Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Aldomoro

Rok narození: 1974
Místo, kde hraje pravidelně: Královéhradecký kraj / Dvůr Králové nad Labem
Místo, kde hraje občas: Královéhradecký kraj / Dvůr Králové nad Labem
 
Další informace: rád zkouším nové hry, nejraději hraju strategie


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
A Game of Thrones: A Storm of Swords Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Age of Empires III: The AGe of Discovery Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Age of Mythology Ano Mám a nechci prodat
Alhambra Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Brána města (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Alhambra: Prospěch vezírů (1. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Attack! Ano Mám a nechci prodat
Axis & Allies Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Bang! Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Věž (4. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Civilizace Ano Nemám ale chci koupitNehodnoceno
Cleopatra Ano Mám a nechci prodat
Doom: The Boardgame Ano Mám a nechci prodat
Drákula Ano Mám a nechci prodat
Halali! Ano Nemám a nechci koupit
Himalaya Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Hrabě z Carcassonne Ano Mám a nechci prodat
Kanaloa Ano Mám a nechci prodat
Maka Bana Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Memoir' 44 Ano Nemám a nechci koupit
Město duchů Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Osadníci Atlantis Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Proroctví Ano Mám a nechci prodat
Proroctví - Dračí říše Ano Mám a nechci prodat
Proroctví - Vodní říše Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Railroad Tycoon Ano Mám a nechci prodat
Řím Ano Nemám a nechci koupit
Sankt Petersburg Ano Mám a nechci prodat
Shadows over Camelot Ano Mám a nechci prodat
Skaal Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
War of the Ring - Battles of the Third Age Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Warcraft Ano Nemám a nechci koupit
Warcraft: The Board Game: Expansion Set Ano Nemám a nechci koupit
Wings of War - Burning Drachens Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
World of Warcraft: Shadow of War Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
World of Warcraft: The Board Game Ano Nemám a nechci koupitNehodnoceno
Zahrady Alhambry Ano Nemám a nechci koupit
Ztracená města Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Aldomoro je k dispozici celkem 21 recenzí.

Vytvořeno: 06.02.2009.  Recenze hry: Kakerlakensalat Hodnocení:
Jednoduchá a svižná
Měl jsem možnost si zahrát tuto hru, která je velmi jednoduchá a svižná a jelikož zde není žádná recenze, tak krátkou "vyrobím".

Komponenty :
120 karet se zeleninou (rajče, paprika, salát, květák - po 30-ti ks)
8 karet se zeleninou + švábem - 2 od každé

Popis hry:
Karty se rozdají rovným dílem mezi hráče, kteří se na ně nedívají a drží je jako balíček lícem dolů. Střídají se ve vykládání karet na balíček lícem nahoru, kdy při vyložení karty dotyčný musí ihned říci pravdu nebo lež. Lež v případě, že je splněna jedna z následujících podmínek : poslední vyložená kartase zeleninou je stejná, tuto zeleninu již hráč před ním vyslovil anebo existuje již jeden balíček, na jehož vrchní kartě je stejná zelenina se švábem. V ostatních případech musí říci pravdu. V případě, že se zadrhne, zakoktá, začne dělat hmmm... nebo něco podobného musí sebrat balíček nebo dva balíčky v případě, že tam jsou. Pokud je na kartě šváb vzniká druhý balíček a jajk již jsem zmínil je to složitější, protože po celou dobu, co je první balíček ve hře nesmí nikdo vyslovit zeleninu, která je na vršku se švábem.

Hodnocení a charakteristika :
Je to hra dobrá pro krátké pobavení, rozptýlení, pro hru s nehráči, pro vyplnění krátkého času (třeba mezi náročnějšími hrami), pro rodinu. Osobně jsem hrál s 12-ti letýma klukama se smyslem pro humor a docela jsme se zasmáli. Je to hra, při které je potřeba koncentrace. Není v tom žádná strategie, ale na druhou stranu ani moc náhody, jelikož záleží jenom na vás co řeknete.


Vytvořeno: 03.12.2008.  Recenze hry: Fury of Dracula Hodnocení:
Opravdu atmosférická
Hru máme od března a po odehraných cca 20-ti-30-ti partiích ve 2 hráčích jsem se konečně odvážil napsat recenzi na tuto nádhernou atmosférickou hru. Říkal jsem si, že nadpis bude „atmosférická hra“ a jaké bylo mé překvapení, že jediná recenze na tuto hru zde má ten samý nadpis. Jelikož jsem na Fury nikde větší recenzi neviděl pokusím se o to já. Asi každý někdy slyšel o Drákulovi a tak tedy…

…píše se rok 1898. Před osmi lety odcestoval krutý hrabě Drákula do Londýna s touhou vytvořit říši nemrtvých. Byl však zastaven skupinkou odvážlivců, kterým se podařilo zmařit jeho plány domnívaje se , že ho zničili. Teď však plánuje pomstu a začíná znovu šířit utrpení. Většina lidí nerozumí hrozné síle, která se skrývá za nedávným přívalem záhadných úmrtí, ale několik jich ví co se děje. Z této hrstky se znovu setkala čtveřice, vázaná přísahou, aby dokončila, před osmi lety započatou práci…

Obsah :
- kniha pravidel v anglickém a českém jazyce
- hrací plán
- 5 plastových figurek
- 1 tabulka Drákuly
- 1 zmenšenou mapku hracího plánu pro Drákulu
- 4 tabulky lovců
- 4 kostky (2 bílé a červená pro lovce a černá pro Drákulu)
- 220 karet (událostí, polohy, předmětů, referenčních, taktických, síly)
- 81 kartónových žetonů/ukazatelů

Příprava hrací plochy :
Do středu plochy se položí hrací plán, na který se položí ukazatel pátrání, ukazatel upírů a ukazatel dne/noci Ke straně s naznačenou Drákulovou cestou se položí tabulka Drákuly, na kterou se položí žetony krve a vedle tabulky se položí karty polohy, taktické, síly a předmětů pro boj. Vlevo od Drákuly se postupně dle pořadí položí karty všech čtyř lovců bez ohledu na to kolik hraje hráčů, na které se umístí žetony zranění. Vybere se hráč Drákuly a podle počtu hráčů si tito zvolí lovce za jaké budou hrát. Poté si Drákula vybere náhodně 5 žetonů překvapení. Hráči za lovce položí své figurky na libovolná města.


Průběh hry :
Na začátku prvního kola Drákula vybere z balíčku karet polohy své počáteční místo a umístí jej na Drákulovu cestu, poté hrají lovci, kteří mohou k pohybu využít silnice, železnice nebo moře. Následující kola má již Drákulovo kolo tři fáze a to fáze časomíry, kdy posouvá ukazatel dne/noci o jedno pole dopředu. Fáze pohybu, kdy z balíku polohy lícem dolů umístí kartu polohy na Drákulovu cestu. Drákula může využívat k cestování pouze silnice a moře, protože nesnáší přepravu po železnici. A akční fáze, kdy pokládá na kartu polohy žeton překvapení, dále pokud odsouvá poslední kartu na své cestě může ji odložit zpět do balíku karet polohy, žeton překvapení se vyřazuje a pokud to účinek žetonu dovoluje provede se zrození překvapení nebo může kartu posunout do katakomb, kde k němu Drákula přidá ještě jedno překvapení. Pokud využívá k přepravě moře nemůže umisťovat na kartu polohy žeton překvapení a zároveň za cestování platí krví, jelikož cestování po moři ho oslabuje. Pokud se lovci dostanou do města, kde je Drákula dojde k boji. Pokud na město s překvapením stoupne lovec, tak je překvapení odhaleno a proveden jeho účinek. Po Drákulově tahu se střídají lovci, kdy každý lovec má dvě fáze. Fáze pohybu – lovec se pohybuje po silnici o jedno město, po železnici hází červenou kostkou železnice a po moři o jeden mořský pohyb. A akční fázi, ve které má tři možnosti : může odpočívat, kdy si uzdravuje až dva životy a dále táhne dvě karty událostí, přičemž pokud jsou pro lovce tyto odhodí a pokud pro Drákulu, tak tyto mu předá, dále se může zásobit, kdy podle typu města táhne kartu událostí nebo kartu předmětů anebo může vyměňovat předměty s ostatními lovci


Průběh boje :
Boj může nastat mezi Drákulou a lovcem anebo mezi Drákulovým agentem a lovcem. Probíhá v jednotlivých kolech, dokud jeden z bojovníků není zabit, poražen, kousnut anebo neuteče. Na začátku mají všichni hráči, nejen ty ve městě, ve kterém došlo k boji, hrát karty ovlivňující boj. Poté co jsou všechny tyto karty zahrány sestaví se bojové balíčky, které jsou odlišné pro lovce, Drákulu, Drákulovi agenty a ještě záleží na tom, zda je noc či den.Po sestavení každý položí jednu kartu lícem dolů a poté ji oba otočí. Podle použitých předmětů se vyhodnotí výsledek.

Cíl hry :
Drákula vyhrává pokud ukazatel upírů postoupí na stupnici upírů z políčka 0 na políčko 6. Body na této stupnici získává několika způsoby : pokaždé, když zrodí překvapení Nový upír získá 2 body, za každý nový den získá 1 bod a pokaždé, když sníží lovcův život na 0 nebo ho porazí pokousáním získá 2 body. Lovci vyhrávají, pokud Drákulovi sníží množství krve na 0 nebo méně, což mohou provést v boji/bojích a částečně pomocí karty Hrdinský skok.

Provedení komponentů:
Klasicky pěkně propracovaná krabice od Days of Wonder a to jak po grafické stránce, tak co se týče provedení interiéru. Anglická kniha pravidel je dobře a pěkně provedená, ale horší je to s českou, kdy se jedná o jednou sešívací sponou sešitá pravidla na obyčejném papíře a napsaná drobným písmem. Překlad je slušný, ale chybí přehled, co se na jaké stránce nachází, takže něco hledat je dost chaotické, což je umocněné rozsáhlými pravidly.Středně veliká hrací deska s mapou Evropy a množstvím ukazatelů je prostě v pohodě. Množství karet s hodně anglického textu z kvalitního materiálu a spousta žetonů je také bez připomínek. Dominantou celé hry jsou nádherně propracované plastové figurky Drákuly a lovců, které hře dodávají fantastickou atmosféru. Nedovedu si představit, že by je nahrazovaly pouze nějaké žetony, to by šla hra nejméně o polovičku dolů.

Hodnocení :

Jak již jsem napsal v úvodu je to nádherná hra, ale náročná na „prokousání“ se pravidly a také pokud neovládáte angličtinu, tak je potřeba neustále nahlížet do překladu karet a Drákula musí často nahlížet, co který žeton překvapení znamená. Pokud však sehrajete hru vícekrát a ve větším množství hráčů, tak se do toho dostanete a hra vás opravdu chytí. U nás je právě nejtěžší, že ji hrajeme ve 2 hráčích a tak jeden hraje za 4 lovce a ten to má opravdu náročné, jelikož musí sledovat hodně karet najednou. Největší slabinou je již zmíněný český překlad. Hra vytváří bezpočet situací a malým problémem je, že některé z nich nejsou v pravidlech dostatečně vyjasněny a poté to je na tom, co je asi nejpravděpodobnější a tedy na dohodě, ale musím podotknout, že to jsou opravdu „mušky“ a atmosféru hry nepokazí. O kvalitě této hry nakonec svědčí její postavení na BGG a vzhledem k náročnosti hry to je opravdu super postavení. Ještě musím uvést, že jsme se většinou nedostali s hrací dobou pod 3 hodiny a nezřídka jsme hráli i 5 hodin, ale ve více hráčích myslím, že to bude o něco rychlejší. Mně osobně to nevadí, jelikož jsem příznivcem celovečerních her.

Tip : Zkusili jsme to hrát jenom při svíčkách a s červeným vínem a atmosféra ještě „zhoustla“.















Vytvořeno: 31.10.2008.  Recenze hry: Age of Mythology Hodnocení:
Kvalitní hra kromě řešení bojů
AoM je velmi kvalitní hra s nádherně graficky provedenou krabicí, skvělými figurkami, hracími destičkami pro jednotlivé hráče a zcela vyhovujícími ostatními komponenty. Samotný herní systém je také výborný a celkem originální. Pouze nám vadí řešení bojů a jejich zdlouhavost a proto také ubírám půl hvězdičky. Také by si taková hra zasloužila propracovanou krabici nejen graficky, ale i provedením „interiéru“, což je klasická slabost Eagle Games. A nakonec hra dobře kopíruje „komponenty“ z PC předlohy, ale možná by byla autentičtější a ještě zajímavější pomocí jednotlivých scénářů (ale nakonec to by mohl být námět pro rozšíření, kterého se však asi nikdy nedočkáme).


Vytvořeno: 13.02.2008.  Recenze hry: Railroad Tycoon Hodnocení:
Skvělá a to i pro 2 hráče
RT je skvělá hra se vším všudy – grafika, provedení komponentů, pravidla, krabice, podobnost s PC hrou. Fakt je škoda, že Eagle Games krachnul, protože tohle je skvost a zasloužil by si nějaké skvělé rozšíření, třeba v podobě vylepšení pravidel, která by se ještě více přiblížila PC hře. Mile nás překvapilo, že je výborně hratelná i ve 2 hráčích(sehráli jsme již kolem 20-ti partií), i když samozřejmě ve více to má větší grády. Hráli jsme ještě ve 3 a 4 a myslím, že v 5 a 6 to musí být mazec. Souhlasím s jedním názorem na BGG, že RT je dost podobná Funkenschlagu (Vysoké napětí), ale mnohem propracovanější a to ve všech ohledech. Pravidla hry zde nebudu popisovat, jelikož byla shrnuta v recenzi přede mnou.
Jediné dvě drobnosti, které bych mohl vytknout je modrá barva na hracím plánu, kdy spíše odpovídá fialovým kostkám, takže jsme to trošku dobarvili a už jsme si zvykli. A vyhodnocení stavby řeky svádí k dohadům, jelikož se platí 2 nebo 3 tisíce, ale řeky jsou na hracím plánu sporně zakreslené, takže jsme cenu sjednotili na 3 tisíce – také se to lépe vysvětluje novým hráčům.

P.S.: Pokud by měl někdo zájem o bližší informace o hře nebo si prostě o ní jen tak pokecat, tak jsem vždy k dispozici a neváhejte mě kontaktovat.


Vytvořeno: 21.01.2008.  Recenze hry: Kleopatra und die Baumeister Hodnocení:
Opět paráda od Days of Wonder
Originální 3D pojetí hry, kdy stavíte palác z miniaturních napodobenin vykopávek se zapojením spodní části krabice, která slouží jako základ paláce je skvělé. Hra je jednoduchá na naučení a herní systém je dobrý a taktéž originální. Hlavním těžištěm je sbírání žetonů korupce (nebo lépe nesbírání – jelikož čím více, tím hůře), které se ukládají do pyramid před hráči a nikdo neví, jak jsou na tom soupeři. Na konci se tyto spočítají a kdo jich má nejvíce je předhozen krokodýlům. Tento hráč je ze hry venku a zbytek spočítá množství talentů (měna), kdy nejbohatší hráč vyhrává.
Musím zde vyzdvihnout Days of Wonder, jelikož jsem od nich hrál 3. hru (Shadows over Camelot, Memoir 44) a všechny mají perfektně provedené komponenty a krabice, které na ně mají sloty. Taktéž co hra, to originalita - herní systém, komponenty, rozložení na stole. S podobnýma hrama jsem se zatím nesetkal. Samozřejmě někdo může namítnout, že Battlelore má stejný systém jako Memoir 44, ale ten nehodnotím, protože jsem ho nehrál a mimochodem je také z jejich dílny.
Takže hra je to moc pěkná, a i když mám raději složitější herní systémy, musím dát 5, protože jako celek si to zaslouží a rozhodně si ji vždy rád zahraju. Kdyby někdo měl zájem, tak se o hře více rozepíšu v diskusi nebo mě klidně může napsat na mail.


Vytvořeno: 28.07.2007.  Recenze hry: Ztracená města Hodnocení:
Slaboučká a předražená
Ztracená města jsou jednoduchá, náhodná a velmi brzy se ohrají. Je to hra jenom tak na „zaplácnutí času“ nebo na odpočinutí od delších her. Provedení karet je sice pěkné , ale rozhodně tato hra neodpovídá ceně. Řekl bych, že zde mnohem více jak u jiných značkových produktů platíme za značku Reiner Knizia. Když to srovnám s cenově stejnými karetními osadníky tak je to „Nebe a dudy“. Ani ten epický název se ke hře nehodí, mohla by se jmenovat jakkoli. Jsem zklamán a mé zklamání mírní jedině to, že jsem hru koupil hranou levněji.


Vytvořeno: 27.07.2007.  Recenze hry: Shadows over Camelot Hodnocení:
Skvělá po všech stránkách
Nádherná hra po všech stránkách , je to vůbec první hra, které dávám na těchto stránkách hodnocení 5 hvězdiček.
Skvělé provedení a uspořádání krabice a komponentů : hlavní hrací deska, 3 doplňkové hrací desky, 7 plastových figurek nádherně provedených rytířů (včetně Artuše) – dají se dobarvit, případně se prodává již barevná doplňující sada těchto rytířů, 8 plastových figurek 8 válečníků (4 Sasové, 4 Piktové), plastové relikvie Excaliburu, Svatého grálu a Lancelotovy zbroje, balíček černých a balíček bílých karet, informační karty k jednotlivým rytířům, karty loajality, kostky životů, osmistěnná bojová kostka, 16 kartónových mečů. Vše je opravdu skvěle provedené a lahodí to oku a duši hráče ještě před samotným započetím hry. Pouze český návod je trochu ochuzený, sice je rozepsán poměrně dobře, ale na obyčejném papíře, malým drobným písmem, takže proti nádherném anglickému návodu působí dosti chudě. Anglický návod je ovšem napsán celkem jednoduše a pěkně ilustrován, takže je možné oba návody kombinovat a kochat se originálem.
Herní systém je zcela originální, kdy hráči představující rytíře Kulatého stolu bojujících společně proti silám zla, avšak jeden z rytířů může být zrádce. Právě role zrádce dělá hru napínavou. Na začátku hry si každý vylosuje rytíře z karet rytířů, ke kterému následně dostane kostku životů (šestistěnná kostka), na které si nastaví 4 životy, vytáhne si kartu loajality, kterou neukazuje a dále dostane 6 bílých karet dobra. Hru začíná Artuš a každý rytíř musí vždy vykonat jednu zápornou a jednu kladnou akci a každý rytíř má ještě jednu speciální vlastnost, kterou může, ale nemusí vždy ve svém kole použít. Záporné akce : ubere si život, přidá do podhradí Camelotu katapult nebo táhne černou kartu zla. Kladné akce : bere dvě karty u Kulatého stolu, přemisťuje se na úkoly, plní úkoly, zahraje speciální bílou kartu, přidá si život pomocí 3 stejných karet. Ve hře je několik úkolů, které se plní pomocí bílých karet. Při splnění či nesplnění úkolu (Questu) se přidávají ke Kulatému stolu bílé či černé meče, přičemž každý úkol je hodnocen od 1-3 mečů. Ještě je možné ze splněného úkolu odnést 1-2 životy, 3-7 bílých karet . Z nesplněného úkolu je naopak možné ztratit 1-2 životy nebo se přidávají katapulty do podhradí Camelotu. Úkolem zrádce je utajeně škodit, přičemž může být kdokoliv obviněn jiným rytířem, že je zrádce. Pokud se zrádce odhalí, hraje již jako oficiální zrádce proti ostatním. Loajální rytíři vyhrávají tehdy, kdy je Kulatého stolu nejméně 12 mečů a nadpoloviční většina je bílých. Zlo, případně zrádce vyhrává pokud je u Kulatého stolu 7 černých měčů nebo pokud je v podhradí Camelotu 12 katapultů a hrad je tedy kompletně obležen, případně pokud je po zaplnění Kulatého stolu černých mečů více nebo stejně jak bílých.
Shadows over Camelot je pro 3-7 hráčů a od začátku prázdnin (kdy jsme si ho nadělili) jsme sehráli 20-30 partií při využití vše možných počtů hráčů a není to jako u většiny ostatních her, kdy více je lépe, ale řekl bych, že hra má kouzlo v jakémkoli počtu.
Při více hráčích je větší legrace, při méně je hra napínavější.


Vytvořeno: 22.05.2007.  Recenze hry: Warcraft Hodnocení:
Výborná hra
Výborná fantasy válečná strategická hra. Opravdu komu se líbí PC hra bude se mu pravděpodobně líbit i tato desková verze. Recenze přede mnou je poměrně vyčerpávající, takže o systému hry se nebudu již rozvíjet. Délka hry není tak dramatická, sehráli jsme již dost partií a ve 3 je nejkratší, ve 2 a 4 trvá od 90-150min., zcela výjimečně jsme hráli přes 3 hod. Samozřejmě pokud nechce nikdo útočit, dá se hrát déle, ale to pak už není žádná zábava, jelikož pak už není co vymýšlet. Zatím vždy byl někdo nucen vyvolat bitvu/y a ve 3 toho potom většinou využije 3. neoslabený hráč a oba smete. Proto je hra lepší ve 2 a 4. Co se týče provedení, tak mohly být lépe promakané válečné jednotky, nezřídka jsou třeba střelecké jednotky označovány jako zajíci či motorkáři. Dávám čtyři hvězdičky, jelikož půl si nechávám pro rozšíření a půl pro něco ještě lepšího.


Vytvořeno: 16.05.2007.  Recenze hry: Skaal Hodnocení:
Rodinná, pohádková hra
Skaal je rodinná, originální, pohádková, zábavná, nenáročná hra. Nejedná se o hru, kde se vedou velké strategické bitvy, ale opravdu spíše o zábavu, proto se hodí hrát s příležitostnými hráči nebo s dětmi. Nemohu souhlasit, že hra neobsahuje prvky náhody. Ve hře je jako jeden z možných tahů použití kostky a ta vždy přináší náhodu. Také je výsledek jednotlivce více než obvykle závislý na tazích protivníků a to z toho důvodu, že mohou částečně táhnout vašimi figurkami a to někdy až třemi najednou a to potom může být člověk sebevětší stratég a je mu to k ničemu. Jednoduše řečeno, v téhle hře, pokud se někdo rozhodne, že nevyhrajete, tak máte opravdu jen pramalou šanci a v tom bych také viděl prvek náhody. Dále pokud se dva hráči „perou“ o provincii, tak ten co ji ovládne vyhrává z pravidla celou hru a pokud do této bitvy nejste zapojeni, tak se bojujete jen o další umístění.
Popis hry : hrací plán je rozdělen na 12 provincií a po obvodu jsou bodovací pole, každý hráč má 12 figurek trpaslíků, dále je zde těžební kostka, hledač pokladu, který se umísťuje na bodovací pole a sáček z hrudkami zlata a červenými hrudkami, kterým se říká Ooops!. Na začátku se na střídačku do každé provincie umístí jeden trpaslík. Potom hra může začít a každý si má na výběr ze 6-ti tahů. 1. přidá do jakékoliv provincie trpaslíka ze zásob, 2. pohne s jakýmkoli trpaslíkem na hracím plánu o jednu provincii, 3. hledá zlato a to tak, že pohne s hledačem zlata na bodovacích polích o jedno dopředu a poté hodí kostkou, na které jsou znázorněny hrudky zlata od 1-5 a Ooops! Zlato nebo Ooops! umístí do jedné z provincií a z každé sousední provincie, které jsou vždy tři, sem stáhne libovolného trpaslíka, tento tah se může dělat až do té doby, kdy hledač zlata na bodovacích polích narazí na zasypaný důl, který je cca v polovině bodovacího obvodu, poté již nelze hledat zlato 4. umístí královský šenk do provincie, kde má nejvíce trpaslíků, 5. přemístí královský šenk, kde má nejvíce trpaslíků, 6. těží zlato a to tak, že podle počtu trpaslíků v dané provinci z ní odebere hrudky zlata a popojde o tolik bodů na bodovacích polích. Pokud máte v nějaké provincii královský šenk a máte nad provincií nadvládu točíte z něho pivo, za což dostáváte body a to, tak že před každým vaší tahem spočítáte trpaslíky protivníků v provincii s královským šenkem a tolik bodů si uděláte. Pokud zlato v provinci dojde dá se tam Ooops! a poté, kdy je Ooops! ve všech provinciích hra končí a vítězí hráč s největším počtem bodů.


Vytvořeno: 16.05.2007.  Recenze hry: Puerto Rico Hodnocení:
Mohlo to být lepší
Je to dobrá hra, ale také mě přijde přeceňovaná. Od hry, která suverénně vede žebříčky jsem opravdu čekal o dost víc. Hlavně ta zábavnost, jak již bylo uvedeno přede mnou mě hodně chybí. Přestože ji máme několik měsíců, tak her je odehraných řádově 10-15, což mě možná na jednu stranu nedává právo psát recenzi, na druhou však ano, protože někde bude chybička, když raději sáhneme po jiné hře a to hrajeme velice často. Ze strategického hlediska je hra dobrá, ale jak již také bylo uvedeno, pokud hrajete s někým méně zkušeným nebo méně zaujatým do hry je hra velmi poznamenána, protože tento hráč nechtěně nahrává někomu lépe posazenému u stolu. Také se nám nelíbí, že když se již hra začíná rozjíždět a koupí se dražší budovy, tak je najednou konec. Pozitivum je v bodování a tedy v dramatičnosti hry, kdy až do konce není zcela zřejmé, kdo bude mít kolik bodů.


Vytvořeno: 22.02.2007.  Recenze hry: Kanaloa Hodnocení:
Milé překvapení
Kanaloa zavádí hráče na souostroví ORO, které je tvořeno 15-ti ostrovy a pevninou ORO. Ostrovy jsou malé a velké. Hráči mají za úkol mezi těmito ostrovy a pevninou stavět mosty a postupně je ovládnout. K malým ostrovům je možné postavit 3 mosty, k velkým 5 a k pevnině 7. V případě získání absolutní většiny mostů na ostrově hráč získává nadvládu na ostrově a na tento položí značku své barvy a zároveň odstraní mosty jiných barev. Absolutní většina znamená u malého ostrova 2 mosty, u velkého 3 a u pevniny 4. Jelikož jsou však ostrovy vzájemně propojeny lze o nadvládu na ostrově přijít zvolením vhodné strategie. Mosty se pokládají na základě kartiček znázorňujících jednotlivé ostrovy, které jsou v balíčku a 4 z z nich jsou vždy vyložené. Hráči si tyto kartičky na střídačku berou. Dále jsou zde ještě žetony, které se náhodně položí na ostrovy a po získání nadvlády hráč tento žeton vezme a může ho využít ve druhém kole (hra se hraje na dvě kola, kdy kolo vždy končí po dobrání balíčku), přičemž je 5 typů žetonů a každý znamená jinou výhodu. Hra se boduje na konci 1. kola a na konci 2. posledního kola. Body hráč dostává za ostrov či pevninu, kterou vlastní a to konkrétně za neobsazené mosty, takže není lépe čím více.
Toto byl stručnější popis hry, jelikož jsem se s ním na internetu nikde nesetkal a teď k hodnocení. Přestože hra působí zprvu velice jednoduše a na naučení také jednoduchá je, je potřeba u ní dost přemýšlet a strategicky plánovat (trošku bych to přirovnal k šachům, ale jenom trošku, abych neurazil příznivce této hry – myslím šachů). Mě osobně tato hra velice překvapila, protože jsem ji dle jednoduchého grafického zpracování moc šancí nedával a to asi hlavně proto, že mám rád hry graficky pestré a herně co nejkomplikovanější. Vlastníme už dost deskovek a jsem rozhodně rád, že jsme tuto pořídili, jelikož rozšíří naší kolekci o další herní princip. Fandům této zábavy hru rozhodně doporučuji. Je dobrá také ve dvou hráčích, možná, že ještě lepší než ve třech či čtyřech


Vytvořeno: 10.02.2007.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Gunst des Wesirs (die 1st Erweiterung) Hodnocení:
oživení
Máme rádi základní verzi Alhambry, ale už jsme ji měli dost ohranou a také se spíše jedná o hru, kde hraje roli náhoda v podobě, jaké karty na vás vyjdou a není u ní možné vymýšlet a volit různé strategie. Takže jsme ji hráli spíše jako odreagovací, když se nechtělo moc přemýšlet a mít adrenalin. S tímto rozšířením však hra dostala nový náboj, kdy nové prvky zapojují hráče aktivněji do hry a není již zcela odkázán na náhodu. Rozšíření je rozhodně přínosem a celou hru oživilo.


Vytvořeno: 10.02.2007.  Recenze hry: Revolte in Rom Hodnocení:
zatím největší slabota
Krabice a provedení karet a ostatních komponentů je slušná. Hra samotná je však příliš jednoduchá, nepropracovaná. Kdo vlastní fórum jako první z devadesáti procent vyhraje. Myslím, že by mohla být hratelná již od 7-8 let a také doba hraní se málokdy dostane na 30 minut, natož nevím, kde by se vzalo uváděných 70. Většina her končí do 15-ti minut. Z moderních her zatím největší slabota s jakou jsem se setkal.


Vytvořeno: 10.02.2007.  Recenze hry: Sankt Petersburg Hodnocení:
Hra německé veřejnosti? Nechápu!!!
Jedná se o jednoduchou hru na naučení. Souhlasím s názory, že je dost jasné co předem udělat. Karty řemeslníků se ze začátku hned rozeberou, na dražší karty budov nejsou peníze a z karet šlechticů a vylepšení berete buď na co máte nebo co na vás zbude. Ve dvou je hra dost nudná, je zajímavější ve 3-4 hráčích, ale i tak moc kreativity nezbývá. Buď jdete cestou nákupu budov nebo se zaměříte na šlechtice. Zajímavější je tedy až samotný závěr hry, kdy do poslední chvíle není zřejmé, kdo vyhraje. Trochu nechápu, jak mohla hra dostat ocenění „Hra německé veřejnosti“ v roce 2004, ale pravdou je, že je to hra pro širokou veřejnost – jednoduchá, poměrně rychlá (45-60minut), kdo ji nemá moc ohranou je i poměrně zajímavá. Poté co jsem však sehrál více deskových a karetních her je tato "slabší odvárek".


Vytvořeno: 05.02.2007.  Recenze hry: Attack! Hodnocení:
škoda, že není dotažená
Attack by mohla být nádherná hra, ale bohužel je hodně nedotažená a má dost „much“.
Krabice je velká s pěknou „grafikou“, uvnitř se nachází velký až obrovský, pevný hrací plán s mapou světa kromě Asie a Austrálie(ty jsou až v rozšíření). Dále hra obsahuje 600 plastikových figurek, což je sice velké číslo, ale pro jednoho hráče je jich 100. A i toto množství se využije tak z 1/3, jelikož k nasazení dalších jednotek nedojde. Figurky jsou rozděleny na čtyři typy : pěchota, děla, tanky, letadla. Ještě se zde nacházejí karty lodí, karty surovin, 8 kostek s motivy výše uvedených zbraní na boj, 2 obyčejné kostky a hlavní města pro každého hráče.
Na začátku hry dostane každý stejné množství jednotek, což mě přijde trochu divné, ve skutečnosti mají přece jednotlivé mocnosti různé množství jednotek. Poté každý hráč umístí svoje jednotky libovolně na tři státy po celé mapě, což se mi zdá dost benevolentní. Po zahájení hry si každý vybere 3 ze 6 úkonů, které může provést. Hra končí tehdy, když již některý z hráčů nemá jednotky.
Jedním z největších nedostatků je užití karet surovin, které se dostávají pouze po získání některých z dalších provincií. Za karty surovin se nakupují jednotky, přičemž hodnota nejvyšší karty je 4 a nejlevnější jednotka stojí 5, takže jednotky se nakupují ve velmi omezeném množství a na ty nedražší jako jsou letadla nedojde, protože si raději koupíte 4 jednotky pěchoty než jedno letadlo, když už náhodou máte tolik bodů. Další velkou slabinou je konec hry, protože se po plánu můžete honit několik hodin a přitom je hra již rozhodnutá. Oceány a moře může ovládat pouze jeden hráč, takže když vybuduje dostatečnou flotilu, tak není možné se dostat přes moře a jste odříznuti.
První dvě hry nás Attack nadchl a už jsme přemýšleli o koupi rozšíření, ale dalších pár her jsme objevili uvedené nedostatky a teď již hru nehrajeme, protože vždy zvolíme raději jinou. Přesto se hry zbavit nechci, protože má sběratelskou hodnotu a pěkný vzhled a když se upraví pravidla třeba ji někdy zahrajem. A s plastikovými figurkami si někdy někdo jistě ještě rád pohraje.



Vytvořeno: 05.02.2007.  Recenze hry: Doom: The Boardgame Hodnocení:
Originální
Přestože mám doma počítačovou předlohu nikdy jsem ji nehrál z důvodu nezájmu o tuto kategorii her. Fantasy střílečka mě vůbec nelákala a deskovou verzi jsem dostal
překvapivě. Přesto jsem se jako zapálený hráč deskových her klepal na její otevření. Bál jsem se zklamání, protože již od Blackfiru vlastním hru Attack! a ta byla slabší. Zaujala mě již již váha krabice a po otevření jsem byl nadšený skvělým českým návodem, který je nabarevném kvalitním papíře a jeho provedení je od originálu k nerozeznání. V krabici se dále nachází spousta herních komponentů, takže je potřeba dost prostoru k rozložení. Jsou zde pěkné z UH provedené postavičky příšer a mariňáků. Nejvíce mě zaujal herní systém, který je
zcela originální: hra se hraje podle scénáře, který dopředu zná pouze hráč hájící barvy příšer - vystupuje je zde v podstatě jako gamemaster. Ostatní 1-3 hráči hrají za mariňáky a dopředu neví co je čeká, protože herní plán se objevuje postupně až poté co mariňáci danou oblast objeví. Hra je dokreslena příběhem dle počítačového Dooma 3, což dodává hře krásnou atmosféru. Hra je variabilní, máte slušné možnosti jakou strategii zvolit. Při boji se sice hází kostkami, při čemž hraje trochu roli náhoda (a náhodu rád nemám), ale mariňák může zvolit z několika zbraní a příšery mají také jiné vlastnosti, takže je do značné míry tímto eliminována. Cíle mariňáků a gamemastera jsou odlišné : mariňáci musí splnit scénář a naopak gamemaster mu v tom musí zabránit.

Tip : se synem si k tomu pouštíme hudbu z Dooma 3, která celou hru podbarvuje.


Vytvořeno: 13.01.2007.  Recenze hry: Attack! Hodnocení:
Pěkný vzhled, nedotažená pravidla
Attack by mohla být nádherná hra, ale bohužel je hodně nedotažená a má dost „much“.
Krabice je velká s pěknou „grafikou“, uvnitř se nachází velký až obrovský, pevný hrací plán s mapou světa kromě Asie a Austrálie(ty jsou až v rozšíření). Dále hra obsahuje 600 plastikových figurek, což je sice velké číslo, ale pro jednoho hráče je jich 100. A i toto množství se využije tak z 1/3, jelikož k nasazení dalších jednotek nedojde. Figurky jsou rozděleny na čtyři typy : pěchota, děla, tanky, letadla. Ještě se zde nacházejí karty lodí, karty surovin, 8 kostek s motivy výše uvedených zbraní na boj, 2 obyčejné kostky a hlavní města pro každého hráče.
Na začátku hry dostane každý stejné množství jednotek, což mě přijde trochu divné, ve skutečnosti mají přece jednotlivé mocnosti různé množství jednotek. Poté každý hráč umístí svoje jednotky libovolně na tři státy po celé mapě, což se mi zdá dost benevolentní. Po zahájení hry si každý vybere 3 ze 6 úkonů, které může provést. Hra končí tehdy, když již některý z hráčů nemá jednotky.
Jedním z největších nedostatků je užití karet surovin, které se dostávají pouze po získání některých z dalších provincií. Za karty surovin se nakupují jednotky, přičemž hodnota nejvyšší karty je 4 a nejlevnější jednotka stojí 5, takže jednotky se nakupují ve velmi omezeném množství a na ty nedražší jako jsou letadla nedojde, protože si raději koupíte 4 jednotky pěchoty než jedno letadlo, když už náhodou máte tolik bodů. Další velkou slabinou je konec hry, protože se po plánu můžete honit několik hodin a přitom je hra již rozhodnutá. Oceány a moře může ovládat pouze jeden hráč, takže když vybuduje dostatečnou flotilu, tak není možné se dostat přes moře a jste odříznuti.
První dvě hry nás Attack nadchl a už jsme přemýšleli o koupi rozšíření, ale dalších pár her jsme objevili uvedené nedostatky a teď již hru nehrajeme, protože vždy zvolíme raději jinou. Přesto se hry zbavit nechci, protože má sběratelskou hodnotu a pěkný vzhled a když se upraví pravidla třeba ji někdy zahrajem. A s plastikovými figurkami si někdy někdo jistě ještě rád pohraje.



Vytvořeno: 11.01.2007.  Recenze hry: Revolte in Rom Hodnocení:
slabota
Krabice a provedení karet a ostatních komponentů je slušná. Hra samotná je však příliš jednoduchá, nepropracovaná. Kdo vlastní fórum jako první z devadesáti procent vyhraje. Myslím, že by mohla být hratelná již od 7-8 let a také doba hraní se málokdy dostane na 30 minut, natož nevím, kde by se vzalo uváděných 70. Většina her končí do 15-ti minut.Z moderních her zatím největší slabota s jakou jsem se setkal.


Vytvořeno: 09.01.2007.  Recenze hry: Der Palast von Alhambra: Die Gunst des Wesirs (die 1st Erweiterung) Hodnocení:
Nový náboj hry
Máme rádi základní verzi Alhambry, ale už jsme ji měli dost ohranou a také se spíše jedná o hru, kde hraje roli náhoda v podobě, jaké karty na vás vyjdou a není u ní možné vymýšlet a volit různé strategie. Takže jsme ji hráli spíše jako odreagovací, když se nechtělo moc přemýšlet a mít adrenalin. S tímto rozšířením však hra dostala nový náboj, kdy nové prvky zapojují hráče aktivněji do hry a není již zcela odkázán na náhodu. Rozšíření je rozhodně přínosem a celou hru oživilo.


Vytvořeno: 08.01.2007.  Recenze hry: Doom: The Boardgame Hodnocení:
Zcela originální herní systém
Přestože mám doma počítačovou předlohu, nikdy jsem ji nehrál z důvodu nezájmu o tuto kategorii her. Fantasy střílečka mě vůbec nelákala a deskovou verzi jsem dostal překvapivě. Přesto jsem se jako zapálený hráč deskových her klepal na její otevření. Bál jsem se zklamání, protože již od Blackfiru vlastním hru Attack! a ta byla slabší. Zaujala mě již již váha krabice a po otevření jsem byl nadšený skvělým českým návodem, který je na barevném kvalitním papíře a jeho provedení je od originálu k nerozeznání. V krabici se dále nachází spousta herních komponentů, takže je potřeba dost prostoru k rozložení. Jsou zde pěkné z UH provedené postavičky příšer a mariňáků. Nejvíce mě zaujal herní systém, který je zcela originální: hra se hraje podle scénáře, který dopředu zná pouze hráč hájící barvy příšer - vystupuje je zde v podstatě jako gamemaster. Ostatní 1-3 hráči hrají za mariňáky a dopředu neví co je čeká, protože herní plán se objevuje postupně až poté co mariňáci danou oblast objeví. Hra je dokreslena příběhem dle počítačového Dooma 3, což dodává hře krásnou atmosféru. Hra je variabilní, máte slušné možnosti jakou strategii zvolit. Při boji se sice hází kostkami, při čemž hraje trochu roli náhoda (a náhodu rád nemám), ale mariňák může zvolit z několika zbraní a příšery mají také jiné vlastnosti, takže je do značné míry tímto eliminována. Cíle mariňáků a gamemastera jsou odlišné : mariňáci musí splnit scénář a naopak gamemaster mu v tom musí zabránit.

Tip: se synem si k tomu pouštíme hudbu z Dooma 3, která celou hru podbarvuje.


Vytvořeno: 15.12.2006.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Karetní hra Hodnocení:
Náhody kupodivu velmi málo
Nemohu souhlasit s recenzentem Sharkem, že v této hře dominuje náhoda. Sice také nejsem příznivcem kostek, ale jelikož vždy berete nějakou surovinu, dá se tomu přizpůsobit hra. Pokud například padá hodně číslo, kde je zlato, pak je potřeba sehnat směnárnu a v co největší míře využívat akční karty. Mám tuto hru několik měsíců a sehráli jsme téměř 70 partií vždy se stejným soupeřem a pokud by zde rozhodovala náhoda stav by byl zhruba vyrovnaný, ale vyhrál jsem přes 50 partií zatímco soupeř přes 10. I zdánlivě prohrané partie hned na začátku jsem dokázal zvrátit a pomocí vhodné strategie nakonec vyhrát. Nechci se zde chlubit, ale pouze uvést věci na pravou míru. Hrajeme hru dokonce do 13-ti bodů a není pravdou, že kdo má méně měst nemá šanci stavět body - spoustu her jsme měli velice vyrovnaných, kdy stav byl třeba 11 ku 12 a oba měli šanci vyhrát. Pokud má hráč méně měst, je potřeba zvolit vhodnou strategii a nebudu samozřejmě kupovat třeba klášter nebo spousty rytířů.

Myslím, že je potřeba sehrát větší množství partií, jelikož ze začátku jsem byl také dost skeptický, že rozhoduje náhoda - po několika hodech jsem hru balil, protože jsem měl za to, že je prohraná. Mám rád i deskové Osadníky, ale náhoda u nich hraje mnohem větší roli než u karetních.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |