Hledat
Podrobné vyhledávání her
Najděte si spoluhráče
 | Úvod  | Přehled her  | Články  | Kontakt  | 
Uživatel: nepřihlášen      Budeme rádi, když nám pošlete váš názor či připomínku.
 Nastavení webu: Inzerce

Profil hráče Shark

Rok narození: 1979
Webová stránka: http://cbhs.rpgplanet.cz
Místo, kde hraje pravidelně: Jihočeský kraj / České Budějovice


Oblíbené hry hráče

Název hryHraji rádK dispoziciMoje hodnocení
Alhambra Ano Mám a nechci prodat
Aréna Ne Mám a nechci prodat
Arkham Horror Ano Mám a nechci prodat
Arkham Horror Expansion: Curse of the Dark Pharaoh Ano Mám a nechci prodat
Arkham Horror: The King in Yellow Expansion Ano Mám a nechci prodat
Bang! Ano Mám a nechci prodat
BANG! - A Fistful of Cards Ano Mám a nechci prodat
Blesk a hrom Ano Mám a nechci prodat
Blue Moon Ano Mám a nechci prodat
Blue Moon Expansion - Emissaries and Inquisitors: Allies Ano Mám a nechci prodat
Blue Moon Expansion - Emissaries and Inquisitors: Blessings Ano Mám a nechci prodat
Blue Moon Expansion - The Mimix Ano Mám a nechci prodat
Caesar & Cleopatra Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne - Král & Špeh Ano Mám a nechci prodat
Carcassonne: Lovci a sběrači Ano Mám a nechci prodat
Citadela Ano Mám a nechci prodat
Citadela -temná země Ano Mám a nechci prodat
Čest samurajů Ano Mám a nechci prodat
Doba kamenná Ano Mám a nechci prodat
Graenaland Ano Mám a nechci prodat
Chinesische Mauer Ano Mám a nechci prodat
Jambo Ano Mám a nechci prodat
Kingsburg Ano Mám a nechci prodat
Mare Nostrum Ano Mám a nechci prodat
Mare Nostrum - rozšíření (mytologické) Ano Mám a nechci prodat
Memoir' 44 Ano Mám a nechci prodatNehodnoceno
Memoir '44 - Air Pack Ne Mám a nechci prodatNehodnoceno
Memoir '44 - Terrain Pack Ne Mám a nechci prodatNehodnoceno
Memoir '44 - Východní fronta Ano Mám a nechci prodat
Memoir '44: Pacific Theater Ne Mám a nechci prodatNehodnoceno
Merry Men of Sherwood Ano Mám a nechci prodat
Město duchů Ano Mám a nechci prodat
Osadníci Atlantis Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Historické scénáře II: Trója & Velká čínská zeď Ano Mám a nechci prodat
Osadníci z Katanu: Historické scénáře: Alexander Veliký & Cheops Ano Mám a nechci prodat
Pilíře Země Ano Mám a nechci prodat
Portoriko - Nové budovy Ne Mám a nechci prodatNehodnoceno
Poštovní kurýr Ano Mám a nechci prodat
Proroctví Ano Mám a nechci prodat
Proroctví - Dračí říše Ano Mám a nechci prodat
Proroctví - Vodní říše Ano Mám a nechci prodat
Puerto Rico Ano Mám a nechci prodat
Rybáři z Katanu Ne Mám a nechci prodatNehodnoceno
San Juan Ano Mám a nechci prodat
Sankt Petersburg Ano Mám a nechci prodat
Théby Ano Mám a nechci prodat
Thurn und Taxis: Glanz und Gloria Ano Mám a nechci prodat
Zooloretto Ano Mám a nechci prodat


Oblíbené kategorie her hráče

moderní společenské hry válečné figurkové hry
abstraktní hry hry na hrdiny (RPG)
standardní karetní hry počítačové hry
sběratelské karetní hry


Recenze uživatele

 Od uživatele Shark je k dispozici celkem 6 recenzí.

Vytvořeno: 05.03.2007.  Recenze hry: Ehre der Samurai Hodnocení:
V časech samurajů
V této hře se stáváte samurajem, který se snaží věrnou službou svému pánovi získat co největší čest a podporovat ho v jeho snahách, vedoucím až k dosažení titulu šóguna. Jelikož však v tomto úsilí máte proti sobě dalších 2-5 konkurentů, nezbývá než rozhodnout ve střetu čestnými i méně čestnými prostředky...
Na začátku hry každý dostane oboustrannou kartu samuraje (ta je stejná pro všechny) a vylosuje si svého počátečního knížete (daimjóa). K těmto kartám postupně přikládá další, čímž upevňuje svou pozici. Mezi posilujícími kartami se nachází válečníci, ctihodné manželky, vzácnosti (např. zbraně) či tělesná stráž, chránící před záludnými atentátníky. Pokud si myslíte, že Váš daimjó už má dostatečně pevné postavení, můžete mu postavit hrad. Pro všechny tyto karty je charakteristické, že mají tři hodnoty: čest, kterou sbíráte pro vítězství, ki (duševní sílu), jež je zapotřebí pro Vaši akceschopnost, a konečně sílu, nutnou při vzájemných střetnutích. Existují ještě další karty bez těchto hodnot, které jsou k jednorázovému použití.
Tah každého hráče se skládá z fází. V první fázi dostane tolik bodů cti, kolik mu přísluší podle vyložených karet. Ty se počítají pomocí speciálních žetonů. Cílem hry je dosáhnout 400 resp. 250 bodů cti.
Druhá fáze je vyhrazena karetním akcím. Jako jednu akci si můžete dobrat jednu kartu, jednu kartu zahrát nebo bez účinku odhodit. Počet akcí závisí na hodnotě ki na Vašich vyložených kartách – za každé 3 body ki máte nárok na jednu akci (max. 5), začínáte standardně se dvěma akcemi. Nyní máte možnost hrát vedle karet, jež zůstávají ve hře, také další „lahůdky“. Tou zásadní je karta Znectění (Entehrung), jež vyžaduje dvě akce, ale může sebrat cílovému hráči 75 bodů cti. Obranou před ní je karta Zachovat si tvář (Gesicht wahren), která ztrátu sníží na 30 bodů, nebo spáchání rituální sebevraždy. V tom případě žádné body neztrácíte, ale přijdete o všechny karty vyložené u daimjóa (včetně jeho) nebo samuraje. Další oblíbenou činností je využívání nindžů. Za ně se sice platí vlastní ctí, ovšem na druhou stranu umožňují zmocnit se potřebných karet, jež má zrovna ve hře někdo jiný, nebo zlikvidovat nepohodlného dajmjóa či samuraje.
Kromě akcí může hráč ve druhé fázi učinit tzv. prohlášení.
Jedno z nich představuje rozhodnutí stát se šógunem. Tento úřad je reprezentován kartou, která na počátku leží uprostřed stolu. Pokud se o ni nikdo nepřihlásí, dostane ji automaticky ten, kdo jako první získá alespoň 100 bodů cti. Tato karta přidává v závislosti na počtu hráčů další body cti, ovšem její držitel se následně stává zpravidla objektem škodících akcí všech ostatních. Rovněž tak nesmí být cílem karty Zachovat si tvář. Jestliže má někdo zálusk na úřad šóguna, který zastává momentálně jiný hráč, musí si ho vybojovat.
Útok na jiného hráče je rovněž otázka prohlášení. Útočit může pouze hráč, který má ve hře daimjóa, cíle naopak může být pouze šógun nebo držitel hradu. Oba hráči sečtou hodnoty své síly, přičemž obránce si může přičíst i sílu svého hradu. Výsledek bitvy se určuje na základě hodu šestistěnnými kostkami, přičemž za každé 3 body síly má hráč nárok na jednu kostku (max. 6). Poražený přijde o všechny karty u daimjóa (včetně jeho), případnou kartu šóguna musí dát vítězi a jeho samuraj se stává roninem (karta samuraje se obrátí). Tomuto osudu lze uniknout opět pomocí karty Zachovat si tvář, ztráta se pak dotkne pouze případného hradu.
Postavení ronina je pro hráče nevýhodné především z toho důvodu, že mu neumožňuje získávat čest. Proto se může prohlásit spojencem jiného daimjóa a získávat s určitým omezením body cti i z jeho zdrojů. Hráč daimjóa může naopak využívat spojencovy vyložené karty v boji. Ovšem pokud se hráči někdejšího ronina podaří spáchat atentát na původního samuraje daimjóa, všechny karty patřící k daimjóvi (včetně jeho) si bere k sobě... Existuje ještě řada dalších možností a variant, ale ty je nejlepší naplánovat a ověřit v praxi.

Tolik tedy k popisu hry samotné. Pravidla se mohou jevit jako složitá, ale jejich osvojení probíhá velmi rychle. Podle mých zkušeností je optimální počet hráčů 4, při větším počtu se hra značně protahuje. Každopádně doporučuji zvolit kratší variantu do 250 bodů cti, pokud nemáte hodiny času a nadšení pro svět samurajů a nindžů, jehož přitažlivost značně umocňuje poutavé grafické provedení hracích karet. Tempo hry je zprvu pomalé, akcí není nazbyt, čest i karty přibývají pomalu a každý se rozhlíží po potenciálních cílech. Zlom přichází ve chvíli, kdy se někdo stane šógunem. To téměř stoprocentně znamená, že se na něj ostatní sesypou s atentátníky, znectěním či bitvami, protože přísun cti z moci jeho úřadu je opravdu nezanedbatelný. Poté hra nabere zrychlené tempo a bude udržovat napětí až do poslední chvíle, do posledního máchnutí mečem...

Ze záporů této hry musím zmínit na prvním místě zcela nemožné počítání bodů cti pomocí přiložených žetonů. Jedná se o malinkaté čtverečky s hodnotami 5, 25, 50 a 100, takže kromě jemné motoriky si procvičíte i sčítání značného množství malých a větších čísel. Udržovat si tak přehled i o situaci ostatních je prakticky vyloučené. Proto doporučuji vytvořit si vlastní tabulku a případně si k ní přidat i počítadlo ki a síly.
Další, co může hru zkomplikovat, je pomalý přísun karet. Pokud budete dobírat po jedné kartě, velmi snadno se stane, že Vám budou nepotřebné kusy blokovat ruku (můžete v ní mít nanejvýš 7 karet). Jestliže toto chcete alespoň trochu zlepšit, doporučuji Vám vybírat si ze dvou karet a nezvolenou odhazovat.
A konečně, problematickou se může jevit i délka hry, kdy počítejte minimálně se dvěma hodinami. To ale nemusí být mínus pro všechny mínus.

A závěrečný verdikt? I přes uvedené nedostatky se jedná o dynamickou a napínavou hru. Jestliže si chcete odpočinout od záplavy obchodních, stavitelských a jiných „mírumilovných“ her, chcete vyzkoušet konfrontaci a máte rádi atmosféru středověkého Japonska, bude pro Vás Čest samurajů bezpochyby jasná volba.


Vytvořeno: 16.12.2006.  Recenze hry: Proroctví Hodnocení:
Chcete si zahrát hrdinu?
Svou recenzi jsem pojal jako reakci na příspěvek Jimmyho Crosse, protože prakticky vše, co on považuje za nešvary, se mi jeví jako pozitiva.
Vzhled hracího plánu rozhodně nepovažuji za nepřehledný. Oproti Jimmym zvelebovanému Talismanu je jasnější, čemuž mimo jiné napomáhá i absence přebytečného textu a člověk tak nemusí neustále nadzvedávat karty, aby zjistil, co je pod nimi. Jednotlivá pole sice nejsou ideálně dimenzována na to, že na nich bude více karet, ale s trochou šikovnosti se dá vyzrát i nad tímto. Co se týče ilustrací, domnívám se, že takový žánr jako Proroctví představuje pro Janu Žižkovou vhodnou příležitost, kdy může projevit své silné stránky.
Co se týče postav, jako nevyvážený se mi naopak jeví Talisman. V Talismanu má sice každá postava jedinečné schopnosti, ale ty se rozhodně nepodařilo uvést do vzájemné rovnováhy. Stačí se podívat na schopnosti vědmy či takového trpaslíka a rozdíl je jasný (když si při našich partiích Talismanu někdo zvolil vědmu, šly veškeré předepsané cíle stranou a nastal hon na tuto postavu). U Proroctví naopak oceňuji to, že mám při jejich vývoji prakticky neomezenou svobodu. Takto si mohu dle libosti hrát s představami např. o bojujících čarodějích či kouzlících válečnících. Samozřejmě, pokud mi cílovou schopnost vyfoukne někdo jiný, to už zkrátka patří ke hře.
Dále bych chtěl zmínit, že v Talismanu existovaly nešvary typu neomezeného růstu vlastností, za určitých okolností neomezené kumulace silných předmětů či takové předměty, které majiteli zaručovaly vítězství prakticky samy o sobě (je možné, že se takové předměty vyskytují i Proroctví, zatím se nám však žádný takový objevit nepodařilo). Tak se mohla některá z postav velmi rychle zdokonalit a ostatní nechat daleko za sebou a při cestě ještě likvidovat draky a podobně silná monstra jako na běžícím pásu. V Proroctví podle mého názoru dochází k rozvoji postav pomaleji a rovnoměrněji.
Talisman mi byl sympatický zajímavými rozšířeními (především Město se mi velmi líbilo), ovšem tento potenciál má rovněž Proroctví a v dosud vydaných světech ho výrazným způsobem využívá.
Oproti Talismanu se Proroctví dá uhrát i za kratší dobu (3-4 hodiny). U Talismanu nebylo výjimkou, že jsme začali hrát v osm večer a v šest ráno ještě nebyl znám vítěz.
Z tohoto důvodu můj exemplář Talismanu leží i se všemi rozšířeními několik let ve skříni a jen občas na něj z nostalgie stočím zrak... Naopak Proroctví se má k světu:-).
Proroctví i Talisman nejsou hry pro každého. Je třeba mít spoluhráče, kterým něco říká fantasy a pokud možno i hry na hrdiny, nezbytný je i dostatek času a chuť naplno se ponořit do bájného světa. Jestliže se tyto prvky podaří skloubit dohromady, budete mít jistě o zábavu postaráno.


Vytvořeno: 12.11.2006.  Recenze hry: Osadníci z Katanu: Karetní hra Hodnocení:
Dominance náhody na Katanu
Karetní verzi Osadníků z Katanu jsem si koupil již před několika lety v domnění, že pro hru ve dvou naleznu snáze spoluhráče. Nestalo se tak, a proto jsem se k jejich prověření dostal až před krátkým časem.
Hra má výborné grafické provedení, obrázky jsou poutavé a snadno do hry vtáhnou. Hodilo by se ještě nějaké počítadlo vítězných bodů, ale s tímto zádrhelem se dá vypořádat relativně lehko.
Princip je velmi podobný jako u deskových Osadníků, tedy jde o získávání surovin a jejich následné investování do stavby měst, vesnic a jednotlivých budov. Zde však nastává první nepříjemnost. Na rozdíl od deskové verze zde neházíte dvěma kostkami a výsledky nesčítáte, nýbrž pouze jednou kostkou. Zatímco u deskové varianty se dá působení náhody částečně zredukovat například taháním předem připravených čísel (viz návrhy u Osadníků z Katanu – deskové hry na těchto stránkách), zde jste opravdu hříčkou v „rukou“ kostky. Jestliže vám nepadá, jste de facto vyřízení. Vás soupeř totiž zpravidla nebude mít motivaci s vámi obchodovat (bývá výhodnější držet protivníka pod tlakem) a s výměnou jsou také potíže, jelikož můžete mít na každém surovinovém poli pouze tři suroviny – takže když nemáte štěstí na hody... Zde je nejvíce vidět zhoubná absence dalších hráčů, s jejichž (byť dočasnou) pomocí lze dominanci jednoho hráče zmenšit.
Oproti deskovým Osadníkům také nemá každý hráč k dispozici vlastní města a vesnice, ale bere si je ze společného banku. A opět platí – v případě smůly na kostce vám soupeř může většinu měst vybrat, a jelikož pouze ve městech můžete stavět budovy, které vám samy o sobě přinášejí vítězné body, cílových 12 bodů se pro vás stane nedosažitelným snem.
Podtrženo sečteno: Deskovým Osadníkům jsem se dlouho bránil, ale když jsme zavedli ono tahání čísel místo házení kostkou, rád si je při vhodné příležitosti zahraji. U karetních Osadníků to bylo přesně naopak – hodně jsem se na ně těšil, ale výsledek mě zklamal. Především díky značné roli náhody se podle všeho zařadí mezi hry, po nichž už asi více nesáhnu. Dvě hvězdičky dávám za grafickou úpravu a předchozí očekávání.


Vytvořeno: 14.10.2006.  Recenze hry: Merry Men of Sherwood Hodnocení:
Honí, honí, zbojníci šlechtice...
...a také preláty, výběrčí daní a nezastaví se ani před biskupem, královým bratrem či samotným panovníkem. Vždyť odměnou je vedle tučné kořisti i vděčnost vesničanů a především sláva, která přetrvá navěky...
V této hře se stáváte vůdcem skupiny zbojníků, operujících v Sherwoodu a jeho okolí. Ale pozor! Nejste zde sami, o své místo na slunci se hlásí i další konkurenční tlupy. Záleží jen na vašem důvtipu, zda se vám podaří přepadnout ty správné výpravy či získat pro svou družinu další posilu. Jestliže však nebudete dost opatrní, seznámí se vaši zbojníci s méně příjemnými stránkami nottinghamského vězení.
Hra je velmi poutavá, zvládnout pravidla si vyžádá pouze několik minut a pak už se naplno můžete pustit do taktizování. Merry Men of Sherwood nezapřou, že pocházejí z dílny Vládi Chvátila. Prakticky neustále budete čelit dilematům, jak se zachovat, protože k cíli může vést mnoho cest a ani jedna se na první pohled nezdá jako ta nejschůdnější. Tento aspekt dodává hře na napínavosti a překvapivosti.
Na druhou stranu ovšem považuji za prvek, který může hru až fatálně ovlivnit, závěrečné trojnásobné bodování hráče, který zajme krále Richarda. Zejména hrají-li pouze dva hráči, může být jeho dopad opravdu razantní a dokáže celou partii zvrátit. V případě více hráčů už takovou roli hrát nemusí.
Dvě výhrady bych měl i k faktickým informacím uváděným v pravidlech:
Hned na první straně se píše, že se hráči dostanou ve hře do hloubi třináctého století. Vzhledem k tomu, že hra končí zajetím Richarda I. (zvaného Lví srdce), který se ze svého rakouského zajetí vrátil v roce 1194 a o pět let později zemřel, je tato informace jaksi zavádějící.
Na předposlední straně je zase uvedeno, že Robinův druh Nasir byl Maor. Vzhledem k tomu, že se s největší pravděpodobností nejednalo o dávného obyvatele Nového Zélandu, mělo by být správné označení Maur.
To však nic nemění na tom, že se jedná o velmi podařenou hru, u které je možné se výborně pobavit a odpočinout. Můžeme jen doufat, že se jednou dočká i odpovídajícího důstojnějšího grafického zpracování.


Vytvořeno: 16.09.2006.  Recenze hry: El Grande Hodnocení:
El Grande - škola taktického myšlení
Recenze, které jsem si zde na hru El Grande přečetl, mě navnadily ke koupi, a musím říci, že jí rozhodně nelituji. Tato hra se rázem zařadila mezi mé oblíbené a využívám každé příležitosti, kdy si ji mohu zahrát. Pravidla nejsou složitá a během první hry přejdou do krve velmi rychle. Menší problém mohou představovat německé texty akčních karet, ale pokud mezi sebou máte jen trochu zkušenějšího němčináře, odpadá i tato komplikace.

Hra klade velký důraz a nároky na okamžité taktické uvažování. Dlouhodobé strategie se většinou neuplatní, neboť akční karty a spoluhráči se zajisté postarají o jejich narušení. To samozřejmě může někomu vadit, na druhou stranu mně se líbí hry, kde není na první pohled zjevná jasná cesta k výhře, a zároveň se člověk nestává hříčkou náhody.

Sami to poznáte, až budete dumat nad zahráním mocenské karty a posléze výběrem akční karty. U mocenských karet platí, že čím vyšší kartu zahrajete, tím dříve se dostanete na řadu, ale zároveň vám budou patrně chybět caballerové, kterými si zajišťujete své postavení na hracím plánu. Podobné dilema přináší i výběr akční karty – čím dříve jsem na řadě, tím výhodnější kartu pro své záměry si mohu vybrat, avšak spoluhráči mohou svými kartami pohřbít nejeden plán. Hra vás tak nutí být neustále v napětí a namáhat si mozkové buňky.

K recenzi Ládi Smejkala bych ještě dodal, že vedle jím zmiňovaných rozšíření existují ještě další dvě:

3. König & Intrigant: Player’s Edition: Toto rozšíření vzniklo na základě námětů od hráčů. Jedná se o stejný typ karet jako u König & Intrigant, tj. nahrazuje původní akční a mocenské karty.

4. Grandissimo: Toto rozšíření rozvíjí opět základní hru. Obsahuje např. nový region Portugalsko (bohužel bez odpovídající karty regionu), zvláštní karty jako Královna (ve svém tahu si můžete vzít buď jednoho caballera navíc z provincie na dvůr, nebo umístit na hrací plán o jednoho caballera ze dvora navíc) nebo Dvorní blázen (ve svém tahu dáte jednoho svého caballera z provincie vybranému spoluhráči, který ho musí ve svém tahu umístit na hrací plán). Nové akční karty vytvářejí dvě další hromádky a rozšiřují tak možnosti taktizování, zejména se ve větší míře zapojují i karty regionů. Nevýhodu může představovat nutnost vlastnit komponenty z jiných her (Velkoinkvizitor & kolonie, El Caballero), stejně jako to, že ve svém tahu můžete za určitých okolností a při využití všech herních možností provádět třeba i čtyři různé akce, což může vést k výrazným zvratům v průběhu hry či nejasnostem v pravidlech.

Podle mého názoru se vyplatí dbát na radu autorů, totiž nepoužívat všechna rozšíření současně. Díky jejich obměňování však získáte pokaždé napínavou a strhující hru.

Nezbývá proto než ji doporučit všem, kdo mají rádi taktizování a pocit plynoucí z toho, že musíte být „furt ve střehu“.


Vytvořeno: 14.08.2006.  Recenze hry: Sankt Petersburg Hodnocení:
Velmi dobrá hra
Poté, co jsem tuto hru vyzkoušel zapůjčenou, neodolal jsem a koupil si ji. Nyní ji hrajeme s přáteli, kdykoli můžeme. Přináší spoustu zábavy a napětí, stejně jako možností k taktizování.

Chtěl bych jen upozornit na jednu chybu, která se vloudila do návodu (vznikla zřejmě "sražením" dvou textů). Nachází se na s. 6 a týká se vylepšování zelených karet. Je zde napsáno, že tkalcovna může nahradit pouze lovce kožešin. Jak je ale zřejmě z obrázků na kartách, tkalcovna může nahradit pouze PASTÝŘE, zatímco lovec kožešin může být nahrazen pouze KOŽEŠNICTVÍM.


Zpět na předešlou stránku

 
© MindOK 2002 - 2009 | design Továrna | development SoftGate  | XML rozhraní | RSS |