni hráči hrají současně a z hromádky dílků si mohou podle pravidel vybírat jen jednou rukou a držet vždy jen jeden dílek. Jenže kdo má v tom napínavém souboji a v honbě za vlastním potřebným dílkem hlídat soupeře...

Někdy je nutné krotit hráčský temperament, protože v rámci hráčské vášně a honbě za dokončením své planety mohou hráči při obracení a přehrabávání hromádky nechtěně nebo i záměrně blokovat soupeře. Zkušenější a zapálenější hráči, kteří se orientují v široké nabídce stolních her, dají možná přednost komplexnějšímu Galaxy Truckeru, z něhož Mondo částečně vychází a přebírá díl jeho herních mechanismů. Ostatní ale, pokud se nebojí časového stresu při finišování, mohou ocenit akčnost Monda, vydatné soupeření (tento faktor pochopitelně stoupá se zvyšujícím se počtem hráčů) a vzrušení při úspěšném úlovku a včasném dokončení svého díla. Kladem je i několik rovin obtížnosti, které umožní postupně získávat zkušenosti a zvyšovat hráčské limity.



Vytvořeno: 24.02.2014.  Recenze hry: Seven Dragons Hodnocení:
Zábavné dračí nadělení

Sedm draků je dynamická karetní hra, jejíž princip vzdáleně připomíná klasické domino. Herní kameny s puntíky nebo obrázky ale vystřídaly karty s vyobrazením draků v pěti barvách. Na jedné kartě může být pouze jediný drak, častěji se ale vyskytují 2–4 draci v různých barvách a úkolem hráče je postupně propojit sedm karet draků téže barvy.

Na začátku hry si hráči tajně rozdají karty, které značí, jaká barva je cílem jejich snažení. Pokud je hráčů méně než 5, zbývající karty odloží rubem nahoru vedle sebe. Do středu herní plochy je umístěna univerzální startovací karta stříbrného draka, na kterou může navazovat hráč jakékoli barvy. Hráči obdrží po 3 kartách a zábava může začít.
Každý si nejdříve dolízne vrchní kartu z dobíracího balíčku, následně zahraje jednu kartu z ruky a přiloží ji tak, aby navazovala jednou či více barvami na některou z již umístěných karet. Karty lze otáčet o 180°, nikoliv o 90°. Na sebe tak navazují vždy příslušné delší a kratší strany. Pokud se hráči podaří navázat více různých barev draků, získává bonus. Na konci tahu si lízne tolik karet, o kolik barev více dokázal propojit.

Aby cesta k vítězství nebyla tak přímočará, vyskytují se v balíčku tzv. akční karty, které dokáží zásadním způsobem změnit poměr sil. Umožňují totiž přemístit jednu vyloženou kartu, vyměnit kartu svého cíle s libovolným spoluhráčem či nepoužitými kartami cílů, vzít si již vyloženou kartu do ruky, vyměnit si karty cílů po nebo proti směru hodinových ručiček a konečně vyměnit si své karty s kartami jiného spoluhráče. V jediném okamžiku se tak z outsidera může stát vítěz a naopak pečlivě budovaná cesta k vítězství se náhle zhroutí. Faktor náhody je zkrátka vysoký a hra tak zůstává napínavá do posledního okamžiku.

Díky jednoduchým pravidlům je přístupná i menším dětem, ale rozhodně jí nepohrdnou ani dospělí. Její přednosti vyniknou nejlépe ve více hráčích. Díky drobným rozměrům je skladná a mimořádně vhodná ke zkrácení dlouhé chvíle při cestování. Jedna partie obvykle trvá 15–20 minut.



Vytvořeno: 24.02.2014.  Recenze hry: Ta Yü Hodnocení:
Ta Yü - kouzlo starobylé a tajuplné Říše středu

Už pohled na krabici barvy noci vyzdobenou draky a obrázky kamenů, na kterých je sice název hry vyveden latinkou, ale s nápadnou snahou napodobit vzhled čínských znaků, nás má nalákat exotikou Dálného východu a vyvolat asociaci s prastarou kulturní tradicí Říše středu. Ta Yü je jméno legendárního čínského hrdiny, který kdysi zachránil Čínu před potopou. Kdepak, nestalo se to díky stavbě čínské archy. Pohybujeme se v zemi, která má velké zkušenosti se stavbou tak gigantických děl, jako je proslulá čínská obranná zeď na severu, a tak to dokázal prokopáním celé říše spoustou kanálů, aby obrovské množství vody odvedl z vnitrozemí do dalekého moře.

Ve hře Ta Yü se její novodobý autor snažil propojit zemi, která představuje herní desku, za pomoci kanálů a vytvořit tak spojení na otevřené moře. Elegantní design s nádechem tajemna má i herní plán, kde se kolem čtvercové sítě rozdělené na 19 x 19 čtverečků na tmavém podkladu proplétají zubatí zlatí draci strážící okraj desky, kde se na každé straně nachází tři políčka označená vlnovkami. Identifikují nejvhodnější místa pro vyústění kanálů – pokud se hráči podaří napojit na tyto body, získává bonus. Na herní desce je ještě vyznačeno středové políčko, na kterém hráči zahajují výstavbu svých kanálů.

Herní materiál dále tvoří 112 hracích kamenů protáhlého obdélníkového tvaru. Je jich celkem 28 druhů a liší se navzájem tvarem kanálů, které jsou na nich namalované. Z každého kamene vedou ven tři kanály, a pokud ústí do tří různých směrů, což se týká 12 druhů, pak mají na svém rubu vyrytou značku. Pokud ústí pouze do dvou stran, což se týká 16 druhů, mají rubovou stranu hladkou.

Úkolem každého hráče je propojit dvě protilehlé strany herního plánu. Cílem je dosáhnout maximálního počtu propojení. Všechna vyústění na jedné straně se sečtou a vynásobí součtem vyústění na druhé straně. Kdo dosáhne vyššího čísla, pochopitelně vítězí. Na začátku hry se kameny položí rubem nahoru ve dvou sloupcích, kde jsou na sebe naskládány v řadách po 7 ks. Hráči se plynule střídají a vybírají vždy 1 kámen ze zásobárny. Ten musí pocházet vždy ze dvou předních sloupečků a musí jít o horní kámen. Vždy je tak možné vybírat pouze ze dvou možností. Po spotřebování celého sloupečku je možné odebírat kamenu ze sloupečku za ním, i když ještě nebyl spotřebován vedlejší sloupek. Kameny se pokládají tak, aby aspoň jedním vyústěním navázaly na již postavené kanály a zároveň nesmí některé jejich vyústění hraničit s prázdným okrajem jiného kamene. Pokud hráč na tahu má kam kámen položit podle pravidel, musí tak učinit, i kdyby mu to uškodilo a pomohlo naopak soupeři. Hra končí, pokud se vylosuje kámen, který již nelze na pole umístit.

Ta Yü je možné hrát také ve třech. Tato varianta počítá s funkcí tzv. kazisvěta. Stane se jím ten z přítomných, kdo nabídne nejmenší bodový výsledek a následně se důsledným kladením překážek pokusí bránit ostatním v propojení jejich stran. Podaří se mu zvítězit, pokud hráči skutečně nedosáhnou stanoveného počtu bodů.

Ta Yü je abstraktní desková hra s jednoduchými pravidly, jejíž herní princip vychází z klasického domina. Jeho hrací kameny se konec konců vzdáleně těm dominovým podobají. Herní doba nebývá dlouhá, partii lze zahrát za 30–45 minut. Důležitým prvkem hry je rozvážné plánování. Neuváženým položením kamene si hráč výrazně omezí další rozvoj sítě svých kanálů či naopak usnadní soupeři jeho vlastní propojování. Důležitou a škodolibou součástí taktiky je důsledné blokování soupeřových cest, které může hru výrazně zkrátit. Faktor náhody je poměrně vysoký – představuje ho tahání kamenů před jejich umístěním na herní plochu. Ta Yü je sympatická přikládací hra, která ve své kategorii představuje nadprůměr, byť se s ní v našich podmínkách příliš často nesetkáváme.



Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |