Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče greyhound

Rok narození: 1978
Místo, kde hraje pravidelně: Středočeský kraj / Kolín
Místo, kde hraje občas: Praha / Praha 3


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne - základní hra Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Nemám a nechci koupit
Citadela Ano Nemám a nechci koupit
Doba kamenná Ano Nemám a nechci koupit
Jambo Ano Nemám a nechci koupit
Le Havre Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci Atlantis Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Nemám a nechci koupit
Pandemic Ano Nemám a nechci koupit
Poštovní kurýr Ano Nemám a nechci koupit
Puerto Rico Ano Nemám a nechci koupit
Red November Ano Nemám a nechci koupit
Théby Ano Nemám a nechci koupit
Vikingové Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele greyhound je k dispozici celkem 26 recenzí.

Vytvořeno: 02.03.2013.  Recenze hry: IQ Twist Hodnocení:
100 hlavolamů v jednom
Řadu smart games jsem osobně velmi přivítal. Dlouhá léta jsem sbíral dřevěné a kovové hlavolamy s tím, že to sice byly i předměty sběratelské vášně (mám jich kolem 80-90), ale zároveň jsem s nimi trénoval mozkové závity. Až na výjimky ale každý byl jen na "jedno použití" - přijít na to, jak ho rozložit nebo naopak složit, či jak dostat od sebe kovové dílky, atd. IQ Twist obsahuje 100 různých zadání v jedné krabičce, je malý, takže ho můžete kamkoliv vzít a obsahuje zadání, na která přijdete za pár minut i taková, která vám nadělají v hlavě hotový guláš. Já osobně jsem si ho zamiloval a jsem rozhodnutý složit postupně všech 100 úkolů, přičemž zatím jsem se úspěšně prokousal cca 80ti. Hlavolam má jednoduše vypadající princip, který je popsán v jedné z předchozích recenzí, nicméně některá řešení úkolů vypadají složitěji než vymyšlení teorie relativity :-) Hru každopádně doporučuji každému, kdo si rád potrénuje mozek a logické myšlení, díky množství úkolů navíc hra vydrží dlouho.


Vytvořeno: 02.03.2013.  Recenze hry: San Juan Hodnocení:
Zjednodušené Puertorico
Je to tak trochu Puertorico a přece je to jiná hra. Stejně jako v Puertoricu zůstává výběr rolí, stavení produkčních a dalších budov i prodej surovin obchodníkem. Hra je ale zjednodušena, všechny komponenty (mimo rolí a ceníků zboží) nahrazují karty. V jednotlivých kolech si stejně jako v Puertoricu vybíráte roli, za jejíž zahrání máte výhodu oproti soupeři, stavíte produkční budovy, prodáváte vyprodukované suroviny za nové karty a získáváte bonusy z fialových neprodukčních budov. Hra končí poté, kdy je postavena někým 12.budova, vyhrává hráč, který má nejhodnotnější sestavu budov, přičemž se sčítají základní body za všechny budovy a bonusové, které obsahují pouze některé speciální budovy. San Juan není tak propracovaný jako jeho velký bratříček, je to ale kvalitní a přitom velmi jednoduchá hra, jednotlivé partie navíc netrvají dlouho, ve 3 lidech jsme se pohybovali na 45-50 minutách, při delším taktizování tak na hodině. Doporučuji všem, kteří chtějí nenáročnou karetní hru a kteří třeba již hrají Puertorico a mají ho rádi :-)


Vytvořeno: 02.03.2013.  Recenze hry: Agricola: Die Moorbauern Hodnocení:
Nový rozměr už tak výborné hry
Hru Agricola jsem si pořídil hned po vydání její české verze a hraji ji velmi rád. Je to pro mě takový velký hlavolam, vymýšlet vždy další cesty, jak nasbírat co nejvíc bodů a mít co nejlepší farmu. Sedláci z blat hru obohacují opravdu velmi a dávají hraní nový formát. Už nemusíte hlídat jen jídlo, ale musíte i vytopit svůj dům, jinak vám členové rodiny nastydnou a skončí na marodce. Už nemusíte jen zaplnit políčka farmy, ale musíte napřed vymýtit les a zlikvidovat močály. Už nechováte jen ovce, pašíky a kravky, ale už i koníky. Navíc máte možnost využít hromadu nových karet vybavení a profesí, zkrátka s tímto rozšířením toho do hry přibylo opravdu velmi mnoho a hra tím velmi získala. K samotnému obsahu krabice nemám výtky, vše je provedeno stejně kvalitně jako v původní hře, trošku sice mate, že koně barvou a velikostí figurek trochu připomínají krávy ze základní hry, ale celkově je dojem výtečný a rozšíření mohu jen doporučit každému, kdo má rád základní hru.


Vytvořeno: 02.03.2013.  Recenze hry: Mage Knight Hodnocení:
Pro fandy fantasy žánru super volba
Hru Mage Knight jsem si pořídil krátce po vydání její české verze a patří nyní mezi mé nejoblíbenější. Hra patří sice mezi dražší, ale objemná těžká krabice plná kvalitních komponent to vyvažuje. Hra obsahuje 20 velkých dílů variabilního herního plánu, figurky hrdinů a měst, která se dobývají, obrovské množství žetonů, plastových krystalků magenergie (many) a stovky karet. Výhodou je, že hra nabízí množství variant, jak hrát, vybrat si můžete solo hru jediného hráče, hry kooperativní, kdy všichni hrdinové společně likvidují nestvůry a dobývají města nebo soutěživé scénaře, ve kterých se snažíte uspět proti ostatním a můžete mezi sebou bojovat. Na začátku dostanete svého hrdinu, základní balíček karet akcí, příslušné žetony a dle scénáře se vybere, jaké dílky krajiny přijdou do hry. První tři se k sobě sestaví a vy můžete začít. Pomocí karet akcí můžete řešit pohyb svého hrdiny mapou, najímaní jednotek, které Vám v dalším průběhu budou pomáhat, boj s nepřáteli či následné léčení. Za poražení nepřátel získáváte zkušenosti, speciální dovednosti (odlišné dle hrdiny, za kterého hrajete) a další bonusy, postupem času máte možnost dobýt či koupit i silnější karty akcí, kouzla a artefakty, což jsou karty, které Vám výrazně pomohou proti silným nestvůrám (např.drakům) nebo v dobývání měst. A bez tohoto posílení se neobejdete, neboť zatímco na začátku bojujete proti slabým orkům, postupem času vás čekají draci, mágové, strážní golemové, vlkodlaci a další silní nepřátelé. Hra je řešena velmi komplexně a nutí vás neustále přemýšlet, jaké karty a v jakém pořadí využít, abyste dosáhli co největšího užitku, navíc se soustřeďujete na získávání nových karet a jednotek a na vývoj své postavy hrdiny.
Samotný cíl hry je stanoven scénařem, který rovněž určuje, jak dlouho se bude hrát (většina scénářů je rozdělena na 4-6 kol), jednou je cílem dobýt jedno či více měst, jindy osvobodit obsazené doly na magické krystaly.
Hru jsem měl nejvíc možnost vyzkoušet solitérně a velmi mě baví, každému koho baví fantasy téma ať ve formě stolních či počítačových her, mohu tuto hru vřele doporučit.


Vytvořeno: 02.03.2013.  Recenze hry: Glen More Hodnocení:
Příjemná a přitom jednoduchá hra
Hru Glen More jsem zakoupil tak trochu náhodně, chtěl jsem si vyzkoušet něco nového a vybíral jsem hru, kde nejde o boj a vzájemné taktizování, ale o získávání surovin, budování a sbírání bodů za tyto činnosti. Hra Glen More toto splňuje, oproti jiným hrám, které jsou o surovinách a budování, které jsem dosud hrál (Osadníci, Doba kamenná, Agricola atd.) má ale odlišné principy, které ji pro mě učinily zajímavou. Hra spočívá v tom, že na hlavním plánu uprostřed jsou vyloženy destičky, které jsou k dispozici a hráči si je berou v pořadí vždy od toho, kdo je v řadě poslední. Některé jsou zdarma a přináší suroviny (les,kamenolom,pole,pastviny), za jiné se platí (vesnice, jarmarky, lihovary atd.), a ty přináší většinou vítězné body,lihovary umožňují získat sudy s whiskou. Navíc se objevují ve hře bonusové stavby, které nesou různé výhody v průběhu hry nebo při závěrečném hodnocení - jezera, hrady a opatství. Hráč ze získaných destiček buduje svou malou zemi (trochu to připomíná budování ostrovů ve Vikingách nebo přikládání kartiček v Carcassonne) a přiložením nové kartičky vždy získá výhodu jak z nově přiložené kartičky, tak i ze všech sousedních. Postupně tak získává sudy whisky a suroviny na pokročilejší stavby. Během hry probíhá třikrát bodování, při kterém se porovná několik aspektů (mimo jiné i právě počet sudů whisky), body se získávají i z některých staveb v průběhu hry a nemalý počet bodů lze získat po třetím bodování v závěru za některé z bonusových staveb.
Kvalita komponent rovněž bez výhrad, jak žetony a destičky budov, tak dřevěné komponenty jsou provedeny velmi pěkně.
Hra je určena pro 2-5 hráčů, v případě že hrají jen 2-3 hráči, přichází do hry i kostka, která náhodně dle svého hodu a občas velmi záludně vyřazuje destičky z nabídky, jako by hrál další hráč. Zatím ji mám odzkoušenou právě ve 2 a musím říct, že i takto je velmi dobře hratelná a moc nás baví. Partie ve dvou zabere průměrně kolem 40-50 minut, není složitá a všem tuto hru vřele doporučuji a dávám za 5, ale hvězdiček :-)


Vytvořeno: 20.04.2010.  Recenze hry: Red November Hodnocení:
Veselé zachraňování
O hře Red November, která zatím nevyšla v češtině, jsem se prvně dozvěděl až na webu Hrajeme.cz. Po přečtení jediné recenze jsem se začal pídit po dalších informací a nakonec jsem si hru pořídil. Sympatické mi bylo i to, že je možné ji hrát prakticky v jakémkoliv počtu hráčů, včetně solitérní hry za více postav a také to, že se jedná o kooperativní hru, kdy hráči spolupracují a místo boje mezi sebou hrají proti zkáze. A o čem hra je? O partě gnómů, kteří se nacházejí doslova "v nesprávný čas na nesprávném místě". Nacházejí se totiž na palubě ponorky, na které dochází k jedné katastrofě za druhou. Jejich úkolem je udržet tuto ponorku po dobu 60 minut v provozu a zabránit po uvedený čas totální destrukci. Na první pohled lehký úkol, jenže katastrofy přicházejí rychleji než se je daří námořníkům řešit. Jen uhasí požár v jedné kajutě, už hoří ve dvou jiných, ponorku zaplavuje voda, kolabuje motor i ventilace, hrozí odpálení raket a ponorku ohrožuje i obří chobotnice - Kraken. Námořníci musí pobíhat a co nejrychleji všechny poruchy opravovat. Riziko ale číhá na každém kroku, mohou uhořet, utopit se, ani souboj s Krakenem nemusí vždy vyhrát hráči. Hra je laděná hodně humorně, takže když je námořníkům nejhůř, mohou si přihnout grogu. Ten jim pomůže v opravě a umožní jim probíhat hořícími částmi ponorky. Pozor, pokud budou námořníci nasávat moc, hrozí jim, že usnou a uhoří nebo se utopí v zaplavené kajutě. No a když to někdo psychicky nevydrží, může zkusit uprchnout ve skafandru z ponorky pryč. Pokud je ponorka zničena, daný hráč zvítězí. Pokud ale uteče a jeho zrazení spoluhráči ponorku zachrání, daný hráč prohrál.
Materiál hry je velmi pěkný. Ani se mi nechtělo věřit, když jsem rozbalil malou krabičku (velikost jako např.u Citadely) a v ní objevil záplavu herního materiálu - figurky námořníků, ukazatele času, karty událostí, žetony grogu a nástrojů, žetony požárů a záplav, desetistěnná kostka a k tomu hezky vyvedený herní plán představující ponorku. Tím, že je tento materiál vměstnán do malé krabičky, umožňuje hru vzít prakticky kamkoliv.
Můj celkový dojem ze hry je velmi dobrý, obsahuje řadu originálních nápadů, grafika je velmi podařená a hra kombinuje taktiku a humor. Navíc se jedná o jednu z mála kooperativních her, kdy hráči nebojují mezi sebou ale proti zkáze. Hru tak mohu doporučit všem, kteří nemají rádi konfliktní hry.


Vytvořeno: 20.04.2010.  Recenze hry: Le Havre Hodnocení:
Když máte chuť přemýšlet
Hru Le Havre vlastním od vydání jejího českého vydání a hra splnila mé očekávání. Její základní princip bych přirovnal k předchozí hře jejího autora - Agricole. Obě hry jsou nicméně odlišné a v každé z nich se člověk musí soustředit na jiné aspekty. Zatímco v Agricole se člověk věnoval budování farmy a shánění jídla, Le Havre je více obchodní než budovatelská hra. Hráči se střídají v jednotlivých kolech a postupně se snaží, aby jejich lodní společnost co nejvíce prosperovala. Pro své snažení mají možnost vzít si v každém svém tahu některou z nabízených surovin (ryby, obilí, dřevo, železo apod.) nebo mohou využít některou ze specializovaných budov. Mohou také budovy stavět nebo kupovat a poté je pronajímat ostatním hráčům. Pomocí budov lze rovněž stavět lodě a na ních poté vyvážet a prodávat suroviny a výrobky. Vždy po 7 kolech přichází na řadu "krmení", na rozdíl od Agricoly není ale tak těžké, neboť jídlo lze ušetřit pomocí lodí nebo nahradit úhradou peněz. Po odehrání stanoveného počtu kol přichází na řadu sečtení veškerých hodnot - peněz, lodí, budov a vyhodnocení vítěze. Na rozdíl od Agricoly, kde většinou bylo na první pohled jasné, kdo vyhraje, bývají naše partie Le Havru vyrovnanější. A naše celkové hodnocení? Výchozí princip je podobný Agricole, přesto se Uwe Rosenbergovi podařilo stvořit hru s mnoha odlišnými aspekty. Le Havre je velmi podařená hra, kterou hrajeme rádi a vedle některých oddychovek je to hra, která vždy provětrá naše mozkové závity :-)


Vytvořeno: 20.04.2010.  Recenze hry: Thurn und Taxis Hodnocení:
Jednoduchá pro celou rodinu
Hru Poštovní kurýr vlastním již nějaký čas a beru ji jako příjemnou oddychovku. Princip hry je jednoduchý, hráči pomocí karet, které postupně přichází do hry, vytváří poštovní síť. Do hry během každého kola vstupuje nemalou měrou náhoda, hru každého hráče ovlivňuje to, jaká je aktuální nabídka karet s městy, hráčům, kteří nemají rádi náhodu, proto nemusí zcela vyhovovat. Na druhé straně je třeba jako klad hry vyzvednout skutečnost, že i méně zkušení hráči stolních her mají šanci uspět. Herní materiál je velmi hezký, vedle plánu s přehledně vyznačenými městy jsou tu dřevěné domečky poštovních stanic, karty měst a kočárů a žetony s body. Hráči postupně vybírají z nabídky karet měst a snaží se postavit co nejdelší cestu, současně také musí taktizovat a stavět domečky do měst, kde dosud nemá zastoupení a důležité je také vybudování sítě v co nejvíce zemích. Hra má velmi jednoduchá pravidla, plyne rychle a díky prvku náhody bývá většina her vyrovnaná. Zkušenost mám ve dvou a třech hráčích a v obou případech byla hra příjemným zpestřením večera. Pro zkušené hráče to asi není dobrá volba, ale pro začínající hráče nebo rodiny (včetně dětí) je to velmi dobrá oddychová hra.


Vytvořeno: 28.12.2009.  Recenze hry: Pandemic Hodnocení:
Splněné očekávání
Hru Pandemic jsem dostal (či spíše si nechal dát) pod stromeček a během svátků jsem odehrál prvních cca 6 her, zatím ve dvou hráčích. Grafické provedení hry považuji za odpovídající typu hry, karty i dřevěné komponenty působí hezky. Samotná hra splnila má očekávání, která jsem měl po přečtení řady recenzí a diskuzí na internetu. Mezi klasickými hrami je to trochu jiný typ hraní, nutí hráče k neustálé komunikaci a domluvě, každý krok musí být v souladu s plány všech zapojených hráčů. Kooperace je zajímavý prvek, všichni hráči se musí snažit zapojit se kolektivní hrou, jinak mohou očekávat prohru. Hra je navíc pokaždé jiná, trochu totiž je i o náhodě, jde o to, jaké karty infekce přichází do hry a kdy do hry vstupuje epidemie. Když jsme první hru vyhráli, obával jsem se, navzdory recenzím, že je jednoduchá, ale skutečnost, že ze 6 her jsme celkově polovinu prohráli, mě vyvedla z omylu. Hra je každopádně zajímavá, rozhodně se nám v dohledné době neohraje a jsem zvědavý na obě těžší varianty hry (zatím jsme hráli jen na 4 epidemie). Hře dávám plné hodnocení, zaujme a je výborná v tom, že nutí všechny hráče (i ty co zrovna nejsou na tahu) sledovat dění, aby mohli na vývoj reagovat v průběhu svého tahu.


Vytvořeno: 25.02.2009.  Recenze hry: Jambo Hodnocení:
Moje nejoblíbenější hra pro dva
Obchodnickou hru Jambo jsem zakoupil ihned po jejím českém vydání a to na základě příznivých ohlasů a recenzí na netu. K napsání recenze jsem se dostal až nyní, kdy mám za sebou spoustu odehraných partií. Hra je skvělá na rychlé odreagování. Jednu partii odehrajete za cca 30 minut. Principem hry je být co nejlepším obchodníkem a ustát soupeřovu snahu škodit vám. Ve hře začínáte s prázdným stánkem, 5 kartami v ruce a 20 zlatými valouny. Cílem hry je zmnožit valouny na 60. K tomu je třeba vhodně nakupovat a prodávat zboží (ve hře je 6 druhů) pomocí prodejních karet. Dále je možné využít předměty, které umožňují nákup zboží nebo získání více karet a postavy, které přináší jednorázové výhody. Navíc je možné využít karty zvířat a soupeřů škodit, například jim vzít zboží nebo vyložený předmět. Hru hodnotím jako výbornou a z her pro dva hráče u mne vede na celé čáře. Proto 5 hvězdiček, hru doporučuji každému, kdo hraje často ve dvou :-)


Vytvořeno: 25.02.2009.  Recenze hry: Memoir' 44 Hodnocení:
Strategie a rychlovka v jednom
Hru Memoir jsem sledoval na netu dlouho, neměl jsem ji ale s kým hrát. Počátkem roku jsem ji koupil a začal hrát s taťkou, který stolní hry nikdy nehrál. Vybíral jsem ji z nabídky válečných her úmyslně, kvůli krátké době hraní..
Hra nás oba rychle chytila, nabízí rychlé zahrání (cca 40 - 50 minut), umožňuje vyzkoušet taktiku a strategii. Hra je hezky zpracována. Hra umožňuje jednoduše poskládat jednotlivé scénáře bitev. Na herní plán se umístí oboustranné šestihranné žetony krajiny (les, kopec, vesnice, řeka apod.), rozmístí se jednotky (vojáci, tanky, děla) a bitva může začít. Oba hráči se střídají a jednotkami postupují a útočí na základě karet příkazů. Ty umožňují pohyb a útok určitých jednotek, některé umožňují i určitá zvýhodnění. Samotný útok se vždy řeší hodem kostek se symboly jednotek. Celá hra tak obsahuje velký díl náhody, na druhé straně ale náhoda nepomůže většinou k výhře. Záleží vždy na taktice a na vhodném využití jednotek a příkazů. Hru hodnotím jako výtečnou, pro krátké zahrání hry s válečnou tématikou je skvělá a díky tomu už máme dvě z rozšíření (Rusko a Severní Afrika).


Vytvořeno: 25.02.2009.  Recenze hry: Jenseits von Theben Hodnocení:
Zábavná archeologie :-)
Hru Théby mám 14 dní, koupil jsem ji po níže vedené diskuzi. Hra je hezky zpracovaná graficky i námětem. Obsahuje sice podíl náhody, po odehrání cca 8 - 10 partií si ale nemyslím, že by to hru kazilo. Princip hry a pravidla jsou jasná. Hráči (archeologové) cestují po Evropě a připravují se na cestu do nalezišť. Získávají znalosti o jednotlivých lokalitách, pomoc asistentů a dopravní prostředky. Poté se vrhnou do lokalit s vykopávkami (Řecko, Egypt, Palestina apod.) a snaží se vykopat co nejvíce cenných artefaktů. Získání artefaktů je jediné založené na náhodě, hráči tahají žetony ze sáčků a mohou tak získat cenný artefakt ale i bezcenný písek. Vykopávání artefaktů ale není zdaleka jediným zdrojem bodů. Hráči mohou řadu bodů získat uspořádaním vědeckých kongresů a vystavením artefaktů na výstavách po celé Evropě. Další body navíc získají hráči za nejvíce získaných znalostí o jednotlivých lokalitách vykopávek. Hra je poutavá, zajímavě zpracovaná a hráče udržuje většinou až do konce v napětí, kdo bude vítězem. Hru mohu vřele doporučit všem příznivcům rodinných her, kterým nevadí trocha náhody :-)


Vytvořeno: 07.08.2008.  Recenze hry: Wikinger Hodnocení:
Zajímavá i zábavná hra
Hru Vikingové jsem si pořídil po dlouhém zvažování jako svůj třetí letošní přírůstek do sbírky her (po Době kamenné a Agricole) a již po prvním zahrání mi bylo jasné, že jsem rozhodně neprohloupil. Oproti oběma uvedeným hrám jsou Vikingové něco úplně jiného a vzhledem k tomu, že Dobu Kamennou máme momentálně trochu "ohranou" a na dlouhé přemýšlení v Agricole není vždy ta správná nálada, myslím, že u nás najdou Vikingové uplatnění. Hra v sobě spojuje principy, které mohou vzdáleně připomínat jiné hry (stavění z kartiček, dražba, získávání bonusových kartiček), spojení principů ale dává dohromady úplně novou hru. Každý hráč dostane svůj rámeček a během jednotlivých kol získává kartičky, které k němu postupně přikládá a vytváří ostrovy a figurky vikingů, kteří mu přinesou zisk bodů a zlaťáků. Hra je plynulá, nevyžaduje dlouhé přemýšlení a poskytuje přiměřenou míru náhody i taktiky. Sympatické je, že každý hráč dostává vyrovnanou šanci, neboť hráči si postupně během kola rozebírají kartičky i vikingy. Je ale třeba taktizovat, neboť každý viking (jsou v 6 barvách) přináší hráči jiné výhody a je třeba hrát vyváženě, aby hráči nechyběli v pozdějším průběhu hry body nebo peníze. Po každém kole probíhá vyhodnocení, které hráčům přináší peníze, každé sudé kolo probíhá "bodové" vyhodnocení všech vikingů a po 6.kole probíhá ještě závěrečné vyhodnocení, které může hráči přinést nemalou porci bonusových bodů (za největší ostrov, nejvíce ostrovů, nejvíce šedých "převozníků" atd.). Hra udržuje hráče ve střehu, neboť i hráč který celou dobu prohrává, může závěrečným hodnocením vše otočit. Kromě základní hry je v krabici za základní cenu přiloženo i rozšíření, které umožňuje využití bonusových bodových kartiček a dále jsou připojena pravidla pro pokročilé hráče, která umožňují omezit náhodu - např.dražbou o figurku začínajícího hráče.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zajímavou hru, která i s rozšířením nabízí pořádnou porci zábavy, hodnotím ji jako velmi zdařilou a všem ji vřele doporučuji, příznivá je i cena, ve které, jak je již zmíněno výše, je kromě bohatého základního materiálu zahrnuto i rozšíření pro zkušenější hráče. A závěr - dávám jí stejně jako Agricole 5 hvězdiček. A to proto, že nesrovnávám hry, ale u každé hodnotím, jak mě baví a jak na mě působí. A Vikingové si mé kladné hodnocení plně zaslouží :-)


Vytvořeno: 07.08.2008.  Recenze hry: Agricola Hodnocení:
Nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál
S recenzí na hru Agricola jsem poměrně dlouho čekal, nechtěl jsem psát hodnocení hned po prvních několika partiích a udělal jsem dobře. Když jsem prvně vybalil bohatý obsah krabice a pochopil základní principy, připadal jsem si v prvních hrách poněkud "nešikovný", neboť jsem dosahoval poměrně nízkých počtů bodů. Po měsíci se už ve hře orientuji dobře a hra mě ohromně chytla. Hrajeme ji ve dvou a domnívám se, že Agricola je jednou z her, kde menší počet hráčů není vůbec na škodu. Hra totiž lépe ubíhá a za večer se dá stihnout i více partií. Hra má ohromně propracovaný a komplexní systém, kterým v mých očích překonává dočasné vládce deskových her. Nutí hráče opravdu usilovně přemýšlet, taktizovat a plánovat. Zpočátku hráči začínají s dvěma členy rodiny a prázdnou deskou farmy a trvá zpravidla několik kol, než se začne deska zaplňovat ohradami se zvířaty, políčky s obilím a zeleninou, chlévy a dalšími místnostmi domu. Je důležité co nejdříve rozšířit dům a vzít si nové členy rodiny, každý nový "človíček" totiž přidává další tah v každém kole a hráč tak rychleji rozšiřuje farmu. Důležité je také vhodné využití profesí a vybavení, které hráč na začátku dostane. Některé profese dokáží výrazně pomoci se zajištěním jídla, jiné pomůžou s rychlejší stavbou domu a další přidají body v závěrečném hodnocení. Obdobné je to s kartami vybavení. Zpočátku nám největší starost dělalo zajištění jídla pro všechny členy rodiny, v současnosti už hru zvládáme lépe a hlavní starostí je taktika, jak získat co nejhodnotnější farmu. Jako další klad hry vidím skutečnost, že každý hráč (i poražený) má většinou radost z toho, co se mu podaří vybudovat a na rozdíl od jiných her nemusí být tolik zdeptán porážkou. Závěrem chci říci, že stolních her jsem už odehrál opravdu hodně (mimo jiné Osadníky, Portoriko, Dobu kamennou, San Juan, Carcassone, Klany atd.) a řadu z nich mám velmi rád. Agricolu ovšem už po měsíci a cca 25 - 30 odehraných partiích řadím na první místo, je to nejlepší hra, jakou jsem zatím hrál a všem dosud nerozhodnutým ji vřele doporučuji. Doporučuji také k základní hře pořídit nabízené rozšíření, umožní Vám to vybírat z cca 350 - 400 karet profesí a vybavení a nabídne Vám více variability.


Vytvořeno: 08.04.2008.  Recenze hry: Stone Age Hodnocení:
Příjemné překvapení
Hru Doba Kamenná jsem koupil v podstatě úplnou náhodou. Vydal jsem na sobotní výlet do Prahy a zastavil se prodejně Mindoku v OD Kotva. Na prodavače jsem měl žádost, aby mě poradil hru, která jde hrát stejně dobře ve dvou i třech lidech, má budovatelský nebo ekonomický charakter a nedá se v ní přímo škodit soupeřům. Měl jsem v hlavě své tipy, ale pohotový prodavač mi je v několika minutách vyvrátil a doporučil mi novinku - hru Doba Kamenná. Výše uvedené parametry skvěle splňuje, je hratelná ve dvou i ve třech, nelze přímo škodit, jen taktizovat obdobně jako v Portoriku a je v ní sice trochu náhody v podobě hodů kostkou, ale tato náhoda je omezená a není tak výrazná jako například v Osadníkách. Po sestavení herního plánu a vybalení veškerého herního materiálu (kterého je opravdu hodně) se hra tváří složitě, pravidla jsme ale pochopili po prvním přečtení a zahrání hry. Hra plyne svižně a připadá mi velmi vyvážená.
Začíná umístěním figurek jednotlivých hráčů na plán. Toto umístění určuje, jaké úkony bude hráč následně dělat a co získá a je to fáze, ve které každý uplatní svou taktiku. Každý se snaží umístěním figurek získat co nejvíce jídla nutného pro nakrmení kmene, co nejvíce surovin, za které se staví domy a kupují karty rozvoje a je také nutné postupně rozšiřovat počet členů kmene.
Ve druhé fázi se vyhodnotí umístěné figurky, hráč může získat nového člena, jídlo, postavit dům, za který získá vítězné body, získat novou kartu rozvoje, která nese vždy okamžitý zisk (suroviny, zvýhodnění) a navíc každá karta přináší bonus v závěru hry (například za počet postavených budov nebo počet členů kmene). Zároveń je možné v každém kole těžit čtyři druhy surovin, těžba je ovlivněna kostkami, hráč ale může svůj zisk ovlivnit také použitím zvýhodnění v podobě "nástrojů", které zvyšují hod kostkami a hráč také rozhoduje umístěním konkrétního počtu figurek, kolika kostkami bude házet. Na rozdíl od např.Osadníků zde tedy není ovlivněn vyloženě jen samotným hodem, oproti Puertoricu je to ale přece jen prvek náhody, který nemusí každému sedět. Hra končí postavením všech dostupných budov nebo využitím všech karet rozvoje, k bodům získaným v průběhu hry za postavené chatrče se přičtou bonusy plynoucí z karet rozvoje (které mohou být i vyšší než předchozí bodový zisk) a určí se vítěz. Hra je velmi podařená, míra náhody je přiměřená a hráč má možnost své body výrazně ovlivnit, může si vždy vybrat mezi několika budovami nebo kartami rozvoje, které koupí a může tak sbírat karty, které pro něj znamenají vyšší bonus. První hrací den jsme u hry strávili přes 5 hodin (4 partie) a myslím, že se nám rozhodně v brzké době neohraje :-) Všem ji mohu vřele doporučit, jedná se rozhodně o velmi podařený kousek pro lidi, kteří mají tento typ her rádi. Nyní už se budu těšit na Agricolu, kterou hodlám po uvedení na český trh rovněž vyzkoušet :-)


Vytvořeno: 11.04.2007.  Recenze hry: Flandern 1302 Hodnocení:
Zajímavá taktická hra
Hru Flandern 1302 jsem si vybral v podstatě v nouzi, nevěděl jsem totiž, co si vyžádat k narozeninám a protože jsem velký fanda do stolních her a ty známější (Osadníci, Puertorico, Carcassone, Citadela apod.) již mám, rozhodl jsem se vybrat nějakou neznámou. Jelikož mám rád hry, ve kterých se kombinuje historie, taktika a budování, padla mi do očí objemná krabice s touto hrou. Grafické provedení je, jak už bývá u podobných her standardem, velmi podařené, velký herní plán, díly čtvrtí i herní karty jsou hezké a odpovídají dané hře. Pravidla mi připadly již po prvním přečtením jednoznačné a nijak obtížné, hra je svižná a jedna partie trvá kolem 50 minut. Systém hry umožňuje v každém kole všem hráčům zasáhnout do hry, což oceňuji (je to podobné Puertoricu). Cílem hry je získat vliv v šesti městech ve středověkých Flandrech. Každý hráč zastupuje jeden cech (soukenícim barvíři apod.) a vliv získává postupným zabíráním volných polí měst dílkem čtvrti s barvou svého cechu. Ve hře je třeba promýšlet taktiku, jde v ní i škodit soupeřům, umisťováním dílků s neutrální šedou čtvrtí do měst, ve kterých mají vliv, a jak jsem již uvedl je plynulá a rychlá. Kdo má rád hry s malou mírou náhody, které jsou založeny na taktice a budování, tomu mohu Flandry 1302 vřele doporučit, hra mě rozhodně nezklamala :-)


Vytvořeno: 25.01.2007.  Recenze hry: Aton Hodnocení:
Strategie ve dvou
Hru Aton jsem si vyhlédl jako krátkodobou hru (30 - 40 minut) pro dva hráče a mé očekávání nezklamala. Hra má velmi hezké grafické provedení (hrací plán je prostorný s hezkou grafikou), celkem jednoduchá a jasná pravidla a zajímavý herní systém. Vzhledem k tomu, že v jednotlivých kolech dochází vždy k lízání karet s čísly, podle kterých jsou prováděny tahy, je hra trochu o náhodě, ale při troše šikovnosti jde náhodu vhodnou taktikou eliminovat. Myšlenka hry je jasná, cílem je ovládnout chrámy a tím pomoci k vítězství svému bohu, hra je proti jiným, které jsem hrál (Osadníci, Carcassone, Klany, Puerto Rico, karetní Osadníci, Citadela atd.) originální a při prvních partiích jsem se zatím bavil. Hru tedy mohu doporučit každému kdo hledá dobrou hru pro dva, která nezabere mnoho místa (plán cca 40x40 cm) a času. 5 bodů nedám jen proto, že hru ovlivňuje zmíněná náhoda, v tomto ohledu je dle mého názoru lepší například Citadela.


Vytvořeno: 15.01.2007.  Recenze hry: Puerto Rico Hodnocení:
Splněné očekávání
Puerto Rico jsem při koupi nových deskových her dlouho odmítal, v mylné domněnce, že se jedná o příliš složitou hru. O víkendu jsem se konečně rozhoupal a hru koupil, během víkendu jsme pak vydrželi hrát oba celé večery a hra nás ohromně chytla. Předem bych chtěl reagovat na recenze, které píší, že je hra složitá. Domnívám se, že to není pravda, zapamatovat si význam 6 postav je jednoduché a funkce budov je na každé budově popsána, takže stačí letmý pohled na plán. Také dlouhé uvažování není na místě, hru jde odehrát v rychlém sledu. Pro taktiku je dobré sledovat soupeře, není ale nezbytné sledovat jejich počet bodů, spíš jde o to, udělat vždy takový tah, který mi přinese co největší užitek a soupeři co nejméně (například zvolit fázi stavitele,když soupeři nemají peníze a nemohou nic vybudovat, zvolit obchodníka, když já prodám zboží a ostatní nemají nic na prodej apod.). Hru jsme hráli ve třech lidech a vysvětlení pravidel bylo záležitostí 20 minut. Potom už jsme se výborně bavili, hra nás chytla a rozhodně si nemyslím, že se nám v dohledné době ohraje, na střídačku máme i Osadníky (normální s rozšířeními i karetní), Carcassone, Citadelu a Klany :-) Na hře oceňuji její myšlenku, líbí s i herní systém eliminující náhodu a umožńující všem hráčům být neustále zapojen a ve střehu, jasně daná pravidla. Grafické provedení považuji za odpovídající danému typu hry, mé hodnocení grafiky vychází i z toho, že u těchto her nepovažuji vizuální provedení za podstatné :-) Puerto Rico doporučuji všem, kteří chtějí výbornou obchodnickou hru s minimálním podílem náhody.


Vytvořeno: 03.01.2007.  Recenze hry: Osadníci Atlantis Hodnocení:
Omezení náhody
Nedávno jsem vzhledem k oblíbenosti Osadníků v naší rodině zakoupil nově vydané rozšíření Atlantis a hru to opět oživilo. Tahání karet s čísly a událostmi trochu odbourává náhodu vázanou na hody kostkou, rozšíření obsahuje i další zájímavé varianty, například specialisty, kteří umožňují získávat i suroviny, které danému hráči dlouho nepadnou, stačí mít převahu vesnic a měst na dané surovině. Celkově tak rozšíření hodnotím kladně, myslím si jen, že vzhledem k tomu, že se jedná o podstatně menší rozšíření, než jsou Námořníci nebo Města a rytíři, mohla být nižší i cena.


Vytvořeno: 19.06.2006.  Recenze hry: Ohne Furcht und Adel, Citadels Hodnocení:
Výborná oddychovka
Hru Citadela mám necelý týden, dlouho jsem váhal, kterou novou hru koupit, nakonec zvítězila Citadela proto, že jsme všichni chtěli nějakou hru nenáročnou na čas a u které se budeme bavit. Hra nás od počátku chytla, souhlasím, že pro dva je jednoduché odhadnout postavy soupeře, ale ani tak není hra nezábavná, víc nás ale baví ve třech. Hra má jasná a jednoduchá pravidla, doba hraní je kolem půl hodiny a lze ji jednoduše sbalit do malé krabičky. Na rozdíl od složitějších her (Osadníci) nemrzí tolik porážka, protože jde za večer odehrát třeba pět partií, kdežto u jiných her nám čas dovolil jen jednu. Karty jsou vyvážené, hra ve třech je super pro taktizování a blafování. Takže když to shrnu, naše očekávání bohatě splnila. Jen musím souhlasit, že karty postav mají tendenci být brzy odřené, takže tento týden vyrazím do papírnictví a budu se pídit po nějakém obalu. Jinak tato hra nemá chybu a královsky se při ní bavíme :-)


Vytvořeno: 08.05.2005.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Hodnocení:
Oživení hry
Rozšíření Námořníci mám asi tři týdny, a už po prvních hrách je jasné, že je to oživení proti samotné základní hře, hraní je teď delší a zajímavější, jde si více vyhrát s hracím plánem, hra je tak variabilnější a zajímavější je boj o nejdelší obchodní cestu, zatímco v základní hře moc dlouhé silnice stavět nešlo kvůli nutnosti budovat vesnice a města, nyní je to boj o důležité dva body díky možnosti budovat vodní cestu :-) Take zvětšení plánu je dobré, i když většinou hrajeme tři nebo i dva (každý za dvě barvy), tak původní Katan byl poněkud těsný. Rozšíření tak každému doporučuji :-)


Vytvořeno: 13.01.2005.  Recenze hry: Carcassonne: Die Erweiterung Hodnocení:
jsou i lepší rozšíření Carcassonnu
Toto rozšíření mi připadá proti kupcům a stavitelům poněkud chudší, zatímco sbírání surovin je výrazným zpestřením a stavitel zase urychluje hru, katedrály jsou o náhodě (jsou jen dvě ve hře) a figurky pro 6.hráče využije málokdo. Vlastním nicméně obě rozšíření, a proti samotné hře je to určitě podstatně zajímavější :-)


Vytvořeno: 13.01.2005.  Recenze hry: Carcassonne: Handler und Baumeister Hodnocení:
Nezbytnost k základní hře
Každé rozšíření k námi oblíbenému Carcassonnu jsme přivítali, kromě v Česku prodávaných 2 rozšíření jsem stáhl i Řeku a další karty a hra tím dostala nový rozměr. Zejména sbírání surovin udělalo hru zajímavější a napínavější. Základní hra mi připadne příliš jednoduchá a náhodná, ale se všemi rozšířeními je to i trochu o taktice a hodně o zábavě :-)


Vytvořeno: 13.01.2005.  Recenze hry: Clans Hodnocení:
Taktika na prvním místě
Myšlenka hry je jednoduchá, ale podle mě dobrá. Ve hře jde velmi dobře uplatnit taktika, ideální je hra ve třech lidech, aspoň nám se to osvědčilo. Provedení hry je také zajímavé. Na delší hraní je sice hra trochu jednotvárná, ale čas od času se k ní vrácíme. Některé mé protihráče hra nezaujala, ale mě se líbí proto, že neexistuje náhoda, a je zajímavé sledovat zklamání protihráčů, kteří celou hru škodí barvě, kterou nikdo nemá a zjistí to až na konci hry :-)).


Vytvořeno: 12.01.2005.  Recenze hry: Osadníci z Katanu Hodnocení:
Zábavná a pohodová hra
Hru Osadníci z Katanu vlastním teprve od vánoc, ale za tři týdny už mám za sebou kolem 20 partií, hra nás hned chytla, bohužel nikdy nejsme čtyři, ale i tak jsou to tuhé boje o každý bod, hlavně zpočátku hry. Navíc jsme často byli pouze 2 a zjistili jsme že není úplně marné, když ve dvou lidech hrajeme každý za dvě barvy :-). Myšlenka hry je dobrá, podíl náhody je úměrný typu hry, to že je ve hře náhoda, umožňuje vyrovnané partie a vítězství kohokoliv z hráčů. Také provedení a pravidla považuji za výborné, mínus pro české hráče je asi cena, já mám hru dovezenou od známého z Německa a cena byla výrazně nižší. Nyní ho už uháním, aby mi přivezl i obě rozšíření, protože hra nás opravdu baví a určitě u ní vydržíme dlouho :-))


Vytvořeno: 12.01.2005.  Recenze hry: Carcassonne Hodnocení:
Oddychová hra pro všechny
Hru Carcassone vlastním asi půl roku a pořád se k ní s rodinou vracíme, i když hrajeme mezitím i jiné hry. Původně jsem váhal nad cenou, ale nakonec máme základní sadu i obě rozšíření. Hra je založena hodně na náhodě, což ale tolik nevadí, alespoň mají všichni vyrovnané šance vyhrát. Hra nás zpočátku natolik chytla, že jsem vytiskl i další rozšíření z internetových stránek carcassonne.de, takže hrajeme s cca 180 kartami. Pro taktiky bych sice doporučil jinou hru, třeba portoriko, ale pro rodinné večery ho doporučuji , protože je to skvělá oddychovka :-)


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |