Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Konger 2



Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Proroctví Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Konger 2 je k dispozici celkem 1 recenzí.

Vytvořeno: 22.09.2007.  Recenze hry: Proroctví Hodnocení:
PROROCTVÍ VS. TALISMAN
PROROCTVÍ VS. TALISMAN II (pokračování)

...herní čas.
Více druhů karet v Proroctví přináší větší různorodost hry i větší námahu a adminsitraci. Je to plus i mínus, pro každého individuálně.

KARTY – POČET: Proroctví obsahuje víc karet než Talisman, každá je unikátní, to by bylo plus. Nicméně velké procento karet tvoří předměty + výcvik. Takže porovnány samotné karty dobrodružství a událostí (Proroctví) a karet setkání (Talisman), vyhrává na počet dobrodružství Talisman. jinými slovy - přestože Proroctví obsahuje více karet, v Talismanu se toho děje příběhově víc. Proroctví je více zaměřeno na rozvoj postavy.

KARTY – KVALITA: Proroctví oproti Talismanu zavádí několik inovací. karty dobrodružství jsou obsahově barvitější a nápaditější, občas řekněme i legrační. nepřátelé jsou rozděleni do několika kategorií , taktéž předměty (zbraně) do několika tříd (sečné, pádné, dlouhé...) Rozhodně moderní oživění proti Talismanu.
Velkým rozdílem je, že v Proroctví je mnohem vyšší podíl nepřátel (bojových setkání) (2/3) než v Talimanu (1/6). Charakter hry je tak poněkud jiný a podle mě má zde navrch Talisman, jehož hra je opět svým způsobem různorodější. v Proroctví se téměř neustále jen bojuje.
Samotní nepřátelé jsou opět v Proroctví velmi různorodí, mnohdy velmi originální, za což autora chválím (Plus), nicméně i to zde má pár vad na kráse. Na to, že se jedná o fantasy hru, je zde ve své variabilitě jen poměrně malá druhová různorodost – nalezneme zde sady krys, upírů, duchů, mnoho přerostlých zvířat, nemrtvých a poměrně dost démonů, nicméně na druhou stranu je tu mnoho setkání absolutně obyčejných – šermířka, rváč, nájezdníci, parta zbojníků, uprchlý vrah...které ani zdaleka nevokují to, že jsme ve fantasy světě a fakt, že v celé základní hře nenatrefím na žádného goblina, skřeta, orka, trolla ani elfa , považuji to z tohoto pohledu za velký kiks a absolutní nevyužití jinak obrovského potenciálu. (Neříkejte mi nic o potenciálech rozšíření hry, Talisman je sám o sobě ucelená hra, která samozřejmě takovéto základní fantasy postavy či nepřátele má). Nechci nikomu diktovat, které příšery má a které nemá mít ve své fantasy, ale jednoduše v tomto u mě naprosto jistě vítězí Talisman, kde se jako ve fantasy světě cítíte na každém kroku, což se o Proroctví vždy říci nedá.

HERNÍ SYSTÉM – V obou hrách se hraje na sílu a vůli, žádná střelba není zahrnuta, systémy jsou téměř identické. Proroctví přineslo inovaci v podobě pravidla aktuální síla =aktuální počet životů, aktuální vůle = aktuální magenergie (v Talismanu byl počet životů nezávislý na síle).
novinkou určitě skvělou je zisk zkušenosti za vyhraný souboj, = ocenění za úspěch a zároveň možnost se za zkušenost učit nové schopnosti. (Proroctví boduje - v Talismanu nic takového nebylo, tam byly souboje jen bojem o holý život, žádná odměna vás za to nečekala.)
U nového systému jde především o vkus každého hráče, co mu vyhovuje víc. Vláďa Chvátil ve svém Proroctví často tíhne v realismu (když je postava zraněna, klesá logicky i její síla), avšak z herního hlediska absolutní realismus není vždy trefa do černého. V Proroctví tak nezřídka kdy dochází k tomu, že hra je od začátku ovlivněna prvním úspěchem či neúspěchem v boji – jsem -li zraněn, musím se jít nejdříve vyléčit a dřív nemůžu vystrčit ani nos, protože na nestvůry v této chvíli prostě nemám, zatímco kolega, kterému padly kostky dobře už získal zkušenosti či odměnu, za kterou se již posílil, vesele si skilluje postavu dál a dál, a já se jen snažím co nejrychleji a nejzoufaleji dostat k doktorovi. Proto do hry musel být aplikován „sociální systém“, jak tento jev nazývám já (o něm později).
Další změnou proti Proroctví je systém odhalování dobrodružství. V Talismanu si dobrodružství táhnete až po vstupu na políčko, vždy je pro vás tedy překvapením (pokud už zde něco neleží (místo/nepřítel, který dosud nebyl zabit atd.). Proroctví zavádí systém „svět si žije sám svým životem“ a podle toho se téměř každé vykládají nové a nové karty na pole pláně, lesy, hory. Víte tedy dopředu, co vás kde čeká (kromě neodkrytých druhých karet, ale na 66% to bude další nepřítel, tedy boj)a jelikož svůj pohyb naprosto ovládáte a určujete, kam půjdete, je toto naprostá nezbytnost, jinak byste totiž něvěděli kam jít, bylo by to totiž úplně jedno.
Skvělé jsou barevné kamínky síly, vůle atd. proti mikrožetonkům Talismanu je to velké PLUS, hodně mi šetří nervy).

NÁHODA VE HŘE. zazněly tu názory, že ta či ona hra je náhodou ovlivňována více či méně než ta druhá.
Je to jedoduché – každá jinak. Předně – takovýto druh her prostě vždy prvek náhody obsahovat musí, jinak by nebylo dobrodružství, napětí a je tedy v pořádku, že náhodu obsahují. Talisman – kostka ovlivňuje pohyb (pokud implementujete můj návod na zrychlení hry v první části, uvidíte, že nad pohybem získáte mnohem lepší kontrolu a náhody značně ubyde) + každá nová karta dobrodružství je náhodná. Proroctví – náhoda je, na kterém poli se objeví které karty, který výcvik a předmět je k mání... a mnohem větší vliv hraje kostka v prvních soubojích (ztrácíte kromě života i sílu). Z hlediska náhody jsou na tom obě hry podobně, i když každá jinak.

VYVÁŽENOST HRY. Též zde zaznívaly názory napadající vyváženost hry jedné či druhé. To by byla diskuze na dlouhou dobu. U Talismanu jde především o vyváženost postav, protože ve hře neexistuje žádná karta, která by mohla sama o sobě naprosto nezvratně zajistit majiteli vítězství či prohru. Postavy zde mají každá jiné, unikátní vlastnosti a také jiné kombinace síly a vůle. Je samozřejmě těžké mezi nimi najít rovnováhu, nicméně můj názor je, že se to ve většině případů podařilo a téměř všechny postavy mají stejnou šanci na úspěch. Konkrétně k případu porovnávání vlastností Vědmy a Trpaslíka: Vědma je sice silná postava, nicméně autora prohlášení, že trpaslík proti vědmě nemá šanci, nechápu a doporučuji mu, ať si jeho vlastnosti ještě jednou prostuduje, neboť trpaslík konkrétně otevírá Bránu osudu a prochází Doly mnohem pohodlněji než kterákoli jiná postava, může se tedy do středu hry vypravit mnohem dříve a mnohem slabší. Čili naopak, zrovna trpaslík by mohl být onou nejsilnější postavou ve hře. A zrovna tak jsou na tom i ostatní postavy – mnich, bard, válečník, troll, ghúl...v Talismanu je to o umění využít nejlépe vlastností své postavy. Hrál jsem Talisman mnohokrát a podařilo se mi vyhrát se všemi postavami, a ano, i proti vědmě:o)))
Proroctví: jeho vyváženost je otazníkem.
Občas mi zůstává rozum stát, jak se vyvažovalo ocenění za zabití nestvůr a ceny předmětů. Někdy si říkám, že to dělal někdo, kdo nebyl ve střízlivém stavu, někdy zase, že podle toho, jak padala kostka. Za slabou nestvůru získám víc zkušeností než za silnou atd...neuvěřitelné, neuvěřitelné, Ceny předmětů a schopností...bez komentáře:o)))
Všechny schopnosti samy o sobě jsou vyváženy výborně, nicméně horší je to při jejich kombinování. Dochází často k velkým disprororcím a nevyváženosti – např. efektivní kouzlení (kouzlení o 1 levnější) a kouzlo léčení (seslání stojí 1), dává téměř nesmrtelnou postavu. Taktéž většina předmětů (ne jejich cena)je vyvážená na jedničku, ačkoliv tady se mi občas ztrácí rozdíl mezi běžným a vzácným předmětem (kvalitativně, ale též tím, že alespoň běžné předměty by mohly být zastoupeny ve více exemplářích, jinak jsou stejně vzácné jako ty vzácné.), podobně se ztrácel rozdíl mezi vzácnými předměty a artefakty (kvalita). Stále však funkčně vyvážené výborně, až na jeden případ – Praporec zkázy. Jakmile jej někdo vlastní, s ostatními postavami je ámen a jedinou jejich šancí je vrhnout se okamžitě na jejího majitele a od té chvíle se


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |