Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Pelly

Rok narození: 1982
Webová stránka: http://www.lapiduch.cz/klub.php?klub=hrajeme
Telefon: 606689678
Místo, kde hraje pravidelně: Plzeňský kraj / Plzeň
Místo, kde hraje občas: Praha / Praha 1
 
Další informace: Drive jsem hral CCG Doomtrooper, ale lezlo to moc do penez. Vetsinu jsem prodal a nyni se venuji hrani spolecenskych her. Rad poznam nove protihrace. Pokud mate pobliz hernu, nebo se nekde slezate, dejte vedet !!!


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Balíček Z Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Alhambra Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Prospěch vezírů (1. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Aréna Ano Mám a nechci prodat
Bang! Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hrad Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne: Objevitelé Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Cleopatra Ano Nemám a nechci koupit
Coloretto Ano Mám a nechci prodat
Coloretto - Rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Černé historky 4 Ano Mám a nechci prodat
Dominion Ano Mám a nechci prodat
Fjordy Ano Mám a nechci prodat
Halali! Ano Mám a nechci prodat
Chicago poker Ano Mám a nechci prodat
Jambo Ano Mám a nechci prodat
Le Havre Ano Mám a nechci prodat
Mamma Mia! Ano Mám a nechci prodat
Memoir' 44 Ano Mám a nechci prodat
Město duchů Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Othello Ano Mám a nechci prodat
Pandemic Ano Mám a nechci prodat
Pilíře Země Ano Mám a nechci prodat
Piráti: Schovej a najdi Ano Nemám a nechci koupit
Portoriko - Nové budovy Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr Ano Mám a nechci prodat
Power Grid Power Plant Deck 2 Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Nemám a nechci koupit
Řím Ano Mám a nechci prodat
San Juan Ano Mám a nechci prodat
Shadows over Camelot Ano Mám a nechci prodat
The Settlers of Catan Card Game Expansions Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ano Mám a nechci prodat
Vikingové Ano Mám a nechci prodat
Vysoké napětí Ano Mám a nechci prodat
Zooloretto Ano Nemám a nechci koupit
Želví závody Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Pelly je k dispozici celkem 2 recenzí.

Vytvořeno: 28.02.2007.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Karetní hra Hodnocení:
Prosím, maš ji mít..., aneb Karetní Osadníci
Když jsi tak žádal příspěvek od hráče, kterého tato hra baví, rozhodl jsem se reagovat.

Se zájmem jsem si přečetl tvůj příspěvek a po pravdě řečeno jsem někdy nevěřil svým očím… Chvilkami jsem si říkal, jestli píšeš o stejné hře, kterou pod tímto názvem znám já.

Zároveň však dodávám, že se v žádném případě nemáš za co omlouvat, každý má svůj vkus a názor a naštěstí máme takové statní zřízení, že se za to nemusí nikdo stydět …

Tak tedy, odkud začít…

Osadníky jsem si koupil, je to asi rok a čtvrt nazpět. Jak už to tak bývá, se zájmem, protože deskoví Osadníci jsou celkem zdařilí, ale přiznejme si už ohraní a rozhodně překonaní. Zajímalo mě, co se nechá na takové hře vymyslet (a vylepšit) a zároveň kvůli příznivému počtu hráčů (nejčastěji hrajeme s bratrem a kvalitních her pro dva hráče není mnoho). Po odehrání několika her jsem musel připustit, že se jedná o velice slušnou konverzi deskových Osadníků do karetní podoby. Chápu, to je poněkud obecné, pokusím se být konkrétnější… Tak zaprvé, hra je poměrně svižná (!) Poté, co jsme se hru pořádně naučili (a zejména karty) hra trvá okolo 75 minut (malinko neshoda s Tvými 120 minutami nudy, chápu…) a co hlavně, na rozdíl od deskových osadníků, když se to jednomu hráči „seklo“ (ať už chybným herním přístupem, nebo i vlivem náhody – připouštím, náhoda zde hraje roli, nicméně řekl bych že menší než u deskových a navíc se jí vhodnou strategií nechá vyjít vstříc), hra poměrně záhy skončila vítězstvím protihráče a mohla se rozložit nová.

Připouštím, malinko zde chybí obchodování mezi hráči. Nicméně byl bych opatrnější při větě „protihráče k ničemu nepotřebujete…“. Soupeř je výborný cíl na speciální karty, jejichž „točení“ je dle mého cílem úspěchu.

To co Ty vytýkáš hernímu systému (rozdělení do hromádek, spousta číslíček, které spolu nesouvisí …) bych naopak vypíchnul jako poměrně zdařilé herní prvky, které spolu velice úzce spolupracují. Ani v nejmenším bych neřekl, že hra je ušita rychlou jehlou… řekl bych, že byla důkladně testována, promyšlena a odladěna.

Ad přemýšlení: Jak píšeš, není třeba přemýšlet… To máš pravdu, ale to není třeba přemýšlet u žádné hry, tedy pokud nechceš vyhrát … A to platí i u osadníků. Na hru se musíš soustředit, neustále kombinovat, co a kdy zahrát, abys získal to co potřebuješ, nebo naopak nezahrát, protože si zbytečně vyplýtváš drahocenné zdroje …

Ad hodnocení. Je mi malinko líto, že ke hře přistupuješ takhle (… grafické provedení nemá vliv na hodnocení …). Podle mého by hra (a zejména pak hra německého typu) měla být co nejzdařilejší (a to včetně grafiky). Jestli se o tuto tématiku zajímáš více, jistě Ti neunikly ankety Hra roku a Hra německé veřejnosti. Jendo (zdůrazňuji JEDNO nikoli JEDINÉ kriterium pro vítězství v této anketě je i provedeni hry) a když se podíváš, jaká ocenění tato hra získala (nominace na Hru roku 1997 a druhé místo v anketě Hra německé veřejnosti), musí ti být jasné, že kvalitní provedení grafických prvků by mělo být nedílnou součástí hry a tehdy si jistě zaslouží hodnocení koncového uživatele.

A můj konečný verdikt: 4,5 hvězdiček z 5
Jediné, co by mě malinko (ale opravdu jen malinko) mrzí je, že se hra nedočkala v ČR rozšíření, se kterým, se z průměrné hry (nerozšířené) stává exklusivním kusem (rozšíření obsahuje cca 250 karet, což dává původní hře s cca 120 kartami poněkud nový rozměr). Zároveň však dodávám, že od té doby, co jsem si toto rozšíření přivezl z Anglie jsem „obyčejné“ osadníky (nerozšířené) nehrál (snad jednou) a moje hodnocení tak může být ovlivněno tímto rozšířením. Odtud možná ta neshoda v mém a tvém hodnocení.

A na úplný závěr dodávám, že hra si u mě vydobyla místo v mém osobním TOP FIVE spolu s těmito hrami:

-Portoriko
-Power Grid (Elektrárny)
-TIKAL
-ARENA – morituri te salutant


Vytvořeno: 25.10.2005.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Gunst des Wesirs (die 1st Erweiterung) Hodnocení:
Prvni zkusenost?
Když už jsem se jednou dostal do ciziny, rozhodl jsem se rozšířit jednu z mých oblíbených her, Alhambru. Na snadě bylo první rozšíření.

Nejprve bych rád poznamenal, že český překlad názvu považuji za ne úplně vhodný, přesnější by bylo použít slovo Přízeň namísto Prospěch, ale to je jen maličkost.

Nyní k vlastní expanzi. Za vcelku přiměřenou cenu (necelých 11 GBP, tj. asi 450,-), dostanete na první pohled trochu málo ... : 16 karet, 24 stavebních dlaždic a 6 dlaždic vezírů, nicméně, jak už to u takovýchto her bývá, platí se především nápad... Vlastní expanze se skládá ze 4 samostatných modulů (takových malých rozšíření), které můžete dle libosti přidat k původní hře. Jsou to:

1. Přízeň vezíra
2. Směnárna
3. Stavitelé
4. Bonusové karty

Již tento prvek je velmi povedený. Zalíbení zde může najít začínající hráč i zkušený harcovník této hry. Jednotlivé moduly sebou nesou několik nových pravidel, které se nechají velmi rychle osvojit, a zároveň vnáší do hry nové možnosti.

Začínající hráči spíše ocení moduly Směnárna (6 karet, které se používají jako peněžní karty) a Bonusové karty (10 karet), které s sebou přinášejí především zábavu, a trochu náhody. Pro zkušenější hráče jsou tu Přízeň vezíra a Stavitelé, které vnášejí do hry výborný strategický prvek a hráč navyklý na dřívější jistotu se může do konce hry obávat, jestli náhodou jeho soupeř neprojeví lepší strategické schopnosti a "mazaným" umístěním Stavitele nezvrátí dřívější vývoj hry, nebo lépe odhadne situaci a použije Přízeň ve správný okamžik.

Nebo přidáte všechny moduly do velké rodinné hry ... ?

Chápu, může to znít trochu zmateně, nechtěl jsem zabředat moc do pravidel (zájemcům rád poskytnu více ...).

A závěrečné hodnocení? Jestliže jsem dal hře Alhambra 4.5, musím dát Přízni vezírů 5 z 5


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |