Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče REM

Rok narození: 1962
Místo, kde hraje pravidelně: Moravskoslezský kraj / Ostrava
Místo, kde hraje občas: Moravskoslezský kraj / Frýdek-Místek


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Agricola Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Balíček Ő Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Balíček X Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Balíček Z Ano Mám a nechci prodat
Agricola: Rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Bang! Ano Mám a nechci prodat
BANG! - A Fistful of Cards Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
BattleLore Ano Mám a nechci prodat
BattleLore: Call to Arms Ano Mám a nechci prodat
BattleLore: Epic BattleLore Ano Mám a nechci prodat
Battlelore: Scottish Wars Ano Nemám ale chci koupit
Battlestar Galactica Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - Kataři Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - Král & Špeh Ano Mám a chci prodat
Carcassonne - řeka I. Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - Řeka II Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - základní hra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne Město Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hostince a katedrály (1. Rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Hrad Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Král, hrabě a řeka (6. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Kupci a stavitelé (2. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Opatství s starosta (5. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Princezna a drak (3. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Věž (4. rozšíření) Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Citadela -temná země Ano Mám a nechci prodat
Česko Junior Ano Mám a nechci prodat
Česko, otázky a odpovědi Ano Mám a nechci prodat
Doba kamenná Ano Mám a nechci prodat
Dobyvatelé vesmíru Ano Mám a nechci prodat
Dominion Ano Mám a nechci prodat
Esians Ano Mám a nechci prodat
Fazole Ano Mám a nechci prodat
Funkenschlag – Erweiterung Zentraleuropa/Benelux Ano Mám a nechci prodat
Funkenschlag - Korea/China Ano Mám a nechci prodat
Funkenschlag-rozšíření (Itálie/Francie) Ano Mám a nechci prodat
Galaxy Trucker Ano Mám a nechci prodat
Galaxy Trucker - Velké rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Hrabě z Carcassonne Ano Mám a chci prodat
Chaos ve Starém světě Ano Mám a nechci prodat
Java Ano Nemám ale chci koupit
Keltis Ano Mám a nechci prodat
Labyrint Ano Mám a nechci prodat
Labyrinth mini Ano Mám a nechci prodat
Ladybohn Ano Mám a nechci prodat
Lascaux Ano Mám a nechci prodat
Le Havre Ano Mám a nechci prodat
Mamma Mia! Ano Mám a nechci prodat
Město duchů Ano Mám a nechci prodat
Mr. Jack Ano Mám a nechci prodat
Nalož a jeď! Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu - Události na Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Junior Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Karetní hra Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Kupci a barbaři Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Námořníci (rozšíření hry) Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření Města a rytíři Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Rozšíření pro 5-6 hráčů Ano Mám a nechci prodat
Pandemic Ano Mám a nechci prodat
Pilíře Země Ano Mám a nechci prodat
Pilíře země - Rozšíření Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr Ano Mám a nechci prodat
Poštovní kurýr - všechny cesty vedou do Říma Ano Mám a nechci prodat
Power Grid Power Plant Deck 2 Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Nemám a nechci koupit
Race for the Galaxy: The Gathering Storm Ano Nemám ale chci koupitNehodnoceno
Řím Ano Mám a nechci prodat
San Juan Ano Mám a nechci prodat
Sole Mio! Ano Mám a nechci prodat
Střelené kachny Ano Mám a nechci prodat
Through the Ages Ano Nemám ale chci koupit
Thurn und Taxis: Glanz und Gloria Ano Mám a nechci prodat
Ticket to Ride: Märklin Ano Mám a nechci prodat
Ticket to Ride: Switzerland Ano Mám a nechci prodat
Tikal Ano Mám a nechci prodat
Time's up! Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Ubongo Ano Mám a nechci prodat
Ubongo Duel Ano Mám a nechci prodat
Ubongo na cesty Ano Mám a nechci prodat
Umí prase létat? Ano Mám a nechci prodat
Vikingové Ano Nemám a nechci koupit
Všechny vlajky světa Ano Mám a nechci prodat
Vysoké napětí Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele REM je k dispozici celkem 8 recenzí.

Vytvořeno: 11.05.2009.  Recenze hry: Race for the Galaxy Hodnocení:
Nebojte se Dobyvatelů vesmíru
Hned na úvod bych chtěl poznamenat, že následující text není recenzí v pravém slova smyslu a že jde spíše o takovou mou úvahu o přístupnosti hry „Race For The Galaxy“ neboli v českém vydání „Dobyvatelé vesmíru" široké hráčské veřejnosti. Také bych chtěl hned na úvod napsat, že tuto hru považuju za vůbec jednu z nejlepších karetek jaké znám, ale jedním dechem dodávám jednu z nejhorších ji někoho naučit. Přitom to není nějak extra složitá hra. Když se do toho člověk dostane a pochopí o co ve hře jde, tak už to pak není problém. Můj 10letý syn je mi naprosto rovnocenným soupeřem a 8letá dcera je hru schopná s námi, při trošce radění, hrát. Problém je ten, že se ta hra tak vymyká zaběhaným herním principům, že je opravdu obrovský problém někoho k téhle hře přitáhnout a překonat tu prvotní bariéru nepochopení herních principů a na první pohled složitosti. Onehdá vyšla na fandovském webu www.zatrolene-hry.cz recenze od uživatele Joa a sám jsem byl zvědavý, jak tu recenzi pojme. Sám bych si na recenzi této hry netroufl ani náhodou. A taky že ano - recenze perfektní, ale na hustě popsané 3 strany A4. Sám Joe v reakcích na recenzi píše v diskuzi: "Ono to fakt nejde stručně, protože se ve hře prolíná více úrovní jak v kartách, tak i ve fázích hry...". Takže sám docela chápu, že je problém kohokoliv o kvalitě hry během chvilky přesvědčit, notabene, když české vydání hry provázely zpočátku jisté zádrhele s textovými chybami na kartách a podle někoho i s ne právě nejlepším překladem textu. Myslím, že je ale už vše vyřešeno a není se třeba českého vydání téhle hry bát. Já jsem osobně naprosto přesvědčený, že to není hra jen pro "hardcore“ hráče a když zájemci hru pochopí, tak je to super hra pro kohokoliv (samozřejmě ne pro lidi co by si chtěli zahrát nějakou zábavnou hru na nějaké alkoholické párty). Přestože hru všemi deseti každému doporučuji tak je opravdu velký problém někoho ke hře přitáhnout jen krátkým informativním představením hry. A je to velká škoda! Četl jsem od pár hráčů v různých diskuzích, že jsou pravidla napsaná dost nesrozumitelně, ale myslím si, že to není pravda - je to jen problém tuhle hru vysvětlit a myslím, že jakékoliv rozšíření a dovysvětlování pravidel by ten přístup ke hře ještě víc zkomplikovalo. U nás doma to bylo jednodušší, protože děti už uměli karetní hru „San Juan“ a málo se ví, že i když je autorem „San Juanu“ Andreas Seyfarth, tak herní karetní mechanismy v téhle karetce "jednoduššího" "Puerto Rica" dělal vlastně Thomas Lehmann a všechny mechanismy plně využil a rozvinul až ve hře „Race For The Galaxy“ – „Dobyvatelé vesmíru“. Takže snad jedinou výtku k téhle hře bych měl tu, že mohl autor "očesat" plný mechanismus v nějaké zjednodušené variantě hry pro prvotní naučení se herním mechanismům - tak nějak na úrovni hry „San Juan“. Možná z mého textu vznikl nesprávný dojem, že je to hra "na dlouhé zimní večery", ale opak je pravdou. Je to velice svižná rychlá hra, která se dá, samozřejmě podle počtu hráčů, tak do půl až třičtvrtě hodinky zahrát.
Na závěr bych chtěl jen napsat - OPRAVDU SE NEBOJTE DOBYVATELŮ VESMÍRU - určitě stojí zato se hru naučit a jak se ji jednou naučíte, a budete ji mít s kým hrát, už vás nepustí.


Vytvořeno: 29.05.2008.  Recenze hry: Thurn und Taxis - Alle Wege führen nach Rom Hodnocení:
Audience u Papeže a další výhody poštovního úřadu - část II.
CELKOVÉ ZHODNOCENÍ
Nakonec bych "Všechny cesty vedou do Říma" zhodnotil jako celek. Podle mého názoru je to velice povedené rozšíření, které obohacuje hru Poštovní kurýr o nové zajímavé prvky a rozhodně nelituji investice do této hry. Velice kladně hodnotím, že je to vlastně balíček dvou nezávislých rozšíření v jednom, které lze hrát obě současně, ale lze si vybrat i jen jedno a nebo je střídat - tím to hru velice oživí a Poštovní kurýr se nestane stereotypní. Sám mám rád více malých rozšíření v jednom, než jedno mega rozšíření , které když jako celek nesedne, tak leží zaprášené ve skříni. Navíc si zde přijdou na své jak hráči, kterým nevadí trošku náhody a kteří mají rádi napětí, jak vše dopadne - AUDIENCE, tak hráči, kteří mají rádi více taktiky a plánují na několik tahů dopředu (i když ani tady člověk neví jak se zachová soupeř) - VÝHODY POŠTOVNÍHO ÚŘADU. Také si myslím, že toto rozšíření více zapojuje do hry soupeře a tak eliminuje nevýhodu poštovního kurýra, kdy každý jakoby staví na svém písečku a soupeř hru ovlivní jen minimálně. Pokud někdo uvažuje o doplňku k Poštovnímu kurýru a nechce mít celou řadu včetně "Glanz und Gloria" i "Všechny cesty vedou do Říma", tak bych rozhodně doporučil spíše "Všechny cesty vedou do Říma". Tím nechci říct, že "Glanz und Gloria" je špatné, ale spíše bych ho řadil k samostatné hře velice blízké "Poštovnímu kurýru". Kdyby nebyly ze základní hry potřeba dřevěné domečky poštovních stanic, tak "Glanz und Gloria" je naprosto plnohodnotná samostatná hra. Kdežto "Všechny cesty vedou do Říma" jsou čistým velice pěkným oživujícím rozšířením základní hry.

HRATELNOST S "GLANZ UND GLORIA"
Pro majitele "Glanz und Gloria" by samostatnou kapitolou bylo zhodnocení jestli "Všechny cesty vedou do Říma" by bylo hratelné i s touto hrou. Prakticky to nemám vyzkoušené, ale pokud jde o AUDIENCI, tak v tom nevidím problém, protože "nové" země v "Glanz und Gloria" mají stejné barvy, jako země v základní hře, takže barvy kočárů by souhlasily (nesouhlasily by jen popisky zemí). Kromě jedné země je počet měst shodný, takže do herního principu by to také nezasáhlo, pokud by se vynechal pohyb kočárů při neobsazování "svobodných měst". S hratelností VÝHOD POŠTOVNÍHO ÚŘADU je to už horší, protože v "Glanz und Gloria" se nepoužívá kolář. I tady je ale cesta jak to obejít (když nepočítám, že poštovní úředníci jsou větší fešáci jak v základní hře:-)), že se nebude hrát "Glanz und Gloria" na koňské zápřahy, ale podle základní hry na zisk bonusových kočárů. Tento můj poslední odstavec berte ale s rezervou, protože nic z toho nemám vyzkoušené. Pokud si to zahraju a vyskytl by se nějaký problém, dám vědět. Nebo někdo jiný napište své zkušenosti.


Vytvořeno: 26.05.2008.  Recenze hry: Thurn und Taxis - Alle Wege führen nach Rom Hodnocení:
Audience u Papeže a další výhody poštovního úřadu
Protože mne zaujalo na webu toto rozšíření a protože jsem se nemohl nikde dočíst nějakého kloudného hodnocení, tak jsem se rozhodl těch pár korun zainvestovat a vyzkoušet si nové principy v herním mechanismu Poštovního kurýra. Očekával jsem opravdu něco jiného než rozšíření Glanz und Gloria, které také vlastním, ale které ani tak rozšíření není – spíše samostatná hra s novým herním plánem (přímořským) a trošku odlišnými mechanismy stavění poštovních tras, tentokrát bez zisku kočárů, zato ale s potřebou pořádného koňského zápřahu, ale jinak jde pořád o téměř stejného poštovního kurýra jen na jiné mapě s jinými městy. Ale o tom snad jindy v samostatné recenzi "Glanz und Gloria". Abych netápal, tak ještě než mi poštou došlo rozšíření „Všechny cesty vedou do Říma“, tak jsem si z webu stáhnul anglická a německá pravidla a pustil jsem se do překladu. Ve chvíli, kdy jsem dopřekládal, tak zrovna klepal na dveř poštovní kurýr s balíkem :-), takže vše klaplo tak akorát. Protože jsem měl vše předem nastudováno, tak k žádnému velkému překvapení nedošlo. Krabice je co do tloušťky poloviční oproti základní hře, stejně jako je tomu u Glanz und Gloria. Snad jen nemilé překvapení, že tentokrát nejsou prolisy v krabici udělány přesně pro žetony a pomocné karty, tak jak je tomu u Poštovního kurýra a Glanz und Gloria, ale vše je řešeno pouze dvěma velkými přihrádkami a přiloženými uzavíratelnými sáčky. Na druhé straně to má zase výhodu, že sem lze v pohodě umístit rozšíření ze Spielboxu „Kněžnin kurýr“ s jeho šlechtickými dopisy. Krabice obsahuje doplňkový herní plán s mapou cest jednotlivými městy přes Alpy směrem k Římu, kde také cesty končí u Baziliky sv. Petra ve Vatikánu u které je také pěkně graficky vyvedeno pět postav duchovních, kteří jsou na audienci u Papeže – ministrant, kněz, mnich, biskup a kardinál. Herní plán se při hře umísťuje vedle hlavního herního plánu. Dále je obsahem krabice 5 dřevěných kočárů, kterými hráči jedou na audienci do Říma. Kočáry jsou v barvách jednotlivých zemí hlavního herního plánu (kromě Polska – to svůj kočár nemá). No a do každého kočáru je třeba pasažérů a ty nám v tomto případě zastupují žetony s obrázky již zmiňovaných duchovních. Žetonů je 20, vždy po 5 duchovních ve 4 barvách hráčů. Rozšíření „Všechny cesty vedou do Říma“ jsou vlastně dvě samostatná rozšíření a herní materiál, který jsem zatím uvedl, patří všechen k prvnímu rozšíření s názvem „AUDIENCE“. Druhé rozšíření v německém originálu „In Amt und Würden“ a v anglickém vydání nazvané „Offices of honor“ jsem sice ne dokonale, ale volně přeložil jako „VÝHODY POŠTOVNÍHO ÚŘADU“, obsahuje žetony s obrázky nám již známých poštovních úředníků – poštmistra, pošťáka, správce a koláře, bonusové žetony s vítěznými body a 4 informační karty pro každého hráče, kde je zobrazeno za jakých podmínek jaké výhody poštovního úřadu každý hráč v tomto rozšíření získá. No a teď tedy něco stručně k herním principům obou rozšíření, které lze hrát obě současně, a nebo každé samostatně, vždy ale jako doplněk k základní hře.

1. AUDIENCE
Kočáry jsou na začátku hry připraveny na severu každý ve svém výchozím městě a každý hráč „nalodí“ ještě před začátkem hry do každého kočáru po jednom svém pasažéru. Každý hráč to udělá skrytě a to tak, že nad každý kočár na herní plán umístí jednoho svého duchovního obrázkem dolů. Výsledkem je, že každý kočár má vždy po jednom pasažéru od každého hráče a nikdo neví, ve kterém kočáru je jaký pasažér (kromě svých - ty hráč zná). K pohybu kočáru dochází vždy, když nějaký hráč uzavírá trasu a v některém městě této trasy NESTAVÍ v tomto kole domeček poštovní stanice. Za každé město v uzavírané cestě ve kterém nestaví pak posune příslušný kočár (kočár v barvě země tohoto města) o jedno město blíže Římu. Trasy nejsou jednoznačně určeny a hráč může volit mezi složitější a jednodušší (kratší) cestou do Říma. Jakmile kočár dorazí do Říma, tak se u Baziliky sv. Petra vylodí všichni pasažéři z tohoto kočáru a obsadí místa audience u Papeže. Na jednom místě duchovního (např. biskupa) mohou být žetony (např. biskupa) více hráčů, ale vždy jen těch co přijeli stejným kočárem. Jakmile do Říma dorazí další kočár, tak nově příchozí pasažéři, jestliže jsou jejich místa obsazena, vyhodí z audienčního místa pasažéry předchozího kočáru a obsadí jejich místa. Jestliže místo obsazeno není, tak je normálně obsadí a jestliže místo obsazeno je (např. kardinál) a v novém kočáru žádný kardinál nepřijel, tak kardinál z předchozího kočáru zůstává na svém audienčním místě. Tak se to opakuje dokud nepřijedou všechny kočáry a nebo není konec hry. Na konci hry si hráči, kterým zůstaly jejich postavy duchovních na audienci u Papeže, připočtou vítězné body za každou svou postavu, která zůstala na herním plánu na audienčním místě u Papeže. Nejvíce ceněný je kardinál – ten je za 5 bodů a nejlevnější je ministrant – za 1 bod. Vtip je v tom zabezpečit, aby můj kardinál přijel do Říma co nejpozději, aby ho nikdo nemohl vyšoupnout z jeho místa. Záměrným zpožďováním kočáru s nejdražším duchovním, tak může hráč teoreticky ovlivnit zisk pouze jednoho žetonu, protože nikdo neví jaké je rozložení ostatních žetonů v jednotlivých kočárech. Vše je možné ale ještě vydedukovat z postupného odhalování pasažérů při postupném dojíždění kočárů do Říma. Je jasné, že jestliže už například všichni 4 kardinálové přijeli v prvních dvou kočárech, pak už se o mého kardinála nemusím starat a můžu věnovat úsilí dojezdu další mé nejdražší postavy.

2. VÝHODY POŠTOVNÍHO ÚŘADU
K tomuto rozšíření není potřeba nový hrací plán. Pouze žetony úředníků se rozmístí do sloupečků k jejich obrázkům na hrací plán základní hry. Vtip je v tom, že jakmile hráč využije pomoci některého úředníka, vezme si k sobě žeton s jeho obrázkem. Za určitý počet žetonů pak může získat dodatečné výhody během hry. Za jeden žeton nedostaneš nic, za dva žetony si můžeš vzít z nabídky nebo lízacího balíčku kartu města, za tři žetony dostaneš bonusový žeton jednoho vítězného bodu a za čtyři žetony si můžeš v libovolném městě postavit svou poštovní stanici. Věc ale není tak jednoduchá jak se zdá a jak to většinou v hrách bývá (za určitý počet něčeho nastřádaného něco dostaneš). To by nebyli Seyfarthovi aby nevymysleli nějaký zajímavý mechanizmus. Za prvé je omezení v tom, že každý žeton úředníka musí být různý – to znamená, že čtyři žetony správce jsou k ničemu a aby hráč získal nejvyšší bonus, tak potřebuje 1 žeton poštmistra, 1 žeton pošťáka, 1 žeton správce a 1 žeton koláře. No a druhé omezení je v tom, že si hráč nemůže v klidu žetony střádat a v klidu se rozhodnout kdy je použije. Žetony se použijí k získání výhody pro všechny hráče najednou a to přesně v okamžiku, kdy některý hráč využije výhody některého úředníka, vezme si jeho žeton a tento žeton je poslední tohoto úředníka na hracím plánu. V tom okamžiku je vyvoláno tzv. „kolo vracení žetonů úředníků“, kdy každý hráč MUSÍ vrátit na hrací plán co nejvíc žetonů úředníků, ale každý jiný (tolik kolik může). A při tom vracení může každý hráč teprve využít některou dodatečnou výhodu poštovního úřadu. Po tomto kole můžou tedy v ruce hráčům zůstat ještě nějaké žetony úředníků, které měl „dublované“ a které s pravidlem „různosti“ žetonů nemohl odevzdat. A tady je právě prostor pro taktiku. Je třeba dobře sledovat hru a počty zbývajících žetonů, jestliže usilujeme o nějakou konkrétní výhodu (třeba o tu největší – moci si postavit poštovní stanici). Věc není tak jednoduchá, protože koláře není možné využít zase tak často a než si nastřádám 4 různé žetony, tak může někdo jiný vyvolat kolo vracení žetonů a můj plán zisku 4 různých žetonů je ztracen.


Vytvořeno: 27.01.2006.  Recenze hry: Osadníci z Katanu Hodnocení:
Osadníci nic moc
Už mám za sebou hraní nějakých her, ale k zahrání si Osadníků jsem se dostal až nedávno u přátel, ale zjistil jsem, že to není až taková bomba oproti tomu, jaká je osadníkům věnována pozornost. Oproti třeba Carcassonne nebo třeba Tikalu nbo Jávě je to podle mne takové lepší člověče nezlob se. Už rozdělování prvních vesnic a začátků cest na počátku hry, je nevyvážené a nespravedlivé. Záleží jen na náhodě a nejlíp na tom je první stavěč, který si může vybrat nejvhodnější území a pak hned poslední stavěč, který si může vybrat hned dvakrát za sebou. No a dál je to všechno na náhodě jak padne kostka. Strategie je v téhle hře minimum, nehledě na to, že toho kdo je na tom hodně dobře mohou ostatní totálně zablokovat a nic nenadělá, ať se snaží sebevíc a prakticky nedělá nic jiného, než že neustále vrací do banku polovinu karet. Myslím si, že jsou k dispozici mnohem zajímavější a kvalitnější hry, kterým ale není bohužel věnována až taková marketingová pozornost jak osadníkům.


Vytvořeno: 24.01.2006.  Recenze hry: Tikal Hodnocení:
Špatné dílenské zpracování kartonu hry TIKAL
Nedávno jsem sobě a dětem koupil TIKAL a naprosto souhlasím s předchozími recenzemi, že jde o vynikající hru. Nebudu se tedy v recenzi zabývat hrou jako takovou (k ní nemám připomínek a zbytečně bych se opakoval po ostatních recenzentech). Chci se ale vyjádřit k vlastnímu výrobnímu zpracování herního materiálu. Snižuji o půl bodu za zbytečně velký a černobílý návod ke hře (barevné příklady jsou pouze cizojazyčné a to ještě ne alespoň v angličtině) a za poněkud šroubovaný výklad herních pravidel, který je na první přečtení značně nesrozumitelný. Hlavně ale dávám dolů ještě celou hvězdičku za dílenské zpracování kartonu. Už protlačení jednotlivých kartiček vyseknutých v kartonu je velmi problematické a místy nejde protlačit bez poškození horní obrázkové vrstvy kartonu, která se odchlipuje od kartonu. Totéž se děje při vlastní hře při méně šetrném zacházení. Srovnám-li zpracování kartonu například s kartonem u hry Carcassonne, tak je to něco naprosto nesrovnatelného - pevné odolné kartičky, které vyseknuté ze silného kartonu téměř vypadávají samy a ještě na okrajích nezůstavají nevzhledné otřepy, které výsek spojují s kartonem, tak jak u Tikalu. Výrobce by se měl chytit za nos a podívat se ke konkurenci.


Vytvořeno: 11.02.2005.  Recenze hry: Der Graf von Carcassonne Hodnocení:
Vyjasnění pravidel
Ve zdejší předchozí recenzi a i v některých zahraničních reakcích na toto rozšíření je uvedeno, že pravidla jsou nejasná a že neřeší všechny situace. Myslím, že to není až tak docela pravda. Pravda ovšem je, že jsou pravidla příliš stručná a že je třeba chvíli přemýšlet o tom, jak v dané situaci pravidlům vyhovět. Pokusil jsem se shrnout a vyjasnit některé tzv. sporné situace do pořadí jednotlivých částí tahu.

Shrnutí a vyjasnění pořadí jednotlivých kroků tahu:
1.)Hráč vezme kartičku a přiloží.
2.)Podle uvážení a pravidel může na některou oblast kartičky umístit svou figurku.
3.)Jestliže přiložením kartičky může jeden nebo více hráčů získat body za jednu nebo více oblastí, pak počínaje hráčem po levé ruce a ve směru hodinových ručiček mohou začít hráči přesouvat své figurky z hraběcího města pro zvýšení početní převahy do bodovaných oblastí. Poslední může přesunout své figurky hráč, který přiložil kartičku. Přesouvat se může pouze z oblastí hraběcího města, kde nestojí figurka hraběte. Je jen na jednotlivých hráčích kolik a do kterých bodovaných oblastí figurky přesunou. Jestliže má být bodováno více oblastí najednou, může jeden hráč klidně přesunout část svých figurek z hraběcího města do jedné oblasti a část figurek do jiné oblasti a nebo část či všechny ponechat v hraběcím městě.
4.)Po tom co poslední hráč přesune své figurky pro získání početní převahy, zjistí se, kdo má nyní v bodovaných oblastech převahu a oblasti se obodují na bodovací tabulce.
5.)Hráč, který umísťoval kartičku, může přesunout svou figurku do hraběcího města a přesunout hraběte, jsou-li splněna pravidla o tom, že nesmí bodovat při přiložení kartičky. Může však bodovat přesunem svých figurek z města do cizí oblasti.

Pozn.
- Jestliže přiložením kartičky je nějaká oblast uzavřena a bodovatelná, protože obsahuje figurku některého hráče (a mohou se do ní přesouvat figurky z Carcassonne) ale zároveň je uzavřena jiná oblast (cesta, město), ve které se ale nenachází žádná figurka (tedy by oblast nebyla bodována), nesmí se do této uzavřené ale "prázdné" oblasti přesouvat z města žádná figurka (oblast zůstává nebodována). Stručně řečeno do uzavřených, ale nikým předem neobsazených oblastí se nesmí z Carcassonne přesouvat figurky.
- Pro bodování luk a přesouvání figurek z Carcassonne na konci hry platí stejný výše uvedený postup tahu od bodu 1.) až po bod 4.) (bod 5. je už zbytečný), přičemž za položení kartičky podle bodu 1.) se považuje položení poslední kartičky hry.


Vytvořeno: 11.02.2005.  Recenze hry: Carcassonne Die Stadt Hodnocení:
"Luxusnější" Carcassonne
Tento týden mi známá přivezla z Anglie Carrcassone město. Je to samostatná hra, ve které hráči budují město Carcassonne s ulicemi, městskými bloky, trhy a hradbami. Hráč se stává měšťanem, správcem městské čtvrtě, trhovcem a nebo strážcem na hradbách. Hra je na rozdíl od předchozích her Carcassonne v poněkud luxusnějším provedení. Je dodávaná v dřevěné kazetě v přírodní barvě se zaklapovacím zámkem a zdobené kaligrafickými nápisy a siluetou města Carcassonne vypálené ve dřevě. Součástí hry je 75 karet s motivy domů, cest a trhů ve městě, 32 figurek ve 4 barvách, 72 dřevěných prvků hradeb, 1 městská brána a 12 dřevěných věží. Vše je možno uzavřít do kazety ve dvou textilních váčcích. Hra začíná podobným způsobem jako ostatní hry Carcassonne - přikládáním karet s různými motivy města k sobě tak, že se budují ulice, městské čtvrtě a trhy s rybami, obilím a dobytkem. Bodují se uzavřené trhy, ulice a čtvrtě. V průběhu hry se pak začínají kolem města budovat hradby z dřevěných prvků a hráči mohou na hradby umísťovat strážce. I během budování hradeb se sbírají body umísťováním strážních věží. Strážci na hradbách získávají body na konci hry podle počtu historických a veřejných budov v jejich blízkosti. Hra přináší do Carcassonne mnoho nových zajímavých prvků a to jak fyzická stavba skutečných hradeb, tak některé zajímavosti v získávání bodů. Například uavřený trh získává body nejen za velikost (počet karet) ale i kolik druhů trhů je v oblasti uzavřeno - počet bodů je násobkem počtu karet a druhů trhů. Na rozdíl od hry Carcassonne hrad, kdy jsou hradby jen ploché a jsou pro každou hru neměnné je na závěr této hry vybudováno vždy jiné město obklopeno jinými hradbami. Přestože mám doma všechny dosud vydané hry a rozšíření Carcassonne, hra mne zaujala. Na jedné straně se není třeba učit nějaký výrazně nový herní systém, ale na druhé straně je to přeci jen něco nového. Motivy domů a trhů jsou graficky pěkně propracované, škoda jen, že podklad není tak graficky zajímavý jako krajina u základního Carcassonne. Graficky pak působí postavené město poněkud "ploše" - za toto dávám půl bodu v hodnocení dolů. Je to však vynahrazeno zase "3D" hradbami.


Vytvořeno: 20.01.2004.  Recenze hry: Carcassonne Hodnocení:
Rozšíření

Také jsem propadl kouzlu Carcassonne. Každé rozšíření této hry přidává nové a nové prvky a nové strategie. Hodnotil bych tuto hru maximálním počtem bodů a 4,5 dávám jen proto, že chce-li člověk mít nejnovější rozšíření, nemůže čekat. až ji firma Albi vydá, ale musí si ji objednat v zahraničí např. u některé firmy, která prodává hry vydavatele RIO GRANDE. Zářným příkladem je rozšíření "Řeka", která je v zahraničí už dávno součástí základní sady a u nás se ještě neobjevila. Totéž u nejnovějšího rozšíření "Král a zvěd" (dvojí rozšíření - jak pro základní Carcassonne, tak pro Carrcassonne - Lovci a sběrači, kdy toto rozšíření je už i v neněmeckém světě dávno na trhu. Musím upozornit, že oproti prvním dvěma rozšířením je "Řeka" i "Král a zvěd" velice malá sada, ale každopádně obě rozšíření oživí strategii.
"Řeka" jen rozšiřuje krajinu o nový prvek a nesouvisí s nějakými doplňkovými pravidly. Jen dělá hru zajímavější hned od počátku, protože řekou se začíná a tudíž každý nový začátek je jiný - nezačíná se vždy od stejné kartičky, jako v základní hře. Obsahuje, ale i klášter, části měst a i cesty (12 kartiček).
"Král" rozšiřuje hru o 5 kartiček krajiny a 2 doplňkové kartičky s obrázkem krále a rytíře. Bojuje se zde o Krále(rytíře). Získává je postupně během hry ten, kdo uzavře největší město (nejdelší cestu) a na konci hry ten, kdo má krále (rytíře), získává bod za každé během hry uzavřené město (cestu).
Já sám jsem si obě rozšíření objednal přes internet v Británii.

Poznámka firmy Albi: V poslední době bývá častým zvykem, že nová hra vychází současně v německé i anglické verzi. Firma Rio Grande Games je velkým producentem moderních deskových her a vydala anglické verze obou podzimních novinek z rodiny Carcassonne (Král a zvěd, Hrad) současně s těmi originálními. Společnost Albi je oproti svým zahraničním partnerům v trochu odlišné pozici. Přesto se snažíme pro své zákazníky vždy dojednat co nejlepší cenu. Při tom se bohužel nevyhneme občasnému zdržení při uvádění hry na český trh.



Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |