Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Marty

Místo, kde hraje pravidelně: Moravskoslezský kraj / Ostrava


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Carcassonne - základní hra Ne Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ne Nemám a nechci koupit
Ztracená města Ne Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Marty je k dispozici celkem 1 recenzí.

Vytvořeno: 17.10.2005.  Recenze hry: Osadníci z Katanu Hodnocení:
Chce to spravedlivou kostku :o)
Jojo, s kostkama je v této hře problém, protože stavba vesnic a měst spoléhá na pravděpodobnostní rozložení čísel, které se však projeví až při statisticky nezanedbatelném počtu hodů, řekněme 1000, což je však nedosažitelné během jedné hry. Tento hodně velký podíl náhody mě dost štval, takže jsem zrealizoval (virtuální) spravedlivou kostku, na níž během 36 hodů padnou čísla přesně podle pravděpodobnostního rozložení. Celý koncept si teoreticky můžete představit jako pytlík s 36 čísly, v němž je nejvíc sedmiček, méně šestek a osmiček a nejméně (2x) dvojek a dvanáctek. U rozšíření Města a rytíři je k tomu další pytlík, v němž je 36 barev (resp. barevných žetonů nebo něčeho podobného) - 18xčerná, 6xzelená, 6xžlutá a 6xmodrá. Hráč si pak místo hodu kostkami vytáhne jeden "žeton" z každého pytlíku.
Celé jsem to naprogramoval pro Symbian na svém telefonu (čímž odpadají pytlíky ;o) ) a hra se díky tomu stala mnohem vyrovnanější a všichni jsme teď jaksi spokojenejší. Přeci jen to bylo k zlosti, když měl člověk vesnice a města na šestkách a osmičkách a místo toho dokola padaly trojky a jedenáctky :o) Jakékoli strategické plánování pak totiž postrádalo smysl.
Samozřejmě můžete namítnout, že bez házení kostkami hra ztrácí své kouzlo, nicméně to je subjektivní a záleží to na vkusu každého soudruha. Mí spoluhráči taky nejprve remcali a pak se s tím smířili a taky jsou spokojenější, když dostávají výnosy podle toho, kde si postavili vesnice a města, místo toho, aby výnosy závisely čistě na zlomyslných kostkách :o) I tak ve hře zůstává při 36 hodech dostatek náhody.
A jinak, jako reakci na předchozí příspěvek, dodávám, že Osadníkům už taky říkáme "ovečky" ;o))
Pak bych ještě dodal, že Osadníky hrajeme už jenom s oběma rozšířeními, které máme (Námořníci + Města a rytíři), a že hlavně Města a rytíři tuto hru velmi zpestřili, a to hlavně díky možnosti výběru více strategií vedoucích k zisku bodů. Nicméně moc nedoporučuju hrát Města a rytíře ve dvou. Jednak jsou ("nekaretní") Osadníci doporučeni pro 3 a více hráčů (což ovšem není problém - my to ve dvou hrajeme a jde to), ale hlavní problém je v tom, že se účinek zlodějů a "škodících" akčních karet nemá mezi koho rozložit, což hru někdy přenáší do osobní roviny a atmosféra houstne ;o))
Jinak tahle hra se podle mně fakt povedla. Přeju vám hodně příjemných chvil strávených při jejím hraní.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |