Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Sodovka

Místo, kde hraje pravidelně: Moravskoslezský kraj / Frýdek-Místek
Místo, kde hraje občas: Moravskoslezský kraj / Ostrava


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Elasund - První město Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Sodovka je k dispozici celkem 2 recenzí.

Vytvořeno: 10.10.2008.  Recenze hry: Tal der Abenteuer: Die Schatzsuche im Himalaja Hodnocení:
Ideální pro děti, rychlá oddychovka pro dospělé
Hrací materiál: oboustranná deska, 4 horolezci (figurky ve 4 barvách), žetony kamenných kup, 4 papírové mosty, 15 krásných diamantů (broušené jako skutečné) a papírové mince v různých hodnotách.

Princip: Tibet jsou vlastně vylepšené Kniziovy želvičky (Želví závody). Hráči hrajou všemi figurkami, ale nemají svou barvu. Vítězí ted, kdo má na konci hry nejvíce peněz (plus jisté peníze přinesou také karty a diamanty).

Hrát mohou 2-4 hráči a jako v želvách si hráč táhne kartu a na ní je vyznačen červený, zelený, modrý, žlutý nebo hnědý (= žolík - lze použít jakoukoliv barvu) horolezec a 1-3 šipky. Figurka příslušné barvy popojde o odpovídající počet míst. Pokud si horolezec stoupne na místo s kamennou kupou, otočí žeton a něco dobrého se stane - vezme si kartu, peníze, diamanty nebo jsou tady stopy a hráč může popojít jiným horolezcem. V místech, kde se trasa rozchází do více směrů, se můžete rozhodnout jít kratší cestou (kde je ale méně kamenných kup), nebo naopak snažit se získat co nejvíce výhod z kamenných kup na dlouhé trase.

Hrací deska je oboustranná - můžete si vybrat, na které straně hrajete, nebo hrát jednu a potom druhou stranu (doporučeno v pravidlech). Druhá mapa obsahuje 4 mosty, které se zřítí (žeton mostu se obrátí nebo odstraní), jakmile přes něj projde první horolezec. Další horolezci musí tedy zvolit delší cestu.

Hra končí, jakmile první hráč posune figurku do cíle. A tady přichází to, co podle mě dělá Tibet zajímavým i pro dospělé. Hráči dostanou plusové a mínusové body (=peníze) za karty v ruce. Mapa je rozdělena na 4 části: za barvy figurky blíže k cíli dostanete plusové body a pokud se např. zelené figurky moc neposunovaly a jsou vzadu, přinesou vám zelené karty mínusové body. Hnědé karty (žolíci) se při konečném počítání bodů nezohledňují.

Myslím, že Tibet patří mezi ideální hry pro uvedení předškoláků do světa deskových her. Rozhodně je vhodnější než např. tzv. "dětští Osadníci (Osadnící z Katanu Junior), kde na desce jsou napsána čísla (1,2...), kdežto na kostce klasicky puntíky, takže malé děti vůbec nechápou, jaká je souvislost mezi puntíky a čísly, které neznají. Na námitku, že tato hra je určena pro děti od první třídy, které čísla znají, argumentuji, že prvňáci a starší budou už hrát raději "dospělé osadníky", Vikingy nebo jiné hry s minimem textu.

Pokud Kniziovy želvy zvládají tříleté děti, Tibet zvládnou čtyřleté - navíc, narozdíl od želviček, stále něco dostávají - krásné skleněné diamanty, papírové mince, další karty.

Hru hodnotím 3,5 body, protože naše herní skupina přirozeně sáhne raději po jiných:-) Tibet považujeme za nenáročnou rychlou hru, alternativu např. k Trans Americe.

Nicméně v kategorii her pro děti dávám plný počet (v konkurenci Želvích závodů, Vlků a ovcí, Osadníků z Katanu - Junior, Superfarmáře).


Vytvořeno: 26.03.2008.  Recenze hry: Elasund - Die erste Stadt Hodnocení:
stručně - plusy a mínusy
Mám za sebou cca. 30 her Elasundu, většinou v 3 nebo 4 hráčích.

Plus:

- vynikající provedení krabice - výlisky na každý díl, nic se volně nepovaluje (při otevření krabice si vždycky vzpomenu na ofumičkované, v chaosu ležící elektrárny a peníze ve Vysokém napětí)
- rychlé rozložení hry (žádné dlouhé chystání)
- nádherné provedení dílů (barevně i obrázky)
- okamžitě vidím, jak na tom kdo je (každý má 10 kostiček a musí je "udat" na plochu) - trochu mi vadí hry, kdy dohrajeme a pak si každý 10 minut připočítává a odečítává bonusové body, karty, peníze
- možnost vymezit plochu hradbami pro 2, 3 nebo 4 hráče
- hra není nikdy stejná (někdy se staví hradby, někdy se neustále přesunují budovy na lukrativních pozemcích označených mlýny, jindy je boj o stavební kameny na kostel, jindy hráči boří všechno kolem a staví se pořád dokola) - k vítězství vedou různé cesty

Minus:

- lehce složité vysvětlit nováčkům
- během prvních her komplikovaná orientace v krocích (hodím kostkou, posunu loď, inkasuju výnosy, stavím, dávám stavební povolení, provádím bonusovou akci)
- někteří hráči velmi těžce snášejí destrukční charakter hry
- je zde jistá náhoda (kostka), ale existuje tolik možností využití jednotlivých akcí, že náhodu lze eliminovat
- trochu pomalý rozjezd (dlouho nikdo nic nemá)
- pokud spoluhráči dlouho uvažují, jsou zbytečné prostoje

Prozatím moje zkušenost je, že nemá smysl se zaměřovat na bourání, ale spíše pomalu v malých volných místech stavět budovy, které přinášejí zlaťáky nebo akční karty.

Doporučuju všem, kdo mají rádi Osadníky z Katanu v jakékoliv podobě (námořníci, rytíři, Troja) a chtěji něco "trochu podobného, trochu jiného"


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |