Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Tomáš



Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Tomáš je k dispozici celkem 2 recenzí.

Vytvořeno: 25.07.2002.  Recenze hry: Osadníci z Katanu Hodnocení:
Osadníci - nejlepší novodobá desková hra?

Jestli někdo váhá, zda-li koupit za nemalý peníz tuto hru, tak ať si přečtě následující řádky a pak snad už to bude jasné. O jejím úspěchu svědčí i téměř 3 tis. prodaných českých exemplářů a ne nadarmo se pyšní titulem Hra roku 1995.

Hrací plán se skládá z hexagonů, které jsou v několika druzích: les (z toho hráč získává dřevo), hory (kamení), pole (obilí), louky (ovce), hlína (cihly) a oceán. Kartičky se rozmístí tak, že vytvoří náhodný ostrov uprostře oceánu. Celá hra je založena na opravdu jediném náhodném prvku - hodu 2 kostek. Vše ostatní je už strategie a hlavně komunikace mezi hráči.


Co tedy vlastně musím? Postavit svoje vesnice na průsečíku atraktivních polí. Každé pole má svojí číselnou hodnotu (v každé hře můžem mít samozřejmě jinou) a jakmile padne součet na kostkách shodný s číslem pole, na kterém stojí moje vesnice, dostávám výnos z tohoto pole. Takže když např. padne 11 a vesnice stojí u lesa s hodnotou 11, odvážím si fůru dřeva (1 kartičku). Co pak ale s kartami? Snahou je stavět nové a nové vesnice a cesty no a ty se právě tvoří z různých výnosů. Např. jednu cestu mohu postavit za kartičky dřeva a cihel. A protože není možné mít na začátku vesnice všude, je zde jediný způsob získávání jiných výnosů: směna.

Jak krásné - tady nerozhodují peníze, ale za kolik ovcí mohu od tebe získat fůru dřeva, vymění mi někdo obilí za kamení apod. Čeho za kolik, to je vždy na dohodě. Kdo by přesto nechtěl komunikovat, má k dispozici přístavy, kde je daný kurs nebo druh směny, ale stejně se bez smlouvání neobejde. Pro vítězství ve hře musí člověk dobře rozmýšlet umisťování svých vesnic a spojování cest mezi nimi. V rozvinuté fázi hry se vesnice mění na města a to už jde do tuhého. Město vynáší 2 x víc a navíc za každé město mám 2x víc bodů do finálního součtu.

A protože nejsme v současnosti, nemůžeme si výnosy někam uložit, ale máme je pořád sebou, musíme si dávat pozor na zloděje. Jakmile máte více karet, už o ně přicházíte. Zkrátka se vyplatí neustále stavět. Můžete si samozřejmě také koupit i akční náhodnou kartu, kde můžete získat další body a výhody. A taky můžete ve hře získat primát za nejdelší postavenou cestu.

Doufám, že jsem Vás už dost navnadil. O tom, že hra chytne opravdu každého, svědčí i to, že jsme jí hráli jak na dovolené na horách, tak i s naší 70letou tetičkou. To byste koukali jak hrála. Už se těším až budu mít větší děti a právě tuto hru si s nimi zahraji. Mám rád i počítačové hry, ale tahle hra svoje kouzlo ani za 20 let určitě neztratí. Fakt se povedla.



Vytvořeno: 25.07.2002.  Recenze hry: Tikal Hodnocení:
TIKAL aneb Indiana Jones trochu jinak

Kdo má rád hry založené na postupné tvorbě-objevování hracího pole, tak pro toho je Tikal správná volba. Výhodou je, že je hra pokaždé trochu jiná a o to autorům určitě šlo.

Jednodušší variantu bez vydražování karet, doporučuji na začátku určitě všem. Zkoušeli jsem hrát Tikala ve 2 i ve 4, ale největší spád měla asi ve 3.

Originálním způsobem je řešen systém hry tak i vlastní hodnocení hry se záznamem bodů naliště kolem celého slepého hracího plánu.

Vlastní hra - přiložení hexagonu na slepé hracího pole a utrácení 10 bodů pro různé akce (nasazení figurky prospektora, pohyb, vyzvednutí pokladu, zhodnocení chrámu atd.) je otázkou správně zvolené strategie. Velmi Vás určitě pobaví orginálně řešené párování vyzvednutých pokladů. Co se týká stylu hry - buď mohu propadnout vášni vlastního objevování a nebo "hlídat" rozšiřování protivníků. Pro úspěch je ale nutný kompromis. V mnohém toto manévrování může někomu připomínat hru Osadníci protknutou šachy.

Hodnocení hry (přidělování bodů) je v jejím průběhu několikrát a tak se hra dá i zkrátit a to je v dnešní době důležité. Taky se při pročítání pravidel neděste, chce si to vyzkoušet 1,2 kola a uvidíte, že to půjde.

Grafické ztvárnění plánu, hexagonů i pokladů je velmi povedené a hlavně názorné. Malou výhradu mám k žetonům s body. Ty jsou sice odstupňovány podle své velikosti, ale s těmi malými je opravdu horší manipulace. Zřejmě to ale asi jinak vyřešit nešlo.

 Přesto neváhejte, určitě tahle hra stojí za to!



Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |