Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Honza



Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Nemám a nechci koupit
Trans America Ano Nemám a nechci koupit
Warcraft Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Honza je k dispozici celkem 3 recenzí.

Vytvořeno: 02.12.2004.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Hodnocení:
Rozpačitý dojem
Tohle rozšíření Osadníků mě moc nezaujalo.

Asi bych se dokázal přenést přes ne úplně jednoduchá pravidla (ačkoli i ta mohou leckoho odradit) popisovaná v jiných příspěvcích. Je třeba se každopádně připravit na jejich alespoň dvouhodinové studium a vysvětlování.

Co mě ale odradilo mnohem víc je, že do hry přibylo velké množství nekonstruktivních či přímo destruktivních prvků. Piráti ničí, rytíři spolu bojují, kartami s kouzly/schopnostmi si hráči navzájem docela dost škodí atd. Zejména při hře ve čtyřech (která může být i u základní verze Osadníků zpočátku trochu zdlouhavá) tyhle prvky hře spíše ubírají než přidávají.

Asi všichni ze základní verze Osadníků znají situaci, kdy zoufale několik kol čekají na jednu či dvě konkrétní suroviny. V rozšířené verzi je jakýkoli rozvoj ještě dále ztěžován. Suroviny se v ruce kumulují pomalu a navíc v nevhodné skladbě (celkem je jich myslím již 8 druhů), a ty potřebné (pokud je někdo neukradne) investujete primárně do udržování statusu quo (odrážení pirátů a zloděje, opravování měst apod.) Systém omezení počtu karet vlastností v ruce na maximálně čtyři a jejich rychlé vyděláváníhráče vysloveně nutí, aby protihráčům škodil (mám těch karet hodně a než bych je vyhazoval, to je radši proti někomu použiju. Hraní karet se schopnostmi hru navíc dále zpomaluje, takže získávání surovin se spíše mění na jejich přerozdělování.

To, co lze v karetních Osadnících (kde se hráči střídají jen ve dvou a mají rychlý přísun surovin víceméně zajištěn) považovat za sympatické zpestření, způsobuje ve hře pro čtyři zdlouhavost a nudnost. Hřebíčkem do rakce hratelnost je zvýšení požadovaného počtu vítězných bodů z 10 na 13. Naposledy, když jsme to zkoušeli, jsme hru po skoro dvou hodinách zabalili s tím, že "nejúspěšnější" hráč měl asi 5 nebo 6 bodů.


Vytvořeno: 30.08.2004.  Recenze hry: Trans America Hodnocení:
Jednoduché, rychlé, zábavné...
Princip hry byl už popsán v předchozích recenzích, takže doplním jenom některé postřehy:

+ pravidla jsou velmi jednoduchá a hra je rychlá, což je ideální kombinace pro hraní i s kamarády, kteří s deskovými hrami nemají žádné zkušenosti
+ hra je stejně vhodná pro větší i menší počet hráčů (2-6), přičemž i při větším počtu hráčů hra ubíhá velmi rychle

- u vyrovnaných zkušených hráčů začne časem hrát velkou roli při hraní náhoda (tj. jaká města, která mají spojit, si vylosují).


Vytvořeno: 10.08.2004.  Recenze hry: Warcraft Hodnocení:
Pokud máte rádi strategickou PC hru Warcraft, budete nadšeni
Desková hra Warcraft vychází z úspěšné počítačové hry stejného jména a je určena pro 2-4 hráče. Hra proíihá na plánu, skládajícím se z šestiúhelníkových polí (trochu podobné Osadníkům, ale tvar plánu se liší), přičemž tvar plánu lze uzpůsobit počtu hráčů. Provedení hry považuji za velmi zdařilé, a i přes poměrně velký počet různých jednotek a kartiček kouzel se lze pomerně rychle zorientovat.

Myšlenka hry věrně odpovídá počítačové předloze. Každý hráč má domovskou základnu, z níž vyráží jeho dělníci těžit na příslušná pole zlato a dřevo. Natěžené suroviny je možné použít na stavbu nových jednotek, zlepšení jejich bojových vlastností nebo investice do nových budov. Vzhledem k omezenému množství zdrojů, kterých navíc v průběhu hry ubývá vytěžením, je zapotřebí před každým utrácením velmi pečlivě přemýšlet. Na základně je možné vytvářet rovněž bojové jednotky, které hráči následně vysílají rozsévat zkázu mezi jednotkami soupeře. Hra obvykle končí zničením domovské základny některého hráče.

K bitvě se soupeřem dojde vždy, když se na jednom poli setkají nepřátelské jednotky, pričemž bitvy se účastní nejen jednotky na daném poli, ale i na všech polích sousedních. Při přesunech je tedy nezbytné naustále dbát na to, aby se jednotky držely pohromadě a navzájem se "kryly". Samostatnou kapitolou jsou kouzla, jejich použití zvyšuje šanci v boji s protivnikem (nebo naopak umožnují z bitvy utéci). Kouzla hráči obdrží na začátku a doplňují se po každé bitvě, přičemž vítěz dostane o kouzlo navíc. Každá z ras, za kterou můžete hrát (lidé, orci, elfove a nemrtví), má navíc k dispozici jiná kouzla, takže o překvapení nikdy není nouze.

Ačkoli určitou roli při boji hraje náhoda (na zásah se hází kostkami, přičemž silnější jednotky mají větší šanci na úspěch), správné rozložení jednotek a používání vhodných kouzel má na celkový výsledek zásadní vliv. Klíčové bitvy jsou obvykle strhující a napínavé do samotného konce, a slabší povahy u nich možná budou vstávat ze židlí.

Hře jsem nepřidělil plný počet bodů kvůli některým drobným muškám, konkrétně: česká verze pravidel, které jsem stáhl z web. stránek distributora, je nepřesně přeložena a dává příčinu k mnoha zbytečným sporům (např. kdy se hrají která kouzla a v jakém pořadí). Anglicka pravidla jsou mnohem lepší, ale i ta nejsou bezchybná. Určitou nevýhodou je i to, že hra ve třech hráčích je extrémně zdlouhavá (nikdo nechce útočit jako první). Ovšem i hra ve dvou či týmová hra ve čtyřech nezřídka trvají 3-4 hodiny, tedy mnohem déle, než je avizováno na obalu.

To vše ale jsou jenom drobnosti ve srovnaní s obrovskou zábavností a vzrušením, které hra zejména strategičtěji založeným hráčům může nabídnout. Až se Vám poprvé podaří kouzlem znehybnit jádro soupeřovi armády, rychle se přeskupit se svými vojsky, pomocí speciální vlastnosti odrazit poslední zoufalé útoky a zasadit nepřátelské základně poslední ránu, budete chtít jenom jedno - hned si zahrát znovu.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |