Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Richmond

Místo, kde hraje pravidelně: Praha / Praha 13


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Age of Mythology Ne Nemám a nechci koupit
Agricola Ano Mám a nechci prodat
Alhambra Ano Nemám a nechci koupit
Amun-Re Ano Nemám ale chci koupit
Amyitis Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Atlantic Star Ano Nemám a nechci koupit
Aton Ano Mám a nechci prodat
Attika Ano Nemám a nechci koupit
Augsburg 1520 Ano Mám a nechci prodat
Bang! Ano Mám a nechci prodat
Blue Moon City Ano Mám a nechci prodat
Bohové Ano Nemám ale chci koupit
Brass Ano Mám a nechci prodat
Byzantium Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Nemám a nechci koupit
Caylus - karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Cínová stezka Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Coloretto Ano Mám a nechci prodat
Darjeeling Ano Nemám a nechci koupit
Doba kamenná Ano Nemám a nechci koupit
Dobyvatelé vesmíru Ano Mám a nechci prodat
Dorn Ano Mám a nechci prodat
Dostihy a sázky Ne Nemám a nechci koupit
Dvorana Děsu Ano Mám a nechci prodat
El Grande Ano Mám a nechci prodat
Elfenland Ne Nemám a nechci koupit
Emerald Ano Mám a nechci prodat
Euphrat & Tigris Ano Mám a nechci prodat
Formule D Ano Mám a nechci prodat
Giganti Ano Nemám ale chci koupitNehodnoceno
Goa Ano Mám a nechci prodat
Gouda! Gouda! Ano Mám a nechci prodat
Hacienda Ano Mám a nechci prodat
Hansa Ano Mám a nechci prodat
Hej! To je moje ryba! Ano Nemám a nechci koupit
In the Shadow of the Emperor Ano Nemám a nechci koupit
Keythedral Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Knížata florentská Ano Nemám ale chci koupit
Kreta Ano Nemám ale chci koupit
Ludvík XIV. Ano Mám a nechci prodat
Lví srdce Ano Nemám a nechci koupit
Magellan Ano Nemám a nechci koupit
Maharaja Ano Mám a nechci prodat
Manila Ano Nemám a nechci koupit
Mauer Bauer Ano Mám a nechci prodat
Memoir' 44 Ano Nemám a nechci koupit
Mini Hazard Ano Mám a nechci prodat
Mykerinos Ano Mám a nechci prodat
Oregon Ano Nemám a nechci koupit
Orient Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Nemám a nechci koupit
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Nemám a nechci koupit
Othello Ano Mám a nechci prodat
Palazzo Ano Mám a nechci prodat
Patrizier Ano Nemám a nechci koupit
Peloton Ano Nemám a nechci koupit
Pohádka Ano Mám a nechci prodat
Poseidon Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Rallye robotů Ano Mám a nechci prodat
Reef Encounter Ano Nemám a nechci koupit
Richelieu a královna Ano Mám a nechci prodat
Řím Ano Mám a nechci prodat
Samurai Ano Nemám ale chci koupit
San Juan Ano Nemám a nechci koupit
San Marco Ano Mám a nechci prodat
Sankt Petersburg Ano Mám a nechci prodat
Santiago Ano Nemám a nechci koupit
Schotten Totten Ano Nemám a nechci koupit
Slavkov Ano Mám a nechci prodat
Souboj gladiátorů Ano Mám a nechci prodat
Stavitelé z Arkadie Ano Nemám a nechci koupit
Steam Ano Mám a nechci prodat
Sylla Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Through the Ages Ano Mám a nechci prodat
Through the Ages - kostková hra: Doba bronzová Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Tichu Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ano Nemám a nechci koupit
Titan Ano Mám a nechci prodat
Trans America Ano Nemám a nechci koupit
Union Pacific Ano Mám a nechci prodat
Urozenost zavazuje Ano Mám a nechci prodat
V roce draka Ano Mám a nechci prodat
Valdštejn Ano Mám a nechci prodat
Vikingové Ano Mám a nechci prodat
Vinci Ano Nemám a nechci koupit
Warrior Knights Ano Mám a nechci prodat
World of Warcraft: The Board Game Ano Mám a nechci prodat
Yspahan Ano Nemám a nechci koupit
Zajíc a želva Ano Mám a nechci prodat
Zkáza Pompejí Ano Nemám ale chci koupit
Ztracená města Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Richmond je k dispozici celkem 5 recenzí.

Vytvořeno: 19.11.2007.  Recenze hry: Palazzo Hodnocení:
Výzva pro stavitele paláců
Pojďme se podívat na Palazzo - jednu z mnoha her profesionálního autora deskových her Reinera Knizii. Tento kousek asi není moc známý, což může pro někoho znamenat, že hra asi není moc dobrá. Jak vyplyne dále z mé recenze, hra dobrá je a dokonce dle mého názoru bych přidal i další adjektivum „velmi“ – hra je totiž velmi dobrá!

Hráči se stávají v této hře staviteli paláců ve Florencii v 15.století. Jejich úkolem je tak celkem logicky stát se nejváženějším stavitelem ve městě i širokém okolí, což znamená jediné – postavit nehodnotnější paláce.

Herní mechanismy připomínají do značné míry hru Alhambra, ale Knizia k tomu přimíchal některé další prvky, které posouvají Palazzo trochu směrem k náročnějším hráčům. Hrací deska je společná a je tvořena skladištěm a 4 kamenolomy, které obklopují centrální sklad. Každý hráč staví své paláce před sebou a nepotřebuje žádný svůj herní plán. Paláce mohou být jedno- až pětipatrové, mohou mít různý počet oken(dveří) a je možné použít na stavbu 3 různé materiály (cihly, mramor či pískovec). Počet postavených paláců není limitován, ale je třeba vědět, že pouze paláce o 3 a více patrech přináší body, zatímco dvoupatrový je za „nulu“ a jednopatrový dokonce je hodnocen –5 vítěznými body! Při bodování je pak zohledněn počet oken(dveří) , výška paláce a také bonusy za stavbu z jednoho materiálu.

Hráč na tahu může zvolit ze 3 akcí:
o příjem peněžních karet
o stavba paláce (nákup ze skladu či dražba z kamenolomů)
o přestavba paláce

Peníze jsou v podobě karet a jsou denominovány ve 3 měnách (barevně odlišené) a princip jejich použití při nákupu a dražbě je zajímavý. Platit je možné totiž vždy v jedné měně! Ve hře jsou ještě certifikáty s hodnotou 2, které platí za „žolíky“, tedy je možné je použít s jakoukoliv měnou. Navíc 3 karty stejné hodnoty a různě měny platí vždy za 15, což je výborný prvek, který často rozhodne důležitou dražbu!

Pokud chce aktivní hráč stavět má 2 možnosti. Buď si koupí 1-2 stavební díly v centrálním skladu a zaplatí za každý cenu odvislou od počtu dílku na skladišti. Nebo má zálusk na dílky na některém z kamenolomů. Pak ale musí počítat s tím, že o ně budou bojovat i další hráči. Nastupuje fáze dražby, kdy aktivní hráč má počáteční výhody, neboť umisťuje vždy unikátní certifikát s hodnotou „3“. Opět platí pravidlo o dodržování stejné měny v rámci jedné dražby. Vítěz dražby bere tentokrát všechny díly! Výjimku tvoří situace, kdy v kamenolomu je 4 a více dílků, pak se dražba nekoná, dílky si rozeberou všichni hráči (pouze jeden dílek) a zbylé se odstraní ze hry.

Pokud bych měl stručně shrnout vlastní dojmy a ohodnotit hru, bude to velice jednoduché. Hra má spád, je hratelná jak 2, ve 3 či ve 4 hráčích (což samo o sobě je plus), není potřeba velká příprava hry. Líbí se mi i princip dražby s uplatněním podmínky jednotné měny a samozřejmě jako tradičně u Knizii mám rád jeho závěrečné bodování :) Hru mohu doporučit jak zkušeným stratégům tak i příležitostným hráčům, přestože pro ně asi bude schůdnější Alhambra.

Celkově dávám hře 4/5 (nebo 8/10).


Vytvořeno: 25.05.2007.  Recenze hry: Richelieu und die Königin Hodnocení:
Píše se rok 1630...
Ve Francii vrcholí boj o moc. Na trůně sedí Ludvík XIII. a o jeho přízeň se uchází královna matka Marie Medicejská a kardinál Richelieu. A je na vaší volbě, za kterou z historických postav si hru zahrajete. Ale již dost historie, před námi je popis svěží taktické karetní hry od Michaela Schachta. Vaším cílem je získat vliv ve francouzských regionech, soupeřit budete také o duchovní, politickou a vojenskou moc.

Hra obsahuje 48 karet v devíti barvách francouzských regionů. Na kartách jsou 1 – 2 erby jednotlivých regionů, na některých jsou navíc symboly kříže, věže a meče. Na kartách je též přehledně označeno, kolik erbů daného regionu je ve hře k dispozici. V případě křížů, mečů a věží je počet vždy 9.

Karty se vyloží lícem nahoru do 4 řad po 12 kartách. Pak se položí na 8 karet (kam umístit popsáno v pravidlech) kulaté žetony, které mají funkci žolíků, neboť jsou otočeny obrázkem dolů a budoucí majitel tedy neví, který žeton si bere. Na těchto žetonech jsou zastoupeny vždy jeden erb od každého regionu a pak také 1 kříž, 1 věž a 1 meč.

Jak tedy hra probíhá? Hráči se střídají a jejich povinností je vzít si 1 nebo 2 karty stejného regionu, přičemž musí dodržet tato pravidla:
- musí se jednat o karty na jednom z obou konců řad
- součet erbů může maximálně roven 2
Poté může hráč umístit svou značku (na počátku hry má k dispozici 3) na libovolnou kartu, kde dosud není jeho či soupeřova značka. Tím ztěžuje protihráči jeho případnou touhu kartu získat, neboť by musel obětovat svou značku a to se může v pozdějších fázích fatálně nevyplatit.

Sebrané karty si hráči formují obrázkem nahoru před sebe, aby je soupeř viděl a mohl tak zjistit aktuální vliv v regionech. Naopak sebrané kulaté žetony hráč pokládá obrázkem dolů (předtím se samozřejmě může podívat na daný symbol) a tyto se na konci hry přiřazují k jednotlivým regionům a symbolům moci.
Hra okamžitě končí pokud zbývá poslední řada karet. Poté se vyhodnotí vliv regionech a symbolech moci. Hráčům se počítají pouze počet erbů z regionů, ve kterých získali většinu. Ale pokud některý hráč nemá ani jeden erb či symbol moci, musí si naopak odečíst 5 bodů.
Hra plyne velmi rychle a je třeba být ostražitý a nedovolit soupeři zahrát takový tah, kdy si vzal např. 2 karty s jedním erbem, 2 symboly moci a třeba ještě nějakým žetonem ...

Hra pravdu není náročná a partie trvají jen několik minut. Autor hry Michael Schacht dal k dispozici na svých stránkách (http://www.spiele-aus-timbuktu.de/richdown.html) zdroje pro vytisknutí kartiček a žetonů, takže si ji mohou zahrát úplně všichni. Autor připravil i variantu pro 3 nebo 4 hráče. Navíc je možné si hru zahrát i na internetových stránkách www.mabiweb.com a to i s autorem hry :)


Vytvořeno: 13.09.2005.  Recenze hry: Wallenstein Hodnocení:
Atmosférická lehce válečná hra z období třicetileté války
Už obal hry na člověka zapůsobí. Obří krabice (zatím určitě největší z mé sbírky) s obrázkem Albrechta z Valdštejna, udílejícího pokyny nad mapou. Tuto mapu najdete také uvnitř jakožto hlavní hrací desku. Je to veliká a velice pěkně nakreslená mapa 5 zemí, přičemž každá z nich je rozdělena na 9 provincií. Některé určitě potěší fakt, že součástí Rakouska jsou také province Čechy a Morava. Balení obsahuje dále velmi zvláštní věž s originálním „prosévacím“ mechanismem, velké množství klasických dřevěných kostiček jako symbolů armády, 5 hracích plánů (pro každého hráče), 3 druhy žetonů pro stavbu budov a samozřejmě hodně karet pro zahrání akce, události či pořadí hráčů v kole. Hra je určeno pro 3-5 hráčů.

A teď k samotnému principu hry. Ve hře představujete jednoho z 5 slavných vojevůdců třicetileté války (kromě Valdštejna je zde také např. švédský král Gustav Adolf). Hra pokrývá 2 roky války a každý rok je rozdělen do 4 ročních období. Na počátku hry si hráči rozdělují provincie tak, aby jich každý vlastnil 7-9 v závislosti na počtu hráčů. Současně do každé provincie přiřadí vojáky dle svého uvážení, ovšem podle daných pravidel. V každém z ročních období kromě zimy hráči plánují, kde provedou akce. Akcí je 10 a je možné je rozdělit do 4 skupin – stavba budov (palác, kostel, obchodní firma), nasazení armády (1, 3 nebo 5 jednotek), příjem peněz/obilí a boj/přesun (do sousední země). Každá akce je spojena s provincií, kterou hráč vlastní, takže se může stát, že některé akce hráč provést nemůže (má méně než 10 provincií). Pořadí těchto akcí je sice dáno ještě před samotným plánováním, ale posledních 5 akcí je skryto a hráči se o tom dozví až v průběhu ročního období. Také pořadí hráčů určuje náhoda, takže se občas stane, že naplánovanou akci už ani nemohu provést, protože jsem provincii ztratil v předchozí akci. V každém období navíc působí událostní karta, jenž může lehce ovlivnit dění buď v nějaké zemi (např. zvýší/zhorší úrodu obilí, zmenší počet nasazovaných vojáků atd.) nebo na celé mapě (provincie s kostely nemohou být napadeny apod.).

Každá provincie se vyznačuje 3 charakteristikami – přísunem peněz, obilí a počtem měst. Peníze jsou nutné pro stavbu budov a nasazování vojska, obilí je nutné pro obživu ve vašich provinciích, ve městech se staví budovy. Zajímavým aspektem hry jsou sedláci. Jim patří neutrální provincie a pokud na ni někdo zaútočí, bojují proti němu. Stejně tak ale sedláci hrají velkou úlohu v provinciích, které již někomu patří! Každé zkonfiskování úrody, každé zabavení peněz v provincii zvedne revoltu o jeden stupeň a v určité fázi to může znamenat pro vlastníka provincie nutný a nepříjemný střet právě s ozbrojenými sedláky. Revolta se zvyšuje i po dobytí neutrální provincie. K tomu všemu vždy po jaru, létu a podzimu přijde zima. V tomto ročním období se žádné akce neplánují, pouze se zjistí úbytek obilí pro celou střední Evropu. Ten kdo má hodně provincií, ale nezajistil pro ně dostatek obilí, bude opět čelit revoltujícím sedlákům.

Boduje se 2x během hry, vždy na konci roku. Vítězné body se udělují hráčům za největší počet paláců, kostelů a obchodních firem v každé z 5 zemí. Dále obdrží hráči body za každou provincii a postavenou budovu. Ten kdo získá po 2 letech nejvíce bodů je ten nejlepší.

Hra má samozřejmě ještě několik dalších pravidel (v každé provinci může být od každého druhu postavena jenom jedna budova apod.), ale já si nechal na konec souboje. Pokud zvolíte jako akci přesun do sousední provincie, kde nemáte své jednotky, nastává bitva. Útočící hráč nasadí všechny své jednotky kromě jediné, která zůstává „doma“. Obránce pak volí dle svého uvážení z počtu jednotek v jeho bránící se provincii. Tyto jednotky jsou pak vhozeny do věže. Jednotky, které propadnou jsou pak porovnávány mezi sebou. A opět jsme u sedláků. Bránícímu hráči mohou pomoci, pokud nemá příliš velkou revoltu v dané provincii! Protože věž je nakrmena už před začátkem hry, mohou vypadnout i jednotky, které nepatří do konfliktu. Jednotky, které vypadly a neúčastní se konfliktu zůstávají v kalíšku a házejí pak při dalším souboji do věže! Tento systém bojů má své zastánce i odpůrce. Já osobně mám věž moc rád, okamžitě si mne získala !!

Celé hře bych vytkl jednu jedinou chybu – absenci ukazatele skóre, který určitě mohl být řešen jako ve hrách Vinci či El Grande. Jinak se jedná o opravdu vynikající strategii.


Vytvořeno: 25.01.2005.  Recenze hry: Emerald Hodnocení:
Honba za poklady aneb ideální rodinná hra
O dracích je známo, že mají rádi poklady. Jedna taková dračice Emeralda jich má ve své sluji požehnaně. Pověst o velikých pokladech se roznesla do širokého okolí a na hrad, poblíž jeskyně se začínají sjíždět rytíři, aby ukořistili alespoň část z dračích pokladů. Jenže dračice poklady zadarmo nedá (chrání i své mládě v nitru jeskyně). A tak se možná stane, že se někteří ze statečných rytířů z dobrodružné výpravy nevrátí.

Vaší úlohou je provést skupinku rytířů nebezpečnou cestou až do dračí sluje a nashromáždit pokud možno co nejvíce peněz, drahokamů a pokladů.

Pohyb rytířů je řešen bez pomoci kostky. Hráč pohybuje figurkou rytíře o tolik políček, kolik je rytířů na jeho výchozím políčku. Obývá-li tedy políčko 5 rytířů, hráč posune figurku právě o 5 políček. Je možné pohnout až 2 figurkami, ale nikdy ne jednou figurkou dvakrát po sobě. Nabízí se tedy hodně prostoru pro taktické uvažování o nejvýhodnějším pořadí posunu rytířů, protože pokud hráč získá nějakou kartičku s drahokamem, penězi či pokladem, jeho tah končí.

V samotné dračí sluji jsou rozmístěny drahokamy čtyř typů (barev) a peníze v hodnotách 1 až 5. Na samotném konci jeskyně navíc čekají na rytíře 4 speciální poklady, jejichž rozebráním hra končí.

Pokud rytíř vstoupí na políčko v jeskyni musí si vybrat jednu z karet reprezentujících drahokam nebo peníze. Dračice se pohybuje po omezené dráze, která se posouvá směrem k nitru dračí sluje a pohybuje se pouze tehdy, když rytíř vstoupí na políčko, kde je dračice či na políčko vytyčeného území pro dračí pohyb. Pouze v tento moment přichází ke slovu speciální kostka s čísly 1-3. Rytíř, který má tu smůlu, že dračice skončila na stejném políčku se může vyplatit penězi. V opačném případě skončí jako „hračka“ pro dračí mládě. Protože se v pozdější fázi hry stává, že na políčku, kam vstoupí dračice je více rytířů, je na vůli aktivního hráče, určit chudáka, který bude muset řešit výše zmíněné dilema.

Při závěrečném bodování hrají ještě velkou váhu bonusové karty, které jsou udíleny za nejvyšší počty drahokamů v příslušné barvě a za prvenství v dosažení drahokamů všech barev.

Hra mně překvapila tím, že i přes jednoduchý herní mechanismus, je možné ji hrát s chutí i poněkolikáté. Drobná výtka směřuje k tomu, že často vyhrává hráč, jenž začíná. Ovšem toho se dá na druhou stranu i využít při hraní s menšími dětmi.


Vytvořeno: 31.12.2003.  Recenze hry: Formula D Hodnocení:
Konečně pořádná závodní hra?
Závodní hra Formule Dé je určena pro 2-10 hráčů, kteří mají chuť pustit se do nelehkého souboje na originálních okruzích, kde se prohání i skuteční jezdci F1.

Balení obsahuje 2 tratě – Monako a Zandvoort 1. A je to myslím velmi dobrý nápad, protože obě reprezentují odlišné charaktery. Zandvoort 1 je poměrně rychlý okruh a pro úvodní seznámení s hrou ideální. V Monaku na Vás čeká množství zatáček, které prověří Vaše strategické schopnosti. Jaké schopnosti? Formule Dé, ač má poměrně značný podíl náhody, umožňuje pilotům formulí zvolit různou taktiku nastavení rychlostního stupně. Pro každý rychlostní stupeň je určena jiná hrací kostka s různě odstupňovanými hodnotami. Takže na 1.rychlostní stupeň můžete hodit pouze 1 nebo 2. Naopak při zařazeném 6.rychlostním stupni na Vás čekají hodnoty v intervalu 21-30. Řadit můžete směrem nahoru vždy o jeden stupeň, směrem dolů až o čtyři. Ovšem podřazení o víc jak jeden stupeň Vás zase „stojí“ palivo. Každý vůz totiž má na startu určitý počet tzv. wear points, což jsou body, které je možné „spotřebovat“ v určitých situacích. Jedná se o body za karosérii, motor, palivo, brzdy a pneumatiky.

A teď se dostáváme k tomu, proč je Monako obtížnější trať. Každý zatáčka má stanovený minimální počet stopů (zastávek), které musí vůz uvnitř jejích hranic absolvovat. Pokud se tak nestane, musí pilot použít různý počet bodů za pneumatiky či brzdy. Může se tak stát, že vůz vůbec nedojede do cíle! A právě v Monaku je hodně zatáček s 2 povinnými stopy a dokonce i jedna se třemi.

Závod se jede na 1, 2 nebo 3 kola, přičemž pro každou variantu jsou trochu jiná pravidla. Rozšířená pravidla navíc vkládají do hry prvek počasí, volbu typu pneumatik atd. Závod na jedno kolo se hraje v případě účasti 6 vozů zhruba 45 minut, což je slušně dlouhý zážitek. A zážitek to opravdu je.

Je možné dokoupit ke hře další tratě, který je velká řada. Dokonce existuje i trať Zandvoort 2, kterou je možné přiložit k trati Zandvoort 1 ze základní sady, a vytvořit tak jeden megaokruh. Grafické provedení tratí je rozporuplné. Samotná trať je provedena velmi pěkně a přehledně. Také grafika okolí tratě vyvolává pocit autenticity, ovšem celý dojem trochu kazí poměrně velké kresby postav s těžce infantilním nádechem. Závodní formule (v počtu 10) jsou spíše menší velikosti, aby odpovídali políčkům na trati. Jsou také barevně odlišené (vždy 2 stejné barvy pro týmovou soutěž) a to jak barvou podvozku, tak i barvou spoilerů, takže je možné vozy různě barevně kombinovat. K dispozici jsou i pěkně provedené materiály pro záznamy různých poškození a aktuálně zařazených rychlostí.

Doporučuji pro hraní získat z internetu modifikovaná pravidla, především pro projíždění zatáček.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |