Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Jersey

Rok narození: 1976
Webová stránka: http://deskovky.wz.cz
Telefon: 737618699
Místo, kde hraje pravidelně: Jihomoravský kraj / Hodonín


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
6 bere! Ano Mám a nechci prodat
Atlantic Star Ne Nemám a nechci koupit
Bang! Ano Mám a nechci prodat
Barbarossa Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne - základní hra Ano Nemám a nechci koupit
Carcassonne: Hrad Ano Mám a nechci prodat
Cartagena Ano Nemám a nechci koupit
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Coloretto Ano Mám a nechci prodat
Edel, Stein & Reich Ano Mám a nechci prodat
Euphrat & Tigris Ano Mám a nechci prodat
Fazole Ano Nemám a nechci koupit
Kaleidoskop Ano Mám a nechci prodat
Královský dostih Ne Nemám a nechci koupit
Land unter Ano Mám a nechci prodat
Ludvík XIV. Ano Mám a nechci prodat
Mágové z Pangey Ano Nemám a nechci koupit
Manga Manga Ano Nemám a nechci koupit
Mare Nostrum Ano Mám a nechci prodat
Metro Ne Nemám a nechci koupit
Mezinárodní kavárna Ano Nemám a nechci koupit
Oh, Pharao Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Historické scénáře II: Trója & Velká čínská zeď Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Mám a nechci prodat
Piráti, fošny a pesety Ano Nemám a nechci koupit
Proroctví Ano Nemám a nechci koupit
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Sága Ano Nemám a nechci koupit
Špión Ano Nemám a nechci koupit
Tikal Ano Mám a nechci prodat
Trans America Ano Nemám a nechci koupit
Urozenost zavazuje Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Jersey je k dispozici celkem 5 recenzí.

Vytvořeno: 16.06.2004.  Recenze hry: Piraten Planken und Peseten Hodnocení:
Piráti, kteří nezaujali
Design: Výborný, ale dle mého názoru je tato hra přeprodukovaná. Model lodi je jako hrací plán nepřehledný a hráči sedící u stolu se musí různě naklánět a vstávat, aby měli přehled o situaci (pamatovat si to množství pirátů se dá jen stěží). Při hře jsme proto vytáhli stěžeň lodi s plachtou a dali je pryč, abychom dobře viděli na plán. Poklady i piráti jsou dobře nakresleny, kolíčky jako součást počitadla také vypadají velmi dobře. Hra jako taková je efektní, ale to je asi její největší klad.
Pravidla: Nejsou těžká, dají se vysvětlit do deseti minut. Mají svůj základ patrně v mankale, ale výrazně ji modifikují.
Typ hry: Piráti skáčou s prkna na prkno, řadí se vždy nejblíže k lodi. Pokud jsou na některém prkně po ukončení pohybu víc než čtyři piráti, ten nejblíže okraji prkna padá do vody a ocitá se na ostrově, odkud se může do hry znovu vrátit. Počet pohybů pirátů je omezen akčními body (v jednom kole je jich možno využít pět, celkem jich má každý hráč dvanáct a po jejich vyčerpání může používat vždy jeden bod za kolo). Přeskok z prkna na prkno stojí jeden bod, návrat piráta z ostrova stojí dva body. Piráti jsou různě vysocí a je jich celkem pět. U některých prken stojí truhly s pokladem (dvě malé a dvě velké). Kdo má na konci kola (v okamžiku, kdy dva z hráčů mají vypotřebované akční body) největšího piráta u velké truhly a nejmenšího piráta u malé truhly vytahuje z pytlíčku po jednom pokladu za každého takto umístěného piráta. Hraje se několik kol (do vybrání pokladů ze sáčku).
Délka hry: Asi hodinu (ale záleží na počtu pokladů, které se umístí do plátěného pytlíku).
Oblíbenost v HHK Elysium: Téměř nulová. Postavičky a loď se lidem líbily, ale hrát tuto hru nechtěli. A ti, kdo si ji přeci jen zahráli, už nechtěli hrát znovu a ani jednou jsme nedohráli určený počet kol. Hra propadla i u již dříve zmiňované jedenáctileté dívčiny, která má docela dobrý přehled o ostatních moderních deskových hrách.
Hodnocení: Přeprodukovaná, nezáživná hra. Opravdu se ani mně, ani nikomu z ostatních nelíbila. Možná bychom jí přišli po více hrách na chuť, ale nikomu se do toho nechtělo.


Vytvořeno: 16.06.2004.  Recenze hry: Oh, Pharao Hodnocení:
Stavění pyramid v komiksovém Egyptě
Design: Nejlépe vyprodukovaná hra z pětice. Pěkné ilustrace karet (od jedničky do devítky, žolík, zloděj, výběrčí daní, faraón a karta konce hry), malá hrací deska, šestistěnná kostka a dřevěný kužel ukazující počet dosud postavených pyramid. Už na první pohled zajímavé a lákavé.
Pravidla: Je jich poměrně dost, na to jak je ta hra ve skutečnosti jednoduchá. Během svého tahu hráči mohou udělat množství úkonů, které je třeba osvětlit, stejně jako pravidla pro vytváření pyramidy. Nicméně, je možné se většinu z nich učit v průběhu hry.
Popis hry: Jde o sestavování číselných sekvencí typu 2, 2, 2, 3, 3, 4, s několika pravidly (čísla musí jít postupně, vždy musí být nižších čísel – spodnějšího patra pyramidy - alespoň o jedno více než těch vyšších – vrchnějšího patra pyramidy – atp.). Hráči mohou s kartami obchodovat, mohou ve svém tahu jednu zahodit, mohou krást již vyložené karty za pomocí speciální karty zloděje nebo obrat každého hráče o jednu kartu z ruky za pomoci výběrčího daní). Na konci svého tahu si vždy doplní počet karet v ruce na sedm, proto je dobré co nejvíce stavět. Pyramidy může mít hráč dvě (do určité doby jen jednu). Hodnocení pyramid je trochu komplikovanější na výpočet (je to součet jednoho z čísel z jednotlivých pater krát počet pater pyramidy), a proto se dost špatně kontroluje, jak je kdo na tom dobře. K zapisování výsledků je třeba mít papír a tužku.
Délka hry: Asi tři čtvrtě hodiny, možná hodina. Ale není problém hrát hru svižněji a dohrát ji během půl hodiny.
Oblíbenost: Hra byla přijata poměrně dobře. Je taková pěkná, jednoduše se hraje. Líbila se i mladším (jedenáctiletým dětem).
Hodnocení: Pěkná a příjemná hra rodinného typu. Člověk sice moc neovlivní, co dostane za karty, a s nízkými čísly moc dobrou pyramidu nepostaví, ale pokud mu to nevadí, dobře si zahraje. Je to taková nenáročná, odpočinková záležitost, po které bych sáhl jen, když už by mi spoluhráči zamítli návrh pěti jiných, zajímavějších a napínavějších her.


Vytvořeno: 16.06.2004.  Recenze hry: Saga Hodnocení:
Karetní souboj o mytická království
Design: Čistě karetní hra, s žetonky peněz. Karty království (celkem 6, oboustranné) jsou pěkné, karty rytířů (5 sad) mají hrubé nedostatky v anatomii postav a působí hodně amatérsky (styl by se mi i líbil, ale něco vždy obrázek shazuje). Nicméně u karet rytířů je nejdůležitější barva a číslo, což lze obojí bez problémů rozeznat.
Pravidla: Nejsou složitá, ale je jich víc a je třeba kromě základního mechanismu hry a průběhu kola vysvětlit i funkci jednotlivých království. Obvykle je třeba hru začít hrát a při ní zdůraznit detaily či opakovat již dříve řečená pravidla.
Popis hry: Každý hráč má sadu karet vojska skládajícího se ze šesti barev (každý rytíř má jen jednu) a síly (od jedné do čtyř). Za jedno kolo mohu vyložit jednoho rytíře a první z rytířů v každé řadě svou barvou vybírá, na které království se bude útočit (každý hráč má jinak silné rytíře v jednotlivých barvách). Rytíři stejné barvy nesmí být ve stejném útočném ani obranném vojsku (tím je limitovaná celková síla vojska a možnosti hráčů). Jakmile síla útočného vojska překročí sílu obranného vojska, je dané království dobyto. Útočníci se mění v obránce, obránci se vrací do ruky hráči, který je zahrál. Na začátku jsou všechna království neutrální a mají svá obranná vojska (ta zůstanou ležet po dobytí jejich království uprostřed stolu a dají se naverbovat). Za držení království hráč dostává na začátku svého kola peníze. Hra končí, jakmile někdo vyloží posledního rytíře. Pak proběhne závěrečné hodnocení – za obránce (jejich sílu) jsou plus body, za útočníky nic a za rytíře v ruce mínus body. Vlastněná království také mění některá pravidla hodnocení.
Délka hry: Tři čtvrtě hodiny. Nejvíce hru zdržuje počítání síly vojska, což spočívá ve sčítání několika jedniček, dvojek, trojek a čtyřek. Je to poměrně nepříjemné zvlášť ke konci, kdy už je ve hře větší počet čtyř a pětičlenných armád.
Oblíbenost v HHK Elysium: Malý počet her (cca 4) má na svědomí především délka hry a neochota učit se nová pravidla. Ti, co hru hráli, si ji chtěli zahrát znovu, jen jaksi „nevyšel čas“.
Hodnocení: Složitější hra, vydrží nadlouho (všechna království jsou ve dvou variantách, podobně jako třeba v Magellanovi jsou dvě strany hracích desek s mořeplavci, kteří mají odlišné vlastnosti). Dle mého názoru nejlepší z pětice hodnocených her. Problémem je, že se jí musí věnovat více času, ani po první hře nemusí být hráčům jasné, co je třeba dělat pro vítězství. Hra nabízí jak strategické, tak taktické možnosti.


Vytvořeno: 16.06.2004.  Recenze hry: Spy Hodnocení:
Hra na špióny v podání Reinera Knizii
Design: Na první pohled na mne hra působila studeným, neosobním dojmem. Vnímám to jako problém většiny her od Reinera Knizii a tato nebyla výjimkou. Nicméně jak karty, tak žetony špiónů jsou funkční a dobře slouží svému účelu.
Pravidla: Jejich výhodou je jednoduchost, celá pravidla jsou vysvětlena za dvě, tři minutky. Nevýhodou je neprůhlednost pravidla o vykládání karty v okamžiku, kdy jich má hráč na ruce tři. Často jsem se setkal s tendencí vykládat karty i při nižším počtu karet na ruce a „kompletováním“ sad místo skrytě přímo na stole.
Popis hry: Hráči se snaží vytvořit skupinu karet se stejným předmětem (brýle, klobouk, hodinky,...) či světadílem odlišeným barvou. Každá karta znázorňuje současně jeden světadíl a jeden předmět (a může se tedy hodit do dvou různých skupin). Hráči mají na začátku hry určitý počet špiónů a ty umísťují buď na světadíly nebo na předměty vyložením skupiny karet s tímto symbolem, jichž musí být nejméně o jednu více, než je na nich dosud vyložených špiónů. Hráči mají část karet skrytých (drží je v ruce) a část viditelně před sebou. Skupinu karet se stejným předmětem či světadílem mohou tvořit jak z ruky, tak z vyložených karet. Hra se hraje na kola. Kdo se první zbaví všech špiónů, vyhrává.
Délka hry: Jedno kolo zabere zkušenějším hráčům něco mezi pěti a deseti minutami. Hra je v jejich podání velmi rychlá a zbytečně se nikde nezdržuje (na akci soupeřů je třeba reagovat jen minimálně, stačí sledovat jen určité symboly-věci či barvy-světadíly).
Oblíbenost v HHK Elysium: Relativně velká, ale odhaduji, že hra by se brzy ohrála a plnila by maximálně funkci vyplnění posledních minut v klubu či mezeru mezi oblíbenějšími hrami. Po prvních dvou třech hrách se vyčerpá taktický potenciál hry, není už nad čím přemýšlet a celá hra se změní na to, komu dojdou jaké karty a kdo lépe odhadne okamžik, kdy je třeba umísťovat své špióny. Pro menší děti (hrál jsem s jednou skupinou, kde byla jedenáctiletá dívka, která už má dobrou dvacítku moderních her zahranou) je tato hra neprůhledná a nepřitažlivá.
Hodnocení: Rychlá hra, která se brzy omrzí (neposkytuje prostor pro větší přemýšlení). Výhodou je krátká doba hraní a jednoduchá pravidla. Pro mne je však stejně málo přitažlivá jako Ztracená města, připadá mi, že od určitého okamžiku už mi hra nic nepřináší, je stále stejná (prázdná).


Vytvořeno: 16.06.2004.  Recenze hry: Manga Manga Hodnocení:
Svižná akční hra
Design: Není špatný, až na ty obrázky na kartách. Nemám téměř žádnou zkušenost s Mangou, ale jestli by mě tohle mělo přilákat, tak by to určitě nefungovalo. Naopak vítězné a útěšné žetony jsou výborné, jak tvarově, tak zpracováním symbolů.
Pravidla: Jednoduchá, snadno vysvětlitelná. Nepamatuji se na žádný zádrhel, jen na jednu humornou situaci, kdy jsme začali hrát bez toho, aniž by jedna z hráček znala pravidla. Hra byla v plném proudu, já jsem jí dokonce bral karty z ruky a pomáhal jí (a sám hrál za sebe) s blahosklonným výrazem ve tváři a slovy, že jí to určitě za chvíli půjde, a teprve pak nám řekla, že ona ty pravidla nezná.
Popis hry: Jedná se o akční hru typu Ligretto, Cink!, Jungle speed. Všichni hráči hrají naráz. Důležité je sledovat barvy a co nejrychleji se zbavit šesti karet v ruce. Hraje se na devět kol (pevně daný konec hry), vítěz získává vítězný žeton, nejvíce poražený (hráč s největším počtem karet v ruce) žeton útěchy. Na vítězných žetonech jsou body (meče), na žetonech útěchy akce, které mohou pomoci vyhrát hru (zahození karty, výměna karet, zahození dračích karet z rukou oponentů).
Délka hry: Asi dvacet minut, doba hry je poměrně stálá díky pevně danému počtu kol.
Oblíbenost v HHK Elysium: Velká. Hra zastínila ostatní akční hry. Je jednodušší než Jungle Speed, ale má v sobě i kapku taktiky (je dobré hrát na vítězství, ale při špatných kartách včas zabrzdit a skončit úplně poslední). Není tak nebezpečná jako Cink! či Jungle Speed (žádné rozdrápané ruce či přibouchnuté prsty) a je rychlejší než Ligretto. Oblíbenost hry se nejlépe odráží na stavu karet (životnost je asi největší slabinou této hry).
Hodnocení: Velmi pěkná akční hra, ideální do klubu. Pro jednotlivce a rodiny nemá takové kouzlo, protože je třeba hrát ve větším počtu (nejlépe šest hráčů) a možnost střídat spoluhráče.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |