Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče David

Místo, kde hraje pravidelně: Plzeňský kraj / Plzeň
Místo, kde hraje občas: Plzeňský kraj / Plzeň


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Alhambra Ano Mám a nechci prodat
Amun-Re Ano Nemám ale chci koupit
Ať žije král Ano Nemám a nechci koupit
Bang! Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Caylus Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Citadela -temná země Ano Mám a nechci prodat
Dostihy a sázky Ano Mám a nechci prodat
El Grande Ano Mám a nechci prodat
Euphrat & Tigris Ano Mám a nechci prodat
Himalaya Ano Nemám ale chci koupit
Hra o trůny Ano Mám a nechci prodat
Kapitol Ano Nemám a nechci koupit
Kardinál a král Ano Nemám ale chci koupit
Ludvík XIV. Ano Mám a nechci prodat
Lví srdce (2003) Ano Nemám a nechci koupit
Magellan Ano Mám a nechci prodat
Manila Ano Mám a nechci prodat
Merry Men of Sherwood Ano Mám a nechci prodat
Oltre Mare Ano Nemám ale chci koupit
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Nemám ale chci koupit
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr Ano Nemám ale chci koupit
Proroctví Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Samurai Ano Nemám a nechci koupit
San Marco Ano Nemám ale chci koupit
Sankt Petersburg Ano Nemám a nechci koupit
Století páry Ano Nemám a nechci koupit
Taj Mahal Ano Nemám ale chci koupit
Tikal Ano Mám a nechci prodat
Tyros Ano Nemám a nechci koupit
Vysoké napětí Ano Nemám a nechci koupit
Ys Ano Nemám ale chci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele David je k dispozici celkem 1 recenzí.

Vytvořeno: 05.02.2006.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Hodnocení:
Mistrovské dílo

Rozšíření Města a rytíři patří mezi mé nejoblíbenější hry a domnívám se, že povyšuje již beztak výborné základní osadníky nejméně o jednu úroveň. My jsme určitý čas hráli pouze základní verzi, poté jsme přikoupili rytíře a nyní již několik měsíců hrajeme dohromady základ, rytíře i námořníky. Hra je nyní neuvěřitelně komplexní a podíl náhody se se zvýšenou náročností nepochybně výrazně snižuje. Hráč má nyní mnoho strategií(které musí ovšem nepochybně kombinovat), jak bojovat o vítězství např:

  1. bere 3 různé druhy akčních kartiček, kterými buduje, krade, škodí, dosahuje lepších kurzů pro výměnu,eventuelně získává body(bod, obchodník, 2cesty, levnější město....). Karty jsou opravdu mimořádně vymakané a v jejich výběru se odráží charakter a styl hráče, situace ve hře apod.
  2. pomocí kartiček se šplhá k metropolím či k výhodám, které zajišťuje vysoké postavení v příslušném cechu - zvláště v pozdějších fázích bývají boje o metropole opravdu nervy drásající.
  3. samozřejmě se klasicky staví města a vesnice - města jsou, díky revolučnímu rozšíření rytíři, pojímána zcela jinak než dříve a správné vybrání měst má klíčový význam pro úspěch.
  4. další body přináší vítězství statečných rytířů nad mepřátelskými barbary, ale jako strategii lze zvolit i případnou celkovou porážku, která může velmi ublížit protihráčům a vlastní strany se nedotkne. 
  5.  rozšíření námořníci navíc přináší možnost vydání se na daleké plavby - které mohou přinést prémiové body za kolonizace ostrovů, šanci dosáhnout univerzálního políčka, které přináší libovolnou surovinu, případně většinou znamenají boj o nejdelší cestu.

Zde jsem se pokusil ve zkratce popsat některé hlavní varianty, které toto skvělé rozšíření nabízí, hráč jich nepochybně během hry musí zkombinovat více (ale již výběr prozrazuje mnoho např: jak jsou pro mne atraktivní ostrovy, jestli budu mít v dohledné době "surovináč",o kterou metropoli mám šanci bojovat, jak často asi ke mne bude chodit zloděj, jak mohu využít přístavy, s kterými akčními kartami přijdu nejpravděpodobněji do styku, dokážu se ubránit barbarům atd.).

Hra je opravdu vynikající, složitá a promakaná. My doma (nejčastěji hrajeme ve 3) jsme učinili 3 drobné změny, které hru učinili pro nás ještě zajímavější.

  1. zvýšili jsme počet bodů potřebných k vítězství jen u základu + rytířů na 14, u základu + rytířů + námořníků na 16. Díky tomu jsme získali nervydrásající boje o metropole i komplexnější využití nejrůznějších strategií. Hra dostala pro většinu případů výraznější dramatičnosti a delší průběh může zmenšit dosah pádu města při prvním nájezdu barbarů.
  2. změnili jsme trochu pravidlo pro případ, když barbaři roznesou rytíře a dojde k vyvrácení měst. Hráč, který měl pouze (!) 1 město, které barbaři smetli, může postavit město za 2 rudy a 1 obilí a navíc může do postavení města držet v ruce 9 karet. Toto zlepšení jsme udělali, aby první (tedy nejčastěji první, ale týká se to i dalších nájezdů) a mnohdy nejnebezpečnější útok barbarů nebyl nepřekonatelnou katastrofou, ze které se hráč dostává velmi těžko a mnohdy ztrátu jím způsobenou nemá šanci dohnat. Vždyť získat 3 potřebné suroviny na aktivního rytíře je často téměř neřešitelný problém a je škoda o hře někdy téměř rozhodnout už na počátku.
    Hráči (především ti, kteří pokládali města jako poslední a mají je dost mizerná) mohou za jistých okolností z pádu vlastního města udělat i taktický prvek hry. Nechají si spadnout město a soustředí se na jiné priority - po porážce od barbarů, povýší na město 2. vesnici, kde mněli kvalitnější čísla a suroviny - tím se mohou trochu i vyrovnat eventuální výhody či nevýhody pořadí při stavění měst a vesnic. 
  3. kladení číslic na plochu - nám se při častém hraní zdálo kladení dle abecedy trochu schematičtější a tak stavíme dle sebe. Nikdy nedáváme vedle sebe 8/6, či 2/12, nikdy nedáváme vedle sebe dvě stejná čísla, snažíme se o jistou vyrovnanost celé desky, pouze trochu preferujeme čísla kolem pouště, abychom kompenzovali absenci 1 pole.

To je vše k této vynikající hře a bylo by super, kdyby se někdy konal nějaký turnaj i s tímto rozšířením.

David



Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |