Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče kpatek



Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Gobblet! Ano Nemám a nechci koupit
Shogun Ano Nemám a nechci koupit
Taj Mahal Ano Nemám a nechci koupit
Tikal Ano Nemám a nechci koupit
Ubongo Ano Nemám a nechci koupit


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele kpatek je k dispozici celkem 5 recenzí.

Vytvořeno: 02.02.2008.  Recenze hry: Ubongo Hodnocení:
výborná hra
Hru jsem ocenil téměř maximálním počtem bodů, ale je nutné si uvědomit, že to platí jen pro toho, kdo má náladu na tento typ hry.
Jedná se postřehovou hru, přesněji o jednoduché hlavolamy řešené na čas. Tyto úlohy spočívají v tom, že vždy tři nebo čtyři dílky musíne umístit dovnitř daného pole na kartě, se kterou právě hrajeme. Úlohu řeší všichni hráči najednou, což právě přináší správný herní zážitek. Jakmile hráč úlohu dořeší, a jestli mu ještě zbývá čas měřený miniaturními přesýpacími hodinami, může si vzít z herního plánu dva drahé kameny. Vítězí ten, který má nejvíce kamenů od některé z barev.
Systém hry je tak velmi jednoduchý, ale hra je vynikající celkovým vyzněním. Hra nás potěší velmi pěkným a nápaditým provedením s africkými motivy a výraznými barvami. Hrajeme o tak barevné drahokamy, že vyhrát je prostě radost, pro dítě i pro dospělého. Navíc je nutné se hodně soustředit, protože třeba únava je na výkonu velmi vidět, a čas vymezený na vyřešení přímo letí. V daném čase musíte i vyhodnotit, které drahokamy v rámci pravidel posunu figurek jsou pro vás nejvhodnější a stačit si je vzít. Tak se při hře střídá pocit euforie, že jsme chytřejší a rychlejší než spoluhráčí se stavy beznaděje, že to prostě nestíháme, čí dokonce, že daný úkol není řešitelný.
Vynikající je i to, že se cvičíme v představivosti, ve schopnosti rychle řešit dvojrozměrné geometrické, nebo spíše topologické úlohy. Pro děti je to tedy navíc i výborná pomůcka pro jejich rozvoj hrou, ale i dospělí přivítají zapojení mozku.
Kupodivu i zde hraje určitou roli náhoda, protože ne všechny úlohy jsou stejně těžké, a také někdy se štěstím přijdeme zrovna na tu správnou kombinaci. To je ale dobře, protože jinak by hrozilo, že vždy bude vyhrávat jen jeden a ten samý hráč, což se zde neděje.
Koupi proto vřele doporučuji všem, kteří mají o podobnou hru zájem.







Vytvořeno: 12.01.2008.  Recenze hry: Tadsch Mahal Hodnocení:
dobrá hra pro nenáročné
Obvykle píšu recenzi po několika desítkách her, zde však musím udělat vyjímku po necelých deseti hrách.
Hra velmi připomíná karetní hru s vysokým podílem náhody. Hlavním principem je postupné vynášení z karet z ruky tak, abychom alespoň v nějakém symbolu získali převahu nad ostatními. Jakmile výhodu získáme nebo nemáme vhodné karty v ruce, v daném kole odstoupíme a sečteme získané body.
Hra může být výborná pro nenáročné hráče, kteří si chtějí občas zahrát hru s poměrně jednoduchými pravidly. Výborná jako rodinná hra. Výborná, jestliže přijdou přátelé, protože můžete vysvětlit pravidla a hned plnohodnotně hrát, což u většiny her nelze. I tady však dám osobně přednost například Karibiku.
Hra však není pro skutečné hráče, kteří okusili Tikal, Caylus, Shoguna, a možná ani Osadníky. Výsledek se dá ovlivnit, ale nedá se k němu dospět jen vlastním přičiněním, rozhoduje náhoda. Nelze vymyslet žádnou strategii, či překvapivé řešení. Náhoda se při prvním pohledu nezdá tak důležitá, ale rozložení malých kartiček na pevnostech, vyložené karty k dispozici, rozložení provincií atd. nakonec hru určují. Teoreticky by bylo možné pamätovat si veškeré karty, které kdy kdo sebral, a pamatovat si, kdy je kdo vynesl, a potom o něco snížit náhodu. To ale není v silách běžného člověka. Favoritem tak pro mě osobně zůstává především Caylus. Není tak obtížný, jak se objevuje v diskuzích, je jen problém prokousat se pravidly (viz můj starší příspěvek). A na druhém místě Tikal, následován Shogunem a jako méně náročná hra i Osadníci. Upozorňuji rád kdekoliv na Gobblet jako favorita krátkých her.
Vlastní zpracování hry je pěkné, kartičky i vlastní karty jsou docela kvalitní, překlad pravidel srozumitelný, atmosféra hry velmi dobrá.

Nízkým hodnocením 3 nechci nikoho odradit, jen pomoci rozpoznat, která hra je zrovna pro vás ta pravá. U recenzí se objevují samé 5 u mnoha her, a to jistě nikomu nepomůže.


Vytvořeno: 26.12.2007.  Recenze hry: Shogun Hodnocení:
recenze a srovnání s Tikalem

Celkově: Výborná hra pro všechny, kteří mají rádi delší hru (přes dvě hodiny) a akceptují střední podíl náhody.

Nejlepší stránky hry:

a) Výborná atmosféra, zpracování, zábavnost i hratelnost, opravdu si zabojujete.
b)ojedinělý koncept řešení bojů pomocí věže, jde sice o podíl náhody, ale jak jinak to v bitvě bývalo, a má to v sobě i zdravý pocit risku.
c) všichni plánují akce najednou, takže jsou jen minimální prostoje.


Slabší stránky hry: Slabé stránky nemá, toto jsou jen poznámky
a) pro takto rozvitou hru až dost velký podíl náhody. Věž je jen lehko akceptovatelným riskem. Nicméně rozdělování kartiček na začátku vnáší velkou náhodu, vůbec se vám nemusí například nabídnout provincie s dostatkem rýže. Hráči tak mohou mít na začátku velmi rozdílné šance na výhru, v krajním případě dokonce velmi malé šance. Další podíl náhody je v losování pořadí akcí. Zde pro útočníka absolutně závisí na tom, zda je dříve útok, nebo posílení. Obranné posílení totiž může útok překazit.
b) pokud někdo v průběhu prvního roku neměl úspěch, často už nemá žádnou šanci ani v průběhu dalšího roku. Neexistují úplně překvapivá řešení, je to jako v realitě, bez zázemí nelze vést boj. Někdy jsme tak končili hru již v polovině, protože byl znám výsledek.
c)studium pravidel, někdy nepřesných v překladu, zabere dost úsilí, ale jde to, stojí to za to.

Poznámka: Měsíční strana herního plánu přináší, díky protáhlejší definici oblastí, více možností a příležitostí, doporučuji tuto stranu.
Hodnocení bylo provedeno na základě více než dvaceti her, většinou ve třech hráčích.
Hra je dostupná i v kamenných (specializovaných) obchodech v Praze.


Srovnání s Tikalem:
a) Shogun má větší podíl náhody
b) Shogun je výrazně delší (přes dvě hodiny), a s jeho znalostí se čas příliš nezkracuje, protože hráč zvažuje poměrně dost možností a vlivů. Tikal se zkušenými hráči se zkracuje, tak na 1.5 hodiny nebo i méně.
c) U Shoguna všichni plánují akce najednou, nejsou tam prostoje, hráč si "neodpočine", u Tikalu jsou tahy postupné.
d)Shogun nedává zaostávajícím hráčům další naději, Tikal ve vás ve většině případů živí až do konce naději, že můžete situaci zvrátit ve svůj prospěch.
e)Shogun vyžaduje zkušenost, člověk nezvládne všechny možnosti během jediné hry, je nutné znát trochu vlastnosti provincií, Tikal se dá zvládnout během jediné hry
f)Pravidla Shoguna jsou komplikovanější, je těžší ho nastudovat
g) obě hry mají dobré zpracování i atmosféru, Shogun ji však má ještě lepší, možná vás to dovede jako mě až k přečtení dějin Japonska daného období.
h) Podle mé zkušenosti je Tikal dražší, a nyní již obtížněji dostupný, ale lze ho sehnat, a stojí to za to.




Vytvořeno: 22.11.2007.  Recenze hry: Gobblet! Hodnocení:
povšimněte si Gobblet
Tahle malá abstraktní hra patří mezi naše nejoblíbenější, vedle Othello a několika dalších. Hrajeme ji už po roky, a je mi líto, že tu není žádné hodnocení.
1. Naprosto jednoduchá pravidla
2. Unikátní spojení strategie (například pomocí přečíslení kamenů zakrýváním), taktiky (například vytváření křížových útoků) a paměti (pamatovat si přikryté kameny)
Hra je otevřena jak menším hráčům (dětem), tak ostříleným borcům, a je výborně hratelná. Množství kombinací se nerozvíjí tak rychle jako třeba u Quarto, kde je pro mne těžké vymyslet víc než jeden tah dopředu. Trvání hry je kolem deseti minut, takže se na ni najde lehko čas.
Takže ji doporučuji i ve srovnání s hrami jako je Pylos atd.


Vytvořeno: 22.11.2007.  Recenze hry: Tikal Hodnocení:
super hra
Musím se přidat k výbornému hodnocení. Máme za sebou přes 70 her většinou ve třech a chci zdůraznit následující:
1. Hra je rozvinutá, a přesto má poměrně jednoduchá, lehko pochopitelná pravidla
2. Je nutné ji hrát v "profi" verzi, tedy licitovat o kartičky
3. Hra je vyvážená. Při licitaci platíme "hodnotícími" body, tedy musíme zvažovat zisk a ztrátu. Díky tomu nebývají na konci velké rozdíly mezi hráči.
4. Hra poskytuje prostor jak pro strategii (orientaci třeba hlavně na poklady), tak pro taktiku (okamžité překvapivé přečíslení na pyramidě atd.)
5. Ani po dost vysokém počtu her jsme nepřišli na jednoznačnou vítěznou strategii, pořád je co vymýšlet. Velmi malý podíl náhody (například rozložení pokladů) umožňuje si opravdu "zahrát".
6. Délka hry je dost dána tím, že hráči vymýšlejí a realizují svůj tah postupně jeden po druhém, ne jako například ve hře Shogun, kde všichni tah plánují najednou.
Hra je na českém trhu k sehnání, a jistě ji lze doporučit.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |