Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Agáta

Místo, kde hraje pravidelně: Jihočeský kraj / České Budějovice


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
6 bere! Ano Mám a nechci prodat
7 divů světa Ano Mám a nechci prodat
Alhambra Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Brána města (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Hodina lupičů (3. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Prospěch vezírů (1. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Amos český Ano Mám a nechci prodat
Blafuj Ano Mám a nechci prodat
Caesar & Cleopatra Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Věž (4. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Cartagena Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Coloretto Ano Mám a nechci prodat
Cronberg (Bonobo Beach) Ano Mám a nechci prodat
Doba kamenná Ano Mám a nechci prodat
Dračí hrad Ano Mám a nechci prodat
Elfenland Ano Mám a nechci prodat
Fazole Ne Mám a nechci prodat
Flussgeister am Niagara Ano Nemám a nechci koupit
Galaxy Trucker Ne Mám a nechci prodat
Halali! Ano Mám a nechci prodat
Hrabě z Carcassonne Ano Mám a nechci prodat
Chicago poker Ne Nemám a nechci koupit
Kahuna Ano Mám a nechci prodat
Královské rošády Ano Mám a nechci prodat
Land unter Ano Nemám a nechci koupit
Ligretto červené Ano Mám a nechci prodat
Mamma Mia! Ano Mám a nechci prodat
Mastermind Ano Mám a nechci prodat
Mezinárodní kavárna Ano Mám a nechci prodat
Monopoly Ne Nemám a nechci koupit
Niagara Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci Atlantis Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Historické scénáře II: Trója & Velká čínská zeď Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Mám a nechci prodat
Pilíře Země Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr Ano Nemám a nechci koupit
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Pylos (Classic) Ano Mám a nechci prodat
Quarto! (Classic) Ano Mám a nechci prodat
Sabotér Ano Mám a nechci prodat
Sankt Petersburg Ano Mám a nechci prodat
Střelené kachny Ne Mám a nechci prodat
Tikal Ano Nemám a nechci koupit
Umí prase létat? Ano Mám a nechci prodat
Upwords Ano Mám a nechci prodat
Vikingové Ano Mám a nechci prodat
Yspahan Ano Mám a nechci prodat
Zlatohrad Ne Mám a nechci prodat
Ztracená města Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Agáta je k dispozici celkem 19 recenzí.

Vytvořeno: 02.08.2014.  Recenze hry: Camel Up Hodnocení:
Zábavné velbloudí dostihy
Camel Up (nebo spíš Camel Cup) je poměrně zábavná hra. Je tu prvek náhody i prostor pro vymýšlení strategií, může tedy pobavit, i pokud se u ní sejdou různě zkušení hráči. K vítězství vedou různé strategie, které je třeba volit i podle chování ostatních hráčů. Hra je poměrně rychlá a svižná a nevyžaduje půlhodinové rozjímání nad nejlepším tahem. Pravidla nejsou příliš složitá, hra se hodí i pro začátečníky. Tedy výborná rodinná hra nebo oddechovka pro zkušené hráče.

Je to tak trochu Člověče, nezlob se. Ve hře závodí 5 velbloudů na celkem krátkém okruhu. Hráči se snaží odhadnout, který z nich bude první v daném kole a kdo vyhraje (či prohraje) celý závod (který trvá cca 5 kol). Jak rychle velbloud běží určuje kostka (tedy prvek náhody), ale hráč má možnost velbloudům na trase pomoci (připraví jim oázu) nebo je zpomalit (pouští). Podíl náhody není zas tak velký, průběh hry hodně ovlivňuje i chování ostatních hráčů.


Vytvořeno: 21.02.2012.  Recenze hry: 7 Wonders Hodnocení:
Svižná strategie
Příběh hry je jednoduchý – stavíte jeden ze sedmi divů světa a vyhraje ten, kdo dokáže různé suroviny využít tak, aby mu přinesly co nejvíce bodů. Suroviny slouží ke stavbě budov a vašeho divu, např. Kolosu Rhodského. Každá budova a každý div přináší body (a/nebo výhody pro další hraní) trochu jiným způsobem, takže k vítězství vede pokaždé jiná cesta. Záleží nejen na náhodě (namíchání karet v balíčku) ale i na chování spoluhráčů.

Her na podobném principu je mnoho – od Osadníků z Katanu, přes třeba Vikingy a Dobu kamennou, až po Puerto Rico a Agricolu. Všude vyměňujete nějaké suroviny na vítězné body. Proč tedy sáhnout právě po 7 divech?

Hra je velmi rychlá, partie se dá zvládnout za 20 – 30 minut. Všichni totiž hrají najednou, takže se nemusí čekat, až si někdo hodí kostkou, nebo až se konečně rozmyslí, zda vzít raději tu či onu kartičku, surovinu, figurku... Díky tomu se dá dobře hrát i ve větším počtu (až 7 hráčů), aniž by někdo musel dlouho čekat, než přijde na řadu.
Poměrně rychlá je i příprava hry (a její úklid), herního materiálu moc není. Karty i ostatní materiál je však hezky graficky zpracovaný, karty jsou vtipně navrženy tak aby se daly vyložit na stůl a nezabíraly moc místa. Plusem je bloček na počítání bodů.
Pravidla jsou poměrně jednoduchá, rychle je vysvětlíte i začínajícímu hráči. Ve hře se nemusí moc počítat ani číst, takže hru zvládnou i sedmileté děti (výrobce dodporučuje od 10 let).
Hra moc nepodporuje komunikaci, spoluhráče ve hře moc nepotřebujete (nakupujete od nich chybějící suroviny, ovšem obchod nelze odmítnout, takže nějaké dohadování odpadá). Můžete jim však škodit – třeba zahodit kartu, která by protivníkovi mohla pomoci; můžete na nich i parazitovat – shrábnout body za jejich budovy. Musíte pochopitelně svoji strategii přizpůsobit chování soupeřů, takže je potřeba sledovat co kdo dělá.
Prvek náhody tu není velký – počet karet ve hře je není velký (3x7 na hráče), takže se dá odhadnout (nebo dohledat v pravidlech), která karta ještě do hry přijde. Strategie hráče ale také závisí na tom, jaký div staví on sám i jeho spoluhráči (na začátku se určí losem). Ve hře je tedy pokaždé jiná kombinace 14 různých výchozích divů (každý div má 2 varianty stavění). Dá se čekat, že to se hned tak neohraje; pokud ano, lze pořídit rozšíření (/Hrajeme/GameDetail.aspx?id_hry=1698).

Přiznám se, že 7 divů je pro mě velmi příjemným objevem. Strategická, přitom svižná a dobře hratelná věc.


Vytvořeno: 11.08.2008.  Recenze hry: Konnen Schweine Fliegen? Hodnocení:
výborná hra nejen pro nejmenší
Podstatou hry je přiřadit náhodně vybranému zvířeti správné vlastnosti (má peří, létá, žije na/ve vodě, žije v EU, žije ve skupině...celkem 16 vlastností). Hodí se pochopitelně pro menší děti, ale i pro postpubertální mládež do 99 let, pokud ji tedy vyhecujete ke hraní něčeho tak "primitivního". Ta ostuda, když univerzitně vzdělaný člověk pokládá netopýra za lesního býložravce...
Nevýhoda je, že hra se brzy ohraje - k dispozici je pouze 38 zvířátek. Pak nezbývá než si namalovat další živočichy na vlastní kartičky a důkladně prostudovat encyklopedie, co kdo žere a kde bydlí a má-li ocas nebo ne.



Vytvořeno: 11.08.2008.  Recenze hry: Galaxy Trucker Hodnocení:
Zábava pro dlouhé meziplanetární přelety
Ačkoli máme doma hru od Vánoc, hráli jsme ji stěží 5x. Potíž je v délce hraní - po jedné až dvou hodinách, kdy se dostaneme tak do třetiny hry, už to nikoho nebaví.
Nápad je výborný a originální. Při sestavování lodi v konkurenci ostatních hráčů - je třeba nahrabat co nejvíc - si užijete zábavu, která snadno přejde do fyzického kontaktu různé formy a intenzity. V další fázi kola, kdy se sestavenou lodí čelíte náhodným událostem, přináší napětí, radost z cizího neštěstí i zoufalost nad vlastní smůlou.
Největším problémem tedy (alespoň pro mne) zůstává délka hraní. Mám raději hry, které mají větší spád. Pokud chcete věnovat jedné hře půl dne, může se vám líbit.



Vytvořeno: 29.07.2008.  Recenze hry: Stone Age Hodnocení:
doba kamenná - tohle už tu přece dávno bylo
Na úvod musím říci, že Doba kamenná se mi opravdu moc líbí – grafické zpracování je vynikající, herní materiál ze dřeva a vtipně zpracovaný, dokonce i krabice má přihrádky a vrcholem luxusu je kožený kelímek pro případ vrhnutí. Spolu s Elfenlandem určitě nejhezčí hra co máme doma.
Nicméně opět jde o variaci na téma „optimální alokace prostředků pro maximalizaci benefitu“, česky: „jak nejlíp rozdělit síly, abych získal/a víc než ostatní“. Stejné téma mají třeba Vikingové, Sankt Petěrsburg, PuertoRico, Niagara a jistě i mnoho dalších.
Tahle hra je specifická poměrně velkým podílem náhody a tím, že každý hraje hodně sám za sebe (taktika protihráče nemusí být až tak důležitá, zejména při hře ve dvou). Je výborně hratelná, pravidla se dají lehce pochopit.
Pokud ale hledáte něco, co doma ještě nemáte, dobře si nákup rozmyslete. Škoda, že Doba kamenná přišla právě teď – před pár lety by mohla mít úspěch Osadníků. Je to dobrá hra, ale jen jedna z řady hodně podobných.


Vytvořeno: 13.12.2007.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Stunde der Diebe (die 3. Erweiterung) Hodnocení:
Zdi a drobné
V krabici najdete 4 rozšíření, z nichž hodnotím jen 2, která mám vyzkoušená. Hru vč. rozšíření máme z Německa, neřešíme tedy kvalitu českého vydání. Řešíme ale překlad pravidel!

Zdi: Můžete si postavit zdi i na dlaždici (kartičku) která zdi nemá. V kartách peněz jsou zamíchány karty zdí, pokud přijde taková karta na řadu, dá se bokem a hráč který je na řadě si ji může vzít v rámci tahu (ke koupi stavby, braní peněz a přestavbě Alhambry přibývá tedy další možnost tahu). Zeď se vytvoří ze dřívek, která jsou v balení hry (když je poztrácíte, použijte sirky). Zeď musí odpovídat kartě. Například máte kartu, kde je zeď nahoře a vpravo, nemůžete tedy dát dřívka na kartu, kde by zeď nahoře byla proti pravidlům. Musíte umístit všechny zdi, nelze tedy dát zeď jen vpravo, když se vám nahoře nehodí. Zeď může být i na kartě s fontánou!

Vzhledem k tomu, že body za zeď často rozhodují o vítězství, je to důležité rozšíření. Pokud vám někdo vykoupí karty/stavby s vhodnou zdí, máte ještě šanci.

Drobné: pokud přeplatíte kartu se stavbou o 2 a víc peněz, můžete si z pytlíku (=naslepo!!) vzít jednu minci za každé 2 peníze které dáte navíc. Mince má hodnotu 1 penízu. Příklad: přeplatíte o 5 denárů, vezmete si zpátky naslepo 2 mince, zíkáte tedy dejme tomu 1 dirham a 1 gulden). Přeplacení tedy tolik nebolí. Pokud přelatíte diamanty, můžete si vzít zpátky taky. V dalším kole můžete pak platit např. kartou v hodnotě 5 denárů + 3 denárové mince = 8 denárů.

Toto rozšíření asi příliš nemění strategii hry. Kdo platí přesně, má výhodu dalšího tahu.


Vytvořeno: 13.12.2007.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Tore der Stadt (die 2. Erweiterung) Hodnocení:
démanty - univerzální platidlo
Ze 4 rozšíření,která jsou v krabici, uvádím jen to nejjednodušší. Ostatní vypadají mnohem zajímavěji, ale nemám je pořádně vyzkoušená.

Ve hře je 11 karet s démanty, ktré představují pátou měnu. Můžete jimi platit místo jakéhokoli ze všech 4 druhů peněz. Měny ale nemůžete kombinovat - buď zaplatíte 5 dirhamů nebo 5 démantů. Můžete platit přesně nebo více, to je jedno.

Je zřejmé, že démanty nebudou tím hlavním důvodem, proč toto rozšíření koupit.



Vytvořeno: 13.12.2007.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Gunst des Wesirs (die 1st Erweiterung) Hodnocení:
Poloviční recenze
V krabici jsou 4 rozšíření, pořádně jsme vyzkoušeli zatím jen 2 a velmi se nám líbí.

Vezírova přízeň (ten překlad fakt nechápu) vám umožní předbíhat. Když přijde do hry stavba, kterou opravdu, ale opravdu nutně potřebujete, nemusíte se už klepat hrůzou že vám ji někdo vyfoukne dřív než na vás přijde řada. Použijete Vezírovu přízeň a stavbu si koupíte hned. Musíte ovšem platit přesně. Skvělý způsob, jak přivést spoluhráče k zuřivosti, zoufalství a depresi. Získat přízeň vezíra však něco stojí - musíte obětovat tah (např. si nevezmete peníze, jste-li na řadě).

Wechselstube neboli vekslák čili směnárna vám umožní kombinovat dvě různé měny, podle toho jakou směnárenskou kartu máte. Směnárenské karty se zamíchají mezi karty peněz, vykládají a používají se jako peníze. Pokud hrajete s diamanty (rozšíření II.), tak těch se směnárenské karty netýkají.

Vezír je skvělý, směnárna fajn.

Hru + rozšíření máme z Německa, odpadly tak potíže s kvalitou českého vydání, přibyly potíže s luštěním pravidel.


Vytvořeno: 02.11.2007.  Recenze hry: Flussgeister am Niagara Hodnocení:
rozšíření pro šestého hráče
Rozšíření obsahuje materiál pro šestého hráče!
Můžete používat kanoe do kterých se vejdou 2 diamnty naráz, což mění strategii.
Duchové jsou dva - Los a Bobr. Los se koupe kousek nad vodopády a když se s ním skamarádíte, vytáhne vám loď proti proudu. To se může setsakra hodit, když je zlé počasí. Bobr (úžasně roztomilá figurka) zlepšuje špatné počasí.
Myslím, že když hrajete Niagaru déle, zjistíte jaká strategie funguje. Rozšíření vám umožní vychutnat si hru zase jiným způsobem.


Vytvořeno: 31.03.2007.  Recenze hry: Die Siedler von Catan: Historische Szenarien II: Troja & Die Große Mauer Hodnocení:
Trója
Trója vás přenese do antiky, do války o Tróju. Každý kráč, kromě
obvyklého budování měst, vesnic a dalších obvyklých věcí posílá suroviny i jedné ze dvou válčících stran (Tróje nebo Mykénám). Pokaždé, když se nahromadí dost surovin, vypukne bitva a strana, která má víc surovin, má větší šanci vyhrát. Za vítěznou bitvu je bod. Ale pozor: strany jsou dvě, hráči 4 - takže vítězný bod mají dva z nich(resp. 3 při 6-ti hráčích). Ale kdo to je? V tom je právě Trója nová a zábavná - každý své město podporuje tajně, takže někdy se až do poslední chvíle neví, kdo koho podporuje a komu patří body za vítězství té které strany. Ovšem - když podporuji Tróju, přinese mi její vítězná bitbva bod - ale kdo Tróju podporuje se mnou? Co když má víc vesnic a měst než já? Nemám raděj stavět vlastní vesnice? Ale když nepošlu Tróje suroviny, neohrozí mě její prohra příliš?

Tohle rozšíření zkrátka vnáší do hry jiný druh strategie a oceníte ho asi hlavně tehdy, když častěji hrajete se stejnými spoluhráči. Kdo bude jaké město podporovat se losuje, takže není prostor na taktiku typu "Já a Pepa vždycky hrajeme za Mykény".

Trója je zcela samostatným rozšířením, nelze ji kombinovat s "městy" ani s "námořníky", možná s některým rozšířením z "Atlantidy". Hrát může pouze sudý počet (4 nebo 6) hráčů, ve 2 hra ztrácí smysl. To je docela nepříjemné omezení.

Rozhodně je to hra, při které si s "Osadníky" užijete asi nejvíc legrace - sledovat výraz spoluráčů při výsledku bitev a odhadovat kdo hraje s kým a kdo proti komu - to je fakt skvělé!


Vytvořeno: 04.01.2007.  Recenze hry: Carcassonne: Der Turm Hodnocení:
Věž dává Carcasonne třetí rozměr!
Toto rozšíření zvedá Carcasonne do výšky (podle krabice je to čtvrté, ovšem tedy nepočítáme-li "řeku", "hraběte", "katary" a "krále a zvěda").
Do hry se přidává několik kartiček se základy věže (plus pár navíc "obyčejných" jako bonus). Na nich můžete stavět věž. Každý, kdo postaví jedno patro věže, může vzít zajatce (figurku, včetně stavitele a prasátka) ve vodorovném nebo svislém směru od věže, diagonály jsou "bez dohledu". To znamená další změnu strategie: umístit figurku, nebo postavit další patro věže? Čím víc pater, tím delší "rozhled". Je to způsob, jak se zbavit nepohodlných rytířů, sedláků a lupičů z desky. Kdo rád škodí, přijde si na své. V kombinaci s "princeznou a drakem" to je i docela výhodné, zvětšuje se tak počet míst, která lze obsadit pomocí tajných chodeb. Například klášterů.

Rozšíření lze doporučit hlavně při více hráčích, čím míň lidí tím míň zábavy (stejně jako "Princezna a drak"). Materiálové provedení je jako vždy skvělé. Slušný bonus představuje lepenková věž coby zásobník na kartičky. Řeší problém - jak zamezit odlišení starých, otlapkaných kartiček z původní verze od novějších, krásných a ještě neošmátraných kartiček z různých rozšíření.

Zbývá jedna výtka: podle pravidel není jasné, zda věž "vidí" i do krajiny, která je přerušena chybějící kartičkou.


Vytvořeno: 17.10.2006.  Recenze hry: Osadníci Atlantis Hodnocení:
Atlantis - deset nových rozšíření
Nová krabice Osadníků (v nezvyklé černé barvě) přináší celkem 10 nových rozšíření. Všechna jsou určena k základní hře, některá se dají hrát i s verzemi „Námořníci“ a „Města a Rytíři“. V krabici najdete celkem málo materiálu, některá rozšíření jsou tvořena jedinou kartičkou. Provedení je samozřejmě perfektní, vše je přeloženo do češtiny. Rozšíření jsou:

1. Atlantis
2. Události Katanu
3. V džungli
4. Sopka na Katanu
5. Specialisti
6. Městské hradby
7. Hrady na Katanu
8. Velká řeka
9. Přístavní mistr
10. Magická sedmička

Zmíním zatím jen některá, všechna rozšíření ještě nemám dost otestována.

Městské hradby
Pokud máte Města a Rytíře, víte o co jde: po zaplacení dvou cihel můžete okolo svého města (nikoli vesnice!) postavit hradby a ty vás chrání před zlodějem. Pokud padne 7, za každé hradby můžete mít v ruce o 2 suroviny navíc, aniž byste museli polovinu vracet. Hradby jsou 3, takže maximálně 13 karet.
Dojem: Užitečný nápad, aspoň uplatníte přebytečné cihly, které někdy ve druhé polovině hry přebývají.

Hrady na Katanu
Pokud máte výnosnou krajinu, na niž vám nepřejícní protihráči neustále posílají zloděje, můžete se bránit: Po „zaplacení“ 2 rytířů „zamknete“ číslo na krajině do hradu, do něhož zloděj nemůže. Pokud padne 7 (nebo je jiný důvod přesunu zloděje), musí zloděj jinam. Krajina je chráněna bez ohledu na to, kdo hrad postavil. Cena je ale dost velká – použité rytíře musíte vrátit mezi zásobu akčních karet, už je nemůžete uplatnit pro „největší vojsko“.
Dojem: S určitým typem soupeřů je to fakt užitečné, ale cena mi přijde neúměrně vysoká.


Sopka
Něco pro ty, kdo mají rádi riziko. Sopka nahradí krajinu s pouští. Je na ní vytištěná 5, takže pokud padne na kostkách 5 jsou výnosy ze 3 krajin (u Námořníků to může být více). Předností sopky je, že úrodná půda pod sopkou přináší libovolnou surovinu (podobně jako zlatonosná řeka v Námořnících). Rizikem je, že láva ze sopky vesnici na této krajině zničí (město poškodí tak, že se opět stane vesnicí). Pokud padne 5, rozdají se suroviny a pak se háže znova jednou kostkou, na který z konců šestiúhelníku láva doputuje.
Dojem: Mám pocit, že stavět na sopce je opravdu dost riskantní, přitom 5 nepadá zas tak část (pravděpodobnost 1:9). Riziko zničení vesnice, i když přináší libovolnou surovinu, je příliš vysoké (1:6). Má-li být hra zajímavější díky většímu výnosu surovin, je lepší asi použít „zlatonosnou řeku“.

Přístavní mistr
Přináší výherní body za přístavy, podobně jako „Nejdelší obchodní cesta“ a „Největší vojsko“. Kdo má 3 vesnice v přístavu (nebo 1 vesnici a 1 město), dostane kartu „Přístavní mistr“ v hodnotě 2 výherních bodů. Pokud jiný hráč postaví více přístavů, dostane kartu on.
Dojem: Bezvadná věc! Umožňuje rychle získat ke konci hry 3 body (když postavíte třetí vesnici v přístavu, získáte bod za vesnici a 2 body za mistra), je tedy třeba bedlivě hlídat kde kdo co staví.

Specialisti
Kdo má nejvíc vesnic a měst na určitém typu krajiny, dostane kartu specialisty. Pro získání je třeba nejméně 4 bodů specialisty (vesnice 1 bod, město 2 body). Pokud mají dva hráči stejný počet, nemá specialistu nikdo z nich. Např. vesnice, která stojí na poli a dvou krajinách lesa, přináší 2 body pro lesního specialistu (lesníka) a 1 bod pro specialistu polního (sedláka). Karta specialisty přináší 1 výherní bod, pokud někdo získá 4 karty specialistů, okamžitě vyhrává. Zásadní je, že specialista přináší svému majiteli jednu příslušnou surovinu při každém hodu kostkou (tedy i když padne 7). To znamená, že máte-li specialisty na rudu , vlnu a obilí, získáte kromě běžných výnosů suroviny na akční kartu při každém hodu kostkou!! To se fakt už nedá prohrát.
Dojem: Nevyrovnané rozšíření – bod za specialistu je fajn, ale to, že specialista přináší surovinu při každém hodu kostkou je příliš silná výhoda. Při hře ve 4 hráčích není těžké získat 2 karty specialisty, v kombinaci s vhodným přístavem máte vyhráno. Ve „městech a rytířích“ existuje ekvivalent „Akvadukt“, ale toho se dosáhne až když je hra dost pokročilá a soupeři mohou mít tou dobou jiné výhody.

Události Katanu
V tomto případě se házení kostkou nahrazuje lízáním kartiček s příslušným číslem. Aby to nebylo tak nudné, jsou asi na polovině kartiček i události, např. „zloděj odchází zpět na poušť“. Některé události a všechny obrázky na kartách i jsou stejné jako v karetní hře „Osadníci z Katanu“.
Dojmy: Uvítáte zejména když se vám někam zakutálí kostky nebo musíte hrát docela potichoučku -abyste nevzbudili rodiče nebo děti ?. Události děj oživují, ale časem se okoukají. Jistý typ hráčů těžko oželí zaklínání kostek před hodem „prosím prosím ať mi padne šestka…“

Celkový dojem: Atlantida přináší jak drobnější zpestření, tak rozšíření, která zásadně mění strategii hry (také některá mnou nehodnocená rozšíření – viz seznam). Pokud hrajete Osadníky často, pomůže vám Atlantida zdeptat soupeře a dohnat ho k slzám zcela novými cestami.


Vytvořeno: 28.06.2005.  Recenze hry: Upwords Hodnocení:
Upwords - písmenková hra
Jistě znáte Scrabble - hru, která je založena na sestavování slov z písmenek. Upwords je založena na stejném principu, ale s písmenky se zachází jinak. Můžete je přidávat k již položeným slovům a vytvářet tak „křížovku“ jako ve scrabble, ale můžete písmenka také pokládat NA již vytvořená slova (viz obrázek na krabici). To podstatně rozšiřuje množství použitelných slov. Takže slovo se může „vyvíjet“ třeba takto: VES-LES-PES-DESKA-DÁVKA-CÍVKA....

Body jsou za každé, i překryté písmenko, takže v uvedeném příkladu bude např.
PES = 5 bodů, (pod P už leží L a V).

To dává prostor strategii: i když by šlo položit slovo CÍVKA hned, raději to budu dělat postupně a za každý „mezistupeň“ shrábnu body. Na rozdíl od Scrabble je jedno, kde písmenka leží (nehraje se na násobek bodů za písmenko nebo slovo podle polohy na desce).

Hrací deska je také menší, takže prostor pro slova typu NEJVYKUTÁLENĚJŠÍ hodně brzy dojde.

Každé písmenko (až na výjimky: G, Ť, F, Ď) je za jeden bod, takže počítání je jednodušší a nic vás nenutí vymýšlet slova, kde by se vyskytovalo Q, Ž, X, Ó a W najednou.

Osobně se mi Upwords líbí mnohem víc než Scrabble, snad proto, že se spíše upravují existující slova, než že by se musela vytvářet nová.

Co se mi ještě líbí:
Destičky s písmenky jsou udělány tak, že se dají stavět do sloupečků a dobře v nich drží (dala by se tedy hrát i ve vlaku či v autě – nevyzkoušeno).
Deska je vtipně udělána tak, že se dá snadno otáčet.

Co se mi nelíbí:
Vše je z plastiku, který působí lacině. Masivnější provedení by bylo lepší, dřevo bych nejraděj.
Hrací deska se nevejde do krabice, musí se pokaždé rozkládat :-(( Obávám se, že za čas se plastové díly buď ochodí, nebo něco rupne.
Pravidla jsou nejasná v případě, že chcete písmenka odebrat z desky.

Každopádně tuhle hru mohu doporučit všem, kdo si po logických hrách chtějí procvičit i druhou polovinu mozku.


Vytvořeno: 09.03.2005.  Recenze hry: Land unter Hodnocení:
tak trochu mariáš
Karetní hra s poměrně jednoduchými pravidly. Asi nejdůležitějším prvkem strategie je správný odhad chování ostatních hráčů. Styl hry i strategie trochu připomínají mariáš: někdy je nutno vzít štych, jindy je třeba odhodit plívy; vždy je třeba sledovat, které karty jsou ještě ve hře a odhadovat, jaké asi mohou mít protihráči. Vše je ovšem výrazně jednodušší a hra je vhodná i pro děti od 8-10 roků. Nejmenší počet hráčů jsou tři, nejvíce pět.

Příběh hry není moc jasně podaný, můj vlastní výklad je tento: Každý hráč má svůj ostrov, na kterém se pasou ovečky. Ostrovy jsou ohroženy zvedáním vodní hladiny. Hráč může ovlivňovat počasí; ten kdo má nejhorší, je přívalem ohrožen nejvíc a může se stát, že své ovečce bude muset hodit záchranný kruh, aby se neutopila. Komu kruhy dojdou, prohrává.

Hraje se se třemi druhy karet: na začátku každý dostane 12 karet počasí a k nim i odpovídající počet karet se záchrannými kruhy. Pak se z balíku karet znázorňujících výši hladiny postupně vykládají vždy dvě. Hráči si podle toho, zda jednu z karet chtějí nebo nechtějí získat, připraví k vynesení jednu ze svých karet počasí, které drží v ruce. Vynesou (otočí) pak všichni naráz a ten, kdo má nejhorší počasí, dostane kartu nejvyšší hladiny (druhou dostane ten, kdo má druhé nejhorší počasí). Ten, na jehož ostrově je nejvíc vody, odhazuje kartu se záchranným kruhem a začíná další kolo. Kol je celkem 12 a hráči tak musí postupně vynést všechny svoje karty počasí. Aby nebyla strategie monotónní, musí vyhodit záchranný kruh ten, kdo má na ostrově nejvyšší hladinu, což ale může být i ten, který ji získal v některém z minulých kol.
Důležité je tedy vynášet karty počasí tak, aby hráč bral pokud možno kartu s DRUHOU nejvyšší hladinou vody, popřípadě aby nebral žádnou. Je třeba zbavit se karet se špatným počasím tak, aby hráč přitom nepřišel o své záchranné kruhy.

Princip hry se mi velmi líbí, k úspěchu je třeba odhadovat chování spoluhráčů (co asi vynesou) - chladná logika nestačí, ale budete ji potřebovat také. Jako ve většině karetních her tu působí i náhoda - na začátku při rozdávání, i při vykládání karet s výší hladiny. Je ale také dobré pamatovat si, které karty ještě zbývají v balíku na stole a odhadovat, jaké karty mohou mít spoluhráči.

Hrajete-li s někým poprvé, je třeba několika partií, abyste si hru užili. Partie se dá sehrát za 10 - 15 minut, takže to není problém. Pravidla jsou jednoduchá, dají se pochopit během první partie.

Karty vypadají docela trvanlivě a grafické zpracování je kvalitní. Dojem kazí grafické zpracování. Obrázky jsou roztomilé,působí dojmem, že hra je pro malé děti. To určitě není. Navíc hra končí vlastně docela drasticky - utopením ovečky v rozbouřeném oceánu.

Česká pravidla jsou přiložena, ale jde o trochu těžkopádný překlad z němčiny a nejspíš bez korekce někým, kdo hru zkoušel hrát.

I přes tyto nedostatky jde ale o zajímavou a velice dobrou hru.





Vytvořeno: 02.02.2005.  Recenze hry: Alhambra Hodnocení:
tip - úprava pravidel pro slabší hráče
Pokud se do vašeho týmu zběhlých hráčů připlete někdo slabší, zkuste tuhle úpravu pravidel: při přestavbě si může přemístit víc dlaždic najednou (třeba 5 - podle zdatnosti). Tím snáze získá body za zeď. Nemusí také tolik přemýšlet, co vlastně koupit.
Můžete zkusit i variantu, kdy si každý hráč může v rámci jednoho tahu libovolně přeskládat celou Alhambru. V tom případě už nezáleží tolik na taktice, ale víc na náhodě. Hra bude méně namáhat mozek, což se může hodit mezi naprostými začátečníky, nebo naopak je-li společnost už trochu unavenější.
Je to ale jen takové zpestření, původní pravidla jsou myslím velice dobře vyvážená.


Vytvořeno: 03.08.2004.  Recenze hry: Cronberg (Bonobo Beach) Hodnocení:
Boj, nebo spolupráce? - skvělá hra zdarma na stůl i na PC
Hra je zajímavá už tím, že se vyskytuje pod dvěma názvy a ve dvou designových verzích (skinech), navíc jako desková hra i jako velmi hezky provedená PC verze.

Hracím principem je podobná oblíbenému Carcasonne. Potrpíte-li si na záškodnické“ strategie, určitě si ji zamilujete.

Legenda ke hře Cronberg je asi tato: středověké město bylo zcela zničeno požárem a vy se svými spoluhráči budujete v původních hradbách město nové. Stavět můžete paláce a jiné „hezké“ stavby, které přinášejí plusové body, ale i „ošklivé“ stavby, jako třeba popraviště, keré přinášejí body mínusové. „Hezkou“ stavbou můžete pomoci sobě, „ošklivou“ můžete soupeři uškodit. Oni vám pochopitelně také :-).
Oproti třeba Carrcasonne můžete v každém tahu udělat jen jednu věc: buď položit kartičku (postavit stavbu); přičemž kartičky se vybírají náhodně z balíku; nebo obsadit místo mezi parcelami figurkou (máte celkem 4).
Stavby – kartičky tvaru kosočtverce – se pokládají na hrací plán složený z trojúhelníků, takže se může stát, že některý trojúhelník zůstane volný (viz obrázky). To může být k užitku i ke škodě – některé trojúhelníky obrací vliv negativních staveb, takže záporné body se obrací na kladné. Jiné zdvojnásobují hodnotu místa, takže body, kladné i záporné, se počítají dvakrát (teoreticky i šestkrát). Důležité je nejen stavět, ale i obsazovat parcely, resp. křižovatky mezi nimi vlastní figurkou. Jakmile je figurka obestavěna, vrací se hráči a může, či spíš musí do hry znovu. To může být dobré na začátku hry, kdy je spousta slibných parcel, které je vhodné obsadit. Hra končí, není-li možné položit žádnou krtičku ani umístit figurku. Vrátí-li se vám tedy figurka ke konci hry, kdy jsou volné jen parcely se zápornými body, je to k vzteku. Figurku umístit musíte.
Díky poměrně malému hracímu plánu a malému počtu kartiček je partie sehraná během 3 až 10 minut, podle počtu hráčů. To je jedna z velkých předností hry. Jedna partie ale nestačí, pokud nehrajete se stálými partnery (třeba v rodině). Zde je – podle mého – největší kouzlo hry: musíte odhadnout chování spoluhráčů. Pokud budou všichni spolupracovat, bude vítězné skóre přes 70 bodů. Pokud padnete na „škodlivce“, kteří nevynechají možnost umístit zápornou stavbu k vašim figurkám, zvítězí ten, kdo bude nejméně v mínusu.
Strategie je pochopitelně různá pro dva či čtyři hráče.

Tato hra se – pokud vím - v ČR neprodává. Můžete ji ale celkem snadno získat zdarma. Na autorských stránkách www.kronberger-spiele.de je s německou důkladností zpracovaný návod, podle něhož si ji můžete vyrobit sami. Stačí stáhnout a vytisknout .pdf soubor. Vytištěný hrací plán můžete nalepit třeba na zadní stranu jiné hry (osvědčily se Hrady), kartičky staveb nalepíte na trvdší papír a rozstříháte. Doporučuji lícovou stranu před rozstříháním polepit průhlednou fólií, revers barevnou (k dostání v obchodech s nábytkem pod názvem samolepicí tapeta); můžete je i zalaminovat. Barevné figurky můžete vzít třeba z Člověče nezlob se, v nouzi stačí rozřezat tlustší pastelky na centimetrové špalíčky :-)

To nejlepší nakonec: na výše uvedených www stánkách je ke stažení i PC provedení hry, takže si ji můžete předem vyzkoušet. PC verze nabízí oba skiny (Cronberg i Bonobo Beach), na rozdíl od výše uvedené „udělej si sám“, která nabízí jen Cronberg. Osobně mi to vůbec nevadí, Bonobo Beach se mi zdaleka tolik nelíbí. PC hra nabízí kromě obou skinů i možnost „upravit“ vlastnosti počítačových protivníků, nebo hru po síti, přijde mi zkrátka velmi vypracovaná, jakkoli se v PC hrách nevyznám.

Stolní hra je ovšem úplně něco jiného. I když si nad hrou můžete ťuknout sklenkou vína o monitor, tomu zvuku bude chybět nejméně polovina!


Vytvořeno: 06.04.2004.  Recenze hry: Dračí hrad Hodnocení:
Je vás málo na Dračí doupě?

Je vás málo na Dračí doupě?  Nebo vám něco ošklivého spolklo Pána jeskyně? Pak zkuste Dračí hrad!

Ano, je to tak: Dračí hrad je desková variace na oblíbenou fantasy RPG Dračí doupě. Ocení ji asi nejspíše úplní začátečníci, kteří nemají mezi sebou schopného Pána jeskyně. Hodí se i v případě, že se sejde příliš málo hráčů (dá se velmi dobře hrát i ve dvou).

Hra je velice pěkně a kvalitně provedena – krabicí počínaje a pravidly v češtině i slovenštině konče.

Pravidla jsou poměrně jednoduchá. Hráči si zvolí postavu (barbar, elf, trpaslík atd...). Nakoupí zásoby, kouzelné předměty a vražedné nástroje a hurá na draka. Během hry postavy postupně prozkoumávají území tak, že odkrývají kartičky na hrací ploše 8 x 11 kartiček (princip je velmi podobný jako ve hře Zlatohrad, resp. Lovci pokladů - viz recenze na tomto webu). Často přitom narazí na ošklivé nepřátelské potvory i jiná překvapení. Boj s potvorami probíhá tradičně – rozhodují body při hodu kostkami, přičemž se přičítají další body za výzbroj a jiné okolnosti. Procvičíte se tedy ve sčítání a odečítání. Poraženou potvoru můžete obrat o cennosti; zlato se vždycky hodí.
na hráče čekají i jiné překážky, které je možno překonat pomocí nějakého předmětu, který si hrdina prozíravě opatřil předem. Nemá-li ho, dá se to obvykle obejít. Vítězem se stane ten, kdo nashomáždí nejvíce pokladů, respektive peněz.
Hra umožňuje i společný útok dvou a více hráčů na jednoho nepřítele, což se hodí zejména,chystáte-li se třeba právě na souboj s drakem.

Velká výhoda hry, která spočívá v jasně daných pravidlech, charakterech postav a vyvážených schopnostech postav i nepřátel, je současně její největší slabinou. Někoho za čas omrzí bojovat se stále stejnými nástarahami a nepřáteli v labyrintu. Pak se otevírá prostor pro vlastní úpravy hry a pravidel – a to už je vlastně Dračí doupě jak se sluší a patří. Obávám se, že pro pokročilejší drakobijce bude hra příliš slabou kávou, kterou vezmou zavděk jen v nouzi.



Vytvořeno: 06.04.2004.  Recenze hry: Die Siedler von Catan: Historische Szenarien II: Troja & Die Große Mauer Hodnocení:
Velká čínská zeď je prima
Pozor: Toto rozšíření je určeno pouze pro hru ve 4 nebo 6 hráčích! Velkou Čínskou zeď hrajeme občas i ve třech, s jistou úpravou pravidel (stejné by to asi bylo i v 5 lidech).

Pokud se vám zdá rozšíření "Města a Rytíři" už poněkud příliš složité (třeba pro hru s menšími dětmi), ale základní verzi už máte ohranou, pak může být Velká čínská zeď to pravé.

Do hry vstupuje nový prvek vnějšího ohrožení (nájezdy Hunů), takže je třeba nesoustředit se jen na výstavbu vlastních vesnic a měst, ale i na budování vám svěřeného úseku Velké zdi, která vás před barbarskými hordami Hunů ochrání. (Obdobně jako stavění rytířů v "Města a rytíři".) Jistě ale také brzy zjistíte, že někdy se Hunové škodící soupeřům docela hodí :-)
Doba hraní je delší než u základní verze.

Je příjemné, že hra obsahuje všechny potřebné dílky i pro 6 hráčů, takže máte-li rozšíření základní verze, nemusíte už nic dalšího dokupovat.

Trója se bohužel v lichém počtu hráčů nedá hrát vůbec - respektive by bylo nutné odstranit právě tu část pravidel, které vytvářejí největší kouzlo tohoto rozšíření - skrytou podporu jedné z válčících stran.


Vytvořeno: 08.03.2003.  Recenze hry: Elfenland Hodnocení:
Slabiny Elfenlandu

Hra se sice dá hrát i ve dvou, ale není to ono. Výsledek hry pak závisí mnohem více na náhodě (jaké karty dostanete), než na strategii.

Pokud je naopak hráčů více (může jich být až 6), vystupuje druhá nevýhoda hry: poměrně malý spád. Každý z hráčů musí svůj tah dobře promyslet, zatímco ostatní čekají. Protože váš tah  závisí na tom, co udělají všichni hráči před vámi, nemá moc smyslu přemýšlet, nejste-li zrovna na řadě. Hraje-li tedy víc lidí, dost dlouho čekáte na svůj tah a nudíte se.
Hlavně pro začátečníky a mladší hráče to může být důvod, proč hru odložit. jakmile ale zvládnete pravidla a objevíte kouzlo hry, bude se vám líbit.



Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |